W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
Vaihdoin uudet etujarrulevyt, palat ja kulumisanturin. Pinnat puhtaat. Autolla kun lähtee ajamaan niin ohjaustehostin pois pelistä ja ESP/ABS- herja mittaristossa. Mikähän tälle nyt tuli ?
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
Nopeusanturi vaurioitunut, jos remontista johtuu. Parametriohjaus ei saa nopeustietoa niin sekään ei tehosta kuin vajaalla teholla.
wiimax.fi
Re: W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
Kiitos vinkistä, pitääpä lähteä huomenna antureita metsästämään Star:n kautta.
Jännä homma, 2 kerta aiemmin tehnyt saman rempan, antureihin ei satuttu/ irrotettu, kuitenkin ilmeisesti nyt tuli tiensä päähän. BTW, Mistä se lukee nopeustiedon, laakerista vai navan rei' istä ?
Jännä homma, 2 kerta aiemmin tehnyt saman rempan, antureihin ei satuttu/ irrotettu, kuitenkin ilmeisesti nyt tuli tiensä päähän. BTW, Mistä se lukee nopeustiedon, laakerista vai navan rei' istä ?
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
Sieltäpä se tulee. No huomenna selviää kun saan auton staarin päähän.dealer kirjoitti:Olikohan 211:ssakin stefasta kuten W203
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
No niin tarina jatkuu. Starin tutkailun jälkeen ainakin kuskin puolen nopeusanturia herjasi. Uusi anturi paikalleen pienen äheltämisen jälkeen ( puolet sisälokarista pois ja erikoinen muovipidike irti) ja uusi anturi tilalle. Paketti kasaan ja koeajolle.
Ei vaikutusta: ABS, ESP, vakkari ja ohjaustehostin ( osittain kait)pois pelistä.
No päätin sitten purkaa koko navan irti. Stefa oli hiukan sisällä, joten kun oli uusi stefa olemassa niin vaihdoin sen samalla.
Uuden stefan laitoin ihan huulille, tasan navan reunan kanssa. Paketti kasaan ja päivän työt tehty kun hyttyset alkoi kiusaamaan. Nyt toimii ohjaustehostin, mutta ei vakkari , ABS eikä ESP. Eli nopeustieto tuli kait tuolla stefan vaihdolla lähemmäs anturia. Muut viat jäi. Näytössä teksti : EBV ?, ABS! ESP inoperative. Diagnosis/ rig test. ABS valo jäi palamaan.
Ei kait tuossa mikään dynotesti- moodi ole päällä ?
Huomenna lisää tutkailua.
Ei vaikutusta: ABS, ESP, vakkari ja ohjaustehostin ( osittain kait)pois pelistä.
No päätin sitten purkaa koko navan irti. Stefa oli hiukan sisällä, joten kun oli uusi stefa olemassa niin vaihdoin sen samalla.
Uuden stefan laitoin ihan huulille, tasan navan reunan kanssa. Paketti kasaan ja päivän työt tehty kun hyttyset alkoi kiusaamaan. Nyt toimii ohjaustehostin, mutta ei vakkari , ABS eikä ESP. Eli nopeustieto tuli kait tuolla stefan vaihdolla lähemmäs anturia. Muut viat jäi. Näytössä teksti : EBV ?, ABS! ESP inoperative. Diagnosis/ rig test. ABS valo jäi palamaan.
Ei kait tuossa mikään dynotesti- moodi ole päällä ?
Huomenna lisää tutkailua.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
Alkoi omassa kulkineessa w211 myös abs,esp herjat.
Tulee ilmoitus ebv,abs,esp iniperative diagnosis / rig test.
Eli abs ja esp valot valot palaa.
koodeja antaa seuraavat
4d41 one or more signals sent from control unit n80
7284 check codings in control module n93
4e51 road test active
Antaa nollata koodit mutta tulee takasin.
Muilla samanlaisia oireita, vinkkejä korjaukseen ?
Tulee ilmoitus ebv,abs,esp iniperative diagnosis / rig test.
Eli abs ja esp valot valot palaa.
koodeja antaa seuraavat
4d41 one or more signals sent from control unit n80
7284 check codings in control module n93
4e51 road test active
Antaa nollata koodit mutta tulee takasin.
Muilla samanlaisia oireita, vinkkejä korjaukseen ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 66
- Liittynyt: To 24.02.2011 00:24
- Paikkakunta: helsinki
Re: W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
MOI! Tulin just foorumille kattoo samaa vikaa. Mä vaihdoin just takaoikean Abs-anturijohdon. Ei apuja. Anturin jakoliittimen pään liittimet täytyy muuten painaa todellakin lujaa, muuten ei mene pohjaan asti.
Olisin vaihtamassa anturin vastakappaleen, magneettirenkaan. Mutta mitä pitää purkaa edestä?
Olisin vaihtamassa anturin vastakappaleen, magneettirenkaan. Mutta mitä pitää purkaa edestä?
Jaguar XJS-HE V12 -83
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
Re: W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
Lyhyesti sen verran että saat vetoakselin pöydälle. Kl varaosan antureissakin on ollut vikaa jostain syystä. Kahteen autoon on vaihdettu parit anturit kun viat jatkui myös kehän vaihdon jälkeen.
Star
Re: W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
Päivitystä tähän tilanteeseen, ohjauskulma-anturin vaihdolla sain esp valon sammumaan ja kaksi ylintä koodia pois, mutta edelleen 4e51 road test active päällä. (ebv,abs,esp inoperative diagnosis / rig test.)Duel kirjoitti:Alkoi omassa kulkineessa w211 myös abs,esp herjat.
Tulee ilmoitus ebv,abs,esp inoperative diagnosis / rig test.
Eli abs ja esp valot valot palaa.
koodeja antaa seuraavat
4d41 one or more signals sent from control unit n80
7284 check codings in control module n93
4e51 road test active
Antaa nollata koodit mutta tulee takasin.
Muilla samanlaisia oireita, vinkkejä korjaukseen ?
Mitään muita koodeja auto ei enään anna.
Miten tämän tilan saa pois.

Viimeksi muokannut Duel, Ti 25.09.2018 10:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
Jossain tilanteessa piti käydä ajamassa testirundi starin ohjeiden mukaan. EN muista pätikö se tähän tilanteeseen...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
Testi lenkki auttoi, valot ja varoitukset poissa.
Ongelma siis poistui kääntökulma-anturin vaihdolla jonka osanumero on a1715450532.
Tälläkertaa kyseessä ei siis ollut abs kehä tai perinteinen jarruvalokytkin.
Itse anturi löytyi saksalaiselta purkaamolta muutamalla kympillä.
Ongelma siis poistui kääntökulma-anturin vaihdolla jonka osanumero on a1715450532.
Tälläkertaa kyseessä ei siis ollut abs kehä tai perinteinen jarruvalokytkin.
Itse anturi löytyi saksalaiselta purkaamolta muutamalla kympillä.
Re: W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
Lainataan topikkia kun w211 taulussa loistaa esp herja. Tähti softan mukaan N49 0hjauskulma-anturi antaa mittausarvoksi 68 (ohjearvo -2.5 viiva 2.5) ratin ollessa suorassa.
Vikakoodi C14B7 Järjestelmähäiriöt: Ohjauskulma-anturi perusasettamatta. Kalibrointi ratilla ei tuota tulosta mittausarvon heiton vuoksi sallituista arvoista. Auto tuntuu menevän ainakin ihan suoraan ratti suorassa.
Mistä tätä kannattaisi lähteä purkaamaan? Ohjauskulmien säätö? N49 anturi? Jotain muuta?
http://benz.ehost.tj/215_220/215/webetm ... 0-02c.html
Vikakoodi C14B7 Järjestelmähäiriöt: Ohjauskulma-anturi perusasettamatta. Kalibrointi ratilla ei tuota tulosta mittausarvon heiton vuoksi sallituista arvoista. Auto tuntuu menevän ainakin ihan suoraan ratti suorassa.
Mistä tätä kannattaisi lähteä purkaamaan? Ohjauskulmien säätö? N49 anturi? Jotain muuta?
http://benz.ehost.tj/215_220/215/webetm ... 0-02c.html
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
koita saada se kalibrointiajo päälle.. en kyllä tiedä mistä se sai mutta surffaile simumoodilla
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 FL/ ESP&ABS herja jarrurempan jälkeen
Päivitystä aiheeseen. Purin ratin pois tieltä, josta sitten kävi ilmi muutamat murtuneet terät/ kynnet (osa b kuvassa) komponentista a45. Rikkoutuneet terät selittänee virheellisen ratin asento lukeman. Vaihtoon menee ” kontaktikiekko” osanumero A0004640518.