TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Ja se lämpöä ottanut pinni matolootassa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
No alkoihan se kuvien liittäminen onnistumaan!!!!TimoV kirjoitti:Ja se lämpöä ottanut pinni matolootassa
No tuo liitinkin jo voi aiheuttaa sen, että virta ei kulje kunnolla läpi ja saa vikoja tulemaan!
Mutta kysymys kuuluukin, onko jossakin ollut liian suuri virrankulutus, joka on saanut tuon osin sulamaan, vai onko vaan tullut tuohon jossain vaiheessa huono kontaksti joka sen on saanut aikaiseksi?
No yhtä kaikki... tuon ainakin itse korjaisin ihan ensimmäisekis ja sitten selvittäisin onko lisää vikoja.
Jos joku ohjainlaiten on mennyt itsessään oikosulkuun ja tuossa on ollut huono kontakti, niin se on sitten sulattanut tuon liittimen ja myös joutuu sen ohjainlaitteen vaihtamaan.... muta ensiksi korjaa tuon ja katsoo sitten lisää......
PS. Mutta nättihän tuo Sun projekti on!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Niin ja jos ei halua (eikä kannata) tehdä mitään vippavirityksiä, niin Veholta ainakin saa pinnejä, ja sen voi vaihtaa tuohon liittimeen, niin on myöhemmin helpompi käsitellä sitä, jos tarvii irrottaa....
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
No - koetin etsiä sitä vesivuotoa iltaipäivällä. Mielestäni kuskin jalkotilan vasen reuna on vähän kostea.
Pyyhkijöitten karat jätin lillumaan illalla irroittajan kanssa ja pyyhkijät irtosivat sitten tänään - vasaraa piti kyllä näyttää pelottavan paljon. Ja alta paljastui - ei mitään. Kaadoin vielä vettä kaukalon poistoaukkoihin ja auki olivat. Kävin matorasiat läpi vielä kerran. En sieltä löydä mitään muuta kuin tuon yhden liittimen pinnin ja ESP:n ohjaimen tiivistelyt.
Etupään maadoitukset käyty läpi. Samoin apparin jalkotila. WISsiä selailin ja muita liittimiä paikallistin. Comandin takana on yksi ABS:n liittyvä liitin. Pitäisi saada Comand irti kun tuli mieleen, että siihen ikkunaohjauspaneeliin ei Star saa yhteyttä. Comandin etureunassa on kapeat n. sentin mittaiset reiät molemmilla sivuilla. Millainen työkalun pitää olla?
Saamari kun saisi talliin, että voisi sisustan verhoiluja purkaa vähän enemmän.
Pyyhkijöitten karat jätin lillumaan illalla irroittajan kanssa ja pyyhkijät irtosivat sitten tänään - vasaraa piti kyllä näyttää pelottavan paljon. Ja alta paljastui - ei mitään. Kaadoin vielä vettä kaukalon poistoaukkoihin ja auki olivat. Kävin matorasiat läpi vielä kerran. En sieltä löydä mitään muuta kuin tuon yhden liittimen pinnin ja ESP:n ohjaimen tiivistelyt.
Etupään maadoitukset käyty läpi. Samoin apparin jalkotila. WISsiä selailin ja muita liittimiä paikallistin. Comandin takana on yksi ABS:n liittyvä liitin. Pitäisi saada Comand irti kun tuli mieleen, että siihen ikkunaohjauspaneeliin ei Star saa yhteyttä. Comandin etureunassa on kapeat n. sentin mittaiset reiät molemmilla sivuilla. Millainen työkalun pitää olla?
Saamari kun saisi talliin, että voisi sisustan verhoiluja purkaa vähän enemmän.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Jos yhtään saan arvella tuota vesivuotoa....... Autosi on sen ikäinen, ettäsiihen on tuulilasi vaihdettu kerran tai kaksi? Sopivasti kun se vanha lasi leikataan irti, niin se naarmuttaa jo ekalla kerralla sitä maalia jostain paikasta ja sinne pääsee kosteus iskemään ja sitten seuraavalla keralla se liimataan paikoitellen ruosteen päälle ja vesi tulee sieltä..... Mullakin tuossa vitonraadossa vuoti vähän ylälaidasta.... no ruostettahan siellä oli korin ja tiivistemassan välissä... se tiivistemassa oli kyllä lasissa kiinni, mutta ei korissa.... no onneksi siinä oli ympärillä sen verran ruostetta ja kun lasi piti tänä kesänä vaihtaa, niin tehtii lasiliikkeen kaverin kanssa hyvä "diili"... se irrotti lasin mun autotallissa ja sit mä korjasin ruosteet pois ja maalasin sen ja uusi lasi parin päivän päästä kiinni..... ja pysyy kun ei ole ruostetta!TimoV kirjoitti:No - koetin etsiä sitä vesivuotoa iltaipäivällä. Mielestäni kuskin jalkotilan vasen reuna on vähän kostea.
Pyyhkijöitten karat jätin lillumaan illalla irroittajan kanssa ja pyyhkijät irtosivat sitten tänään - vasaraa piti kyllä näyttää pelottavan paljon. Ja alta paljastui - ei mitään. Kaadoin vielä vettä kaukalon poistoaukkoihin ja auki olivat.
.
PS ja Edit samalla: Motoristi auttaa aina toista..... mopon merkillä ei ole väliä!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Meinasin ehdottaa, että jos muuttaisit tuon avattaren...Vitonraato kirjoitti: PS ja Edit samalla: Motoristi auttaa aina toista..... mopon merkillä ei ole väliä!
Kävin läpi keskikonsolin alemman käyttöpaneelin liittimet ja purin jalkatilan verhousta kuskin puolella.
En löytänyt ainoatakaan johtovikaa tai hapettunutta liitintä. Saati kosteutta.
Kojelaudassa pitäisi Comand saada irti, jotta pääsisin tarkastamaan liittimiä sieltä. Jokin ABS liitin siellä on WISsin mukaan. Mulla ei oo vaan niitä irrotukseen tarkoitettuja ohuita veitsentapaisia läkkäröitä saati sopivan ohutta peltiä.
Kun lukitsin auton avaimen napista alkoi vähän ajan päästä vilkkujen valoshow. Luuleeko auto, että jotain ovea yritetään avata tai tunkata ylös? Liittyykö peilin toimimattomuuteen -> oviohjain? Tms.
Nii... otin samalla kuskin pyöräkotelon muovin irti. Ei YHTÄÄN ruostetta. Ei sitten YHTÄÄN! Kotelosuojaa ja paikoilleen...
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Näitä kun pohtii ja eri foorumeita lueskelee, melkein pakko on tulla johtopäätökseen, että ohjainlaitteessa itsessään on jossain kylmäjuotos tms. joka laajenee ja ottaa kontaktin lämmetessään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Tuon merkkinen mopo on ollut jo kahdeksan vuotta.... jossain muualla saattaa olla vielä vanhempi avatar kuva..... ei niitä aina viitsi päivitellä!TimoV kirjoitti:Meinasin ehdottaa, että jos muuttaisit tuon avattaren...Vitonraato kirjoitti: PS ja Edit samalla: Motoristi auttaa aina toista..... mopon merkillä ei ole väliä!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Oletkos kokeliiu tuon ohjauskulma-anturi perusasetusta?
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Olenolen. Ei anna tehdä. Koodi tulee samantien takaisin. Latviasta uusi ohjain (Fixparts online) alvillisena n.880€, marmorilla 1,3k€. Käytettyä ei Euroopasta löydy - tai yksi Ebayssa oli ainakin eilen, mutta italiaano ei postita Suormeen. Kolme eri boksia tähän kävisi Dealerin mukaan. Sylettää, mutta auto oli halpa ja vika tiedossa ostaessa. Nyt boksi lämpenee uunin päällä ja koetan sitä vielä autoon kokeillakseni häviääkö vika.
Peilien vikakoodi:
Peilien vikakoodi:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Yritin setviä johtoja, liitoksia auton takapäässä. Takapenkkien irroitus on vähän hankalaa kun vänkärin takaovi ei aukea (se vasen ekassa viestissä onkin oikea -ajatushärö). Varmaan puolet auton painosta koostuu takapenkin pulteista - sen verran monta niitä on.
Polttoainetankin liitin on kunnossa, samoin auton alla vasemman takapyörän läheinen liitin ja johdot - ei hiertymiä yms... Sitten alkoikin sataa ja homma jäi siihen.
Tuo starfinder on aika bueno - vielä kun ymmärtäisi noita sähkökaavioita kunnolla.
Mietin edelleen tuota, voiko tuo peili- tai tankkimittariongelma saada väylän niin polvilleen, että herjaa ESP-boksia? Eikä ESP:ltä tule signaaleja väylää pitkin muille laitteille?
Polttoainetankin liitin on kunnossa, samoin auton alla vasemman takapyörän läheinen liitin ja johdot - ei hiertymiä yms... Sitten alkoikin sataa ja homma jäi siihen.
Tuo starfinder on aika bueno - vielä kun ymmärtäisi noita sähkökaavioita kunnolla.
Mietin edelleen tuota, voiko tuo peili- tai tankkimittariongelma saada väylän niin polvilleen, että herjaa ESP-boksia? Eikä ESP:ltä tule signaaleja väylää pitkin muille laitteille?
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Boksi tilattu
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Kun olen tuota ESP-boksin vaihtoa ajatellut, niin pitääkö uusi boksi "ohjelmoida" autoon?
Xentryn simulaatio -> -> ->
DAS -->
ohjainlaitteet->
Alusta ->
ESP ->
Käyttöönotto (tämäkö valitaan?) ->
kiinteä vai muuttuva ohjauksen välitys (onko? varustelistassa yllä ei mainintaa?) ->
rengaspaineenvaroitin??? Kytketäänkö vai eikö? Onko tämä valinnainen?
Valmis...?
Meneekö näin? Tarvitseeko ohjainlaiteprotokollasta välittää?
Xentryn simulaatio -> -> ->
DAS -->
ohjainlaitteet->
Alusta ->
ESP ->
Käyttöönotto (tämäkö valitaan?) ->
kiinteä vai muuttuva ohjauksen välitys (onko? varustelistassa yllä ei mainintaa?) ->
rengaspaineenvaroitin??? Kytketäänkö vai eikö? Onko tämä valinnainen?
Valmis...?
Meneekö näin? Tarvitseeko ohjainlaiteprotokollasta välittää?
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Takapenkit irti, yhden pultin vastamutteri lähti irti hitsistään, muuten pultit aukesivat ongelmitta. Kasatessa sitten kuparia. Olihan niitten alla sitten paskaa Shocked ! Ihan hirvee tahmaskeida - mitä lie tehty autossa. Verhoiluista löydetty tähän mennessä 2,40€ ja jokin sveitsin floriinikolikko (numeroarvoa en muista).
Polttoainetankin liitin on siisti. Pitäisi mitata vastusarvot liittimeltä.
Oviverhous on nyt irti (juutuubissa näkyy hyvin irrotus, eikä se hankalakaan ollut ovi kiinni, kun vain penkki oli tieltä pois. Illalla suhuuttelin lukolle CRC:tä toivossa, että ovea ei tarvitsisi teurastaa. Katsotaan avautuuko.
Jos ei, niin ilmeisesti airbagin niitit kannattanee porata irti kun se bagi on vähän siinä tiellä. Pitää irroittaa akku ensin. Sitten joku saha/rälläkkä/iso reikäpora ja aukkoa oveen, jotta lukolle pääsee. Pitää ottaa kuvia
Polttoainetankin liitin on siisti. Pitäisi mitata vastusarvot liittimeltä.
Oviverhous on nyt irti (juutuubissa näkyy hyvin irrotus, eikä se hankalakaan ollut ovi kiinni, kun vain penkki oli tieltä pois. Illalla suhuuttelin lukolle CRC:tä toivossa, että ovea ei tarvitsisi teurastaa. Katsotaan avautuuko.
Jos ei, niin ilmeisesti airbagin niitit kannattanee porata irti kun se bagi on vähän siinä tiellä. Pitää irroittaa akku ensin. Sitten joku saha/rälläkkä/iso reikäpora ja aukkoa oveen, jotta lukolle pääsee. Pitää ottaa kuvia
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Höh - ei oikein löydy tuosta ohjainlaitteen vaihdosta mitään järkevää. Jossain oli maininta w209:n osalta, että jos osanumero on sama, ei koodausta tarvitse. Pitänee vaan kalibroida tuo ohjauskulma-anturi. Sormet ristiin - palikka tuli tänä aamuna UPSilla klo 7:20. Lapset vein hoitoon ja kävin lenkillä - josko sitä kävis purkkia kokeilemaan autoon...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Alkuperäisen vikalistan kohdat 2 ja 6 selvät.
ABS/ETS/ESP yms jarruherjat pois, noepeusmittari toimii. Vaihteet ja alennusvaihteisto toimivat myös.
Ohjaukset vain läpi. Jarrujen asetus (Brembo) ja ohjauksen tyyppi. Niillä lähti tulille. Ei muita koodauksia (HHTWin, ei DAS, mitä simulaattori tarjosi)
ABS/ETS/ESP yms jarruherjat pois, noepeusmittari toimii. Vaihteet ja alennusvaihteisto toimivat myös.
Ohjaukset vain läpi. Jarrujen asetus (Brembo) ja ohjauksen tyyppi. Niillä lähti tulille. Ei muita koodauksia (HHTWin, ei DAS, mitä simulaattori tarjosi)
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Ja vänkärin takaovi aukeaa nyt. Kuvat operaatiosta laitan myöhemmin. Voi kun olis tiennyt mistä kohti avittaa lukkomekaanismia, niin ei olis niin paljon tarvinnut avata
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Ja kun kerran lupasin:
Vaihe 1. Penkit irti - Aika kuraa on laadultaan noitten penkkien alla olevat suojamuovit. Kiinnikkeet rikkoutuvat helposti, enkä niitä lopuksi takaisin viritellyt. Selvästikään ei ollut saksalaisen insinöörin paperista ne! Tuli ihan vuosituhannen taitteen sysler voijakeeri mieleen niistä. Parempi olla ilman.
Vähän oli jotain outoa kuraa/paskaa/koirannappuloita/kuolaa/kolaa yms noissa penkkien jaloissa.
Vaihe 2. Oviverhous pois. Pari sähköpiuhaa on verhouksessa sekä lukon nuppi ja ovikahvan vaijeri pitää vapauttaa. Tämä vaihe oli helppo. Itse oviverhoilun irroittaminen on vaikeaa penkki paikallaan, joten tästä syystä purin penkit pois. Akun maapiuha irti ja airbagin liitin myös irti varmuudeksi ennen seuraavaa vaihetta. Tuon oviverhoilun irroitus löytyy juutuubista googlaamalla https://www.youtube.com/watch?v=t3AINXHeGFc" onclick="window.open(this.href);return false; Vaihe 3. Reikä, kun ei tuosta oven ja c-pilarin raosta saanut avattua. Käytin aluksi 10mm poraa, kun koetin saada pienellä reiällä selvittyä. Eihän se riittänyt kun ei tiennyt rakennetta. Sitten kehiin rautasahan terä, 3 mm terä ja eikun nytkyttelemään.
Lopputulos on tässä. Reiän oikeassa reunassa oven sisäreunaa vasten (siis oven suuntaisesti) on lukkomekanismiin liittyvä pelti(messinki?)lätkä, jota ylös-alas talttameisselillä siirtämällä sain lukon vapautumaan: Vaihe 4. Ovi auki: Sitten vaan hirveesti CRC:tä ja herkistelyä kielelle ja mekanismeille. En vielä hitsaillut koloa umpeen, vaan jätin verhoilun alle vielä varmuudeksi. Tänä aamuna tuo ovi olikin taasen jumissa. Tosin ovi aukesi onneksi sisäkahvasta verhoilua uudestaan purkamatta. Lisää CRC:tä..
Vaihe 1. Penkit irti - Aika kuraa on laadultaan noitten penkkien alla olevat suojamuovit. Kiinnikkeet rikkoutuvat helposti, enkä niitä lopuksi takaisin viritellyt. Selvästikään ei ollut saksalaisen insinöörin paperista ne! Tuli ihan vuosituhannen taitteen sysler voijakeeri mieleen niistä. Parempi olla ilman.
Vähän oli jotain outoa kuraa/paskaa/koirannappuloita/kuolaa/kolaa yms noissa penkkien jaloissa.
Vaihe 2. Oviverhous pois. Pari sähköpiuhaa on verhouksessa sekä lukon nuppi ja ovikahvan vaijeri pitää vapauttaa. Tämä vaihe oli helppo. Itse oviverhoilun irroittaminen on vaikeaa penkki paikallaan, joten tästä syystä purin penkit pois. Akun maapiuha irti ja airbagin liitin myös irti varmuudeksi ennen seuraavaa vaihetta. Tuon oviverhoilun irroitus löytyy juutuubista googlaamalla https://www.youtube.com/watch?v=t3AINXHeGFc" onclick="window.open(this.href);return false; Vaihe 3. Reikä, kun ei tuosta oven ja c-pilarin raosta saanut avattua. Käytin aluksi 10mm poraa, kun koetin saada pienellä reiällä selvittyä. Eihän se riittänyt kun ei tiennyt rakennetta. Sitten kehiin rautasahan terä, 3 mm terä ja eikun nytkyttelemään.
Lopputulos on tässä. Reiän oikeassa reunassa oven sisäreunaa vasten (siis oven suuntaisesti) on lukkomekanismiin liittyvä pelti(messinki?)lätkä, jota ylös-alas talttameisselillä siirtämällä sain lukon vapautumaan: Vaihe 4. Ovi auki: Sitten vaan hirveesti CRC:tä ja herkistelyä kielelle ja mekanismeille. En vielä hitsaillut koloa umpeen, vaan jätin verhoilun alle vielä varmuudeksi. Tänä aamuna tuo ovi olikin taasen jumissa. Tosin ovi aukesi onneksi sisäkahvasta verhoilua uudestaan purkamatta. Lisää CRC:tä..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä