W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Joku ajatuskatko tullut, kun en ollut hommannut (ATE) pääsylinteriin uusia kumeja... Onko kellään kokemusta/näkemystä, löytyykö vielä jostain "hyllystä" Suomessa?
Saksassa näkyi olevan (esim. mbclassics.de) noin 20e hintaan, mutta kun nyt ei malttaisi odotella pakettia - pääsylkkä on jo purettuna ruuvipenkissä...
Huom. W111:n pääsylinteri muuttui jossain '62(?) tienoilla, tämä on sitä viimeisintä mallia eli kytkinpolkimen yläpuolella pystyssä, ja näissäkin oli kahta, tämä on se "ATE".
Saksassa näkyi olevan (esim. mbclassics.de) noin 20e hintaan, mutta kun nyt ei malttaisi odotella pakettia - pääsylkkä on jo purettuna ruuvipenkissä...
Huom. W111:n pääsylinteri muuttui jossain '62(?) tienoilla, tämä on sitä viimeisintä mallia eli kytkinpolkimen yläpuolella pystyssä, ja näissäkin oli kahta, tämä on se "ATE".
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Itse hain Motonetistä pääsylkyn kumit 1968 W111 ja 1971 W109 mersuihin, vajaa 10 vuotta sitten, samanlainen kumisarja. En jaksa muistaa oliko tämä mutta tod näk oli:Zac kirjoitti:Joku ajatuskatko tullut, kun en ollut hommannut (ATE) pääsylinteriin uusia kumeja... Onko kellään kokemusta/näkemystä, löytyykö vielä jostain "hyllystä" Suomessa?
Saksassa näkyi olevan (esim. mbclassics.de) noin 20e hintaan, mutta kun nyt ei malttaisi odotella pakettia - pääsylkkä on jo purettuna ruuvipenkissä...
Huom. W111:n pääsylinteri muuttui jossain '62(?) tienoilla, tämä on sitä viimeisintä mallia eli kytkinpolkimen yläpuolella pystyssä, ja näissäkin oli kahta, tämä on se "ATE".
Tuotenumero: 23-7015
Tuote: Jarrupääs tiiv s mm BMW/MB
Hinta 6,90€
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Noissa uudemmissa W111 coupessa ja W109:ssä on iso sylinteri 19 ja 21 mm. männillä. Muistaakseni kaksipiirijarru-w111:ssä on pienempi sylinteri.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Ehkä olin epätarkka terminologissa, mutta siis kytkinpääsylinteri, mallia "ATE"... Eli aiemmassa oli rintapellissä, tässä kajuutan puolella kytkinpolkimen "jatkeena".
En vielä mitannut halkaisijaa milleissä.
En ainakaan äkkiä bongannut Motonetistä mitää tähän viittaavaa:
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/299/ ... malli=1965" onclick="window.open(this.href);return false;
KL-varaosista tietty voisi kysyä. Tai sitten ihan Vehosta (kun löytää oikean OEM-varaosan numeron...)
Tuollainen on kyseessä, sanoo muuten että "piston : 23,81mm":
https://www.mbclassics.de/clutch-master ... 0002952406" onclick="window.open(this.href);return false; (valmistusnumerosta 49462 eteenpäin, mulla on 76xxx)
Ja tässä sen korjaussarja (mielestäni...) - mikä nyt haussa, tai ainakin nuo 2 kumista tiivistettä / rinkulaa:
https://www.mbclassics.de/repair-kit-cl ... 0005860629" onclick="window.open(this.href);return false;
En vielä mitannut halkaisijaa milleissä.
En ainakaan äkkiä bongannut Motonetistä mitää tähän viittaavaa:
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/299/ ... malli=1965" onclick="window.open(this.href);return false;
KL-varaosista tietty voisi kysyä. Tai sitten ihan Vehosta (kun löytää oikean OEM-varaosan numeron...)
Tuollainen on kyseessä, sanoo muuten että "piston : 23,81mm":
https://www.mbclassics.de/clutch-master ... 0002952406" onclick="window.open(this.href);return false; (valmistusnumerosta 49462 eteenpäin, mulla on 76xxx)
Ja tässä sen korjaussarja (mielestäni...) - mikä nyt haussa, tai ainakin nuo 2 kumista tiivistettä / rinkulaa:
https://www.mbclassics.de/repair-kit-cl ... 0005860629" onclick="window.open(this.href);return false;
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
siis kumpi pääsylinteri on kyseessä, jarru vai kytkin? Minä puhelin jarrusta. Kytkimistä minulla ei ole mitään hajua, kun en omista yhtään manuaalivanhusta 
Timppa

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Kytkin
(Kytkimen kunnostus menossa - jarrut ovat vasta seuraava "talkoo"...)

(Kytkimen kunnostus menossa - jarrut ovat vasta seuraava "talkoo"...)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Turun Jarruosasta korjaussarja / kumit hyllystä
Levannon We(l)ho
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Kiitos vinkistä - laitetaan mieleen... (Etenkin kun tulee seuraavan kerran käyntiä Turun suunnalle!)
Tampereelta menossa tänään kumeja hakemaan, vanhaa varastoa josta sain vinkkiä muuta kautta. Vanha herra ollut työuransa näitä osia myymässä, joten tietää tasan tarkkaan mikä käy mihinkin autoon:)
Edit: Kytkimen kumisarja haettu, nyt pääsee kytkimen pääsylkkää kunnostamaan (sylinterin sisäpinta näyttää ok:lta).
Tampereelta menossa tänään kumeja hakemaan, vanhaa varastoa josta sain vinkkiä muuta kautta. Vanha herra ollut työuransa näitä osia myymässä, joten tietää tasan tarkkaan mikä käy mihinkin autoon:)
Edit: Kytkimen kumisarja haettu, nyt pääsee kytkimen pääsylkkää kunnostamaan (sylinterin sisäpinta näyttää ok:lta).
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Kantapään kauttahan näitä harjoitellaan... pitkän liottelun jälkeen kytkimen pääsylkkä on nyt auki.
Hoonaamalla saadaan kuulemma kuntoon. K.letkun pätkää suostutellaan vielä pääsylkälle menevästä putkesta irti.
Näissä kumeissa vaan kuuntelin "viisaampia" ja niinhän ne 19,05mm kokoiset olivat sitten liian pientä kokoa, eli vaihtoon menee.
(Ellei sitten jollain huutava tarve noille -> laita yv...)
Oikea koko on siis tämä niin kuin aiemmin kirjoitin:
Tuollainen on kyseessä, sanoo muuten että "piston : 23,81mm":
https://www.mbclassics.de/clutch-master" onclick="window.open(this.href);return false; ... 0002952406 (valmistusnumerosta 49462 eteenpäin, mulla on 76xxx)
Hoonaamalla saadaan kuulemma kuntoon. K.letkun pätkää suostutellaan vielä pääsylkälle menevästä putkesta irti.
Näissä kumeissa vaan kuuntelin "viisaampia" ja niinhän ne 19,05mm kokoiset olivat sitten liian pientä kokoa, eli vaihtoon menee.
(Ellei sitten jollain huutava tarve noille -> laita yv...)
Oikea koko on siis tämä niin kuin aiemmin kirjoitin:
Tuollainen on kyseessä, sanoo muuten että "piston : 23,81mm":
https://www.mbclassics.de/clutch-master" onclick="window.open(this.href);return false; ... 0002952406 (valmistusnumerosta 49462 eteenpäin, mulla on 76xxx)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Jälleen vanha "totuus" piti paikkansa: "älä osta mitään osia onniarviolta ennen kuin on vanha osa purettuna kädessä".
Eli saatiin tänään kytkimen pääsylinteri hoonattua hyvään kuntoon, myös mäntä vesihioittiin ja siihen tuli eilen vaihtamani isommat uudet kumit. Sylinteri kasaan reilun erikoisrasvan kera ja testien mukaan pelittää oikein hyvin. Myös Pääsylkästä lähtevän putken toisesta päästä saatiin toholla kuumentamalla letkun nysä irti.
Mutta alun kommentilla viittaisin siihen että aiemmin ostamani W110:n kytkimen työsylinteri onkin aika eri eläin kuin mitä autosta purettu. Tässä 220SEb:ssä on vähän rotevampi työsylinteri, sisämitta taisi olla 24mm eli täysi tuuma ("W111 220seb from VIN 049462" sanoo MB Classicsin sivu osasta 2951907). Samoin tähän sylinteriin ostamani kytkinletku käy sitten vain tästä päästä, toinen pää on armotta pieni: tässä autossa liitokset ovat n. 13mm (oliskohan siis 1/2") kun ne noissa W110:n välpissä on jotain 10,5mm (3/8"?).
Nyt ajatus on käyttää silti tämä uusi työsylinteri (vanhan kunnostus on myös periaatteessa mahdollinen, veisi aikaa) mutta teettää hydrauliikapajassa sopiva kytkinletku väliin: se väliputken päähän tuleva liitin on siis iso (naaras) ja työsylinteriin menevä pienempi (uros). Ellei sitten mistään mersusta (tai muusta automallista) löydy tälläistä sekasikiötä valmiiksi?
Mietityttää myös hieman että paljonko se kytkingeometria kärsii jos tuolla isolla (23,81) pääsylkällä käsketään sitten pienempää (19,05) läpimittaista työsylinteriä? Ts. pitäisiköhän noiden olla jossain määrin parit... Tuohon alkup. työsylkkään saa korjaussarjana kumit, mutta tuollaista isommilla päillä olevaa letkua en vielä nähnyt missään.
Eli saatiin tänään kytkimen pääsylinteri hoonattua hyvään kuntoon, myös mäntä vesihioittiin ja siihen tuli eilen vaihtamani isommat uudet kumit. Sylinteri kasaan reilun erikoisrasvan kera ja testien mukaan pelittää oikein hyvin. Myös Pääsylkästä lähtevän putken toisesta päästä saatiin toholla kuumentamalla letkun nysä irti.
Mutta alun kommentilla viittaisin siihen että aiemmin ostamani W110:n kytkimen työsylinteri onkin aika eri eläin kuin mitä autosta purettu. Tässä 220SEb:ssä on vähän rotevampi työsylinteri, sisämitta taisi olla 24mm eli täysi tuuma ("W111 220seb from VIN 049462" sanoo MB Classicsin sivu osasta 2951907). Samoin tähän sylinteriin ostamani kytkinletku käy sitten vain tästä päästä, toinen pää on armotta pieni: tässä autossa liitokset ovat n. 13mm (oliskohan siis 1/2") kun ne noissa W110:n välpissä on jotain 10,5mm (3/8"?).
Nyt ajatus on käyttää silti tämä uusi työsylinteri (vanhan kunnostus on myös periaatteessa mahdollinen, veisi aikaa) mutta teettää hydrauliikapajassa sopiva kytkinletku väliin: se väliputken päähän tuleva liitin on siis iso (naaras) ja työsylinteriin menevä pienempi (uros). Ellei sitten mistään mersusta (tai muusta automallista) löydy tälläistä sekasikiötä valmiiksi?
Mietityttää myös hieman että paljonko se kytkingeometria kärsii jos tuolla isolla (23,81) pääsylkällä käsketään sitten pienempää (19,05) läpimittaista työsylinteriä? Ts. pitäisiköhän noiden olla jossain määrin parit... Tuohon alkup. työsylkkään saa korjaussarjana kumit, mutta tuollaista isommilla päillä olevaa letkua en vielä nähnyt missään.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Ei se nyt ihan helppo ole tuo "eriparisen" kytkinletkun hankinta. Hydrauliikkaliikkeessä en ole vielä käynyt tosin.
Josko nyt sitten joutuu sen alkuperäisen mallisen kytkimen työsylinterin hankkimaan (tai kunnostamaan) niin tämä varmaan on sen letku?
https://www.mbclassics.de/clutch-hose-0002950535" onclick="window.open(this.href);return false;
Se on vaihtunut valmistusnumeron 46xxx paikkeilla, ja tämähän on "late W111" eli 76xxx.
Mistä löytäisin tuon "late" W111-letkun OEM-numeron?
EDIT:
Löytyi tuolle OEM-numero Niemöllerin kautta, mutta status on "not in stock":
https://www.niemoeller.de/en/w111/w111- ... erzylinder" onclick="window.open(this.href);return false;
Samoin katsoin MB Classics (Vehon) kautta ja aika heikko tulos sielläkin:
This part is no longer available through the Mercedes-Benz sales network and will not be remanufactured by Mercedes-Benz Classic in future.
Olisiko vinkkiä mistä tämän letkun saisi järjelliseen hintaan vai olisiko parempi etsiä liittimet ja teettää sopiva?
---
Peltipuolella vähän edistystä myös. Vein pari ovea ja oikean etulokarin laittoon eräälle entisöintihommia tekevälle.
Lisäksi oik. etulokarin alta löytyneille "pikku ylläreille"
löytyi myös laittaja... Josko sais nää peltihommat jiiriin edes jouluks!
Josko nyt sitten joutuu sen alkuperäisen mallisen kytkimen työsylinterin hankkimaan (tai kunnostamaan) niin tämä varmaan on sen letku?
https://www.mbclassics.de/clutch-hose-0002950535" onclick="window.open(this.href);return false;
Se on vaihtunut valmistusnumeron 46xxx paikkeilla, ja tämähän on "late W111" eli 76xxx.
Mistä löytäisin tuon "late" W111-letkun OEM-numeron?
EDIT:
Löytyi tuolle OEM-numero Niemöllerin kautta, mutta status on "not in stock":
https://www.niemoeller.de/en/w111/w111- ... erzylinder" onclick="window.open(this.href);return false;
Samoin katsoin MB Classics (Vehon) kautta ja aika heikko tulos sielläkin:
This part is no longer available through the Mercedes-Benz sales network and will not be remanufactured by Mercedes-Benz Classic in future.
Olisiko vinkkiä mistä tämän letkun saisi järjelliseen hintaan vai olisiko parempi etsiä liittimet ja teettää sopiva?
---
Peltipuolella vähän edistystä myös. Vein pari ovea ja oikean etulokarin laittoon eräälle entisöintihommia tekevälle.
Lisäksi oik. etulokarin alta löytyneille "pikku ylläreille"

W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Kytkinhommat alkaa olla jiirissä: Ostin alkuperäisen tyyppisen työsylinteri (tuumasella männällä, paksuilla korvakkeilla) ja se kunnostettiin
viikonloppuna siten että ostin siihen ex-varaosamyyjältä kokonaan uuden männän kumeineen ja sitten itse työsylinteri vielä hoonattiin hyväksi.
Enää tuo kytkinletku on tilaushommana, eli siihen löytyi Suomesta MBspecialistilta (tilaamalla) ja Hollannista saa myös tälläisestä alan liikkeestä:
https://mercedes-classic-parts.com/?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false; PS. käyttämättä jäi nyt uudet W110 kytkimen työsylinteri ja -letku. Laita yv jos tarvetta?
Lauantaina saatiin myös oikean etulokarin alta löytyneet ruosteet korjattua, kun hitsari paistoi sinne noin puolen tusinaa uutta paikkaa.
Sain myös viestin että korjattavana oleva etulokari ja etuovi alkavat olla pian noutokunnossa, ja näyttivät kuvissa hyvältä.
Tuo lokari korjattiin siis vaihtamalla toinen lampun kuppi ja vaihtamalla 70-luvun "tinaukset" oikeaan peltiin... Etuovessa korjaus oli lähinnä kosmeettista.
Jarrujen purkaminenkin on aloitettu. Kyllähän tässä sitten on (kuten uumoiltiin) ne 3-mäntäiset Girlingin satulat. Tiettävästi nuo ovat toiminnaltaan käytössä
varsin ok mutta selvästi harvinaisemmathan nämä ovat kuin ATE-laiset. Sen verran katsoin että korjaussarja näihin olisi suolainen ~90 eur... ja jarrupalatkin
noin 3x kalliimmat kuin ATE-laisiin... Mitä olette mieltä, olisiko syytä suosiolla siirtää nämä "hyllyyn odottamaan inspistä" ja etsiä tilalle ATE-laiset jarrusatulat?
Sellaisiin ostin jo vahingossa palatkin..
viikonloppuna siten että ostin siihen ex-varaosamyyjältä kokonaan uuden männän kumeineen ja sitten itse työsylinteri vielä hoonattiin hyväksi.
Enää tuo kytkinletku on tilaushommana, eli siihen löytyi Suomesta MBspecialistilta (tilaamalla) ja Hollannista saa myös tälläisestä alan liikkeestä:
https://mercedes-classic-parts.com/?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false; PS. käyttämättä jäi nyt uudet W110 kytkimen työsylinteri ja -letku. Laita yv jos tarvetta?
Lauantaina saatiin myös oikean etulokarin alta löytyneet ruosteet korjattua, kun hitsari paistoi sinne noin puolen tusinaa uutta paikkaa.
Sain myös viestin että korjattavana oleva etulokari ja etuovi alkavat olla pian noutokunnossa, ja näyttivät kuvissa hyvältä.
Tuo lokari korjattiin siis vaihtamalla toinen lampun kuppi ja vaihtamalla 70-luvun "tinaukset" oikeaan peltiin... Etuovessa korjaus oli lähinnä kosmeettista.
Jarrujen purkaminenkin on aloitettu. Kyllähän tässä sitten on (kuten uumoiltiin) ne 3-mäntäiset Girlingin satulat. Tiettävästi nuo ovat toiminnaltaan käytössä
varsin ok mutta selvästi harvinaisemmathan nämä ovat kuin ATE-laiset. Sen verran katsoin että korjaussarja näihin olisi suolainen ~90 eur... ja jarrupalatkin
noin 3x kalliimmat kuin ATE-laisiin... Mitä olette mieltä, olisiko syytä suosiolla siirtää nämä "hyllyyn odottamaan inspistä" ja etsiä tilalle ATE-laiset jarrusatulat?
Sellaisiin ostin jo vahingossa palatkin..

W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Atelaiset kehiin, männän halkaisija 57 mm.
Semmoiset löytyy täältä hyllystä kunnostettuna.
Semmoiset löytyy täältä hyllystä kunnostettuna.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Kiitos @jusa82 - laitoin yv aiheesta.
Ylipäätään näyttää siltä että näiden harvinaisten Girlingien kanssa on painittu muuallakin:
https://www.benzworld.org/forums/vintag ... built.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Taidan tehdä lopullisen päätöksen vasta kun olen tsekannut nämä kolme:
1) Girlingien kunto tarkemmin (lähinnä siis onko männät/sylinteripinnat kunnossa)
2) Kun on noista mitat niin saan selvitettyä kumien / tiivisteiden saatavuuden
3) Jarrupalojen saatavuus
Jos alkaa tökkiä jo kohdassa 1) niin sitten menee ATE:t hankintaan. Kerran modattuna on jatkossakin helpompaa.
Ylipäätään näyttää siltä että näiden harvinaisten Girlingien kanssa on painittu muuallakin:
https://www.benzworld.org/forums/vintag ... built.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Taidan tehdä lopullisen päätöksen vasta kun olen tsekannut nämä kolme:
1) Girlingien kunto tarkemmin (lähinnä siis onko männät/sylinteripinnat kunnossa)
2) Kun on noista mitat niin saan selvitettyä kumien / tiivisteiden saatavuuden
3) Jarrupalojen saatavuus
Jos alkaa tökkiä jo kohdassa 1) niin sitten menee ATE:t hankintaan. Kerran modattuna on jatkossakin helpompaa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Aten satuloista sitten sellainen versio, missä jarruputki/letku lähtee suoraan keskeltä mäntää taaksepäin, niin sopii se alkuperäinen ”välijarrupukihässäkkä”.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Kiitos vinkistä, onko tietoa missä malleissa tuota versiota on ollut käytössä? W114/W115, alkupään ei-jäähdytetyt W108, tms.?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Jarruosia, varsinkin vanhoja, kannattaa kysyä Turun Jarruosasta.
Muutaman kerran on löytynyt sellaista osaa mistä netissä ei tiedetä mitään.
Muutaman kerran on löytynyt sellaista osaa mistä netissä ei tiedetä mitään.
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Joo, kiitos vinkistä. Kyseisestä putiikkia olen kuullut muidenkin kehuneen, en ole vielä kysynyt (kytkimen kumitkin löytyivät lähempää).
Nyt tiedän jo mitä kysyä koska purin tänään toisen jarrusatulan ja mittasin mäntien koot: 57,0mm iso ja 40,5mm ne kaksi pienempää.
Mukava havainto oli se että mittasin myös jarrupalojen koot: 98mm x 68mm ja näyttäisi että nämä ovat samat kuin Amazonissa
ja saatavissa (rajoitetusti) jopa Motonetistä:
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/299/ ... #Jarruosat" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt tiedän jo mitä kysyä koska purin tänään toisen jarrusatulan ja mittasin mäntien koot: 57,0mm iso ja 40,5mm ne kaksi pienempää.
Mukava havainto oli se että mittasin myös jarrupalojen koot: 98mm x 68mm ja näyttäisi että nämä ovat samat kuin Amazonissa
ja saatavissa (rajoitetusti) jopa Motonetistä:
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/299/ ... #Jarruosat" onclick="window.open(this.href);return false;
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Maksaa myös se tavara Turun jarruosassakin.
Girlingin kumisarja w115 etusatulaan maksoi joku 50 e / satula. Tästä aikaa muutama vuosi.
Saksasta sama 8 e.....
Girlingin kumisarja w115 etusatulaan maksoi joku 50 e / satula. Tästä aikaa muutama vuosi.
Saksasta sama 8 e.....
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Jep, Turun Jarruosasta löytyy tähän mutta hinta on juurikin 52 eur / setti.
EDIT: Niemöllerillä oli korjaussarja 88 eur / kahteen jarrusatulaan - mutta tuo onkin hintava paikka (joskus ainoa...)
En vielä ehtinyt muualta katsoa.
EDIT: Niemöllerillä oli korjaussarja 88 eur / kahteen jarrusatulaan - mutta tuo onkin hintava paikka (joskus ainoa...)
En vielä ehtinyt muualta katsoa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Pientä päivitystä pakkaspäivän (aamulla näytti mittari -10C) ratoksi... Onni on lämmin talli Suomen oloissa
Jarrusatulat avattiin viime viikonloppuna, ja ne meni helposti puolikkaiksi, männät lähti ulos kun annettiin vähän
kosaania ja moottoriöljyä kuumaan männän / satulan saumaan... Pölytiivisteet oli yllätävän ehjät, mutta kyllähän
niistä entiset tuossa käsittelyssä tietenkin tuli, männän reunoihin saatiin pientä jälkeä pihdeistä mutta mitään pahempaa.
Satulat itsessään ovat hyvät:

...ja männistäkin n. puolet on ok:

...mutta lopuissa on enempi tuota "kromin" kesimistä:

Hyvä tuuri kävi myös Girlingin tiivistesarjan kanssa, kiitos @jani82 kun tarjosit noita ja näistä kauppoihin päästiin.
Hain nämä juuri toissa päivänä postista:

Vielä jos joltain löytyisi ainakin 1kpl noita isompia mäntiä (57mm) ja 1-2 kpl noita pienempiä 40mm niin saisi varmasti hyvillä osilla kasata..? Löysin yhden verkkokaupan ulkomailta missä noita oli myynnissä (iso 36€ ja pieni 31€) mutta siinä menisi odottelussa taas tovi.
Kytkinletkun kanssa oli enemmän hankaluutta, MBSpecialist sellaista tarjosi ja tilasinkin sen heiltä mutta sitten
kun he koittivat letkun toimittajiltaan saada niin myytiin "ei-oota" joka paikassa ja "ei valmisteta enää" oli selitteenä...
Kyselin myös Vehot, Turun jarruosan, tutut, jne. mutta eipä löytynyt... Lopulta tilasin osan Hollannista tuolta:

Sieltä lähti paketti viikko sitten matkaan mutta ei ole vielä ilmaantunut. Samalla tilasin muuten W112 listankiinnikkeitä(!)
ja uuden lattiavaihteen (manuaali) nupin
Kun letku saapuu, pääsee laittamaan myös koko kytkimen "hydraulisen"-puolen nippuun - saapa nähdä irrottako kytkin.
En ajatellut sinne kytkmielle alkuun mitään litkuja (asetonia tms.) kaataa vaan kokeilla ihan kuiviltaan "mäkilähtökikkaa"....

Jarrusatulat avattiin viime viikonloppuna, ja ne meni helposti puolikkaiksi, männät lähti ulos kun annettiin vähän
kosaania ja moottoriöljyä kuumaan männän / satulan saumaan... Pölytiivisteet oli yllätävän ehjät, mutta kyllähän
niistä entiset tuossa käsittelyssä tietenkin tuli, männän reunoihin saatiin pientä jälkeä pihdeistä mutta mitään pahempaa.
Satulat itsessään ovat hyvät:

...ja männistäkin n. puolet on ok:

...mutta lopuissa on enempi tuota "kromin" kesimistä:

Hyvä tuuri kävi myös Girlingin tiivistesarjan kanssa, kiitos @jani82 kun tarjosit noita ja näistä kauppoihin päästiin.
Hain nämä juuri toissa päivänä postista:

Vielä jos joltain löytyisi ainakin 1kpl noita isompia mäntiä (57mm) ja 1-2 kpl noita pienempiä 40mm niin saisi varmasti hyvillä osilla kasata..? Löysin yhden verkkokaupan ulkomailta missä noita oli myynnissä (iso 36€ ja pieni 31€) mutta siinä menisi odottelussa taas tovi.
Kytkinletkun kanssa oli enemmän hankaluutta, MBSpecialist sellaista tarjosi ja tilasinkin sen heiltä mutta sitten
kun he koittivat letkun toimittajiltaan saada niin myytiin "ei-oota" joka paikassa ja "ei valmisteta enää" oli selitteenä...
Kyselin myös Vehot, Turun jarruosan, tutut, jne. mutta eipä löytynyt... Lopulta tilasin osan Hollannista tuolta:

Sieltä lähti paketti viikko sitten matkaan mutta ei ole vielä ilmaantunut. Samalla tilasin muuten W112 listankiinnikkeitä(!)
ja uuden lattiavaihteen (manuaali) nupin

Kun letku saapuu, pääsee laittamaan myös koko kytkimen "hydraulisen"-puolen nippuun - saapa nähdä irrottako kytkin.
En ajatellut sinne kytkmielle alkuun mitään litkuja (asetonia tms.) kaataa vaan kokeilla ihan kuiviltaan "mäkilähtökikkaa"....
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Kyllä välillä tuntuu että tämä mun harrastaminen on enimmäkseen "hankintapuolen hommia"...
Siis jos tässä listaa nämä parin viime viikon hankinnat niin sitä kytkinletkua (ja muuta) yhä Hollannista odotellaan saapuvaksi... no, vastahan tästä paketin (kerrotusta) lähetyksestä tais tänään tulla 2 viikkoa... Liikettä ei kuitenkaan ole syytä mistään epäillä, oikein asiallinen palvelu, arvostan.
Mutta kun nyt ostolaitaan päästiin niin Black Fridayn tarjouksista lähti tulemaan sitten Audocilta kaikki uudet jarruletkut, samalla otin jarrujen pääsylinterin korjaussarjan (tosin arpapelinä kun ei sitä vielä ole avattu), ja jotain muutakin.
Nuo Girlingin vaikeasti saatavat uudet jarrusatuloiden männät (57 ja 40,5 mm) päädyin tilaamaan Amerikasta - Oh yeah, man..
Putiikin nimi oli "RockAuto - https://www.rockauto.com/ ja sieltä lähti paketti FedExillä tulemaan heti samana päivänä - arvioitu saapuminen tosin vasta 17. joulukuuta eli kaukaa on pitkä matka... Miksikö tilasin tuolta? No noilla dp-debotin (Ger) hinnoilla en olis raaskinut noin montaa mäntää edes tilata... toivottavasti tavara on oikeaa, koska kuvia tms. siellä ei ollut... Jos on niin näillä saadaan jarrut = uutta vastaaviksi toiminnaltaan
Kysymys tulleista: Tuolta tuli jo FedExiltä viesti että haluanko itse hoitaa tullauksen vai annanko heidän hoitaa (min. 15,50 eur)? Vastasin jo että hoidan itse, jolloin sieltä pitäisi tulla ohjeet... Onko joku teistä enempi tilaillut jenkeistä ja missä menee eri tullausrajat US -> EU? Ei kait ne trumpelon tullimuurit vielä tähän suuntaan vaikuta, eh...?

Siis jos tässä listaa nämä parin viime viikon hankinnat niin sitä kytkinletkua (ja muuta) yhä Hollannista odotellaan saapuvaksi... no, vastahan tästä paketin (kerrotusta) lähetyksestä tais tänään tulla 2 viikkoa... Liikettä ei kuitenkaan ole syytä mistään epäillä, oikein asiallinen palvelu, arvostan.
Mutta kun nyt ostolaitaan päästiin niin Black Fridayn tarjouksista lähti tulemaan sitten Audocilta kaikki uudet jarruletkut, samalla otin jarrujen pääsylinterin korjaussarjan (tosin arpapelinä kun ei sitä vielä ole avattu), ja jotain muutakin.
Nuo Girlingin vaikeasti saatavat uudet jarrusatuloiden männät (57 ja 40,5 mm) päädyin tilaamaan Amerikasta - Oh yeah, man..

Putiikin nimi oli "RockAuto - https://www.rockauto.com/ ja sieltä lähti paketti FedExillä tulemaan heti samana päivänä - arvioitu saapuminen tosin vasta 17. joulukuuta eli kaukaa on pitkä matka... Miksikö tilasin tuolta? No noilla dp-debotin (Ger) hinnoilla en olis raaskinut noin montaa mäntää edes tilata... toivottavasti tavara on oikeaa, koska kuvia tms. siellä ei ollut... Jos on niin näillä saadaan jarrut = uutta vastaaviksi toiminnaltaan

Kysymys tulleista: Tuolta tuli jo FedExiltä viesti että haluanko itse hoitaa tullauksen vai annanko heidän hoitaa (min. 15,50 eur)? Vastasin jo että hoidan itse, jolloin sieltä pitäisi tulla ohjeet... Onko joku teistä enempi tilaillut jenkeistä ja missä menee eri tullausrajat US -> EU? Ei kait ne trumpelon tullimuurit vielä tähän suuntaan vaikuta, eh...?

W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
juu, tullit pitää maksaa myös rahdista, ohjeet on rahtitullaukselle ..niin suomialaista meininkiä.
Sen lähetystunnuksen kanssa vaan tarkkana kun tullaat niitä verkossa, siitä tulee päätös samantien ja helpointa maksaa tullin sivuilla verkkopankista.
Pääsevät heti tullissa rahapatojen ääreen.
Kun sinä jäät odottelemaan tuotetta. En aina tajua miksi sekin on niin vaikea lähetin soittaa/tsätätä sitä saapumista.
Sen virheen kerran tein että jouduin palauttaa ilmaiseksi, mutta se ei tullille ole helppoa ymmärtää ettei maksutonta vaihtopalautusta kannata verottaa.
Tsemppiä projektiin, hyvältä se näyttää.
Sen lähetystunnuksen kanssa vaan tarkkana kun tullaat niitä verkossa, siitä tulee päätös samantien ja helpointa maksaa tullin sivuilla verkkopankista.
Pääsevät heti tullissa rahapatojen ääreen.
Kun sinä jäät odottelemaan tuotetta. En aina tajua miksi sekin on niin vaikea lähetin soittaa/tsätätä sitä saapumista.
Sen virheen kerran tein että jouduin palauttaa ilmaiseksi, mutta se ei tullille ole helppoa ymmärtää ettei maksutonta vaihtopalautusta kannata verottaa.
Tsemppiä projektiin, hyvältä se näyttää.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Oletettavasti jarrumännät ei maksaneet yli 150 euroa - siispä tullia ei joudu maksamaan, ainoastaan 24% ALVia.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Tullausraja on nykypäivänä 25€. ALV maksetaan aina. Ensin koko kauppasummasta sisältäen rahdin se muutaman prosentin tulli, ja sitten koko summasta alv. Jos summa jää alle 10€, sitä ei peritä.
Niin ja Rockauto on hyvinkin tuttu paikka, kaikki toiminut viimeisen kymmenen vuoden aikana niinkun pitää.
Niin ja aina kannattaa tehdä tullaus itse. Tiedot tulee yleensä sähköpostiin ja asiointi.tulli.fi saa tehtyä tullauksen ja maksettua samantien. Henkilökohtaisesti ärsyttää aivan perkeleesti, että vaikka Amerikan joe saisi paketin supernopeasti Suomeen, niin kyllä tullilaitos ja posti onnistuu nollailla sen lähetysajan kanssa ainakin tuplat ajasta.
Niin ja Rockauto on hyvinkin tuttu paikka, kaikki toiminut viimeisen kymmenen vuoden aikana niinkun pitää.
Niin ja aina kannattaa tehdä tullaus itse. Tiedot tulee yleensä sähköpostiin ja asiointi.tulli.fi saa tehtyä tullauksen ja maksettua samantien. Henkilökohtaisesti ärsyttää aivan perkeleesti, että vaikka Amerikan joe saisi paketin supernopeasti Suomeen, niin kyllä tullilaitos ja posti onnistuu nollailla sen lähetysajan kanssa ainakin tuplat ajasta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Kiitos vinkeistä. Vielä ei tullut muuta sähköpostia kuin FedEx:iltä kysely tullaanko itse, johon vastasin että tullaan.
Pelkkä lähetystunnus ei vielä riittäne tullauksen tekoon(?)
Näyttää että menee ALVitkin sitten, koska männillä oli hintaa päälle 50 eur jolloin myös 24% ALV menee jo yli kympin...
No, näyttäisi että oli siitä huolimatta vielä paljon halvempi vaihtoehto kuin dp-debot.
Odotteleen sitten vaan joulupakettia;-)
Pelkkä lähetystunnus ei vielä riittäne tullauksen tekoon(?)
Näyttää että menee ALVitkin sitten, koska männillä oli hintaa päälle 50 eur jolloin myös 24% ALV menee jo yli kympin...
No, näyttäisi että oli siitä huolimatta vielä paljon halvempi vaihtoehto kuin dp-debot.
Odotteleen sitten vaan joulupakettia;-)
Viimeksi muokannut Zac, Ma 03.12.2018 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Juu pelkällä seurantanumerolla ei pysty tullata. Tarvitset maahantulopäivän, painon ja rahtikoodin, lähettäjän tiedot yms. Ne tulee siinä sähköpostissa. Jos muistan oikein niin joku firma saattoi laittaa jopa tekstiviestinä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
ainakin ite oon tullannut, kun paketti löytyy postin seurannasta tullipostista. Ebayn tilauksia useampia. Varmin tietenkin odottaa postin lappua.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Tänään jo tulikin saapumisilmoitus (lentorahtina Vantaalla) ja tarvittavat tiedot joilla tullauksen pystyi tekemään.
Varsinaista tullia kertyi 0€ mutta tietysti ALV koko paketin + rahdin yli teki vähän toista kymppiä...
Ei ne FedEx:illäkään kovin kauaa näitä tykkää pyöritellä:
"
Mikäli emme saa päätöksiä lähetys palautuu lähettäjälle 5 päivän kuluttua.
Varastoimme lähetystä 2 arkipäivää maksutta.Tämän jälkeen varastovuokra on 5 EUR/Pkt/Arkipäivä.
"
Lisäksi RockAuto jo lähetti emailia aiheella "Possible Delivery Problem" koska FedEx oli sinne päin jo indikoinut "Clearance Delay (Vantaa)"...
Ihme hätäistä touhua kun emailitkin tulivat vasta tänään... No, parempi että hätäisiä kuin hitaita
Varsinaista tullia kertyi 0€ mutta tietysti ALV koko paketin + rahdin yli teki vähän toista kymppiä...
Ei ne FedEx:illäkään kovin kauaa näitä tykkää pyöritellä:
"
Mikäli emme saa päätöksiä lähetys palautuu lähettäjälle 5 päivän kuluttua.
Varastoimme lähetystä 2 arkipäivää maksutta.Tämän jälkeen varastovuokra on 5 EUR/Pkt/Arkipäivä.
"
Lisäksi RockAuto jo lähetti emailia aiheella "Possible Delivery Problem" koska FedEx oli sinne päin jo indikoinut "Clearance Delay (Vantaa)"...
Ihme hätäistä touhua kun emailitkin tulivat vasta tänään... No, parempi että hätäisiä kuin hitaita

W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 220 SEb - latomersun herätys ikiunesta?
Postitullaus taitaa olla eri asia kuin kuriiripalvelujen kautta tulevan tavaran tullaus. Itsekin olen ennakoinut postin kanssa, mutta lähettifirman pakettia varten tarvitsi muitakin tietoja.moska kirjoitti:ainakin ite oon tullannut, kun paketti löytyy postin seurannasta tullipostista. Ebayn tilauksia useampia. Varmin tietenkin odottaa postin lappua.