alkoi viime yönä lyhyenkin ajon jälkeen puskemaan savua konehuoneesta pihalle. Ilmeisesti vuotaa öljyä jostain kuuman pakosarjan päälle. En päässyt valoisassa vielä kunnolla katsomaan pellin alle, mutta ainakin näyttäisi, että tämä kuvan osan letkut ovat märät. Mahtaisiko siinä olla syypää? Mikä tämä osa on?
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Voikos huohottimen ottaa ihan itse irti ja tarkistaa, onko se kunnossa? Tarvitseeko ottaa jotain huomioon? Mikä tämän toimintaperiaate lyhykäisyydessään on?
Voi ottaa, siellä on kalvo mikä satta olla rikki jos öljy tulee siitä osasta
(eikä ruiskus siltä yleisestä paikasta laohdutimen tiivisteestä(silälasi tiivste)
Voit ottaa itse irti. Tuosta huohottimesta on päivitetty versio olemassa. Lähtee irroittamalla nuo kolme pulttia. Tiivistyy o-renkaan kera kanteen ja huohottimen sisällä on kalvo, mikä voi olla halki. Huohottimen letku kiinnittyy y-haaraan ilmanputsareilta ja välissä on lämpövastus.
EDIT: FinlandMerceds ehti ensin
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Tämä letkun pää, joka on kiinni ilmanputsarin Y-haarassa, oli muutaman millin irti. Lähti helposti vetämällä ulos. Pitäisikö sen takaisin laittaessa lukittua jollain tavalla? Tuntuu, että se jää löysäksi joka tapauksessa. Tästä kohdasta on vuotanut öljyä enemmänkin, sillä koko ilmanputsarin liitos turboon ja sen alapuoliset pinnat ovat aivan öljyssä.
https://aeromotors.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; Tuolta saa pelkän huohottimen ostettua parilla kympillä, itse en nähnyt järkeä vaihtaa myös venttiilin ja putken. Kiristimellä sen saa tiiviiksi.
Itselläni siis on myös öljyvuotoa tuosta venttiilistä, sen sisällä olevassa kalvossa oli reikiä. Tilasin pelkästään tuon linkissäsi olevan venttiilin kun putki näytti hyväkuntoiselta ja lämmitin luultavasti toimii niinkuin kuuluukin.
Noniin tämä asia selkisi. Vika tosiaan oli tässä huohottimen venttiilissä. Vaihdoin pelkän venttiilin uuteen ja hyvin pelaa. Jätin vanhan letkun ja lämmittimen autoon, jotka tiivistin vielä klemmareilla varmuuden vuoksi.
Kiitokset jaanille vinkistä tilata pelkkä venttiili, osien hinta tipahti koko paketin n. 150 eurosta -> 30e pelkkään venttiilin. Oon bissen velkaa!