Sivuhuomiona, en ole katumaasturilla ennen ajanut, ja mersun bensakonekin on ennestään jäänyt kokematta.
Auto on tuotu usasta 2006 muuttoautona. Mailimittaristo, ajettu 340 tkm. Auto näyttää hyvältä ulkoa ja sisältä.
Käyntiin ja menoksi. Vaihteiden vaihtuminen hieman töksähtelee ainakin aluksi. Mutta tuntuu muuten hyvältä ajaa.
Iso tie aukeaa, kaasu pohjaan. Selkä painuu penkkiin ja konehuoneesta kuulostaa kuin olisi toinen mottori ollut piilossa nokalla. Hymy leveää kasvoilleni

Takaisin pienemmälle tielle ja pihalle jossa kokeilen kääntyä tiukasti oiekalle ja vasemmalle, ei nakutuksia. Mutta sitten huomaan liikkeellelähdössä seuraavaa:
Kun lähden sievästi/normaalisti liikkeelle, kaikki ok. Mutta jos lähden vähän rajummin, autossa tuntuu ja kuuluu selvä kolahdus, mielestäni etupäästä, ehkä kuljettajan puolella. Kokeilen monta kertaa ja sama tapahtuu joka kerta kun lähtee rajummasti. Sievästi lähtiessä kolahdusta ei tule.
Vien auton takaisin myyjälle joka sanoo että katsastus ei ole voimassa koska päästöissä oli vikakoodi. Ovat korjaamassa sen ensi viikolla. Sanon tuosta kolahduksesta, lupasivat tarkistaa (korjata) senkin.
Auton pyynti on 7900.
Nyt teiltä arvon tietäjät kokemuksia ko autosta ja mielipiteitä, kannattaisiko mun vaihtaa 2001 S40 tuohon mersuun? Ajo tulisi olemaan n. 5000 km kaupunki ajoa vuodessa.
Autossa on lohkolämmitin ja 2 renkaat.
Minulla ei ole tiloja missä tehdä korjauksia itse, elikkä kaikki korjaukset menee pajan kautta. Onko kuinka vikaherkkä auto? Onko joka katsastukseen 500-1500 e vikalista tiedossa? s40 ei ole tarvinnut kuin VVT pyörä vaihtaa ja sekin mennyt jakopään vaihdon yhteydessä.