270cdi pitkä starttaus ja muutakin harmia
270cdi pitkä starttaus ja muutakin harmia
Moro
Eilen aamulla pakkasyön jäljiltä starttautti tosi pitkään ennenku lähti käymään, tänään sama homma mutta ehkä puolta lyhempi starttaus riitti (lämmin keli). Haulla löytyi monenlaisia syitä mutta jotenkin on semmonen kutina että joko pa putki tyhjenee seisonnan aikana tai sitte hehkurele tms oikuttelee. Voiko nuo hehkut jotenki kotikonstein testata? Toimii päivän ihan normaalisti mutta aamulla juonittelee.
Eilen aamulla pakkasyön jäljiltä starttautti tosi pitkään ennenku lähti käymään, tänään sama homma mutta ehkä puolta lyhempi starttaus riitti (lämmin keli). Haulla löytyi monenlaisia syitä mutta jotenkin on semmonen kutina että joko pa putki tyhjenee seisonnan aikana tai sitte hehkurele tms oikuttelee. Voiko nuo hehkut jotenki kotikonstein testata? Toimii päivän ihan normaalisti mutta aamulla juonittelee.
Viimeksi muokannut k.jamsa, Ti 16.10.2018 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 270cdi pitkä starttaus
Vika on polttoainepuolella, ei hehkuissa. Mahdollisesti suutin vuotaa paluupuolelle tms.
wiimax.fi
Re: 270cdi pitkä starttaus
Niinpä ajattelinkin, häätyypi tutkia kunhan tämä hitonmoinen lentsu vähä hellittää.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270cdi pitkä starttaus
Vaikka ei mainitta missä/minkä ikäisessä kone on,
niin suutimien paluu puolella liikaa vuotoa
niin suutimien paluu puolella liikaa vuotoa
Mökkillä
'
'
Re: 270cdi pitkä starttaus
Ainiin, kyseessä w203 270cdi vm 03. Miten tuon vuodon voipi todeta ilman staria tms, vai voiko mitenkään?
Re: 270cdi pitkä starttaus
ei siinä starilla mitään tehdä, josko pätkät letkua tai sitten hienot mittapullot
http://www.skg.fi/tile002/w163/pic/pic084.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://thumbsnap.com/s/u94tMbin.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.skg.fi/tile002/w163/pic/pic084.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://thumbsnap.com/s/u94tMbin.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 270cdi pitkä starttaus
Eli jos jostakin suuttimesta tulee enempi ku muista niin siinä vika? Ja suutin vaihtoon?
Re: 270cdi pitkä starttaus
Onhan niille ihan prosentti arvot paljon saa heittää mutta letku mittauksella ja ihan pinnan tasollakin näkee mikä puskee eniten jopa kaksin kertaisia ohivuotoja...ne tieten vaihtoon....eri juttu sitten jos ne on suht tasaiset niin tällöin pitää olla ihan ml tulos ja forumilta löytyy se enimmäis määrä.
Muistat vaan tehdä testin kylmällä koneella ja minuutti on se aika.
Siitäkin on kuvien kanssa juttua täällä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 92&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Muistat vaan tehdä testin kylmällä koneella ja minuutti on se aika.
Siitäkin on kuvien kanssa juttua täällä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 92&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 270cdi pitkä starttaus
Jos ohivuodot on tasaiset (eikä arvojen perusteella kaikki huonoja) niin putket ja niiden o-renkaat syyniin. Ilmaa ei saisi siirtopumpulle paljoa kulkea, muutama pieni kupla silloin tällöin usein menee ehjässäkin.
Eikä saisi tietenkään valua tyhjäksi tankkiin päin.
Harvinaisempi, mutta mahdollinen on railpaineen säätimen o-rengas. Siis tulipellin puolella railputkessa oleva mötkö. Siihen saa tukirenkaan ja o-renkaan merkkitiskiltä tai kl-varaosista. Tekee pitkän startin jos tiiviste sopivasti rikki, vuotaa sitten paluulinjaan kuten suuttimetkin.
Eikä saisi tietenkään valua tyhjäksi tankkiin päin.
Harvinaisempi, mutta mahdollinen on railpaineen säätimen o-rengas. Siis tulipellin puolella railputkessa oleva mötkö. Siihen saa tukirenkaan ja o-renkaan merkkitiskiltä tai kl-varaosista. Tekee pitkän startin jos tiiviste sopivasti rikki, vuotaa sitten paluulinjaan kuten suuttimetkin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270cdi pitkä starttaus
Mulla oli aikoinaan samankaltainen juttu, ja jostakin syystä akun vaihto auttoi. Akun jännite ei ollut riittävä.
Re: 270cdi pitkä starttaus
Otin muovisuojat pois koneen päältä ja hoksasin että suuttimien "kolot" on täynnäsä polttoainetta, mitään selkeää vuotopaikkaa ei äkkiseltään näkynyt eikä kuplinut suuttimien juuristakaan.
Akku on aika uus, alle vuoden.
Akku on aika uus, alle vuoden.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270cdi pitkä starttaus
Tarkista ssutimien sähkömutikta että ovat kunnolla kiinni samoin suutin putketa, paluuletkut niiden tiivisteet, joskus on ollut myös runkoja halki,k.jamsa kirjoitti:Otin muovisuojat pois koneen päältä ja hoksasin että suuttimien "kolot" on täynnäsä polttoainetta, mitään selkeää vuotopaikkaa ei äkkiseltään näkynyt eikä kuplinut suuttimien juuristakaan.
Akku on aika uus, alle vuoden.
kärjen hollkki mutterita riiki löysällä
Mökkillä
'
'
Re: 270cdi pitkä starttaus
Pitänee vkl tutkia tuota tarkemmin. Minkä vahvuista tuon ohivuotomittaus letkun pitää olla jos kävis kaupoilla, 6mm? 8mm?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270cdi pitkä starttaus
Läpi näkyvää 10mm letkua näyttää mökkinaapuri käyttävänk.jamsa kirjoitti:Pitänee vkl tutkia tuota tarkemmin. Minkä vahvuista tuon ohivuotomittaus letkun pitää olla jos kävis kaupoilla, 6mm? 8mm?
Mökkillä
'
'
Re: 270cdi pitkä starttaus
Nonnii
Teimpä tuossa tuon ohivuotomittauksen ja tulos oli kyllä melko karmia, 5cm pitkät 10mm letkun pätkät tulvi yli jo alle puolen Min.
Kone ei kylläkään ollut ihan kylmä, noin 3tuntia aikaisemmin ajettu 10km kauppareissu, en tiiä kumpaan suuntaan lämpö vääristää tulosta. Eli vuoto yli100ml...
Mistähän tässä nyt ruppeis kunnossa olevia suuttimia metsästään kun ei tuota rahanpaskaakaan liikaa oo?
Käykö tähän esim 200cdi:n suuttimet?
Teimpä tuossa tuon ohivuotomittauksen ja tulos oli kyllä melko karmia, 5cm pitkät 10mm letkun pätkät tulvi yli jo alle puolen Min.
Kone ei kylläkään ollut ihan kylmä, noin 3tuntia aikaisemmin ajettu 10km kauppareissu, en tiiä kumpaan suuntaan lämpö vääristää tulosta. Eli vuoto yli100ml...
Mistähän tässä nyt ruppeis kunnossa olevia suuttimia metsästään kun ei tuota rahanpaskaakaan liikaa oo?
Käykö tähän esim 200cdi:n suuttimet?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270cdi pitkä starttaus
Ok, eli suuttimet ois vaihtokunnossa.
Mistähän nuita nyt edukkaasti vois ruveta kyseleen?
Jos jollakin ois myyvä niin ompi hyvä ja ottaa yhteyksiä.
Ja vieläkin kysyn että passaako 200cdi:n suuttimet tähän? Ois tossa kartanolla ko auto joutilaana (w202 vm00)
Mistähän nuita nyt edukkaasti vois ruveta kyseleen?
Jos jollakin ois myyvä niin ompi hyvä ja ottaa yhteyksiä.
Ja vieläkin kysyn että passaako 200cdi:n suuttimet tähän? Ois tossa kartanolla ko auto joutilaana (w202 vm00)
Re: 270cdi pitkä starttaus
Eikös tuollaiseen letkunpätkään mahdu dieseliä jotain alle 4ml ? Ei kuulosta vielä siltä että suuttimia tuomitsisin vaihtoon thedyn testin perusteella.5cm pitkät 10mm letkun pätkät tulvi yli jo alle puolen Min. ........... Eli vuoto yli100ml...
wiimax.fi
Re: 270cdi pitkä starttaus
No yritin tyhjentää letkuja 30ml injekrioruiskulla, eipä saanu ku noin 1/5 osan imeskeltyä yhdellä ruiskullisella. Tiijäppä näistä sitte.....
Auto kumminkin toimii ihan ok kun ei oo nuita pakkasiakaan ollu nii lähteny aamuin ihan hyvin käymäänkin.
Auto kumminkin toimii ihan ok kun ei oo nuita pakkasiakaan ollu nii lähteny aamuin ihan hyvin käymäänkin.
Re: 270cdi pitkä starttaus
Kunhan keli kylmenee lisää uskoisin että eipä käynnistykään sitten joku aamu enää.
Tarkka mittaus olisi jees....ebay.de jokin iso firma korjaa suuttimia....niin noi 200cdi sauuttimet voi olla ihan samoja mitä sulla on mutta nyrkkisääntönä numerosarja pitäisi olla suuttimen päässä sama.
Tarkka mittaus olisi jees....ebay.de jokin iso firma korjaa suuttimia....niin noi 200cdi sauuttimet voi olla ihan samoja mitä sulla on mutta nyrkkisääntönä numerosarja pitäisi olla suuttimen päässä sama.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 270cdi pitkä starttaus
Oiskohan tuo letkunpituus ollut 50cm? Näppäilyhärö?
Silloin siitä tulisi se n. 100ml/min.
Silloin siitä tulisi se n. 100ml/min.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: 270cdi pitkä starttaus
Heh, ei ollut näppäilyvirhe. Virhe tapahtui huonossa matikkapäässä . Laskin että jos 10mm putki on 50mm pitkä niin tilavuus on 50ml, kun oikea vastus lienee 5ml.
No pitää suorittaa uusintamittaus ens vkl pitemmillä letkulla ja oikijalla mittakipolla eikä vanhalla insuliiniruiskulla.
No pitää suorittaa uusintamittaus ens vkl pitemmillä letkulla ja oikijalla mittakipolla eikä vanhalla insuliiniruiskulla.
Re: 270cdi pitkä starttaus
Tjaa, matikkaharjoitukset jatkuu..... Oiskohan oikee vastaus n3,9ml. No oli mitä oli, mitataan eikä lasketa ko en kerran osaa
(piikertaasädetoiseenkertaakorkeus)
(piikertaasädetoiseenkertaakorkeus)
Re: 270cdi pitkä starttaus
Lainataanpas tätä topiikkia. Mullakin oli käynnistyvyysongelmaa kylmänä. Mulla vaihdettiin tänään 320CDI-väykkyyn kolme suutinta käytettyihin.Kolme huonointa päästi ohivuototestissä läpi vaikka mitä. Samalla testattiin ohivuodot vaihdon jälkeen. Ohivuotoa oli kaikissa kuudessa suuttimessa vain vähän, mutta kesknään yhtä paljon.
Kolmen suuttimen vaihdon jälkeen kuulotuntuma kiihdytyksessä on se, että nyt kuuluu enemmän "säksättävää" ääntä, enemmän siis kuin aiemmin. Onko tuo ääni merkki jostain erityisestä? Auto sinänsä kiihtyy ihan normaalisti, mutta tuo äänimaailma muuttui,
Kolmen suuttimen vaihdon jälkeen kuulotuntuma kiihdytyksessä on se, että nyt kuuluu enemmän "säksättävää" ääntä, enemmän siis kuin aiemmin. Onko tuo ääni merkki jostain erityisestä? Auto sinänsä kiihtyy ihan normaalisti, mutta tuo äänimaailma muuttui,
Re: 270cdi pitkä starttaus
Ihan hatusta vedettynä, voisko joku suuttimien pohjaprikoista vuotaa? Aiheuttaa tarpeeksi vuotaessaan säklättävää ääntelyä.
Re: 270cdi pitkä starttaus
onko suuttimet varmasti oikella osanumerolla? Onko niissä päissä koodausnumero (ympyröity yksinäinen 1-5)... ei tainnu vielä W203:ssa olla?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270cdi pitkä starttaus
203 missä on cdi2 on suutimissa numerot 1-3
terävä sirhdus siinä kohdin kun veto paras johtuu usein kuluneesta suutimesta
terävä sirhdus siinä kohdin kun veto paras johtuu usein kuluneesta suutimesta
Mökkillä
'
'
Re: 270cdi pitkä starttaus
En vieläkään oikein tunne noita malleja.. onko 320cdi-väykky tosiaan W203? Mulla ainakin on väykyt on s- ja w210:jä. Niin, mitäpä the Testeri näyttää Andyn väykän suuttimille korjausarvoja?
Re: 270cdi pitkä starttaus
Jep, tuo mun 320CDI on tosiaan väyrynen eli S210 tässä tapauksessa. Korjausarvoista mulla ei ole tietoa.