.
No niin, palataan alkuperäisen aiheen pariin...
Railpainekiemurat on edenneet silläkeinon toisen "potilaan" kanssa, että ohjelmaan tehdyn muutoksen jälkeen vika tarkentui.
Enää vikatilaa ei tullut paineen ylityksestä, vaan siitä, että railputken etupään paineanturin jännite liian suuri.
No, staarin oman testin ja ja ihan mitatunkin perusteella, jännite todellakin on koko ajan ihan "hyväksytyn ylärajalla".
Varsinaiseksi, lopulliseksi viaksi näillä näkymin on sitten paljastumassa anturin liitin.
Kun johtojen väliin työntää mittarin "piikit", niin kaikki ok, mutta jonkin ajan kuluttua tulee kuitenkin käyntihäiriöitä, joita ei testattaessa ole ... kuulostaako tutulta, AkiP.
Liitintä on nyt hieman väkivaltaisesti kohdeltu ja herjat ja kummalliset käyntihäiriöt käynnistettäessä näyttäisi olevan tälläerää ohi.
Eli kuitenkin tämä näyttäisi menevän sinne mekaanisen vaivan piikkiin.
Voiko löystynyt/hapettunut liitin muuttaa hiukan jännitettä, en tiedä, mutta siltä tosiaan nyt näyttäisi.
Siis, on anturi, jonka antama jännite on koko ajan järjestelmän itsekontrollin hyväksymässä ylärajassa ja huono liitin, joka aiheuttaa sen verran vääristymää, että sopivassa kohden raja-arvo ylityy liian pitkäksi aikaa.
Ja tieten, perimmäinen syy tähän on se, että lastutettaessa nostetaan ruiskutettavan polttoaineen määrää, joka sitten aiheuttaa paineensäätöönkin lisää haastetta.
Kaiken pitäisi siis todellakin olla kunnossa, lastutus ei korjaa mitään, vaan tuo tosiaankin ne kaikki, piilevätkin vaivat "esiin".
..Jokohan tälle "mythbusterssille" voitaisiin laittaa piste perään.
Toisella "koeajajalla" ei vaivoja.
Toiselle potilaalle ei ole vielä tehty mitään.
Omistajalla ei taida olla hermoja ollenkaan ja vaivakaan ei tietty niin hermojaraastava olekkaan, eikä "jokapäiväistä leipää".
Täytyy jotain koettaa, ennenkuin ystävyys loppuu...

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5