M103 venakumien vaihtohinta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

M103 venakumien vaihtohinta

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Nyt hieman suhteellisuusteoriaa eli onko kustis kohdallaan. Möötissä Mauri H. ajoi Daamin perässä ja totesi, että reippaassa kiihdytyksessä pölläyttää aivastuksen verran vaihdettaessa. No juu, kyllä öljaa menee joku desi, pari tonnilla.
Itse asiassa venavarsikumien vaihtoa on tuumittu jo keväästä asti. Mittarissa on nyt 298.000 kilsaa, olisikohan kanteen jäänyt vielä alkuperäinen kattaus kumien osalta, vaikka nokka, nostajat, ketju yms. sälät vaihdettiin hiukan alta 200.000 lukemissa.....

Hoviseppä heitti homman lunnaiksi kaikkineen 120€, jossa on mukana venakopan tiiviste. Onko pyynti paha? Näitä ei ole tullut koskaan teetetyksi, mutta nyt ei ole oikein aikaa alkaa itse touhuun, eikä nykytilanteessa ole oikein kunnon tiloja saati vehkeitä.
Ja vaillinaisilla kaluilla operoi vain piintynyt "pilaa-se-itse-mies" tahi "tee-se-itse-ja-tuo-se-meille-korjattavaksi -mies" :shock:

Pikku ootee piristää päivää :roll: Siis loppukevennyksenä hauskin bongattu saksalaistuliainen tähän mennessä: kuin pakasta vedetty VW 411, jotain 50.000 km ajettu ja kuulemma peräti ruiskukone. Onkh näi? Taisi niissä jotain alkeellisia esiruuttia olla :?: Aiemmin tuli sanottua, notta onko volsuväellä humöörintajua. Uskottava on - on niillä :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: M103 venakumien vaihtohinta

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

[quote="
Pikku ootee piristää päivää :roll: Siis loppukevennyksenä hauskin bongattu saksalaistuliainen tähän mennessä: kuin pakasta vedetty VW 411, jotain 50.000 km ajettu ja kuulemma peräti ruiskukone. Onkh näi? Taisi niissä jotain alkeellisia esiruuttia olla :?: Aiemmin tuli sanottua, notta onko volsuväellä humöörintajua. Uskottava on - on niillä :lol:[/quote]

Juu, tuo on se kuuluisa malli, jossa todella on ison auton tuntua, isot pyörät, iso ratti ja iso bensan kulutus. 17L/100km ei ole edes vaikea saavuttaa :lol:
Terveisin
Tero
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Moi Jukka,
kyllä venakumien vaihtotyöhinta tuntuu kohtuulliselta. Rollen tähtihuolto täällä velotti 180 egee 103:sen kumien vaihdosta, mikä seki tuntui kohtuulliselta.
Mutta ihmetyttää jos ei sun aikaisemmassa nokkaremontissa kumeja olis vaihdettu. Noilla kilsoilla saattaa venttiilien ohjurit olla kuluneet, jolloin kumien vaihto ei öljynkulutukseen auta. Se onki sitten isompi juttu. Ehkä kannattais oottaa ja hyväksyä pieni öljynkulutus. (Kuhmalahden vanhojen autojen näyttelyssä oli muuten vanha SL, R113, komea peli ja joitakin ponttoonimalleja).
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tomit1 kirjoitti: Noilla kilsoilla saattaa venttiilien ohjurit olla kuluneet, jolloin kumien vaihto ei öljynkulutukseen auta. Se onki sitten isompi juttu. Ehkä kannattais oottaa ja hyväksyä pieni öljynkulutus. (Kuhmalahden vanhojen autojen näyttelyssä oli muuten vanha SL, R113, komea peli ja joitakin ponttoonimalleja).
Tere,
saattaapi olla, että ohjuripuolellakin on sanomista, mutta se selviää sitten, kun koppa otetaan auki. Kuinkahan tyyris projekti ohjuriremppa mahtaa olla? Nyt heittelen vain osien osuutta, hovinarrin työlle voi laskea liki saman kuin noiden kumien kanssa. Ei rokottane meikäläistä pahasti, jos Rolle veloittaa noinkin paljon enemmän :shock:
Voiteen kulutus ei tosiaan ole mikään probleemi, onhan tuo vielä moninkertaisesti tehtaan hyväksymissä toleransseissa.

Kyllä aavistuksen verran jurppi :x istua 30.5 asteen helteessä kirkonpenkissä puku päällä. Tuntui, että sittenkin oltaisiin eksytty sille kuumemmalle puolelle :twisted: Kun tähän vielä yhdistetään jäykkäselkäinen kökötys juhlatalossa ja selvin päin muiden lutratessa, niin huhhoijaa. Olisi siinä mieluummin katsellut kiesejä Puntarin kentällä sortseissa ja uunopaidassa :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Kansirempan hintaa en tiedä. Mut on se paljon kalliimpi ku kumien vaihto (jossa ei edes kantta tarvi irrottaa). Rolle sano et ohjurit mulla on ku uudet (kilsoja on vain 125 tkm) mut ku aika koittaa niin tuon sen vaikka sinne Kuhmalahteen jos se noin paljon halvempi on.
Vaihdoin muuten sen venttiilikopan etutiivisteen mikä tuntui vuotavan, 6 tunnin työ ja osat 60 euroo (se perhanan MB oma tiivisteliimapurkii jota kirja suosittaa makso 40 Egee ja sitä tarviittiin vain vähän, olis ehkä selvinny jolloin muullaki tiivisteliimalla). Saas nähdä vaikuttaako kulutukseen, mikä oli liki 0,5 l/1000km.
Pitänee ottaa yhteyttä ku mökillä käydään, jos vaikka ne kaljat siel terasilla.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tomit1 kirjoitti: ...mut ku aika koittaa niin tuon sen vaikka sinne Kuhmalahteen jos se noin paljon halvempi on. Vaihdoin muuten sen venttiilikopan etutiivisteen mikä tuntui vuotavan, Saas nähdä vaikuttaako kulutukseen, mikä oli liki 0,5 l/1000km. Pitänee ottaa yhteyttä ku mökillä käydään, jos vaikka ne kaljat siel terasilla.
Itse asiassa hoviasentajia on muuton myötä nyt kaksin kappalein. Kangasalla toimiva on edelleen kuvioissa mukana ja "metsäkulmalla" on sitten tällainen pikapaja, omistajalla on toki W124 260E, joten kutvosen juonet ovat tuttuja hällekin.
Etupäästä on tosiaan tihkunut omassakin, mutta kastelu on loppunut omia aikojaan niin, että putsattuun koneeseen tarvitaan 5000 km ajo, että uutta öljykalvoa alkaa näkyä koneen keulalla. TE:ssä on tainnut vuotaa reilumminkin, jos yli tulpasti ajettu Daamin kone vie puolet vähemmän öljyä :shock:

Varsinaista kesää on vielä kolmannes jäljellä, joten terangioluet pitää ilman muuta heittää helttaan, kunhan sopiva sauma löytyy :)
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin