Cl-500 mistä virtaa sisään?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 22.04.2017 16:29
Cl-500 mistä virtaa sisään?
Moi,
Akku jälleen tyhjänä, apukuskin lattiamaton, ja suojapellin alta saisi virtaa. Että takakontin saisi auki. Jostain syystä ei vaan virta mene sisään. Boschin laturilla yritän, onkohan johdot väärin?
Punaisen olen laittanut isoon punaiseen johtoon, ja mustan runkoon. Vai eikö laturista riitä hööki?
Akku jälleen tyhjänä, apukuskin lattiamaton, ja suojapellin alta saisi virtaa. Että takakontin saisi auki. Jostain syystä ei vaan virta mene sisään. Boschin laturilla yritän, onkohan johdot väärin?
Punaisen olen laittanut isoon punaiseen johtoon, ja mustan runkoon. Vai eikö laturista riitä hööki?
Re: Cl-500 mistä virtaa sisään?
Takakontin avautuminen saattaa olla prioriteettilistalla virrankäytössä aika hännillä. Pitäisi jaksaa latailla tovi, että jännite riittävä takakontin solenoidille. W211:ssä tämä vaati pienivirtaiselta laturilta lähes kuivalle akulle liki tunnin.
2013 SLK 55 amg
2006 E280cdi
2006 E280cdi
Re: Cl-500 mistä virtaa sisään?
Eikö takakontti aukea rauta-avaimella?AriNieminen kirjoitti:Moi,
Akku jälleen tyhjänä, apukuskin lattiamaton, ja suojapellin alta saisi virtaa. Että takakontin saisi auki. Jostain syystä ei vaan virta mene sisään. Boschin laturilla yritän, onkohan johdot väärin?
Punaisen olen laittanut isoon punaiseen johtoon, ja mustan runkoon. Vai eikö laturista riitä hööki?
Mitä se laturi näyttää virtamittarin osalta?
Lähteekö auto käyntiin tai tuleeko virtaa kun olet kytkenyt sen laturin siihen? Eikö ole vara-akkua?
Bensakoneista ei tarvi ladata 6A laturilla montaa minuttia kun lähtee käymään. Ja mp akullakin v8 lähtee kyllä. Itsellä jäi valot parkissa päälle ja akku tyhjeni ja puolityhjällä boosterilla lähti. SIt kun käy niin hööki pitäis riittää. Ellei ole laturin rikki menemisen takia akku tyhjä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 22.04.2017 16:29
Re: Cl-500 mistä virtaa sisään?
Kiitoksia vastauksista,
Auto on ollut noin 3h laturissa, eikä mitään eloa. Bosch sanoo vaan että virta on päällä, mutta ei muita valoja. Kuten lataus tms. Soveltuukohan tälläinen C3 yleisakkulaturi tälläiseen. Kerran on hinausfirman boosterilla tätäkautta saatu virtaa, että kontti aukeaa. Sen jälkeen latasin akun ja se testattiin myös. Jotain jää varmasti autoon päälle, koska noin 7 pvssä menee tyjäksi. Mutta siis asiaan, lattialla on iso johto ja pienempi josta lähtee enemmän johtoja. Onkohan minulla varmasti johdot oikein, tai sitten vääränlainen laturi?
Auto on ollut noin 3h laturissa, eikä mitään eloa. Bosch sanoo vaan että virta on päällä, mutta ei muita valoja. Kuten lataus tms. Soveltuukohan tälläinen C3 yleisakkulaturi tälläiseen. Kerran on hinausfirman boosterilla tätäkautta saatu virtaa, että kontti aukeaa. Sen jälkeen latasin akun ja se testattiin myös. Jotain jää varmasti autoon päälle, koska noin 7 pvssä menee tyjäksi. Mutta siis asiaan, lattialla on iso johto ja pienempi josta lähtee enemmän johtoja. Onkohan minulla varmasti johdot oikein, tai sitten vääränlainen laturi?
Re: Cl-500 mistä virtaa sisään?
Mulla ei ainakaan lähde älylaturi lataamaan täysin tyhjää akkua, pitää käyttää rinnalla älytöntä laturia, että suostuu käynnistymään. Oisko niissä joku suojaus virhekytkennöille, ettei lähde liian matalalta lataamaan.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Cl-500 mistä virtaa sisään?
Mitäp sitä tyhjää akkua lataaman...juhaoh kirjoitti:Mulla ei ainakaan lähde älylaturi lataamaan täysin tyhjää akkua, pitää käyttää rinnalla älytöntä laturia, että suostuu käynnistymään. Oisko niissä joku suojaus virhekytkennöille, ettei lähde liian matalalta lataamaan.

Mökkillä
'
'
Re: Cl-500 mistä virtaa sisään?
En tuosta ko laturista tiijä kuinka viisas lie, mutta omalla äly halpis laturilla kyllä täysin tyhjennyt akku latautuu. Vaatiipi vaan lehmän hermot eli kestää ja kestää... Vuorokauden kun malttaa oottaa ni jo vot.
Re: Cl-500 mistä virtaa sisään?
"Bosch C3 -ylläpitolaturi. Akkulaturin maksimilatausvirta 3,8 A/12 V ja 0,8 A/6 V. Lataa kaikki 12 V lyijyakut, myös AGM ja geeli. IP65-suojaus. Ylläpitotoiminto ilman sulfatoituneen akun herätystä.
Suoja napojen väärinpäin kytkemisen varalle, pulssilataustoiminto, käyttölämpötila 0 – +40 °C. Laitteen mitat P 185 x L 81 x K 55 mm. Luotettava ja turvallinen varaustapahtuma. Laturissa turvatoiminto, eli laite siirtyy valmiustilaan jos akun napajännite laskee liian alas tai kaapelit ovat kytketty akkuun väärin päin/väärä napaisuus."
Ei lähde lataamaan tuo laturi liian tyhjää akkua. Joku tekoälytön laturi pelastaa, tai boosteri. Tai aivan vaan toisesta autosta kaapeleilla.
Suoja napojen väärinpäin kytkemisen varalle, pulssilataustoiminto, käyttölämpötila 0 – +40 °C. Laitteen mitat P 185 x L 81 x K 55 mm. Luotettava ja turvallinen varaustapahtuma. Laturissa turvatoiminto, eli laite siirtyy valmiustilaan jos akun napajännite laskee liian alas tai kaapelit ovat kytketty akkuun väärin päin/väärä napaisuus."
Ei lähde lataamaan tuo laturi liian tyhjää akkua. Joku tekoälytön laturi pelastaa, tai boosteri. Tai aivan vaan toisesta autosta kaapeleilla.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95