Rehellinen kulutus L/100km
Re: Rehellinen kulutus L/100km
W211 farkku 270cdi 9.0 vaunun vetoa aika paljon. Ilman vaunua 6.8 nurkissa sekalaista ja jos ajettu pidempää matkaa 6.2
Re: Rehellinen kulutus L/100km
W220 S500 kesän reissut: 4712km, 63 km/h, 11.0 l/100km
Yksi haamuajo reippaassa myötätuulessa: 122 km, 88 km/h, 9.2 l/100km
Kaikki ajotietokoneen mukaan, yhden tankkauksen otoksella ei merkittävää eroa todelliseen.
Yksi haamuajo reippaassa myötätuulessa: 122 km, 88 km/h, 9.2 l/100km
Kaikki ajotietokoneen mukaan, yhden tankkauksen otoksella ei merkittävää eroa todelliseen.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: Rehellinen kulutus L/100km
En ois uskonut että 2004 C180 Kompressor sedan menee alle seiskan maantiellä mutta päivän reissu Haminaan meni tietokoneen mukaan 6.8 sadalla. Ilmoitettu maantiekulutus onkin 6.1 - 6.6 eli totta se on. Eihän tuolla kulutuksella tarvi bensaa enää Venäjältä hakea... 

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Jyväskylän reissu tuli heitettyä tällä C180 K:lla. Paluumatkalla tankkasin kulutusmittarin näyttäessä 6.4 litraa sadalla, ja laskutoimitus osoitti lukeman olevan 6.38 litraa sadalla. Sitten ennen kun pääsin kotiin autossa näkyvä lukema putosi 6.3:een. Autoon on vaihdettu hiljattain tulpat ja jakoketju kiristimineen, ajettu 60 tkm nyt.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Rehellinen kulutus L/100km
S211 320cdi 4matic, lyhyessä nurkka-ajossa 10l/100 todellinen. Maantie kesärajoituksilla 245/45/17 kumeilla n. 8l ja talvirajoituksilla todellinen 7-7.5l 225/50/17 kumeilla. Ei ole mikään ekodiiseli. Pahin tankillinen luokkaa 11l/100. Ajotietokone pitää ainakin tässä yksikössä desilleen paikkaansa.
Jakoketjun kiristin on jo jonkin verran ulkona, saattaa hieman vaikuttaa, mutta öljyreikä ei vielä näy läheskään. Ihmettelen suuresti kesärenkaiden ja talvirenkaiden välistä kulutuseroa, kun samalla reitillä samoilla nopeuksilla menee jopa litran talvirenkaiden hyväksi.
Jakoketjun kiristin on jo jonkin verran ulkona, saattaa hieman vaikuttaa, mutta öljyreikä ei vielä näy läheskään. Ihmettelen suuresti kesärenkaiden ja talvirenkaiden välistä kulutuseroa, kun samalla reitillä samoilla nopeuksilla menee jopa litran talvirenkaiden hyväksi.
S211 320CDI 4matic -08
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Pari tankillista mitannut S212 350 CDI takavetoisen kulutusta ja n. 8ltr vie sekalaisessa ajossa. Yllättävän janoinen, oletin että pääsisi 7-7.5 nurkilla koska moottoritietä ja kehätietä jonkin verran. Auttaako ohjelmointi kulutukseen yhtään?
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Kuulostaa mun mielestä ihan normaalille jos on tankkauksesta laskettua kulutusta. Mulla ei yksikään auto ole vienyt läheskään niin vähän mitä foorumeilla toisten autot. 

S211 320CDI 4matic -08
Re: Rehellinen kulutus L/100km
ML55AMG: 575km, 77,5l = 13,4l/100km.
Ajo sekalaista, 60 kilsan matkaa, kaupunkia ja greenlaningia, jopa alennusvaihteistolla.
Ei paha - pystyy tuon kanssa elämään.
Ajo sekalaista, 60 kilsan matkaa, kaupunkia ja greenlaningia, jopa alennusvaihteistolla.
Ei paha - pystyy tuon kanssa elämään.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Laitan nyt vielä yhden lukeman 2004 C180 kompressori automaatilla ajettuna, eilen Lappeenrannasta Helsinkiin yhden pysähdyksen taktiikalla 6.0 litraa sadalla. Tankissa ysikasia ja rengaspaineet kylmänä 2,3/2,5 bar. Keskinopeus oli 90 kmh.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Tankkauksista mitattuna ML 320 CDI vm. 2006 ajettu 280 tkm venyneellä jakoketjulla kahdella pysähdyksellä Pyhätunturi- Espoo melko lailla tarkalleen 1000 km ja 8.2 litraa/100km ja aikaa pysähdysten kanssa noin 12 h. Auto ääriään myöten täynnä eli kontti poljettu täyteen ja 4 henkilöä (kaksi lasta). Alla Nokian Hakka SUV 235/65/17 renkaat 7mm:n kulutuspinnalla keväällä ostetut. Ohi menty kaikista jotka eteen peffa edellä tulleet.
EQB 300 4-matic -23
Re: Rehellinen kulutus L/100km
2014 W205 c180 automaatti kulutus matka-ajossa.
Kävin Helsingistä Joensuussa pääsiäisenä. Talvirenkaissa 2.6 Bar. 3 Henkeä + matkatavarat.
Pääosin rajoitukset malliin 80km/h ja 100km/h. Vakionpeussäädin pääosin ja ECO-mode käytössä. Välillä Sport modea ohituksissa ym. ja about 5 pysähdystä per suunta.
Sää oli selkeä ja celsiuksia oli nollan pintaan +-5 astetta.
Kulutuslukemaksi tuli 5.5l/100km ajotiettarin mukaan. 95e10 oli tankissa.
Meno
479 km
5.44 tuntia
83 km/h
5.5 l/100km
Paluu
477 km
5.32 tuntia
86 km/h
5.5 l/100km
Update. Sama reissu ilman ecoilua kesärenkailla. 1 pysähdys suuntaansa.
Meno
445 km
5.04 tuntia
87 km/h
5.9 l/100km
Paluu
447 km
4.54 tuntia
91 km/h
6.3 l/100km
Kävin Helsingistä Joensuussa pääsiäisenä. Talvirenkaissa 2.6 Bar. 3 Henkeä + matkatavarat.
Pääosin rajoitukset malliin 80km/h ja 100km/h. Vakionpeussäädin pääosin ja ECO-mode käytössä. Välillä Sport modea ohituksissa ym. ja about 5 pysähdystä per suunta.
Sää oli selkeä ja celsiuksia oli nollan pintaan +-5 astetta.
Kulutuslukemaksi tuli 5.5l/100km ajotiettarin mukaan. 95e10 oli tankissa.
Meno
479 km
5.44 tuntia
83 km/h
5.5 l/100km
Paluu
477 km
5.32 tuntia
86 km/h
5.5 l/100km
Update. Sama reissu ilman ecoilua kesärenkailla. 1 pysähdys suuntaansa.
Meno
445 km
5.04 tuntia
87 km/h
5.9 l/100km
Paluu
447 km
4.54 tuntia
91 km/h
6.3 l/100km
Re: Rehellinen kulutus L/100km
R172 55amg m152-moottorilla, matka-ajopainoitteista reissua juuri ja juuri alle 10 l / 100 km. Kaasupolkimen käyttöä ei erityisesti varottu. Kulutus matkamittarista ja bensiinipumpun mittarista, ei auton yltiöoptimisesta kulutuslukemamittarista.
2013 SLK 55 amg
2006 E280cdi
2006 E280cdi
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Viime kesänä ajeltiin Virossa ja päästiin 3.9 kulutuksella Pärnussa Haapsaluun . W204 180 CDI facelift oli alla ja koko perhe kyydissä sekä takalaatikko täynnä. Muutenkin rupesi menemään matalaa 4
W205 220cdi
Re: Rehellinen kulutus L/100km
s212 vm-15 ja edellisen omistajan kulutus 5.8L/100km keskinopeus 69km/h ja ajomäärä oli n.90000km eli kulutusmittaria ei ollut kertaakaan nollattu.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Kesäloma reissu tuli tuolla M156 koneisella SL:llä heitettyä ja siellä tuli noin 7000 km. Tällä matkalla keskikulutus oli 13,4 l/100 km. Suurimmillaan alpeilla se meni n 18 ja pienimmillään 12.1. Tuon pienimmän kulutuksen osalta oli koomista, että se meni autobaanalla, jossa nopeus oli välillä 150-180. Muutenhan tuon kulutus seka-ajossa on n 14.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Normaalia vai ei, w211 220cdi kuluttanut koko kesän maantie ajossa mitatulla kulutuksella vaihtelevasti 6.3L - 6.8L / 100km.
Jarrut ei laahaa, renkaat asialliset 17" eikä muutenkaan autossa mitään vikaa viittaavaa ole. Edes alle 80km/h ei helposti pääse todelliseen alle 6l kulutukseen.
url]
Jarrut ei laahaa, renkaat asialliset 17" eikä muutenkaan autossa mitään vikaa viittaavaa ole. Edes alle 80km/h ei helposti pääse todelliseen alle 6l kulutukseen.

Viimeksi muokannut Duel, Ti 30.10.2018 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
Re: Rehellinen kulutus L/100km
2012 W218 350 CDI 4matic, edellisen 14 tkm seka-ajon kulutus 6,6 l/100km, matkassa menee alle 6 kevyellä jalalla.
2011 W212 220 CDI, edellisen 6 tkm seka-ajon kulutus 6,0 l/100km, matkassa pienin mitattu 4,6.
2011 W212 220 CDI, edellisen 6 tkm seka-ajon kulutus 6,0 l/100km, matkassa pienin mitattu 4,6.
Rossin dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12 | W212 E 220 CDI -11 | W204 C 200 CDI -11
Ja harrastuslaite
W201 190E M111 turbo -93
C218 CLS 350 CDI 4matic -12 | W212 E 220 CDI -11 | W204 C 200 CDI -11
Ja harrastuslaite
W201 190E M111 turbo -93
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Riippuu varmaan korimallin lisäksi ainakin koneesta ja vetotavasta. Itselläni oli 320CDI 4Matic farmari, eikä sillä päässyt juuri alle yhdeksän keskikulutukseen. Joskus tasaista maantienopeutta ajaessa pääsi kyllä hetkellisesti lähelle seiskaa.Duel kirjoitti:Normaalia vai ei, w211 facelift kuluttanut koko kesän maantie ajossa mitatulla kulutuksella vaihtelevasti 6.3L - 6.8L / 100km.
Jarrut ei laahaa, renkaat asialliset 17" eikä muutenkaan autossa mitään vikaa viittaavaa ole. Edes alle 80km/h ei helposti pääse todelliseen alle 6l kulutukseen.
https://img.aijaa.com/t/00020/14631320.t.jpg
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Hybridiriisikupilla takana nyt reilu 3tkm ja mitatut kulutukset heiluneet suhteellisen muuttumattomista ajo-olosuhteista ja ajotavasta huolimatta noin puolentoista litran haarukassa
.
LIekö nyt tankkaajassa itsessään vika? Tuo tankki kun vielä on kovin pieni (joku 35l..) ja polttoainemittari ja ajotietokone vaikuttaisivat myös olevan varsin pessimististä sorttia, niin tuntuu aina ehtivän tankille turhan varhain, jolloin mittaustoleranssi vähäisistä lisälitroista saattaapi jäädä vähän ailahtelevaiseksi, kun en ole vielä ihan oppinut, millä tekniikalla tuon liruttelisi täyteen siten, että tankkaukset olisivat keskenään vertailukelpoiset. Muutoin tuota heittoa kulutuksessa tuntuisi olevan kyllä aika raskaasti

LIekö nyt tankkaajassa itsessään vika? Tuo tankki kun vielä on kovin pieni (joku 35l..) ja polttoainemittari ja ajotietokone vaikuttaisivat myös olevan varsin pessimististä sorttia, niin tuntuu aina ehtivän tankille turhan varhain, jolloin mittaustoleranssi vähäisistä lisälitroista saattaapi jäädä vähän ailahtelevaiseksi, kun en ole vielä ihan oppinut, millä tekniikalla tuon liruttelisi täyteen siten, että tankkaukset olisivat keskenään vertailukelpoiset. Muutoin tuota heittoa kulutuksessa tuntuisi olevan kyllä aika raskaasti

Re: Rehellinen kulutus L/100km
S124 E 280 tuntuu vievän pätkäajossa 13-14 litraa parin tankkauksen perusteella... 450 kilsan välein saa olla tankkaamassa. W220 S500 meni pari litraa vähemmällä samassa ajossa, ja tankkiin meni parikymmentä litraa enemmän, niin oli paljon vähemmän tarvetta käydä tankilla.. Lisää pyttyjä siis saatava.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Aika samoihin menee S124 300 TE(13,9-15,3l/100km) luokyion S124 E 280 T:n kanssa. Luulisi että tuoreempi M104 menisi vähän vähemmällä?
k 2.0t SW -98
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Tarkempi syyni jäi tekemättä, vaihtui 22 vuotta nuorempaan ja kulutuksesta tippui alusta ykkönen.
Saas nähdä miten paljon huijaa 213.

X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Allekirjoituksen auto, Etelä-Tanskasta Tukholmaan: 922km, 7,2 l/100km, keskinopeus 108 km/h. Miltei putkeen ajoin, eli lämpimällä koneella ja jatkuvalla maantieajolla. Erityistä säästelyä en harrastanut, vaan koko matka tuli käytännössä sjettua Distronicin jarrutellessa ja kiihdytellessä.
S212 E350 BlueTEC vm 2014
Re: Rehellinen kulutus L/100km
10l/100km sinne tai tänne, iloisia veronmaksajia yhtä kaikki
Onnittelut uudesta, varmaan hieno peli!

Onnittelut uudesta, varmaan hieno peli!
k 2.0t SW -98
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su 22.10.2017 10:05
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Kovin on ailahtelevaa.
Menomatkalla Anttolaan hybridi-GLC kulki melko hyvin paikkansa pitävän ajotietokoneen mukaan vain 6,5 litran keskikulutuksella. Akku täynnä lähtiessä ja yhdellä pysäyksellä sain siihen vielä vähän täydennystä. Ajotapa melko normaali.( Kerran jopa välähti tolpassa, mutta kaiken järjen mukaan sakkoa ei pitäisi tulla, kun vakkari oli 80 alueella tasan 90. Kai tuossa ainakin vähän mittarivirhettä on?)
Paluumatka sitten konkretisoi sen, että vähänkin kovemmassa kuormituksessa bensakone on syöppö, on sitten hybridi tai ei. Ajotietokone nimittäin näytti 14,7 litran keskikulutusta siihen asti, kun jätin veneen huoltopaikkaan! Vene ei edes ole mikään kovin massiivinen, 800-850 kiloa painanee trailereineen.
No joo, vastatuuli oli aika navakka ja moottoritiellä piti ajaa melkein satasta, että ehdin ajoissa ennen huoltoliikkeen kiinni menoa. Silti vähän äimistelin, että tuollainen kippo kyydissä yli kaksinkertaistaa kulutuksen. Jos paljon on hinailun tarvetta tai vedettävä on iso ja painava, diesel on ihan yliveto. Onneksi omat hinailut nykyisin käytännössä jäävät yhteen pitkään matkaan keväällä ja toiseen syksyllä. Sen lisäksi jokunen pikkukeikka tai kevyen kärryn vetoa, joka ei paljon kuormita.
Kulutusta lukuunottamatta hybridi-GLC toimii erinomaisesti luiskalla ja muutenkin on mainio vetopeli.
Menomatkalla Anttolaan hybridi-GLC kulki melko hyvin paikkansa pitävän ajotietokoneen mukaan vain 6,5 litran keskikulutuksella. Akku täynnä lähtiessä ja yhdellä pysäyksellä sain siihen vielä vähän täydennystä. Ajotapa melko normaali.( Kerran jopa välähti tolpassa, mutta kaiken järjen mukaan sakkoa ei pitäisi tulla, kun vakkari oli 80 alueella tasan 90. Kai tuossa ainakin vähän mittarivirhettä on?)
Paluumatka sitten konkretisoi sen, että vähänkin kovemmassa kuormituksessa bensakone on syöppö, on sitten hybridi tai ei. Ajotietokone nimittäin näytti 14,7 litran keskikulutusta siihen asti, kun jätin veneen huoltopaikkaan! Vene ei edes ole mikään kovin massiivinen, 800-850 kiloa painanee trailereineen.
No joo, vastatuuli oli aika navakka ja moottoritiellä piti ajaa melkein satasta, että ehdin ajoissa ennen huoltoliikkeen kiinni menoa. Silti vähän äimistelin, että tuollainen kippo kyydissä yli kaksinkertaistaa kulutuksen. Jos paljon on hinailun tarvetta tai vedettävä on iso ja painava, diesel on ihan yliveto. Onneksi omat hinailut nykyisin käytännössä jäävät yhteen pitkään matkaan keväällä ja toiseen syksyllä. Sen lisäksi jokunen pikkukeikka tai kevyen kärryn vetoa, joka ei paljon kuormita.
Kulutusta lukuunottamatta hybridi-GLC toimii erinomaisesti luiskalla ja muutenkin on mainio vetopeli.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
GLC:stä en tiedä, molemmissa eemeleissä on ollut hyvin tarkkaan 3km/h mittarivirhe. Huomautus voi tulla. Itse en ole kahdesta viime välähdyksestä (90/80 ja 70/60) saanut edes huomautusta.Tahtooglcn kirjoitti:Kerran jopa välähti tolpassa, mutta kaiken järjen mukaan sakkoa ei pitäisi tulla, kun vakkari oli 80 alueella tasan 90. Kai tuossa ainakin vähän mittarivirhettä on?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su 22.10.2017 10:05
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Jotain tuollaista oletankin. Yksikin kilometri tietty riittäisi. Ilmeisesti mittarvirhe on tässä kuitenkin pienempi kuin edellisessä autossa, jolla en saanut muistaakseni koskaan edes välähtämään. Tällä on välähtänyt jo kolmasti ja kerran tuli peräti sakko, ihan rimaa hipoen tosin. Tässä tosin on niin paljon mielenkiintoista seurattavaa näytöissä, että välillä unohtuu se varmuuden vuoksi yksi napsaus alaspäin tolpan kohdalla.
Se on typerää, että mittarivirheen tarkistuspisteet on käytännössä hävitetty pääteiltä. Ainakaan omilla reiteillä niitä ei enää ole, joten epätietoisena joutuu ajamaan.
Se on typerää, että mittarivirheen tarkistuspisteet on käytännössä hävitetty pääteiltä. Ainakaan omilla reiteillä niitä ei enää ole, joten epätietoisena joutuu ajamaan.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Kännykkään nopeusmittari niin on heti selvillä. 213:ssa on tasan 5 km/h heitto.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Nykyisessä saksalaisessa kansanautossa mittarivirhe satasen nopeuteen asti tasan 0 kmh. Edellinen olikin sitten huimasti optimistisempi, joten yksilöitä näyttävät olevan nopeusnäyttämätkin näissä.
Ei raportoitavaa kulutuslukemista tähän hätään.
Ei raportoitavaa kulutuslukemista tähän hätään.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Voisko ton mittarinopeuden kalibroida niin, että näyttäisi oikeaa lukemaa?