CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitoksia tuikku vastauksista, ja lisää kysymyksiä.
Monesti olet sanonut että laatikon toimintaan voi vaikutta hieman ecun kautta, oletan että se on tuo vääntö / ruiskutusmäärä konversio kartta mikä siihen vaikuttaa?
En mitään muutakaan järkevää selitystä keksi sille että ruiskutusmäärä muuttuu kierrosten mukaan tuossa kartassa ja nimen omaan vielä niin kummallisesti että pienin määrä on keskellä karttaa.
Tarkkaileeko TCU tuota karttaa ja kierroslukua mistä löytyisi suurempi ruiskutusmäärä kuin sen hetkinen millä ajetaan, kun väännön pyyntö muuttuu radikaalisti aka kiihdytys tilanne tai kaasun nosto, vaihtaen vaihdetta saavuttaakseen pyydetyn väännön syötön perusteella?
Jokusen variaation kokeilin tuosta kartasta ja jonkun verran vaihtaminen muuttui, mutta muuttuiko se yllä mainitusta syystä vai siitä että kalibrointi menee perselleen?
Monesti olet sanonut että laatikon toimintaan voi vaikutta hieman ecun kautta, oletan että se on tuo vääntö / ruiskutusmäärä konversio kartta mikä siihen vaikuttaa?
En mitään muutakaan järkevää selitystä keksi sille että ruiskutusmäärä muuttuu kierrosten mukaan tuossa kartassa ja nimen omaan vielä niin kummallisesti että pienin määrä on keskellä karttaa.
Tarkkaileeko TCU tuota karttaa ja kierroslukua mistä löytyisi suurempi ruiskutusmäärä kuin sen hetkinen millä ajetaan, kun väännön pyyntö muuttuu radikaalisti aka kiihdytys tilanne tai kaasun nosto, vaihtaen vaihdetta saavuttaakseen pyydetyn väännön syötön perusteella?
Jokusen variaation kokeilin tuosta kartasta ja jonkun verran vaihtaminen muuttui, mutta muuttuiko se yllä mainitusta syystä vai siitä että kalibrointi menee perselleen?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
En halua kaikkea kertoa.
Vaihteen vaihtumiseen liittyvää problematiikkaa voin hiukan avata.
Miten automaattivaihteiston ohjain määrittää vaihtohetken, lyhyt oppimäärä.
Ensin muutama sääntö.
Vaihteiston ohjain haluaa mahdollisimman suuren vaihteen päälle. Aina
Vaihteiston ohjain ei tarkkaile enää sitä vaihdetta, joka on päällä, vaan sitä, minne päin ollaan menossa. (x+1 tai x-1)
Sille, seuraavalle vaihteelle on alaraja (kierrosluku) ja tieten yläraja, kun mennään alaspäin.
Lisäksi nykyiselle (päälläolevalle) vaihteelle on max kierosluku, jossa vaihto pakotetaan.
Vaihtohetken osakaaulla määrää kaasupolkimen pyytämä vääntötieto, sekä kierroslukurajat.
Täyskaasulla max kierrokset.
Esimerkki avaa asian.
Kuljettaja painaa kaasua. kaasupolkimen pyyntö ohjelmassa on vääntömomenttia.
Kaasupoljin pyytää, sanotaan vaikka 300nm.
Ko moottori kykenee tuottamaan halutun väännön 1800rpm kohdalla.
Sanotaan vaikka, että alkutilanteessa on kolmosvaihde päällä.
Vaihteiston ohjain märittää vaihtohetken siihen kohtaan, jossa vaihdon jälkeen nelosella on se 1800rpm ja pyydetty suorituskykyvaatimus alhaisimmalla mahdollisella kierrosluvulla toteutuu. Sama edelleen viitoselle vaihdossa. Kierroslukurajojen haarukassa.
Kun kaasua painetaan lisää, siirtyy vaihtohetkikin ylemmäs, siten että suuremman vaihteen kierrosluku lähenee max väännön kohtaa.
Kun kaasua painetaan edelleen syvemmälle, niin että poljin pyytää enemmän, kun mitä moottori kykenee vääntöä tuottamaan, siirrytään pelkästään kierroslukuohjaukseen.
En halua kaikkea kertoa.
Vaihteen vaihtumiseen liittyvää problematiikkaa voin hiukan avata.
Miten automaattivaihteiston ohjain määrittää vaihtohetken, lyhyt oppimäärä.
Ensin muutama sääntö.
Vaihteiston ohjain haluaa mahdollisimman suuren vaihteen päälle. Aina
Vaihteiston ohjain ei tarkkaile enää sitä vaihdetta, joka on päällä, vaan sitä, minne päin ollaan menossa. (x+1 tai x-1)
Sille, seuraavalle vaihteelle on alaraja (kierrosluku) ja tieten yläraja, kun mennään alaspäin.
Lisäksi nykyiselle (päälläolevalle) vaihteelle on max kierosluku, jossa vaihto pakotetaan.
Vaihtohetken osakaaulla määrää kaasupolkimen pyytämä vääntötieto, sekä kierroslukurajat.
Täyskaasulla max kierrokset.
Esimerkki avaa asian.
Kuljettaja painaa kaasua. kaasupolkimen pyyntö ohjelmassa on vääntömomenttia.
Kaasupoljin pyytää, sanotaan vaikka 300nm.
Ko moottori kykenee tuottamaan halutun väännön 1800rpm kohdalla.
Sanotaan vaikka, että alkutilanteessa on kolmosvaihde päällä.
Vaihteiston ohjain märittää vaihtohetken siihen kohtaan, jossa vaihdon jälkeen nelosella on se 1800rpm ja pyydetty suorituskykyvaatimus alhaisimmalla mahdollisella kierrosluvulla toteutuu. Sama edelleen viitoselle vaihdossa. Kierroslukurajojen haarukassa.
Kun kaasua painetaan lisää, siirtyy vaihtohetkikin ylemmäs, siten että suuremman vaihteen kierrosluku lähenee max väännön kohtaa.
Kun kaasua painetaan edelleen syvemmälle, niin että poljin pyytää enemmän, kun mitä moottori kykenee vääntöä tuottamaan, siirrytään pelkästään kierroslukuohjaukseen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tämä laatikon ohjauksen muutos onkin osottautunut melkein tärkeimmäksi muutokseksi . On aivan uskomatonta että mersuun on jätetty aivan liian lepsu laatikon ohjaus vakiona,ainakin 5 vaihteiseen. Minun autoon tuikku naplas uudemman laatikonohjauksen jo ohjelmoidun tilalle ja ero on kuin yöllä ja päivällä,muita muutoksia ei tehty välissä. Viä on pieni murhe tässäkin tuikun ratkottavaksi jonka onkin luvannut hoitaa kuntoon
Star
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Enään jää siis kysymykseksi mitä karttaa loota seuraa...
Mielenkiintoista tämä ainakin on, olin siinä uskossa pitkään että tcu on ainoa joka lootaa komentaa.
Mielenkiintoista tämä ainakin on, olin siinä uskossa pitkään että tcu on ainoa joka lootaa komentaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sen perustella sen tekee mitä tietoa saa muualtaMJPfin kirjoitti:Enään jää siis kysymykseksi mitä karttaa loota seuraa...
Mielenkiintoista tämä ainakin on, olin siinä uskossa pitkään että tcu on ainoa joka lootaa komentaa.
ja siksipä usein laatiko sekoilee kun jotkut laittaa tuhoboxsin huijaaman ecua
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo, just näin. Jossain aiemminkin mainitsin miten pojan C200cdi (OM646) muuttui aivan olennaisesti ajomukavuudeltaan juuri laatikon toiminnan korjaannuttua Tuikun toimesta - toki potkuakin tuli rajusti lisää, mutta normiajossa vaihteiston toiminta on se mikä eniten vaikuttaa ajomukavuuteen.Bomber4 kirjoitti:Tämä laatikon ohjauksen muutos onkin osottautunut melkein tärkeimmäksi muutokseksi . On aivan uskomatonta että mersuun on jätetty aivan liian lepsu laatikon ohjaus vakiona,ainakin 5 vaihteiseen. Minun autoon tuikku naplas uudemman laatikonohjauksen jo ohjelmoidun tilalle ja ero on kuin yöllä ja päivällä,muita muutoksia ei tehty välissä.
wiimax.fi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Normaalisti helpoin kai? Tapa on huijata vääntiö tiatoo laatikon ohjaimelle eculta. Joissain tapauksisa tämä myös romahduttaa laatikon päälinja paineen ihan yhtä paljon ,jolloin alkaa olla ns.pelkkää luistoo. Myös pedaalin tiedolla on hirveä merkitys ohjauksen käskyihin
BMW :n on saatavissa play kaupasta XHP ohjelma jolla jokainen saa ostettua halvalla tai tehtyä ite lootan ohjauksen,tämä on todettu hyväksi ja toimivaksi,loppuu meinaa se luistelu
BMW :n on saatavissa play kaupasta XHP ohjelma jolla jokainen saa ostettua halvalla tai tehtyä ite lootan ohjauksen,tämä on todettu hyväksi ja toimivaksi,loppuu meinaa se luistelu
Star
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Testailu jatkuu ajan niin salliessa, ohjelmaa kyllä ehtisi näpläämään mutta kun tarvii kaverin koeajoille että voi käytöstä ihmetellä starilla, ja se kun on niin surkea että ei osaa logia kirjoittaa tiedoista mitä haluan tarkastella.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Helppo juu kattella ja ajaa kun pelkkä tarkista täyskaasu wedolla 

Star
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tollanen W218 350cdi -12 ehkä osuu huomenna, niin mitä tuosta fiksusti saa irti ja kuka tekee pk seudulla ? Kyse siis 265hp versiosta.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Laittaako kukaan pohjois-savossa ohjelmiasi?tuikku kirjoitti:.
En halua kaikkea kertoa.
Vaihteen vaihtumiseen liittyvää problematiikkaa voin hiukan avata.
Miten automaattivaihteiston ohjain määrittää vaihtohetken, lyhyt oppimäärä.
Ensin muutama sääntö.
Vaihteiston ohjain haluaa mahdollisimman suuren vaihteen päälle. Aina
Vaihteiston ohjain ei tarkkaile enää sitä vaihdetta, joka on päällä, vaan sitä, minne päin ollaan menossa. (x+1 tai x-1)
Sille, seuraavalle vaihteelle on alaraja (kierrosluku) ja tieten yläraja, kun mennään alaspäin.
Lisäksi nykyiselle (päälläolevalle) vaihteelle on max kierosluku, jossa vaihto pakotetaan.
Vaihtohetken osakaaulla määrää kaasupolkimen pyytämä vääntötieto, sekä kierroslukurajat.
Täyskaasulla max kierrokset.
Esimerkki avaa asian.
Kuljettaja painaa kaasua. kaasupolkimen pyyntö ohjelmassa on vääntömomenttia.
Kaasupoljin pyytää, sanotaan vaikka 300nm.
Ko moottori kykenee tuottamaan halutun väännön 1800rpm kohdalla.
Sanotaan vaikka, että alkutilanteessa on kolmosvaihde päällä.
Vaihteiston ohjain märittää vaihtohetken siihen kohtaan, jossa vaihdon jälkeen nelosella on se 1800rpm ja pyydetty suorituskykyvaatimus alhaisimmalla mahdollisella kierrosluvulla toteutuu. Sama edelleen viitoselle vaihdossa. Kierroslukurajojen haarukassa.
Kun kaasua painetaan lisää, siirtyy vaihtohetkikin ylemmäs, siten että suuremman vaihteen kierrosluku lähenee max väännön kohtaa.
Kun kaasua painetaan edelleen syvemmälle, niin että poljin pyytää enemmän, kun mitä moottori kykenee vääntöä tuottamaan, siirrytään pelkästään kierroslukuohjaukseen.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Käytin Mersua Mtm-Huollossa Iisalmessa. Siellä asensi Tuikun ohjelman.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ensiksikin Iso kiitos Tuikulle mahtavasta ja erittäin asiallisesta kommentoinnista. Harva tietäjä jaksaa vastata samoihin kysymyksiin aina vaan uudestaan mutta sinulla tuntuu riittävän kärsivällisyyttä ja se on hyve ihmisessä.
Tuikutus kiinnostaa mutta ensin ajelen kuitenkin talven yli ja tutustun tulokkaaseen ja sen oireiluun (jos niitä tulee) ja keväällä katellaan että milloin ja missä.
Herännyt kysymys tätä ketjua lukiessani, että kun Tuikun ohjelmaa asennetaan muuallakin kuin vain Tuikun tallissa niin onko lopputulos aina sama? Siis täysin sama!
Tuntuu, että autot ovat jokseenkin yksilöitä ja ohjelmakin voi vaatia jotain hienosäätöä. Miten sitten jatkossa jos asiakas haluaa sitä hienosäätöä niin saako sitä samanlailla ohjelman asentajalta ympäri Suomen vai miten se menee? Kannattaako kuitenkin ajaa sinne Tuikkulaan ja nauranen paluumatka kotiin?
.
Tuikutus kiinnostaa mutta ensin ajelen kuitenkin talven yli ja tutustun tulokkaaseen ja sen oireiluun (jos niitä tulee) ja keväällä katellaan että milloin ja missä.
Herännyt kysymys tätä ketjua lukiessani, että kun Tuikun ohjelmaa asennetaan muuallakin kuin vain Tuikun tallissa niin onko lopputulos aina sama? Siis täysin sama!
Tuntuu, että autot ovat jokseenkin yksilöitä ja ohjelmakin voi vaatia jotain hienosäätöä. Miten sitten jatkossa jos asiakas haluaa sitä hienosäätöä niin saako sitä samanlailla ohjelman asentajalta ympäri Suomen vai miten se menee? Kannattaako kuitenkin ajaa sinne Tuikkulaan ja nauranen paluumatka kotiin?
.
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Käytin oman -08 w204 320cdi kesällä tuikulla. Hyvin on toiminut ja vakkarikin toimii niin kuin pitää 

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Eipä se ohjelma muutu siitä, kuka sen sinne autoon kirjoittaa.
Eipä se ohjelma muutu siitä, kuka sen sinne autoon kirjoittaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Olisiko eteläsuomessa ketään kuka ohjelmoisi -04 200Cdi:n 283tkm ajettu suomi auto.
Ei päivää ilman ongelmia :)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Aha ei taida löytyä, no täytyy googletella jostain.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuikulle. Onko mahdollista muokata ohjelmaa niin, että jonkun kojelaudan kytkimen ollessa atiivinen rajoitetaan maksimi vääntömomenttia? Tälläinen eco toiminto on ainakin joissain uudemmissa Vitoissa. Olisi ainakin talvikeleillä ja normi ajossa käytännöllinen toiminto.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onhan sellainen toiminto, kaasupoljin. Sitä pitää vaan malttaa olla painamatta niin syvään.
Saattaa olla vaikeaa jos ei mahdotonta jälkiasentaa moista nappulaa moottorinohjaimeen missä sitä ei ole vakiona ollut.
Tämä siis oma näkemys aiheesta, tuikku kyllä tietää enemmän asiasta.

Saattaa olla vaikeaa jos ei mahdotonta jälkiasentaa moista nappulaa moottorinohjaimeen missä sitä ei ole vakiona ollut.
Tämä siis oma näkemys aiheesta, tuikku kyllä tietää enemmän asiasta.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
ESP
ESP
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Niin tietysti, se kyllä rajaa aika tehokkaasti voimaa jos ei ole pitua.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
W447 Ohjekirjasta lainattua. Ajo-ohjelma E
Ajo-ohjelmalla Eco on seuraavat ominaisuudet:
Auton ajokäyttäytyminen tukee erityisen kulutusoptimoitua ajotapaa.
Käytettävissä oleva moottorin enimmäisvääntömomentti laskee.
Ajo-ohjelmalla Eco on seuraavat ominaisuudet:
Auton ajokäyttäytyminen tukee erityisen kulutusoptimoitua ajotapaa.
Käytettävissä oleva moottorin enimmäisvääntömomentti laskee.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Missäs tuikun ohjelman sais käydä asennuttamassa satakunta, pirkanmaa tai varsinais-suomen akselilla?
Potilaana olis 220tkm ajettu 200cdi w204 -11 facelift.
Voi vastata myös privana.
-M.M
Potilaana olis 220tkm ajettu 200cdi w204 -11 facelift.
Voi vastata myös privana.
-M.M
-s204 200cdi avantgarde vm.-11-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tutotahan kannatta kysyä suoraan privana tuikulta huomaa ehkä nopeamminPinorotta kirjoitti:Missäs tuikun ohjelman sais käydä asennuttamassa satakunta, pirkanmaa tai varsinais-suomen akselilla?
Potilaana olis 220tkm ajettu 200cdi w204 -11 facelift.
Voi vastata myös privana.
-M.M
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Homma hoidossa!FinlandMerceds kirjoitti:Tutotahan kannatta kysyä suoraan privana tuikulta huomaa ehkä nopeamminPinorotta kirjoitti:Missäs tuikun ohjelman sais käydä asennuttamassa satakunta, pirkanmaa tai varsinais-suomen akselilla?
Potilaana olis 220tkm ajettu 200cdi w204 -11 facelift.
Voi vastata myös privana.
-M.M
-s204 200cdi avantgarde vm.-11-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Re:
Temic CRV1, mikä tässä ohjeessa mahtaa olla vikana kun ei yhdistä?xr kirjoitti: sulla on sellainen ecu (temic) jota ei niin vaan ohjelmoida kokeiltu on ohjeetkin oli puuttitilaan kyllä meni mutta data ei tullut ulos helppohan sitä ohjelmaa on muuttaa mutta kun ei ole muutettavaa ohjelmaa
kolvi on tietysti yksi vaihtoehto mutta onko alkuperäinen piiri irroituksen jälkeen enää luettavissa onkin taas toinen juttu
piirihän on simppeli 29f400
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitoksia Tuikulle!
Mukavasti muuttui 642:sen käytös.
Kyllä Kajaanissa käynti kannattaa
Mukavasti muuttui 642:sen käytös.
Kyllä Kajaanissa käynti kannattaa

TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
No niin, taisipa tulla Joululahja vähänniinkuin vahingossa.
Luulempa hoksanneeni nyt Delphin ohjelmasta lopultakin jotain ...
Tehoja näyttäisi tulevan yksiahtimisistakin malleista ihan kivasti.
Tässä on Vito 116 4x4 autom. Vakioauto, siis hiukkasjutut + muut saastelaitteet kiinni autossa.
Mitattu talvella, talvirenkailla ym ym, aika sitten lopulta näyttää, tarkentuuko ja minkä verran, vai miten käy.
Pari kertaa kiihdytin, ~sama tulos.
Mitää maximia ei edes vielä ole yritettykään, tämä oli vaan onnistunut testiajo.
Noin 258hv/550nm

Hyvää Joulua kaikille !
No niin, taisipa tulla Joululahja vähänniinkuin vahingossa.
Luulempa hoksanneeni nyt Delphin ohjelmasta lopultakin jotain ...
Tehoja näyttäisi tulevan yksiahtimisistakin malleista ihan kivasti.
Tässä on Vito 116 4x4 autom. Vakioauto, siis hiukkasjutut + muut saastelaitteet kiinni autossa.
Mitattu talvella, talvirenkailla ym ym, aika sitten lopulta näyttää, tarkentuuko ja minkä verran, vai miten käy.
Pari kertaa kiihdytin, ~sama tulos.
Mitää maximia ei edes vielä ole yritettykään, tämä oli vaan onnistunut testiajo.
Noin 258hv/550nm

Hyvää Joulua kaikille !
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
On ihan hyvän näköiset käppyrät, ei kai tuo paljoa tuosta muutu nelikko kun kerran on.
Oli muuten fordin delphi boksissa kanssa rajoitin tiukassa joskus kun sellaista itselle tein. Kerroin yhdessä 2x3 kartassa mikä rajasi maksimi syötön.
Oli muuten fordin delphi boksissa kanssa rajoitin tiukassa joskus kun sellaista itselle tein. Kerroin yhdessä 2x3 kartassa mikä rajasi maksimi syötön.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Tänään kun oli aikaa, niin naplailin vielä Vitoa.
Vaan eipä nuo tulokset tuosta juuri muuttuneet, ihan muutaman hv,n sisällä ovat.
Eli uskaltaisinko jotain 550nm ja 250hv ajatella tulevaisuudessa luvattavan Delphin järjestelmistä yhdelläkin ahtimella.
Muutoshan onnistuu ja koskettaa oikeastaan kaikkia yhden ahtimen malleja ensisijaisesti, kahden ahtimen malleista taitaa loppua korkeapainepumpun tuottokapasiteetti.
Eli aivan alkupään 200 ja 220cdi - malleja, näissä kohti suuret suuttimet. (esim. facelift W211, alkupään W204,a, ym ym)
Sitten -09-11 välisenä aikana noin suunnilleen on Delphin toista sukupolvea, suurimmat suuttimet, Kahden ahtimen malleissa loppuu varmaan pumpun tuotto, niin ettei aivan kaikkea mahdollista pysty hyödyntämään.(W204 facelift, W212 alkupää, Vito facelift 10-14 ...)
Henkilöautoissa ja Sprintterissä 2011 jälkeen on siirrytty Delphiläisten kolmanteen sukupolveen, crd3,n. Näissä malleissa pienimmät suuttimet, ylläoleviin lukuihin ei varmastikkaan aivan päästä. Mutta selkeää parannusta entisiin kuitenkin.
Joulun pyhiksi onkin ihan kohtuullisesti nyt askartelua, kun kaivelen eri malleista asiaan kuuluvat kartat esiin.
Tänään kun oli aikaa, niin naplailin vielä Vitoa.
Vaan eipä nuo tulokset tuosta juuri muuttuneet, ihan muutaman hv,n sisällä ovat.
Eli uskaltaisinko jotain 550nm ja 250hv ajatella tulevaisuudessa luvattavan Delphin järjestelmistä yhdelläkin ahtimella.
Muutoshan onnistuu ja koskettaa oikeastaan kaikkia yhden ahtimen malleja ensisijaisesti, kahden ahtimen malleista taitaa loppua korkeapainepumpun tuottokapasiteetti.
Eli aivan alkupään 200 ja 220cdi - malleja, näissä kohti suuret suuttimet. (esim. facelift W211, alkupään W204,a, ym ym)
Sitten -09-11 välisenä aikana noin suunnilleen on Delphin toista sukupolvea, suurimmat suuttimet, Kahden ahtimen malleissa loppuu varmaan pumpun tuotto, niin ettei aivan kaikkea mahdollista pysty hyödyntämään.(W204 facelift, W212 alkupää, Vito facelift 10-14 ...)
Henkilöautoissa ja Sprintterissä 2011 jälkeen on siirrytty Delphiläisten kolmanteen sukupolveen, crd3,n. Näissä malleissa pienimmät suuttimet, ylläoleviin lukuihin ei varmastikkaan aivan päästä. Mutta selkeää parannusta entisiin kuitenkin.
Joulun pyhiksi onkin ihan kohtuullisesti nyt askartelua, kun kaivelen eri malleista asiaan kuuluvat kartat esiin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5