
Poistettu
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 65
- Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
- Paikkakunta: (Suur)Hattula
Jos oisit heivannu katsastuksessa ilmanputsarin h-vettiin niin olisit voinut saada leiman 

Viimeksi muokannut Jube, Pe 26.11.2004 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 65
- Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
- Paikkakunta: (Suur)Hattula
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 65
- Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
- Paikkakunta: (Suur)Hattula
-
Olittepas nopeita
Tulpat on vaidettu 2 viikkoa ennen katsastusta ja putsari n. 8kk sitten. Katti oli taatusti kuuma ja kokeiltiin konttorilla kolme kertaa arvoija. Ei voi syyttää kats. miestä.

Tulpat on vaidettu 2 viikkoa ennen katsastusta ja putsari n. 8kk sitten. Katti oli taatusti kuuma ja kokeiltiin konttorilla kolme kertaa arvoija. Ei voi syyttää kats. miestä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 65
- Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
- Paikkakunta: (Suur)Hattula
-
Öljyt vaihdettu 2kk sitten ja kone on tosi hyvässä tikissä -> ei huohota.
Mitä tehdä?
Mitä tehdä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 65
- Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
- Paikkakunta: (Suur)Hattula
-
Tuplat: NGK (3812) BP6EFS
Tarkemmin kuin mietin niin auto "hotkähtelee" välillä esim. liikennevaloissa, mutta vain tyhjäkäynnillä. Eipä tullut mieleen olen tottunut siihen. Paljonko pitäisi olla kierrokset tyhjäkäynnillä? Tosin mittarissa on aika karkea asteikko.
Tarkemmin kuin mietin niin auto "hotkähtelee" välillä esim. liikennevaloissa, mutta vain tyhjäkäynnillä. Eipä tullut mieleen olen tottunut siihen. Paljonko pitäisi olla kierrokset tyhjäkäynnillä? Tosin mittarissa on aika karkea asteikko.
700-800rpm.Chesterton kirjoitti:Tuplat: NGK (3812) BP6EFS
Tarkemmin kuin mietin niin auto "hotkähtelee" välillä esim. liikennevaloissa, mutta vain tyhjäkäynnillä. Eipä tullut mieleen olen tottunut siihen. Paljonko pitäisi olla kierrokset tyhjäkäynnillä? Tosin mittarissa on aika karkea asteikko.
NGKoista voidaan olla tietenkin montaa miltä, mutta Boschilaista suosittelen esim.H8DC0. Foorumin hakuun kun tyrkkäät sanan "NGK", niin alkaa syy valkenee.

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Tuo oli hyvä pointti dealerilta...itsekin teen juuri tuota...käytän autoa vielä katsastusaseman pihassakin tyhjäkäyntiä että kone on varmasti käyntilämpöinen ennen mittausta...kaikkihan tuon tietää tietenkin? bemarin vanhemmassa 2.5 koneessa katalysaattorilla se on kuulemma ihan must että menee päästöistä läpi.
EDIT: Ja mitä tuli noihin NGK:n tulppiin niin hyvin ovat pelanneet ainakin minulla...eli ei eroa Boschiin. Kuten myös Amazonissa erikoistulpat NGK B8HCs ei muuta kuin positiivista sanomista..hintaakin tais olla melkein 7 ekua per tulppa...
EDIT: Ja mitä tuli noihin NGK:n tulppiin niin hyvin ovat pelanneet ainakin minulla...eli ei eroa Boschiin. Kuten myös Amazonissa erikoistulpat NGK B8HCs ei muuta kuin positiivista sanomista..hintaakin tais olla melkein 7 ekua per tulppa...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
"bemarin vanhemmassa 2.5 koneessa katalysaattorilla se on kuulemma ihan must että menee päästöistä läpi." , kirjoitti Petri M.
Uudempi 24-venttiilinen BMW on myös sellainen vehje, että niitä käy säännöllisesti meillä "korjattavana" kun on hylätty katsastuksessa, vikana liian korkea HC tyhjäkäynnillä.
Ei ole kauankaan kun eräs asiakas soitti ja kysyi mielipidettä tuollaiseen
(E 34 BMW 12-ventt.) tapaukseen - toisella korjaamolla oli mitattu ja yritetty saada arvot kohdalleen sekä lopuksi kerrottu että katalysaattori pitää vaihtaa.
Sovimme että yritetään vielä meillä; ajoin auton kuumaksi ja mittasin päästöt; heti OK.
Melkein kaikki ovat kun ajaa koneen ja pakoputkiston kuumaksi juuri ennen mittausta, ja nimenomaan ajaa.
Se, että flekti pyörii, ei riitä, vaan pitää nimenomaan tien päällä "huudattaa" oikein kunnolla.
Oli muuten Bemarin omistaja tyytyväinen.
(OT: E36 2,5 24 venttiilinen nappaa kierrosluvunrajoittimen päälle nelosvaihteella tasan 200 mittarinopeudessa.
Ei asiakkaan vaan pomon auto )
Uudempi 24-venttiilinen BMW on myös sellainen vehje, että niitä käy säännöllisesti meillä "korjattavana" kun on hylätty katsastuksessa, vikana liian korkea HC tyhjäkäynnillä.
Ei ole kauankaan kun eräs asiakas soitti ja kysyi mielipidettä tuollaiseen
(E 34 BMW 12-ventt.) tapaukseen - toisella korjaamolla oli mitattu ja yritetty saada arvot kohdalleen sekä lopuksi kerrottu että katalysaattori pitää vaihtaa.
Sovimme että yritetään vielä meillä; ajoin auton kuumaksi ja mittasin päästöt; heti OK.
Melkein kaikki ovat kun ajaa koneen ja pakoputkiston kuumaksi juuri ennen mittausta, ja nimenomaan ajaa.
Se, että flekti pyörii, ei riitä, vaan pitää nimenomaan tien päällä "huudattaa" oikein kunnolla.
Oli muuten Bemarin omistaja tyytyväinen.
(OT: E36 2,5 24 venttiilinen nappaa kierrosluvunrajoittimen päälle nelosvaihteella tasan 200 mittarinopeudessa.
Ei asiakkaan vaan pomon auto )
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 65
- Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
- Paikkakunta: (Suur)Hattula
-
Itse itseäni lainaten:
Katti oli taatusti kuuma ja kokeiltiin konttorilla kolme kertaa arvoija. Ei voi syyttää kats. miestä.
ja jatkoa:
Ajoin ennen katsastusta moottoritiellä 3 vaihteella 110km/h:ta n. 10 minuuttia, sen jälkeen jätin auton käymään konttorin pihaan, kävin maksamassa katsastuksen , odottelin autossa välillä kaasutellen, ajoin päästömittaukseen, katsastus mies kokeili 3 kertaa ja totesi että HC- arvo ei tipu! (aikaa meni ainakin 20min tähän toimitukseen). <- tämä ei siis riitä
Katti oli taatusti kuuma ja kokeiltiin konttorilla kolme kertaa arvoija. Ei voi syyttää kats. miestä.
ja jatkoa:
Ajoin ennen katsastusta moottoritiellä 3 vaihteella 110km/h:ta n. 10 minuuttia, sen jälkeen jätin auton käymään konttorin pihaan, kävin maksamassa katsastuksen , odottelin autossa välillä kaasutellen, ajoin päästömittaukseen, katsastus mies kokeili 3 kertaa ja totesi että HC- arvo ei tipu! (aikaa meni ainakin 20min tähän toimitukseen). <- tämä ei siis riitä

Mä jouduin kans huudattamaan autoa katsatuksessa päästömittauksessa useita minuutteja korkeilla kierroksilla, ennenkuin HC-arvot tippu niukasti alle 100. Co-arvo putosi kyllä nollaan. Päästivät kyllä läpi, sanoivat vaan että luultavasti alkaa mersun katti olemaan tiensä päässä. Onhan se jo 15 vuotta siellä ollut. Ja uus maksaa punasia herneitä.
Passat Variant 1.9TDI 2001
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 65
- Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
- Paikkakunta: (Suur)Hattula
-
Missäs tällainen ruuvi sijaitsee?
Pakosarjassa ja on nimeltään Lambda-anturi.Chesterton kirjoitti:Missäs tällainen ruuvi sijaitsee?

Mutta "masteri" seosruuvi löytyy ilmanputsarin kotelon n. keskellä olevasta reiästä, koteloa ei tarvitse purkaa. Auto on kyllä syytä olla pakokaasumittarissa kiinni kun tuota ruuvia lähtee pyörittelee.
Korkeaan HC:hen (epätäydellisestä palamisesta) ei auta vaikka seos säädettäisiinkin liian laihalle.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
"170 € - Mistä noin halvalla saa? ei taida olla alkuperänen ainakaan. "
kysyi Pasi H - ja kysehän oli katalysaattorista.
Ei, miksi pitäisi olla "alkuperäinen" ?
Onhan aivan järjetöntä maksaa tuollaista 700-1000 € siitä, että saa katin mukana putkenpätkän, joka on yleensä entinenkin ehyt.
Katin hitsaamisessa paikalleen ei kauaa mene, ja "tarvikeosa" toimii samallalailla kuin "alkuperäinen".
Vanhemmissa autoissa kuin lokakuu -98 ei tarvitse murehtia edes katissa olevista / puuttuvista hyväksyntämerkinnöistä.
kysyi Pasi H - ja kysehän oli katalysaattorista.
Ei, miksi pitäisi olla "alkuperäinen" ?
Onhan aivan järjetöntä maksaa tuollaista 700-1000 € siitä, että saa katin mukana putkenpätkän, joka on yleensä entinenkin ehyt.
Katin hitsaamisessa paikalleen ei kauaa mene, ja "tarvikeosa" toimii samallalailla kuin "alkuperäinen".
Vanhemmissa autoissa kuin lokakuu -98 ei tarvitse murehtia edes katissa olevista / puuttuvista hyväksyntämerkinnöistä.
wiimax.fi
fortea koneeseen
itselläni w124 300te24 ja suuria vaikeuksia saada hc-lukemat alle sadan,( olin vaihtanut tulpat,ilmanputsarin,virranjakajan kannen,uudet tulpanjohdot,uuden lambda-anturin) kunnes tein forten motor flush käsittelyn, niin hc putosi 150:sta seitsemäänkymppiin.Käsittelyn jälkeen laskin vanhat öljyt pois ja en ois uskonu miten paskanen voi moottori olla sisältä
ai niin!
edelliseen juttuun vielä lisäksi ,että sain jo tuomion että katalysaattori on hajalla kun ei saa mitään kunnon arvoja. Olin jo menossa kattikaupaan mutta onnex en menny,olis ollu vähän kalliimpi kun purkillinen fortea(20eur)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 65
- Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
- Paikkakunta: (Suur)Hattula
-
Siis fortet öljyn sekaan ja(?) katsastukseen sitten öljyn vaihto(?).
Ei vaan Fortet öljyjen sekaan, tovi mixtuuralla tyhjäkäyttöä(EI AJOA) ja sit uudet öljyt ja sit vasta katastukseen.Chesterton kirjoitti:Siis fortet öljyn sekaan ja(?) katsastukseen sitten öljyn vaihto(?).
http://www.forte-nwe.com/FIN/gebruiksaa ... or_MF.html
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 65
- Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
- Paikkakunta: (Suur)Hattula
-
Kiitos taas kaikille! 
