Mersujenhieromisia
Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta
Sivuvilkuista olisin kyllä eri mieltä, mielestäni ne oli Veholta tullessaan oranssit myös E-sarjassa. Kirkkaat siihen toki paremmin sopii kun edessäkin on, mutta jos ihan pilkulleen mennään niin oranssia pitäisi lokarissa olla. Hankala löytää todisteita tosin, kun kaikki saksalaiset esitekuvat ovat luonnollisesti ilman koko sivuvilkkuja.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta
Just näin se on mullekin esitetty, ja uskon, että pitää paikkansa. Mä kerran pengoin mm. Johtotähti Suomen teillä -kirjan läpi löytääkseni sen todisteen, mutta turhaan. Jostain ton aikakauden suomalaisesta leffasta tai TV-sarjasta sen melko varmaan pysytyisi toteamaan, jos jaksaisi vaivautua.luokyio kirjoitti:Sivuvilkuista olisin kyllä eri mieltä, mielestäni ne oli Veholta tullessaan oranssit myös E-sarjassa. Kirkkaat siihen toki paremmin sopii kun edessäkin on, mutta jos ihan pilkulleen mennään niin oranssia pitäisi lokarissa olla. Hankala löytää todisteita tosin, kun kaikki saksalaiset esitekuvat ovat luonnollisesti ilman koko sivuvilkkuja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta
Googlaamalla löytyy monesta valkoinen/oranssi yhdistelmää. Jokatapauksessa se on törkysen näköinen paketti.
Kyllä eteen tuli nyt oranssit takasin ja nuo tummat sai jäädä sivuun. Valkoiset jää talteen, niin nopeestihan noita vaihtelee. Vanteista pitäisi kiillottaa Kantit ja ehkä maalata keskiöt korinväriin, niin ei näyttäis niin elottomalta noilla valkosilla..
.
Hitsaus hommia tosiaan tiedossa takakaariin ja laitan siis todennäköisesti umpeen ne reiät niin ei mätäne ihan pystyyn.
Auto oli korjaamolla kun tyhjäkäynti alkaa välillä risteyksiin tultaessa ryskäämään/tippuu viidelle. Kaasua polkasemalla tasoittuu. Esikammioiden tiivisteet vaihdettu, suuttimien pohjat/sekä penkissä katsottu ilmeisesti, että hyvä suihku kaikissa. Muutoinkin tutkittu ja käyty läpi ettei ole mitään enään.Vika ei silti korjaantunut.
Asentaja oli käynyt ajelemassa ja vika päällä availlut ilmeisesti suuttimia ja aineen kulku sinne asti huono siinä vaiheessa, eli epäilivät syöttöpumppua kun muutakaan ei oikein löydy. Pumpun huoltoon jo keväällä kyselin tammerdieseliltä hintoja ja muistaakseni 500-550e oli irroitettuna hintaa, mikä sisälti huollon ja säädön, sen voisi jossain vaiheessa teettää kun on muutenkin käyty läpi sen verran tämä laite.



Hitsaus hommia tosiaan tiedossa takakaariin ja laitan siis todennäköisesti umpeen ne reiät niin ei mätäne ihan pystyyn.
Auto oli korjaamolla kun tyhjäkäynti alkaa välillä risteyksiin tultaessa ryskäämään/tippuu viidelle. Kaasua polkasemalla tasoittuu. Esikammioiden tiivisteet vaihdettu, suuttimien pohjat/sekä penkissä katsottu ilmeisesti, että hyvä suihku kaikissa. Muutoinkin tutkittu ja käyty läpi ettei ole mitään enään.Vika ei silti korjaantunut.
Asentaja oli käynyt ajelemassa ja vika päällä availlut ilmeisesti suuttimia ja aineen kulku sinne asti huono siinä vaiheessa, eli epäilivät syöttöpumppua kun muutakaan ei oikein löydy. Pumpun huoltoon jo keväällä kyselin tammerdieseliltä hintoja ja muistaakseni 500-550e oli irroitettuna hintaa, mikä sisälti huollon ja säädön, sen voisi jossain vaiheessa teettää kun on muutenkin käyty läpi sen verran tämä laite.

Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta
Tohon vajaalla käymiseen, ni katoppa ettei suutinputki vuoda pumpun päältä. Se osaa murtua/katketa sinne mutterin sisään eikä näe päällepäin. Mulla 200d alko käymään kolmella tyhjäkäyntiä, kierroksilla toimi ja vikana oli murtunut suutinputki. Huomas kun tyhjäkäynnillä puski dieseliä putken juuresta pumpun päälle. Toki ovat varmaan korjaamolla katsoneet mutta helppo ja halpa todeta jos sieltä vuotaa.
Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta
Joo aika tarkkaan ne on läpi käynyt,mutta huomenna katottava läpi vielä tuokin vaihtoehto.
Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Jatketaan ton pystärin hieromista täällä samassa..
Ajokausi tuli taputeltua muutamia viikkoja sitten.Samantien alkoi auton purku osiin maalausta varten.Maalarille viety jo ovet luukut ym irtonainen maalattava.Kori maalataan karmeja myöden viimeisenä.Yllätysreikiä ym ruostevahinkoja ei löytynyt mistään purkaessa.Tosin edellinen kotimaalari on kasannut vähän millä ruuveilla sattuu,jos kaikkialle on edes ruuvia löytynyt.
16" Pentat maalataan myös korinväriin keski osistaan.
Koitin tuossa samalla maalailla roiskeläppien valkoiset osat uusiksi,täytyy mustat osiot hinkkailla puhtaaksi vielä ja rauta osat maalailla mustalla.
Tilat on hieman pienet,kun on lähinnä säilytykseen.Tekee tuossa silti purku ja kasaushomman suht hyvin.


Ajokausi tuli taputeltua muutamia viikkoja sitten.Samantien alkoi auton purku osiin maalausta varten.Maalarille viety jo ovet luukut ym irtonainen maalattava.Kori maalataan karmeja myöden viimeisenä.Yllätysreikiä ym ruostevahinkoja ei löytynyt mistään purkaessa.Tosin edellinen kotimaalari on kasannut vähän millä ruuveilla sattuu,jos kaikkialle on edes ruuvia löytynyt.
16" Pentat maalataan myös korinväriin keski osistaan.
Koitin tuossa samalla maalailla roiskeläppien valkoiset osat uusiksi,täytyy mustat osiot hinkkailla puhtaaksi vielä ja rauta osat maalailla mustalla.
Tilat on hieman pienet,kun on lähinnä säilytykseen.Tekee tuossa silti purku ja kasaushomman suht hyvin.


Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Katsastus kohta edessä,niin laiteltiin nuo reiät umpeen,samalla vakaajan pystytanko ja eteen uusi napa sekä laakerit,näköjään käytetyn navan yksi pyöränpultin reiän kierre mennyt.Noihin lienee saa tehtyä uutta kierrettä?
Tulppien ympärykset oli pehmennyt.

Kaljalaatikkoa vastaan sai sinne jonkunnäköset paikatkin.

Viimeisenä jotain pohjamaalia ja kiveniskua perään.

Tulppien ympärykset oli pehmennyt.

Kaljalaatikkoa vastaan sai sinne jonkunnäköset paikatkin.

Viimeisenä jotain pohjamaalia ja kiveniskua perään.

Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
.
Viimeksi muokannut vk00, Su 11.08.2019 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
.
Viimeksi muokannut vk00, Su 11.08.2019 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
No perskeles, itse taisin olla yksi suosittelijoista
Ja jouduimpa minäkin vaihtamaan nostajat hetki sitten, en kylläkään voi julistaa että vika olisi ollut öljyssä. Ja samalla öljyllä olen jatkanut. Harmi juttu, jos öljymerkin vaihdosta johtuu.
Mites vajaalla käyminen? Saitko selville/korjattua?

Mites vajaalla käyminen? Saitko selville/korjattua?
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
.
Viimeksi muokannut vk00, Su 11.08.2019 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Loppujen lopuksi tuohon keulalle löytyi jostain savuharmaat vilkut,jotka on nyt näköjään tullut jäädäkseen.Ovat hieman tummemmat kuin orkkis kirkkaat.


Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Talvirenkaat tuli pyöräytettyä alle.Viimetalvena oli 16"
Et30 monoblokki kopiot,tälle talvelle tuli laiteltua ihan perus 15" kopsut.Sopii kyllä hyvin nuokin.

Imurointi ja kuramattojen vaihto oli kanssa tähän väliin hyvä tehdä.Yhdestä ylimääräisestä matosta leikkasin tuohon kardaanitunnelin päälle palasen kun penskat aina polkee kurasilla kengillä siitä.Takakonttiin saa tarjoilla kumimattoa jos jollain jäänyt jouten.

Et30 monoblokki kopiot,tälle talvelle tuli laiteltua ihan perus 15" kopsut.Sopii kyllä hyvin nuokin.

Imurointi ja kuramattojen vaihto oli kanssa tähän väliin hyvä tehdä.Yhdestä ylimääräisestä matosta leikkasin tuohon kardaanitunnelin päälle palasen kun penskat aina polkee kurasilla kengillä siitä.Takakonttiin saa tarjoilla kumimattoa jos jollain jäänyt jouten.

Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
.
Viimeksi muokannut vk00, Su 11.08.2019 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Viimeisessä suuttimessa näyttäisi vuotavan letkunpätkä jolla paluulähtö tulpattu ?
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
vk00 kirjoitti:Alkanut vesikeleillä näkyä dieseli vanaa auton alla parkiss ollessaan,aiemmin jos on ollut niin ei ainakaan niin paljoa.
Pumpun pohjalta se on itkenyt kokoajan,nyt se on ennen kuvaa putsattu,mutta välistä näkee kuinka märrkä on.Pumpun päältä ei näy vuotoja.Mitä huomioitavaa jos pumpun nostaa pois,sinkoaako sieltä mitään ylimääräistä?
Liekkö tuossa voisi olla syytä käyntihäiriöihin,saisko ilmaa tms välistä? Kerta tiivistekkin vuotaa..
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00005/14632759.jpg] ][/url]
Suodattimelta lähtevä letku koko matkalta märkä,täytyy uusia jos tihkuaa jostain,ei ainakaan auto käynnissä näy mitään.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00844/14632762.jpg] ][/url]
Huomasin myös että takimmainen suutin oli täysin märkä,mutta ei ole tulvinut laidan yli ainakaan.Nämähän oli viimeksi liikkeessä auki kun vaihtoivat pohjaprikat näihin..kuivasin ja seurattava vieläkö kastuu.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00948/14632765.jpg] ][/url]
Muualta ei vuotoja oikein näy lampun kanssa tutkaillessa.Olisi varmaan tehtävä moottori pesu/pohjapanssari irti ja pesuun myös,jolloin näkisi paremmin vuoto paikkoja..
Käytä pumppu vaan remontissa..ittellä kun joskus oli samanlainen lankku ja kävi tyhjää silleen klipsuttamalla ja oli voimaton...mää hain vikkaa laitoin suuttimet,tarkistin esikammiot,sääsin ennakkoo ja ei ruvennu käymään silleen kun tollasen kuuluu porista..no lopulta otin pumpun pöydälle ja rupesin tutkimaan..pumpun nokkaakselin toisen pään rullalaakerissa oli pieni välys..saa todettua ihan paikallaankin kun ottaa siirtopumpun pois ja varovasti raudalla painattaa sitä nokkaakselia ylöspäin..siirtopumpun alla on paperi tiiviste,pohjaluukun ja sivukannen välissä on kuminen..ja niiden takana on vain moottori öljyä..sieltä se ei ilmaa hörpi.
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Joo,pumppu irti kun joutaa..oliko siinä irroituksessa mitään ihmeellistä,muutakun ruuvaa pois vaan?
Katsastuksessa tuli käytettyä,hyväksytty sieltä tuli..muutama korjauskehoitus polttimoista.Alustasarjastakin pientä keskustelua käytiin kun ei ole muutoskatsastettu,mutta antoi mennä läpi.
Kauaan ei nuo 15" talvipyörät kerennyt,olla kun bongailin 17" monoblock kopiot nastarenkailla,niin olihan ne ostettava ja vaihdetttu alle jo.Sopii kyllä hyvin tuo 17 myös.Voisi jopa harkita laittaa kesärenkaatkin niille.
Katsastuksessa tuli käytettyä,hyväksytty sieltä tuli..muutama korjauskehoitus polttimoista.Alustasarjastakin pientä keskustelua käytiin kun ei ole muutoskatsastettu,mutta antoi mennä läpi.
Kauaan ei nuo 15" talvipyörät kerennyt,olla kun bongailin 17" monoblock kopiot nastarenkailla,niin olihan ne ostettava ja vaihdetttu alle jo.Sopii kyllä hyvin tuo 17 myös.Voisi jopa harkita laittaa kesärenkaatkin niille.
Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Kyllä 124 on 17" mukava ajaa, 18" oli liian kova tuon auton muuhun alustaan nähden. Tai ainakin omaan makuun
ja näyttävät kuitenkin jo joltakin alla tuossa korissa 


MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
[quote="vk00"]Joo,pumppu irti kun joutaa..oliko siinä irroituksessa mitään ihmeellistä,muutakun ruuvaa pois vaan?
Eihän siinä muutakun kierrät koneen 14 jykkiä ja katot pumpun kyljestä et on oikeella kierroksella..Helpottaa takasin laittoa.ja sit kun muistaa et ennakonsäätimen pultti on vääränkätisel kierteel eli ku avaa ni kiertää kiinni päin.
Eihän siinä muutakun kierrät koneen 14 jykkiä ja katot pumpun kyljestä et on oikeella kierroksella..Helpottaa takasin laittoa.ja sit kun muistaa et ennakonsäätimen pultti on vääränkätisel kierteel eli ku avaa ni kiertää kiinni päin.
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Joo kyllä siitä tuli jämäkän tuntuinen ajaa,tosin ei se 18" minusta niin kauhean jäykkä ollut silti. Ainut että näissä on 225/45 niin kääntäessä kynnyksen yli ottaa kaareen kiinni keulasta, jos ei aja poikittain niin että takarengas tulee kanssa yli jonka jälkeen kääntää. Pykälää pienemmät kumit jos kesäksi laittaa niin veikkaan että tulee tosi mukava. 18" vanteillekkin löytyy vielä käyttöä jatkossa varmaan jos tässä saa yhden hankinnan toteutumaan jossain välissä.joop79 kirjoitti:Kyllä 124 on 17" mukava ajaa, 18" oli liian kova tuon auton muuhun alustaan nähden. Tai ainakin omaan makuunja näyttävät kuitenkin jo joltakin alla tuossa korissa

Tämän aamun isänpäivä kortti oli taiteiltu isommassa muodossa,mutta eihän tästä nyt voinut vihainenkaan olla.


Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Hommat etenee pystärin kanssa.Irto osat maalailtu ja kori lähti vielä maalarille.Tuulilasin tilasin uuden,vielä tiivisteet saksasta laiteltava tilaukseen.Ovia ym tässä pääseekin sitten kasailemaan..
Tallista ulos pitkästä aikaa,kuvassa näkyy farmarikin "uusilla" 17" vanteilla.

Kori lähti

Uutta pintaa

Kyllä kelpaa..

Tallista ulos pitkästä aikaa,kuvassa näkyy farmarikin "uusilla" 17" vanteilla.

Kori lähti

Uutta pintaa

Kyllä kelpaa..

Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Tänään tuli hinkattua ovien ja etulokareiden kromit ja muovi/kumi osat.Ensiksi putsasin bräkkisellä ja sitten vaan hinkkasin tuolla mothers alumin polish ja olikin yllättävän hyvä aine.Muovi ja kumiosia käsittelin jollain turtlewaxin aineella.
Kuva tietysti hämää hieman kun näyttävät aivan virheettömiltä,mutta kyllä noissa vielä käyttönaarmua ym on..

Kuva tietysti hämää hieman kun näyttävät aivan virheettömiltä,mutta kyllä noissa vielä käyttönaarmua ym on..

Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Löytyi käyttämättömät roiskeläpät sekä toisesta paikkaa kivenisku suojat etupeltien eteen ja nuo suikaleet mistä en tiedä mihin kohtaan kuuluu? Myyjä muisteli että olivat uutena ostaneet pystylampun,jonka mukana oli tälläiset tulleet ja eivät menneet koskaan käyttöön.Tietääkö joku näistä enemmän? Jollain Mb klubilaisella taisi olla valkoisessa pystärissä punaiset tälläiset.




Merseedespents
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Laitapa kuva klubin FB-ryhmään, jos joku tietäisi suikaleista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Noi kaikenmaailman suojat on kyllä aikoinaan olleet joutavia, paljon lohduttanut jotkut roiskeläpät kun koko pohja ruostunut pois 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Nojoo,on niistä takana ajaville jotain apua ettei kivet sinkoile niin paljon,pohjathan näistä häviää ja paljon muutakin.Tosin tässä on melko hyväbä pysytty,ei oo kun helmat vaihdettu ja pohjaa hvähän paikattuS202 kirjoitti:Noi kaikenmaailman suojat on kyllä aikoinaan olleet joutavia, paljon lohduttanut jotkut roiskeläpät kun koko pohja ruostunut pois

Maalarikin laitteli viestiä,oli kori vähän erinäkönen kun ennen
VID 94370608 171621 750
Merseedespents
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
"paljon lohduttanut jotkut roiskeläpät kun koko pohja ruostunut pois"
Ne oli ne roiskeläpät pakolliset aikanaan. Katsastuksessa mittailtiin hyvin herkästi oliko tarpeeksi pitkät. Siinä oli joku asteluku, joka piti olla.
Ne oli ne roiskeläpät pakolliset aikanaan. Katsastuksessa mittailtiin hyvin herkästi oliko tarpeeksi pitkät. Siinä oli joku asteluku, joka piti olla.
Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta
Mikäs tuo pystärin väri olikaan? Hyvin näyttää onnistuneen 

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900