W211 05 vuosihuolto
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 66
- Liittynyt: To 24.02.2011 00:24
- Paikkakunta: helsinki
W211 05 vuosihuolto
Kilsoja mesellr tulee n.10.000 vuodessa. Kannattaako vaihtaa öljyt, suodattimet...joka vuosi?
Autossa on kaikki herkut vuodelta 05 ja tuulilasin vaihto n.950€. Kannattaako pitää tapiolan täyskaskoo? Mittarissa 300.000km.?
Autossa on kaikki herkut vuodelta 05 ja tuulilasin vaihto n.950€. Kannattaako pitää tapiolan täyskaskoo? Mittarissa 300.000km.?
Jaguar XJS-HE V12 -83
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
Re: W211 05 vuosihuolto
Minusta kannattaa mennä huoltonäytön mukaan, eikös se ole 2 vuotta se aikaraja jos kilometrit ei täyty? Kun käyttää hyvälaatuisia osia ja aineita niin ei pitäisi olla mitään tarvetta tuosta lyhentää.
Jokainen miettii vakuutuksensa itse, mutta minulla ei ole 15 vuoteen ollut yhdessäkään omassa käytössä olevassa autossa kuin liikennevakuutus. Kannattaa ottaa huomioon oma riskitaso ja riskinsietokyky. Ja ennenkaikkea valmius tapella vakuutusyhtiön kanssa vahingon tapahduttua.
Jokainen miettii vakuutuksensa itse, mutta minulla ei ole 15 vuoteen ollut yhdessäkään omassa käytössä olevassa autossa kuin liikennevakuutus. Kannattaa ottaa huomioon oma riskitaso ja riskinsietokyky. Ja ennenkaikkea valmius tapella vakuutusyhtiön kanssa vahingon tapahduttua.
Re: W211 05 vuosihuolto
Riippuu antaako luonne periksi... omasta mielestä öljyt ja suodattimet niin mitätön kustannus, että vaihtelen nuo aina oman mielenrauhan takaamiseksi kertaalleen huoltovälin puolessavälissä, eli juurikin vähän yli 10tkm välein. Itsellä myös ajosuorite tuota 10tkm luokkaa vuodessa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: W211 05 vuosihuolto
Diesel...talvi on rääkkiä aina moottorille ja öljyyn tulee kondenssia ja nokea....taisi olla automiesten ohje että vaihda keväällä öljyt talven jälkeen kun ne on paskaisimmillaan.
Toki toi huolto ohjeen noudattimen olisi hyvä mutta jokainen tekee päätöksensä itse jos siitä poikkeaa.
Toki toi huolto ohjeen noudattimen olisi hyvä mutta jokainen tekee päätöksensä itse jos siitä poikkeaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 05 vuosihuolto
Samanlainen ajossa ja viime vuonna tuulilasin vaihto n. 350€ autolasiliikkeessä, plingplingtonin lasi näytti olevan. Kaikkia antureita siinäkin on ja hyvin kaikki pelaa. Tais tuo toinen olla vehon hinta
W639 -05 115
W164 -09
ex-S211 -05 270
ex-W903 -02 110
ex W638 -02 110
W164 -09
ex-S211 -05 270
ex-W903 -02 110
ex W638 -02 110
Re: W211 05 vuosihuolto
Kannattaa pitää täyskaskoa, mutta kilpailuttaa se 2v välein. On siitä Mersussa usein iso hyöty.
Vuosihuoltoon turhaa viedä, jos tulee noin vähän kilsoja. Viet vaan huoltonäytön mukaan ja pidät huolen, että korjaamo on mielellään toisen Mersumiehen omistama. Tällöin hän pitää huolen, että huoto tehdään "järjellä" niin ei mene rahat hukkaan. Esim. Hän katsoo jarrunesteet ja jos ne ovat ihan kirkkaat ja kunnossa niin jättää ne vaihtamatta, vaikka huoltonäyttö ilmoittaa niiden vaihtoa. Voit saastää isot rahat huolloissa ja auto pysyy täysin kunnossa.
Vehollahan ei kannata oikeastaan käyttää yli 3 vuotta vanhaa Mersua.
Vuosihuoltoon turhaa viedä, jos tulee noin vähän kilsoja. Viet vaan huoltonäytön mukaan ja pidät huolen, että korjaamo on mielellään toisen Mersumiehen omistama. Tällöin hän pitää huolen, että huoto tehdään "järjellä" niin ei mene rahat hukkaan. Esim. Hän katsoo jarrunesteet ja jos ne ovat ihan kirkkaat ja kunnossa niin jättää ne vaihtamatta, vaikka huoltonäyttö ilmoittaa niiden vaihtoa. Voit saastää isot rahat huolloissa ja auto pysyy täysin kunnossa.
Vehollahan ei kannata oikeastaan käyttää yli 3 vuotta vanhaa Mersua.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: W211 05 vuosihuolto
Moottoriöljy, öljynsuodatin ja sisäilmasuodatin joka vuosi.
Itse vaihtaisin noilla ajoilla polttoainesuodattimen ja moottorin ilmansuodattimen joka toinen vuosi, kalliitahan ne ei ole eikä työläitä vaihtaa vaikka joka vuosikin mutta se on turhaa.
Vaihteisto- ja peräöljyillä voi ajaa noin 60tkm. Ei ole vaarallista jos menee kymppitonnin yli, eikä nosta kustannuksia pitkässä juoksussa merkittävästi jos sattuu sopiva vaihtohetki muun huollon puolesta vaikkapa 55tkm kohdalla.
Huoltonäytöstä on turha poimia tietoja siitä mitä olisi ajankohtaista tehdä, kun noin 100% varmasti edellisissäkään huolloissa ei ole niin tehty. Huoltokirjan mukaan...
Kaikkia herkkuja vuodelta 2005 autossa ei varmasti ole, mutta mitäpä siitä. Ilmeisesti hyvin varusteltu kuitenkin kun noin mainittu.
Kaskon järkevyys riippuu vakuutuksen hinnasta ... omassa autossa vakuutus Folksamissa jossa täyskaskolla + lasivakuutuksella koko setti liikennevakuutuksen kanssa on jossain 400-500€ välissä.
Toinen asia mikä vaikuttaa on se ketkä autoa käyttävät; meillä auto on joskus lainassa perheen nuorisolla, ja vaikka tiedän että he ovat fiksuja kuljettajia en viitsi ottaa sitä riskiä että kuitenkin jotain sattuu ja joudutaan sopimaan kuka maksaa ja mitä maksaa.
Itse vaihtaisin noilla ajoilla polttoainesuodattimen ja moottorin ilmansuodattimen joka toinen vuosi, kalliitahan ne ei ole eikä työläitä vaihtaa vaikka joka vuosikin mutta se on turhaa.
Vaihteisto- ja peräöljyillä voi ajaa noin 60tkm. Ei ole vaarallista jos menee kymppitonnin yli, eikä nosta kustannuksia pitkässä juoksussa merkittävästi jos sattuu sopiva vaihtohetki muun huollon puolesta vaikkapa 55tkm kohdalla.
Huoltonäytöstä on turha poimia tietoja siitä mitä olisi ajankohtaista tehdä, kun noin 100% varmasti edellisissäkään huolloissa ei ole niin tehty. Huoltokirjan mukaan...
Kaikkia herkkuja vuodelta 2005 autossa ei varmasti ole, mutta mitäpä siitä. Ilmeisesti hyvin varusteltu kuitenkin kun noin mainittu.
Kaskon järkevyys riippuu vakuutuksen hinnasta ... omassa autossa vakuutus Folksamissa jossa täyskaskolla + lasivakuutuksella koko setti liikennevakuutuksen kanssa on jossain 400-500€ välissä.
Toinen asia mikä vaikuttaa on se ketkä autoa käyttävät; meillä auto on joskus lainassa perheen nuorisolla, ja vaikka tiedän että he ovat fiksuja kuljettajia en viitsi ottaa sitä riskiä että kuitenkin jotain sattuu ja joudutaan sopimaan kuka maksaa ja mitä maksaa.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 05 vuosihuolto
Fennian täyskasko+ lasivakuutus 250 euroa. Tarjous A-katsastuksessa tämän kuun loppuun!rydinhojenga kirjoitti:Kilsoja mesellr tulee n.10.000 vuodessa. Kannattaako vaihtaa öljyt, suodattimet...joka vuosi?
Autossa on kaikki herkut vuodelta 05 ja tuulilasin vaihto n.950€. Kannattaako pitää tapiolan täyskaskoo? Mittarissa 300.000km.?
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 66
- Liittynyt: To 24.02.2011 00:24
- Paikkakunta: helsinki
Re: W211 05 vuosihuolto
Folksam vakuutusyhtiö?? Kuulostaa edulliselta.
Jaguar XJS-HE V12 -83
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91