MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Nuppiprojektikin eteni viimein, kun 3D tulosteet tulivat. Tulosteet on melkoisesti halvempia tehdä jos pienet kappaleet on yhdistetty, kuten pienoismallien osat. Näin aloituskustanuksilta säästyy, kun on vain yksi aloitus ja monesti se hinta riittää pienten osien tekemiseen. Esimerkiksi nämä nuppia varten tehdyt 4-osaa maksoi Polyamidista tulostettuna, mustana ja kiillotettuna 15e. Samalla tilasin myös Hirchmannin sähköantenniin reloboksin kannen, jonka olin mallintanut jo aikaisemmin. Antenni ei liity tähän tenava projektiin, mutta on jemmassa mahdollisia tulevaisuuden laitteita varten.
Nuppien "irtolätkät" tein vaan siis varalta, jos painatus tuolla tulostetulla työkalulla ei onnistu. Ensimmäisenä kokeilin painaa kuvaa ohennettuun aitoon nahkaan, mutta lämpö ja puristusvoima eivät olleet riittävät, ja ohut nahka ei painunut kunnolla. Aidon nahan kanssa ohje on se, että työkalu kuumennetaan 150-asteiseksi, mutta kun tälläkertaa työkalu on muovia, ainut mahdollisuus on lämmittää nahkaa.
Seuraavaksi kokeilin ohentamattomaan aitoon nahkaan, ja tulos oli huomattavasti parempi. Tätä palaa ohensin jälkikäteen, ja kokeilin sillä verhoilla nupin kannen, mutta verhoiltaessa painatus palautui takaisin siinämäärin, ettei se enää näkynyt niin hyvin kuin olisin halunnut.
Tiedossa oli, että keinonahka toimii tässä tapauksessa varmemmin, koska se on pääosin muovia. Näin ollen pintaa voidaan lämmittää niin paljon, että se hieman sulaa, jolloin kylmökin työkalu tekee pysyvän jäljen. Aidon nahan kanssa metalli tuloste toimisi hyvin, tai jyrsitty työkalu, koska niitä voidaan lämmittään, hinta on kuitenkin hieman eri tasoa.
Keinonahkaan painatus onnistui hienosti, ja verhoilin kannen sillä.
Lopuksi kamat kasaan, ja värjäsin koko nuppi/pussi hässäkän uudelleen mustalla nahkamaalilla. Kuvissa väriaine on vielä hieman märkää, joten se kiiltää turhan paljon. Loppujen lopuksi ihan asiallinen tulos kustannuksiin nähden. Joskus voisi tehdä vielä työkalun metallissa jolloin pääsisi käyttämään aitoa nähkaa.
Nuppien "irtolätkät" tein vaan siis varalta, jos painatus tuolla tulostetulla työkalulla ei onnistu. Ensimmäisenä kokeilin painaa kuvaa ohennettuun aitoon nahkaan, mutta lämpö ja puristusvoima eivät olleet riittävät, ja ohut nahka ei painunut kunnolla. Aidon nahan kanssa ohje on se, että työkalu kuumennetaan 150-asteiseksi, mutta kun tälläkertaa työkalu on muovia, ainut mahdollisuus on lämmittää nahkaa.
Seuraavaksi kokeilin ohentamattomaan aitoon nahkaan, ja tulos oli huomattavasti parempi. Tätä palaa ohensin jälkikäteen, ja kokeilin sillä verhoilla nupin kannen, mutta verhoiltaessa painatus palautui takaisin siinämäärin, ettei se enää näkynyt niin hyvin kuin olisin halunnut.
Tiedossa oli, että keinonahka toimii tässä tapauksessa varmemmin, koska se on pääosin muovia. Näin ollen pintaa voidaan lämmittää niin paljon, että se hieman sulaa, jolloin kylmökin työkalu tekee pysyvän jäljen. Aidon nahan kanssa metalli tuloste toimisi hyvin, tai jyrsitty työkalu, koska niitä voidaan lämmittään, hinta on kuitenkin hieman eri tasoa.
Keinonahkaan painatus onnistui hienosti, ja verhoilin kannen sillä.
Lopuksi kamat kasaan, ja värjäsin koko nuppi/pussi hässäkän uudelleen mustalla nahkamaalilla. Kuvissa väriaine on vielä hieman märkää, joten se kiiltää turhan paljon. Loppujen lopuksi ihan asiallinen tulos kustannuksiin nähden. Joskus voisi tehdä vielä työkalun metallissa jolloin pääsisi käyttämään aitoa nähkaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Taas on pari viikkoa vierähtänyt. Koppa olisi purettu irto-osiltaan, ja lopulliset ruostepaikat alkaa olla nyt selvillä. Pientä reikää löytyi vielä kontin vasemman sivukotelon etureunasta ja rekisterikilven takaa. Myös takalasin sähkönostin tuli, ja siihen jouduin vielä asentamaan puuttuvat lasin kiinnitysliu'un vanhasta nostimesta. Nyt sai siis alkuperäiset lasit takaisin paikalleen, vaikkakiin ne varmaan vielä kerran puretaan maalausta varten. Ei kuitenkaan viitsi säilyttää auto ulkona ilman ikkunoita.
Seuraavaksi sitten purin sisältä loput kamat. Kojelauta lähti roskiskuormaan ja samoin osa matoista. Vanhoissa matoissa on jonkinlainen kumivulkanointi taustalla, joka on ajansaatossa muuttanut rakennetta niin, että se on käytännössä nykyään limaa. Sitten kun matot on olleet vähän miten sattuu heiteltynä paikallaan, on kyseinen mönjä sotkenut paikkoja melko pahastikin.
Myös kuumuus ja kosteus oli tehnyt tuhojaan, sillä etumattojen tereet olivat kutistuneet ja se aiheuttaa maton reunojen käpristymisen. Tietenkään nämäkään eivät ole samat kuin uudemmissa yhtenäisellä takamatolla olevassa versiossa, joten saa nähdä onko nämä pakko vielä pelastaa.
Pesun hoidin suoraan painepesurilla ja Autoglymin Powermax3:lla. Hyväksi havaittu tapa kun kyseessä on ihan oikeasta likaiset osat. Painehuuhtelukonekin tallista olisi löytynyt, mutta ihan näin huonoon lähtökohtaan se ei ole oikea laite.
Pahimmat mönjän sotkemat olivat konsolien sivumatot, joiden ajattelin olevan pikkuhomma uusia, mutta eipä vaiskaan. Ne kun on taas kerran eri muotoiset uudemmassa ja vanhemmassa 190:ssä, ja kun tässä cossussa on käytetty kuitenkin tuota uudemman tyyppistä velouria loopin sijaan, niin eipä niitä nyt sitten mistään löydykään. Onneksi olin jo aiemmin löytänyt tuota vastaaavaa materiaalia metritavarana, joten helpoin oli vaan verhoilla osat uudelleen
Johtoja kaavin taas melkoisen kasan pois, eli kaikki ylimääräiset jälkiasennetut viritelmät sai lähteä. Tilalle hankin purkuautosta alkuperäiset liittimet ja johtosarjat tein uudelleen kangas erkkarilla päällystttynä. Kuvassa uusi kaiuttimien sarja, jotan voidaan käyttää alkuperäiseen tapaan Fader potikan kautta, tai ohittaa se. Lisänä sarjassa on myös ISO liitin uudemmalle soittimelle sekä alkuperäiset liittimet Beckeriä varten. Hyllyssä on Becker Europe 2000, joka istuu hyvin aikakauteen vaikka onkin 80-luvun lopun tuote, toisaalta kuitenkin löytyy Kenwoodin nykyaikaisilla ominaisuuksilla varustettu mankka, joten saa nähdä kumpiko sinne nyt sitten tiensä löytää. Tällähetkellä ainakin Becker on menossa paikalleen.
Juurikin tänään olisi tarkoitus hakea vielä viimeisiä osia että auto saataisiin jonkinlaiseen liikuttelukuntoon. Kun ajaminen on mahdollista niin aletaan olla lähempänä hitsauksien aloittamista ja ylipäätään auton kuskausta Pohjanmaalle. Maalarinkin kanssa alustavasti kaavailtiin alkuvuotta värityksen aikataululle.. mutta saapa nähdä.
Seuraavaksi sitten purin sisältä loput kamat. Kojelauta lähti roskiskuormaan ja samoin osa matoista. Vanhoissa matoissa on jonkinlainen kumivulkanointi taustalla, joka on ajansaatossa muuttanut rakennetta niin, että se on käytännössä nykyään limaa. Sitten kun matot on olleet vähän miten sattuu heiteltynä paikallaan, on kyseinen mönjä sotkenut paikkoja melko pahastikin.
Myös kuumuus ja kosteus oli tehnyt tuhojaan, sillä etumattojen tereet olivat kutistuneet ja se aiheuttaa maton reunojen käpristymisen. Tietenkään nämäkään eivät ole samat kuin uudemmissa yhtenäisellä takamatolla olevassa versiossa, joten saa nähdä onko nämä pakko vielä pelastaa.
Pesun hoidin suoraan painepesurilla ja Autoglymin Powermax3:lla. Hyväksi havaittu tapa kun kyseessä on ihan oikeasta likaiset osat. Painehuuhtelukonekin tallista olisi löytynyt, mutta ihan näin huonoon lähtökohtaan se ei ole oikea laite.
Pahimmat mönjän sotkemat olivat konsolien sivumatot, joiden ajattelin olevan pikkuhomma uusia, mutta eipä vaiskaan. Ne kun on taas kerran eri muotoiset uudemmassa ja vanhemmassa 190:ssä, ja kun tässä cossussa on käytetty kuitenkin tuota uudemman tyyppistä velouria loopin sijaan, niin eipä niitä nyt sitten mistään löydykään. Onneksi olin jo aiemmin löytänyt tuota vastaaavaa materiaalia metritavarana, joten helpoin oli vaan verhoilla osat uudelleen
Johtoja kaavin taas melkoisen kasan pois, eli kaikki ylimääräiset jälkiasennetut viritelmät sai lähteä. Tilalle hankin purkuautosta alkuperäiset liittimet ja johtosarjat tein uudelleen kangas erkkarilla päällystttynä. Kuvassa uusi kaiuttimien sarja, jotan voidaan käyttää alkuperäiseen tapaan Fader potikan kautta, tai ohittaa se. Lisänä sarjassa on myös ISO liitin uudemmalle soittimelle sekä alkuperäiset liittimet Beckeriä varten. Hyllyssä on Becker Europe 2000, joka istuu hyvin aikakauteen vaikka onkin 80-luvun lopun tuote, toisaalta kuitenkin löytyy Kenwoodin nykyaikaisilla ominaisuuksilla varustettu mankka, joten saa nähdä kumpiko sinne nyt sitten tiensä löytää. Tällähetkellä ainakin Becker on menossa paikalleen.
Juurikin tänään olisi tarkoitus hakea vielä viimeisiä osia että auto saataisiin jonkinlaiseen liikuttelukuntoon. Kun ajaminen on mahdollista niin aletaan olla lähempänä hitsauksien aloittamista ja ylipäätään auton kuskausta Pohjanmaalle. Maalarinkin kanssa alustavasti kaavailtiin alkuvuotta värityksen aikataululle.. mutta saapa nähdä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Hyvää tekemistä ja mielenkiintoista luettavaa.
Taisin Pieksämäellä nähdä tuon Caddyn pari kolme vuotta sitten. Oli kovasti kuhinaa siinä auton ympärillä ja syystäkin.
Ei nyt varsinaisesti liity tähän sinun autoon, mutta paljon näkee noita projekteja, joiden ovipahvit on varastoitu päällekkäin ja penkeillä renkaita ym. Hyvätkin osat pilataan hölmöilyllä. Toisaalta sitten on niitäkin, joita pikku painumat ei niin häiritse.
Taisin Pieksämäellä nähdä tuon Caddyn pari kolme vuotta sitten. Oli kovasti kuhinaa siinä auton ympärillä ja syystäkin.
Ei nyt varsinaisesti liity tähän sinun autoon, mutta paljon näkee noita projekteja, joiden ovipahvit on varastoitu päällekkäin ja penkeillä renkaita ym. Hyvätkin osat pilataan hölmöilyllä. Toisaalta sitten on niitäkin, joita pikku painumat ei niin häiritse.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
KiittiBemaristi kirjoitti:Hyvää tekemistä ja mielenkiintoista luettavaa.
Taisin Pieksämäellä nähdä tuon Caddyn pari kolme vuotta sitten. Oli kovasti kuhinaa siinä auton ympärillä ja syystäkin.
Ei nyt varsinaisesti liity tähän sinun autoon, mutta paljon näkee noita projekteja, joiden ovipahvit on varastoitu päällekkäin ja penkeillä renkaita ym. Hyvätkin osat pilataan hölmöilyllä. Toisaalta sitten on niitäkin, joita pikku painumat ei niin häiritse.
Pieksämäellä tuli käytyä muistaakseni 2016. Huono keli vähän pilas sen reissun. Caddy lähtikin talvisäilöön viikko sitten, niin sai levitettyä nuo irtoromut talliin. Tarkoitus olis fiksailla kaikki kuntoon ja pakkailla ne siististi odottamaan ensi kevättä. Osapuutteita on enää oikeastaan kattoluukun sisäverhous, ja sekin varauksin kun en ole tuota vanhaa ehtinyt kovin tarkasti tutkimaan saako sen oiottua.
Etumatot sain entrattua lämmöllä ja kyllähän se Mastonin 121 teki taas ihmeitä Ei kun ihan tosissaan alkydipohjainen superohut 121 mattamusta on ollut eniten käyttämäni maali kaiken sisustatavaran fiksauksessa. Kangasta sillä pystyy värjätä harjan avulla eikä se koveta nukkaa. Vinyylille kun tekee pesun tinnerillä tai rasvanpoistolla ja primeroi muovitartunnalla tulee lopputuloksesta kestävä eikä ohut alkydi tuki pinnan martiointia. Tähän mennessä eräskin kojelauta oli käytössä 12v ilman mitään muutosta pinnassa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Ei s...tana kun tulikin siistit. Täytyy joskus kokeilla
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kiitos Maston-vinkistä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
joop79 kirjoitti:Ei s...tana kun tulikin siistit. Täytyy joskus kokeilla
Ole hyvä vain. Olen kokeillut myös ihan tarkoitukseen tehtyjä maaleja kuten SEM:iä, mutta silläkin kerros on niin paksu, että se toimii lähinnä nahan ja karkean vinyylin/muovien kanssa. Toinen vaihtoehtohan olisi käyttää liuotinohenteista värimassaa ruiskulla ja lisätä siihen 10-20% kovetetta. Siinä kalvon paksuus jää aika samaksi, mutta peittää paremmin. Ainut vaan että joutuu sotkea vehkeet ja pitää olla aina kompuran ääressä. Toki peittäähän nuo muut nopeammin ja vähemmillä kerroksilla, mutta vaikka 121:stä suihkuttelee harsona kymmenen kerrosta niin martio on edelleen näkyvillä. Myös kiiltoaste siinä on hyvä, ja sillä pystyy nopeasti elvyttämään alkuperäisesti mustan, mutta kiillottuneen muovi/vinyyliosan uudennäköiseksi mataksi. Itse en oikeastaan koskaan maalaa tuolla mitään märäksi, vaan teen useita harsomaisia kerroksia.Timo L. kirjoitti:Kiitos Maston-vinkistä.
Tässä kuvassa konsoli, mikä oli alun perin harmaa, kun ehjää mustaa ei löytynyt. Varmaan vaikea arvota millä tuo on vedetty Kerroksia on tuossa varmaan viisi. Pohjalla Sikkensin plastoflex, mutta ihan normi mastonin spray plastic primer toimii ehkä jopa paremmin, tai ainakin se kuivuu nopeammin.
Kuivuttuaan olen käsitellyt nuo vielä perus vinyylinhoitoaineella kuten Glymin vinyl&Rubber carella. Sillä saa hyvin irtosumun pois, ja jos on tehnyt häivytyksen osan keskelle, kuten vaikka kojelautaan, niin pinnan saa yhtenäiseksi. Erään 124:n mustan kojelaudan keskelle maalasin noin 20x20cm alueen ja käsittelyn jälkeen siitä ei erottanut mitään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Näyttävän näköistä jälkeä!
Oletkos kokeillut kastella nahkaa, kuvio puristumaan kuivauksen ajaksi?
Oletkos kokeillut kastella nahkaa, kuvio puristumaan kuivauksen ajaksi?
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kyllä se mielessä kävi, mutta ei tullut kokeiltua. Täytyy testata kun tulee sopiva hetki.MJPfin kirjoitti:Näyttävän näköistä jälkeä!
Oletkos kokeillut kastella nahkaa, kuvio puristumaan kuivauksen ajaksi?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kun alempi konsoli oli maalattu, niin tottakai se ylempi näytti kuluneelta. No väri sillekin päälle. Samalla verhoilin uuden matonpalan tonne konsoliin ja maalasin tuhkakuppien päädyt.
Sain myös mankan johdot lisättyä auton johtosarjaan, niitä kun ei jostain syystä ollut uutenakaan tässä. Tupakinsytytin on samassa piirissä kun radio, ja siitä sai herätteen (virtalukon +12v) ja maan. Harmaa/vihreä valon johto saatiin yhden kojelautavalon johdosta ja jatkuvan +12v otin hätävilkun katkaisijasta. Olishan sen voinu suoraan rasialtakin vetää tai akulta, mutta tuo oli samassa johtonipussa. Mankkaa kun sitten yritti päälle, niin perhana pelkkää viivaahan se lykkää. Ajattelin jo, että se on morjens ja laitoin ostoilmoituksen.. sitten sain Jackie nimimerkiltä vihiä että viivat tulee siitä, että koodi on laitettu väärin liian monesti. Niinpä virittelin mankan jonkun romuakun kylkeen ja jätin päälle. Kuulemma joissakin tapauksissa menee jopa vuorokausi ennen kuin se pyytää koodia, mutta alle tunti ja ”code” teksti ilmestyi ruutuun. Sitten vaan aiemmin saamani koodi ineen ja kappas, radio pelaa
Huomasin noita johtoja asennellessa mikä vika tuossa vaihdekepissä on. Tuo itse valitsimen alapusla on ihan morjens. Kerkesin jo ostaa kaikki vivuston puslat, mutta en edes ajatellut että vika olisi tuossa. No täytyy mennä taas marmorille tilailemaan nuo uudet ja purkaa valitsin irti. Itteä ei ärsytä manuaalissa mikään enempää kun se löysä nuppi..
Siinä sitten innostuin vielä hakkaamaan meiselillä tuota koppaa ja löysin lisää tekemistä. Etu oikea sisälokari oli tiedossa, mutta ruosteen määrä vähän yllätti. Myös runkoaisaa joutuu hitsata. Toisella puolella löytyi lisää rapeutta tulipellin alaosasta ja olihan siellä etu-umpion takanakin sepittävää. Jokohan nämä alkais olla tässä
Sain myös mankan johdot lisättyä auton johtosarjaan, niitä kun ei jostain syystä ollut uutenakaan tässä. Tupakinsytytin on samassa piirissä kun radio, ja siitä sai herätteen (virtalukon +12v) ja maan. Harmaa/vihreä valon johto saatiin yhden kojelautavalon johdosta ja jatkuvan +12v otin hätävilkun katkaisijasta. Olishan sen voinu suoraan rasialtakin vetää tai akulta, mutta tuo oli samassa johtonipussa. Mankkaa kun sitten yritti päälle, niin perhana pelkkää viivaahan se lykkää. Ajattelin jo, että se on morjens ja laitoin ostoilmoituksen.. sitten sain Jackie nimimerkiltä vihiä että viivat tulee siitä, että koodi on laitettu väärin liian monesti. Niinpä virittelin mankan jonkun romuakun kylkeen ja jätin päälle. Kuulemma joissakin tapauksissa menee jopa vuorokausi ennen kuin se pyytää koodia, mutta alle tunti ja ”code” teksti ilmestyi ruutuun. Sitten vaan aiemmin saamani koodi ineen ja kappas, radio pelaa
Huomasin noita johtoja asennellessa mikä vika tuossa vaihdekepissä on. Tuo itse valitsimen alapusla on ihan morjens. Kerkesin jo ostaa kaikki vivuston puslat, mutta en edes ajatellut että vika olisi tuossa. No täytyy mennä taas marmorille tilailemaan nuo uudet ja purkaa valitsin irti. Itteä ei ärsytä manuaalissa mikään enempää kun se löysä nuppi..
Siinä sitten innostuin vielä hakkaamaan meiselillä tuota koppaa ja löysin lisää tekemistä. Etu oikea sisälokari oli tiedossa, mutta ruosteen määrä vähän yllätti. Myös runkoaisaa joutuu hitsata. Toisella puolella löytyi lisää rapeutta tulipellin alaosasta ja olihan siellä etu-umpion takanakin sepittävää. Jokohan nämä alkais olla tässä
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kyllähän sitä hangon hymyilevää tuotetta muistuttavaa koripeltiä tuon ikäisestä väkisinkin löytyy. Kiva seurata rojektia kun osaava tekijä tekemässä.
Taitaa olla valmistuttuaan suomen hienoin ja kallein cossu mersu.
Taitaa olla valmistuttuaan suomen hienoin ja kallein cossu mersu.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Tuntuu olevan hankolaista juu Kallis tuosta tulee väkisinkin, hienouden näkee sittenMJPfin kirjoitti:Kyllähän sitä hangon hymyilevää tuotetta muistuttavaa koripeltiä tuon ikäisestä väkisinkin löytyy. Kiva seurata rojektia kun osaava tekijä tekemässä.
Taitaa olla valmistuttuaan suomen hienoin ja kallein cossu mersu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Tänään oli tarkoitus nopeasti vaihtaa tuon tankilta pumpulle menevän letkun. No, kuten tapana on, homma taas paisahti. Heti kärkeen totesin, että letku on helpompi irrottaa tankin päästä jos tankki on irti. Sen verran ahdasta siellä on. No siinä kun vetkutteli tankin irti, huomasin että se oli todella irvokkaassa kunnossa. Kontin puoleisessa seinässäkin oli yllättävän paljon lommoja, mutta taustapuoli se vasta rujo olikin. Aivan kuin se olisi ollut jossakin katon kautta pyörineessä vehkeessä kiinni. Kontin pelleissä ei mitään kolarivaurioita näy. Siinä oli myös paikkaus tehty juottamalla. Niin kammottava se on, että tankki löysi tiensä romukasaan. Onneksi tutuilta sälleiltä Lahdesta löytyy tuollainen optio 70L tankki, niin saan sen nopeasti hoidettua.
Sitten kun tankki oli irti, sai siis myös sen letkun pois. Jälleen kerran ero vakio bensakoneisen letkuun oli merkittävä. Kuvassa ylhäällä orkkis ja alhaalla vakiokoneisen varaosa. Myös vakion pumppu paketti ja sitä kautta letkun alkupätkä on erilaiset. Koska kossun letkuja ei taida löytyä, täytynee pätkäistä tuo vanha ja liittää tuo korjauspala siihen.
Tässä 16v paketti alempana:
Sitten kun tankki oli irti, sai siis myös sen letkun pois. Jälleen kerran ero vakio bensakoneisen letkuun oli merkittävä. Kuvassa ylhäällä orkkis ja alhaalla vakiokoneisen varaosa. Myös vakion pumppu paketti ja sitä kautta letkun alkupätkä on erilaiset. Koska kossun letkuja ei taida löytyä, täytynee pätkäistä tuo vanha ja liittää tuo korjauspala siihen.
Tässä 16v paketti alempana:
Viimeksi muokannut EVO X, Su 21.10.2018 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Rälläköi varovasti tuosta vanhasta letkuhässäkästä liittimen puristinholkki kahtia ja käy hyd.liikkeessä puristamassa tuo uus letku vanhaan kiinni. Lopuksi kaikki osat sinkitykseen
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Joo näin mä vähän suunnittelin. Tai otan varmaan tuosta alkuperäisestä tuon tankinpään putken kun se on vähän pitempi ja prässää uuden letkun siihen väliin uusilla holkeilla. Joskus Caddyyn vaan kävin tekemässä jotakin, niin ei oikeen meinanneet suostua tekemään autoihin. Tämä nyt tosin ei ole niin kriittinen osa.S202 kirjoitti:Rälläköi varovasti tuosta vanhasta letkuhässäkästä liittimen puristinholkki kahtia ja käy hyd.liikkeessä puristamassa tuo uus letku vanhaan kiinni. Lopuksi kaikki osat sinkitykseen
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Mairuen pultti ja kone on reitin varrella. Siellä tehdään letkuja mielellään ainakin Mercedeksiin.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Katsos, mulla on tuolla w124 hirchman antenni jossa sama osa rikki Mitäs osa maksoi?
Shapewaysillako tulostutit?
Siellähän saa osittain ja kokonaan metallisia tulosteita kanssa. Teet millin paksun kuoren lestistä ja tulostutat messinki tai teräs ja valat siihen lyijystä sisuksen niin on halpa työkalu
Shapewaysillako tulostutit?
Siellähän saa osittain ja kokonaan metallisia tulosteita kanssa. Teet millin paksun kuoren lestistä ja tulostutat messinki tai teräs ja valat siihen lyijystä sisuksen niin on halpa työkalu
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
iMaterialiseä olen käyttänyt, jotenkin tykkään siitä enemmän kuin Shapewaysta. Molemmista on kyllä tilattu, ja nykyään alkaa Suomessakin olla kohtuuhintaisia toimijoita tai ainakin alihankintamessuilla sain pari hyvää kontaktia.AK47 kirjoitti:Katsos, mulla on tuolla w124 hirchman antenni jossa sama osa rikki Mitäs osa maksoi?
Shapewaysillako tulostutit?
Siellähän saa osittain ja kokonaan metallisia tulosteita kanssa. Teet millin paksun kuoren lestistä ja tulostutat messinki tai teräs ja valat siihen lyijystä sisuksen niin on halpa työkalu
Se maksaa sen aloitusmaksun, eli 12,90€ +toimituskulut. Voi olla että yhdistämällä 2-3 osaa kehykseen ne tulis edelleen samalla hintaa, mutta itse tilasin vaan yhden.
Kyllä sen lestin vois tehdä ihan millisenä kauttaaltaan ja vaan rivoittaa sen taustan, niin ainevahvuus pienenee, mutta kesto säilyy. Tosin tällähetkellä olen tyytyväinen tuohon nykyiseen nuppiin.
Niin, ja itseasiassa kyllähän tuo antenni nyt sitten löytääkin tiensä tähän Cossuun. Selvisi nimittäin, että tuo autossa kiinni ollut oli jälleen joku tarvike, eli alkuperäinen Hirschmann on joskus korvattu. Tilasin ebaysta tähän oikeaan soveltuvat kumikaulukset jo valmiiksi niin saa laittaa maalauksen jälkeen paikalleen. Itse antennin onkin jo aiemmin vaihdettu uusi masto ja putsattu sisuskalut.
Viimeksi muokannut EVO X, Ma 22.10.2018 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
markoala kirjoitti:Mairuen pultti ja kone on reitin varrella. Siellä tehdään letkuja mielellään ainakin Mercedeksiin.
Täytyy varmaan käväistä kun oli noin lähellä (18km).
Letkut jo irrottelinkin tuossa aamulla. Otin nyt sitten molemmat pois kun ei tuo etummainenkaan enää mikään A1 ollut. Eipähän tarvi jännittää. Samalla putsailin osat.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Siinähän se. Poikkesin Mäntsälässä Mairuella tullessani töistä kotiin ja jatkoin matkaa ehjän letkun kanssa 4€ köyhempänä. Kerrassaan loistava palvelu. Koska oikean kokoista letkua ei ollut hyllyssä, Varaosaletku pätkittiin ja uutta laitettiin siis vaan holkit.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Pikku näperrystä taas. Marmorilta tilasin uudet puslat tohon vaihdekeppiin ja asentelin ne paikalleen. Vesa T vinkkas hyvän linkin, jossa näkyy seikkaperäiset ohjeet hommaan: https://www.benzworld.org/forums/w201-1 ... cs/1490552" onclick="window.open(this.href);return false;
Hommassa ainut haastavampi osuus on vanhojen puslien poisto ja uusien asennus, ettei alumiininen yoke murru. Poisto onnistui helposti parilla holkilla ja ruuvipenkillä. Asennus taas meni ihan ruuvipiristimella kun korvike ei mahtunut penkkiin.
Hyvät rasvat väliin ja maalasin vielä nuo vivut kun olivat niin rumat. Sanotaanko että fiilis muuttui melko rajusti lähtökohtaan verrattuna.
Aamulla nakkasin myös putsatut bensapumpun runko-osat keltapassivoitavaksi ja iltapäivällä kävin ne jo hakemassa. Siinä ja siinä malttaako tuota pakettia enää tuonne ruosteen sekaan asentaa
Hommassa ainut haastavampi osuus on vanhojen puslien poisto ja uusien asennus, ettei alumiininen yoke murru. Poisto onnistui helposti parilla holkilla ja ruuvipenkillä. Asennus taas meni ihan ruuvipiristimella kun korvike ei mahtunut penkkiin.
Hyvät rasvat väliin ja maalasin vielä nuo vivut kun olivat niin rumat. Sanotaanko että fiilis muuttui melko rajusti lähtökohtaan verrattuna.
Aamulla nakkasin myös putsatut bensapumpun runko-osat keltapassivoitavaksi ja iltapäivällä kävin ne jo hakemassa. Siinä ja siinä malttaako tuota pakettia enää tuonne ruosteen sekaan asentaa
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Tosi hieno toi pumppupaketti, ja kuinka pienellä vaivalla loppuviimein.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kyllä vaan näyttää hyvältä.
Yksi ehkä ärsyttävimmistä piirteistä autossa on väljä vaihdevivusto, tyyliin arvotaan seuraava vaihde.
Yksi ehkä ärsyttävimmistä piirteistä autossa on väljä vaihdevivusto, tyyliin arvotaan seuraava vaihde.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Juu, jos ajattelee että purkuun-putsaukseen-kasaukseen meni ehkä yhteensä 1tunti. Ja vielä samana päivänä sai nuo osat pinnoitettua niin melko pieni homma.S202 kirjoitti:Tosi hieno toi pumppupaketti, ja kuinka pienellä vaivalla loppuviimein.
Tuota komppaan kyllä 100%. Inhoan aivan äärettömästi jos vaihdekeppi on löysä, se tekee niin romun fiiliksen koko autosta.MJPfin kirjoitti:Kyllä vaan näyttää hyvältä.
Yksi ehkä ärsyttävimmistä piirteistä autossa on väljä vaihdevivusto, tyyliin arvotaan seuraava vaihde.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Käykö sulla koskaan mielessä että "miksi" kun fiksaat jotain toimivaa asia jota kukaan ei näe? Itse ainakin välillä tulee moisia asioita mietittyä vaikkei lopputulokset samaa tasoa olekkaan näiden sun projektien kanssa.
Ei voi kyllä kuin hattua nostaa kun näitä sun juttuja lukee
Ei voi kyllä kuin hattua nostaa kun näitä sun juttuja lukee
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
No aika harvoin loppujen lopuksi yksittäisten osien kanssa.. ehkä enemmän tulee nykyään mieleen, että miksi näitä raatoja pitää hinata ylipäätään pihaan kun vois hankkia jotain ehjempiäkin laitteita. Harvoin vaan on varaa niihin ehjiin, jos tälläsiä vähän erikoisempia havittelee. Irto-osien suhteen tuumaan yleensä että samalla vaivalla nyt tekee hyvin kun sinnepäin, ja se jälkeenpäin saman osan hinkkailu vasta tympiikin.JTee kirjoitti:Käykö sulla koskaan mielessä että "miksi" kun fiksaat jotain toimivaa asia jota kukaan ei näe? Itse ainakin välillä tulee moisia asioita mietittyä vaikkei lopputulokset samaa tasoa olekkaan näiden sun projektien kanssa.
Ei voi kyllä kuin hattua nostaa kun näitä sun juttuja lukee
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Näin sitä olen itsekin tuumaillut, ja taitojen kehittyessä tulee sitä tyydyttävää lopputulostakin joutuisammin. Vaikka kyllä sitä aikaa siltikin tahtoo kulua, ja onhan sillä hifistelyllä myös "terapeuttinen vaikutus".EVO X kirjoitti:No aika harvoin loppujen lopuksi yksittäisten osien kanssa.. ehkä enemmän tulee nykyään mieleen, että miksi näitä raatoja pitää hinata ylipäätään pihaan kun vois hankkia jotain ehjempiäkin laitteita. Harvoin vaan on varaa niihin ehjiin, jos tälläsiä vähän erikoisempia havittelee. Irto-osien suhteen tuumaan yleensä että samalla vaivalla nyt tekee hyvin kun sinnepäin, ja se jälkeenpäin saman osan hinkkailu vasta tympiikin.JTee kirjoitti:Käykö sulla koskaan mielessä että "miksi" kun fiksaat jotain toimivaa asia jota kukaan ei näe? Itse ainakin välillä tulee moisia asioita mietittyä vaikkei lopputulokset samaa tasoa olekkaan näiden sun projektien kanssa.
Ei voi kyllä kuin hattua nostaa kun näitä sun juttuja lukee
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Aika hiljaista taas ollut viikko. Hieman työkiireitä ym. Niin haittaa harrastamista. Peräkontin ruosteet putsailin ja ruiskutin perään temadurin tumman harmaana. Kontti pitää maalata vielä uudelleen kun ruosteet on korjattu, nyt halusin vaan uuden tankin alle jäävän alueen kuntoon. Tankille riitti ulkoinen puhdistus ja vähän annoin uutta mustaa väriä pintaan. Sisältä se oli todella siistissä kunnossa. Paikalleenhan se solahti näppärästi. Ja varoituksista huolimatta kiinnitin letkun jo irrallaan niin se oli helmpommin kiristettävissä. Eikä siinä kyllä mahtumisen kanssa ollut mitään ongelmaa.
Bensalinjat sain vihdoin revittyä irti autosta. Lopulta katkaisin ne, kun en saanut simpukan ylintä kiinnityspulttia auki. Yhdessä vaiheessa meinasin vaan maalata putket uudelleen, mutta kyllä ne niin häjyt oli että pakko ne oli uusia. Ensin meinasin tehdä linjat suorasta hydrauliikkaputkesta, jolloin ne vastaisi melkolailla alkuperäisiä. Vähän testailin sen ominaisuuksia, niin on se sen verran kovaa, että noilla pilipali työkalulla olisi ainakin kartioiden teko hankalaa. Miinuksena myös se ruostuvuus. Niinpä selvittelin, että ainakin Onniselta löytyy suoria kupariputkia 8mm koossa, joten hain pari salkoa niitä.
Vanhoista putkista sai vielä hyvin mallit, vaikka katkottua olikin. Taivuttelut onnistui tuolla Bilteman hinnat alkaen mallilla hyvin, vaikka lainassa oli kunnon Rigidin taivutinkin. Bilskalainen on vaan pienempänä näppärämpi. Taivutuksen jälkeen vedin putket kiinni toisiinsa nippusiteillä, niin muodot ja suunnat pysyi paremmin selvillä. Bensan meno ja paluunlinja tehtiin uusiksi, mutta eräästä purkuautosta jäi tosi hyvä orkkis linja aktiivihiilisuodattimelle. Kaikki putket maalasin alkuperäiseen vihreään sävyyn Dupli Colorin alkytonilla, josta löytyi valmiiksi hyvä sävy ja se on nimenomaan ruosteenesto maaliksi tarkoitettu. Uudessa värissä putket näyttääkin nyt melkolailla alkuperäisiltä. Suunnittelin tekeväni saman homman myös jarruputkien kanssa, eli putket kuparista ja päälle maali. Kupariputken oikomiseenkin löytyy ihan työkaluja, joten voi joutua sellaisen hankkimaan ennen hommaa. Tuota 4.76mm putkea kun ei löydy salkona. Jarruputket tosin ei vuoda, joten niiden uusiminen nähtävästi tehdään vasta auton maalauksen jälkeen samalla kun alusta uusitaan muutenkin.
Ja lähtihän se simpukan pulttikin lopulta irti vaikkakin kärsineenä. Onneksi tilalle löytyy jo uusi ehjä. Huomenna jos saisi nuo putket taiottua paikalleen, niin olisin tyytyväinen. Putkesta suodattimelle menevä letku vielä täytyy käydä prässäämässä niin alkaa olla kamat valmiina.
Bensalinjat sain vihdoin revittyä irti autosta. Lopulta katkaisin ne, kun en saanut simpukan ylintä kiinnityspulttia auki. Yhdessä vaiheessa meinasin vaan maalata putket uudelleen, mutta kyllä ne niin häjyt oli että pakko ne oli uusia. Ensin meinasin tehdä linjat suorasta hydrauliikkaputkesta, jolloin ne vastaisi melkolailla alkuperäisiä. Vähän testailin sen ominaisuuksia, niin on se sen verran kovaa, että noilla pilipali työkalulla olisi ainakin kartioiden teko hankalaa. Miinuksena myös se ruostuvuus. Niinpä selvittelin, että ainakin Onniselta löytyy suoria kupariputkia 8mm koossa, joten hain pari salkoa niitä.
Vanhoista putkista sai vielä hyvin mallit, vaikka katkottua olikin. Taivuttelut onnistui tuolla Bilteman hinnat alkaen mallilla hyvin, vaikka lainassa oli kunnon Rigidin taivutinkin. Bilskalainen on vaan pienempänä näppärämpi. Taivutuksen jälkeen vedin putket kiinni toisiinsa nippusiteillä, niin muodot ja suunnat pysyi paremmin selvillä. Bensan meno ja paluunlinja tehtiin uusiksi, mutta eräästä purkuautosta jäi tosi hyvä orkkis linja aktiivihiilisuodattimelle. Kaikki putket maalasin alkuperäiseen vihreään sävyyn Dupli Colorin alkytonilla, josta löytyi valmiiksi hyvä sävy ja se on nimenomaan ruosteenesto maaliksi tarkoitettu. Uudessa värissä putket näyttääkin nyt melkolailla alkuperäisiltä. Suunnittelin tekeväni saman homman myös jarruputkien kanssa, eli putket kuparista ja päälle maali. Kupariputken oikomiseenkin löytyy ihan työkaluja, joten voi joutua sellaisen hankkimaan ennen hommaa. Tuota 4.76mm putkea kun ei löydy salkona. Jarruputket tosin ei vuoda, joten niiden uusiminen nähtävästi tehdään vasta auton maalauksen jälkeen samalla kun alusta uusitaan muutenkin.
Ja lähtihän se simpukan pulttikin lopulta irti vaikkakin kärsineenä. Onneksi tilalle löytyy jo uusi ehjä. Huomenna jos saisi nuo putket taiottua paikalleen, niin olisin tyytyväinen. Putkesta suodattimelle menevä letku vielä täytyy käydä prässäämässä niin alkaa olla kamat valmiina.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Minkälaisella työkalulla tuon klunssin saa tehtyä putkeen? CuNi putki on hyvää jarruputkeksi, kovempaa kuin tavallinen kupari eli kartiota on turha yrittää tehdä pilipali työkalulla. Se bilteman yhden käden vekotin on hyvä, kevyt ruuvata ja siinä voima tulee suoraan putken suuntaisesti niinku pitääkin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Toi reunimmainen putki on alkuperäinen, maalasin sen vaan uudestaan. Eli se klunssi on ollu siinä. Vähän takapakkia näiden kans kun yritin asentaa ilman simpukan irrotusta kokonaan. Yritin oikasta yhtä mutkaa jälkikäteen, niin eiköhän se napsahtanut poikki. Noo, huomenna uutta putkea ja uudet taivuttelut ja maalit. Eipä siinä nyt kauaa loppujenlopuksi mee. Kai sen hiton simpukan joutuu nypätä aivan irti asti kun huono noita loppupään taivutuksia on sielä konehuoneessakaan taivuttaa enää. Semmonen bilskan yhden käden kartiotyökalu mulla onkin. Eipä sillä ainakaan noitten kans ollu mitään ongelmaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)