Olisikohan jollakulla antaa osanumeroa, jolla voisi hankkia korvaavan Webaston vuosimallin 2010 E 350 CDI 4Maticiin? Jos olen oikein käsittänyt, on tuo mykkä alkuperäislaite mallia TT V? Eikä siihen kaiketi varaosia tai huoltotarvikkeita ole juuri saatavilla. Sopiiko uudempi laite, eli TT V EVO suoraan paikoilleen alkuperäisen tilalle?
Kovasti olisin kiitollinen asiassa auttavista vihjeistä...
Alkuperäisasennetuissa lämmittimissä on eri ohjelmisto (MB:n oma) joten luultavasti "yleismalli" ei toimi. Eikö kannata ensin tutkia Xentryllä mikä tuossa on vikana?
Varaosanumeroita on paljon, yleensä noihin on tullut vain ohjelmistopäivitys mutta jossakin välissä hardiksenkin versionumero muuttuu. Luultavasti ei mitään isompaa.
20 A2125002698 HEIZGERAET
Ersetzt durch: A 212 500 29 98
• +001 A 001 470 53 94
Code-Information: 228
20 A2125002998 HEIZGERAET
20 A2125003698 HEIZGERAET
2 ensimmäistä on siis korvannut kolmas malli, sijalla 3-5 olevien sopivuudesta ei ole varmuutta ilman alustanumeroa. Ainakaan sitä ei ole vuosimallin mukaan rajoitettu joten ehkä kaikki toimii.
dealer kirjoitti:Eli mitä ? Orkkisosat kaikkineen paikalleen, sitten SCN-koodaus ja kas, W212 omaa alkuperäisen lämmittimen jota pystyy jatkossa diagnosoimaan Starilla ja joka löytyy kantakortista.
Hinta on kaikkineen selvästi halvempi kuin edellä kerrottu.
Tarkennuksena tähän, lämmittääkö tämä orkkislämmitiin sisätilojen lisäksi myös moottorin ja saako siihen kännykkäohjausta?
Kysyinpä tänään kun koodailtiin erääseen W205:een lämmitintä; kyllä lämmittää myös moottorin ja saa kännykkäohjauksen (siis myös 212 kuten muutkin)
Tässä oli Hermes-moduli jonka kautta sitten voi tsekkailla autostaan monta muutakin asiaa kuin käyttää lämmitintä, mutta eipä tarttunut minulla ensi kuulemalta ne jutut muistiin kun en ollut koodaamassa vaan sivusta kävin muutaman sanan vaihtamassa.
Moi!
Ostin tuossa viikonloppuna W212 250CDI 4maticin joka uitettu Saksasta ja jossa tehdas-asennettu lämmitin, webasto.? Kyselin auton myyjältä kun avaimissa ei ollut lämmittimen kaukosäädintä että mites sen kanssa kun kaukosäädin olisi mukava, kertoi että Mercedes Me adapterilla ja modulilla sen saisi toimintaan. Nooh kävin Airport Vehossa niin siellä tämä idea teilattiin saman tien ja ruvettiin tarjoamaan johtosarjaa ja kilkkeitä jolloin saisi lämmitimen kaukosäädöllä, hintaa tällä lystillä +500e osat sekä lisäksi työt.
Nyt jos joku osaa ja pystyy tämän koko lystin koodaamaan niin olen erittäin kiinnostunut!
kimmok83 kirjoitti:Moi!
Ostin tuossa viikonloppuna W212 250CDI 4maticin joka uitettu Saksasta ja jossa tehdas-asennettu lämmitin, webasto.? Kyselin auton myyjältä kun avaimissa ei ollut lämmittimen kaukosäädintä että mites sen kanssa kun kaukosäädin olisi mukava, kertoi että Mercedes Me adapterilla ja modulilla sen saisi toimintaan. Nooh kävin Airport Vehossa niin siellä tämä idea teilattiin saman tien ja ruvettiin tarjoamaan johtosarjaa ja kilkkeitä jolloin saisi lämmitimen kaukosäädöllä, hintaa tällä lystillä +500e osat sekä lisäksi työt.
Nyt jos joku osaa ja pystyy tämän koko lystin koodaamaan niin olen erittäin kiinnostunut!
Auton runkonumero/rekkari? Ei kai 212:een ole tehdaswebastoa saanutkaan ilman kaukosäätöä?
Auton runkonumero/rekkari? Ei kai 212:een ole tehdaswebastoa saanutkaan ilman kaukosäätöä?
Vehon mies lupaili selvitellä tarkemmin tänään ja soittikin juuri aiheesta. Autossa ollut tosiaan joskus kaukosäädin ja sellaisen saa hankittua, 339€ säädin + 100€ asennus, tämä Vehon hinta. Jos jollain joku tieto mistä hiukan huokeammin niin kiinnostaa suuresti.
dealer kirjoitti:Tässä Pohjois-Pohjanmaalla on yritys joka tekee asennuksia ja minun työpaikalla on koodattu toimintaan.
Ei siis tarvitse merkkiliikettä, mutta ihan laillisella (maahantuojalta hankittu) Starilla koodaillaan toimintaan.
Webasto näkyy sen jälkeen auton kantakortissa ja on normaalisti testattavissa auton diagnoosipistokkeesta, kaikin puolin siis alkuperäisasennus.
Saisko virman tiedot joko tänne tai privana jos vielä touhuaa lämmittimien kanssa?
Tallissa(tai pihalla):
Mercedes-Benz E 200 CDI BlueEFFICIENCY (W212) vm-2012
EXT
Mercedes-Benz E 200 CDI Sedan (W212) vm-2011