MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Uusia projekteja blogissa
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kyllä tuo Penta vaan on nätti vanne hopeisena.
Lippavanteen ollessa kyseessä, saisi etu ja takavanteen välillä olla ainakin tuuman ero lipan leveydessä.
Lippavanteen ollessa kyseessä, saisi etu ja takavanteen välillä olla ainakin tuuman ero lipan leveydessä.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Täältä ääni ehdottomasti noille 16" pentoille.
Vielä jos huulet kiillottaisi ja painot takapuolelle, niin olisi todella näyttävä paketti. Toki jos alkuperäinen koneistus- ja lakkapinta on kunnossa, niin olkoon niin.

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Hopeet niistä tulee ja lipat pitää kiillotella uusiksi. Alkuperäinen lakka on vielä, mutta hapettumaan on päässyt. Juu ei missään nimessä painoja ulkolippoihin, se on oikein pyhäinhäväistys... eikä varsinkaan lyöntipainoja aluvanteisiin.Mese-Allu kirjoitti:Täältä ääni ehdottomasti noille 16" pentoille.Vielä jos huulet kiillottaisi ja painot takapuolelle, niin olisi todella näyttävä paketti. Toki jos alkuperäinen koneistus- ja lakkapinta on kunnossa, niin olkoon niin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Paljonkohan pitää keskilimpussa vahvuutta, että uskaltaa ajaa? On kahdet 15" aihiot 

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Noissa tehtaan koottavissahan se kiinnityskehä on usein 10mm paksu. Joissakin itsetehdyissä oon nähnyt jotain 5-6mm paksujakin toteutuksia, mutta on se jo aika ohkanen.joop79 kirjoitti:Paljonkohan pitää keskilimpussa vahvuutta, että uskaltaa ajaa? On kahdet 15" aihiot
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Taas jotain näperretty. Kattoluukun sisäverhous tällaiseen 1-toimiseen tuntuu olevan taas yksi niistä hankalista osista hankkia. Vihdoin sain kuitenkin kattoluukun pelaamaan ja verhoilun irti, niin näki mikä sitä riepoi. Verhoilu oli siis reilusti pullahtanut alaspäin, jonka syyksi paljastui verhoilua tukeva kovalevy. Se oli varmaankin ottanut kosteutta säilytyksen aikana, ja päässyt venymään. Onneksi levy on kuitenkin irroitettavissa, joten vanha pois ja materiaalia metsästämään. Tuota 2mm kovalevyä nyt ei sitten mistään löytynyt nopeasti, joten päädyin käyttämään Etran 2mm polyeteeniä. Eipähän nyt sitten ainakaan pääse kastumaan. Levyn leikkasin alkuperäistä apuna käyttäen ja reunoihin liimasin orkkistyyliin kangassuikaleet estämään narinoita. Itse verhoiluhan oli Ok ja se tuli pesemällä uudenveroiseksi. Pikkuvaivalla siis ehjä osa taas.




Kattolistat nyppäsin joutessani irti, ja viikonloppunahan auto lähteekin kohti Lakeuksia.





Kattolistat nyppäsin joutessani irti, ja viikonloppunahan auto lähteekin kohti Lakeuksia.

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Lauantaiaamulla karavaani lähti kohti Pohjanmaata ja sinnehän se raato nyt jäi metallipitoisuuden lisäykseen. Viikolla sain foorumin kautta vielä lisää osia purkuautosta leikattuna. Ne heitin kuitenkin vielä hiekkapuhallukseen, niin on varmasti puhdasta tavaraa mitä liimataan paikalleen. Hitsarin kanssa käytiin myös auto läpi, ja kyllähän siinä pitkälle toistakymmentä huomiota vaativaa aluetta on. Nyt sitten vaan odotellaan valmistumista.

Joskus on myös projekteja, joiden kanssa täytyy nostaa vaan kädet pystyyn ja unohtaa. Tämä -86 vuoden 200D, lähtökohtaisesti Vantaan Taksi, tuli kolmen vuoden ikäisenä isälleni -89. Itse olen ollut tuolloin 3-4vuotias. Muistan auton kuitenkin ihan hyvin. Autosta oli ruuvattu taksikäytön jälkeen -150tkm jonka selvittyä auto palautettiin vajaan parin vuoden käytön jälkeen liikkeeseen. 2014 tämä yksilö kuitenkin ilmaantui myyntiin, ja myyjä oli sama henkilö joka sen oli ostanut sieltä liikkeestä isäni palautettua sen. Suuri suunnitelma oli saattaa tämä elämää nähnyt vanhus alkuperäiseen loistoon ja museokuntoon veljesten toimesta, mutta neljän vuoden jälkeen totesimme, ettei sitä kukaan oikeasti ala tekemään. Hauskaa oli kuitenkin että tuonkin ajan pihassa seisomisen jälkeen tämä 910tkm(mittarissa 759tkm) ajettu laite lähti avaimesta heti käyntiin ilman mitään miettimistä kun vaan laittoi akun paikalleen. Hienoja laitteita. Auton vein tutulle purkulaanille ja sinne se nyt saa jäädä omiensa joukkoon. Joskus on vaan osattava antaa mennä.

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Juu kyllä se vaan on hankala luovuttaa joidenkin projektien kohdalla, itsellä kummittelee varastossa yksi mk1 escort jo toisen kymmenettä vuotta.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Näpräily jatkuu. Tälläkertaa otin työn alle nuo sivupeilit, jotka oli todella pahasti hapettuneet ja jumissa. Osat purkuun ja rungot puhallukseen. Tilannetta helpotti se, että vihdoin ja viimein omassa tallissa on hiekkapuhalluskaappi, jossa voi tuollaista pienempää tavaraa puhdistaa. Eihän sitä ole haaveiltukaan kun kymmenen vuotta.





Putsattujen osien päälle ruiskulla hiontaväri, ja vesihionnan jälkeen mersun 040-musta ja satiinilakka alkuperäistyyliin. Nämä vanhanmallin peilit kunnovat siis aina olleet mustat autonkorinväristä riippumatta. Taitaa ne uudemmankin vielä olla mustia 190:ssä ennen 90-lukua. Kumit putsasin taikasienellä uudenveroisiksi. Maski tuli myös kunnostettua. Kehys oli hyvä, ja sille riitti pesu patapatalla ja kiillotus. Maskiritilä meni vaihtoon kun vanha oli maalattu. Uusi käytetty pestiin myös teräsvillalla ja pinnoitin sen C4 muovipinnoitteella. Vanhasta ritilästä säästin listat, jotka hioin ja kiillotin uusiksi.


Yllättävän hankala kampe on osien suhteen tällainen alkupään w201. Jos nyt taas kerran esimerkkinä nuo peilit, niin kyseistä sivupeilimallia on nähtävästi käytetty -83-85. Sen jälkeen osat on yhdistetty 124:n kanssa ja uudemmissa peilit onkin samat kuin lankussa. Toiset peilit löysin jostain purkuautosta, ja sain niistä ehjän rungon oikealle murtuneen alkuperäisen tilalle. Lasit noissa uusissa oli tee-se-itse viritykset, eli roskiskamaa. Aluksi luulin että omat lasit olisi käyttökelpoiset, mutta pilallehan nekin oli syöpyneet. Uudet nos lasit löytyi sitten lopulta Italiasta ja tulevat sitten aikanaan.
Korin suhteen ei juuri päivitettävää. Kaveri on ollut sairaana, joten hitsaukset eivät paljoa ole edistyneet. Bensalinjojen kanssa oli takkua vielä sielläkin päässä, kun paluupuolen letku ensin irtosi ja sitten katkesi. Autohan ei tahtonut käynnistyä ja lopulta siinä oli hyvä lammikko bensaa lattialla. Syy nyt ilmeisesti on se, että lokarin sisässä oleva aktiivihiilisuodatin on tukossa ja tankki ei hengitä. Eli pönttö tyhjäksi tai uusi tilalle. Sama osa lienee syy, miksi alkuperäinen tankki oli rutussa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Eli pesit tuon muovin sekä maskin kehyksen pata patalla? Ei olisi tullut heti mieleen. Kiva lueskella tällaista entisöntijuttua, varsinkin kuvien kera. Eipä mulla muuta, jatka samaa tahtia 

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Jep, sillon kun siinä villassa on saippuaa niin se ei naarmuta, mutta lähtee lika. Sillä on pesty kaikki kromit joka projektista, metalliosat, muovit, lasit jne jne. Lähtee kalkit, hapettumat ja pintaruosteet. Tommoseen muoviritilään oikeinkin hyvä tuote.Häksä kirjoitti:Eli pesit tuon muovin sekä maskin kehyksen pata patalla? Ei olisi tullut heti mieleen. Kiva lueskella tällaista entisöntijuttua, varsinkin kuvien kera. Eipä mulla muuta, jatka samaa tahtia
Toinen hyvä on se taikasieni. Siihen liotinpesuaine kaveriksi niin vinyyli/nahka/muoviosat saa ihan brännäriksi taas. Kuva jokusen vuoden maatuneista niskatuista joista vasen putsattu taikasienellä ja glymin powermax 3:lla. Joku pineline toimii kans.

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Taikasienestä on hyviä kokemuksia, Ärrän ovipahvit tuli sillä vedettyä sekä Valmet 05-sarjan harmaat vinyylit. Tuli oikein hyvät!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Okei, hyvä vinkki toi pata pata
Taikasientä/ihmesientä oon käyttänyt joka autoon. Aina kun oon hommannut uuden menopelin, oon tehnyt sisustalle perusteellisen puhdistuksen, ja tolla sienellä lähtee joskus ihan älyttömiä määriä likaa. Puhdistuksen jälkeen päälle hyvä hoitoaine, niin jatkossa ei tartte kun vähän pölyjä pyyhkiä.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kaikki valot pesin läpi viikonloppuna. Tässäkin tuo edellä mainuttu Patapata on ihan kuningas väline. Umpiot purin osiin ja pesin ne siis kauttaaltaan. Samalla huomasin että vain toinen lasi oli alkuperäinen Bosch, ja toinen oli TYC. Varaosaumpioistakin toinen oli kokonaan samaa kiinalaista kuraa, ja toisessa se lasi oli sama. Eli lopputulemana uudet lasit hankintalistalle. Takavalot ja vilkut sai saman kohtelun, ja saavat seuraavaksi päällensä lakkapinnan. Voisihan ne kiillotella, mutta olen todennut tuon lakan helppohoitoisemmaksi ja sillä tulee mielestäni vielä siistimpi pinta.

Seuraavaksi siirryinkin sitten ihmettelemään noita verhoiluja. Nahathan näissä on ihan kuosissa, vaikka kuskin penkkiin pitääkin pientä korjausvärjäystä tehdä. Istuinosa sen sijaan oli kasaanpainunut, joten purin verhoilut ja tutkin hieman tilannetta. Jousista kaksi kappaletta oli poikki ja keskimmäiset jouset hieman venyneet. Kiikutin rungon ja verhoilun taas Ticabohon, jossa runko korjataan ja verhoiluun lisätään hieman fylliä. Istuinosan rungot sväpätään apparin puolelta kuskinpuolelle, että korjattu runko jää vähemmälle käytölle tulevaisuudessa. Kiskot kun irroittaa, niin runkohan on identtinen. Verhoilut pysyvät alkuperäisillä paikoillaan.


Samalla asensin tuon ministerinojan tuohon kuskin selkänojaan. Siinäpä ei mitään kummallista ollut, pari reikää nahkaan, ja ruuvit kiinni.

Myös C-pilarit tuli verhoiltua uudelleen, kun alkuperäinen verhoilu oli mennyt pussille ja keinonahkaan valettu pehmuste oli rapistunut niin, ettei sitä enää saanut järkevästi liimattua. Uutta vinyyliä siis ja verhoilemaa. Samalla liimasin B-pilarien verhoilut uudelleen kiinni.





Seuraavaksi siirryinkin sitten ihmettelemään noita verhoiluja. Nahathan näissä on ihan kuosissa, vaikka kuskin penkkiin pitääkin pientä korjausvärjäystä tehdä. Istuinosa sen sijaan oli kasaanpainunut, joten purin verhoilut ja tutkin hieman tilannetta. Jousista kaksi kappaletta oli poikki ja keskimmäiset jouset hieman venyneet. Kiikutin rungon ja verhoilun taas Ticabohon, jossa runko korjataan ja verhoiluun lisätään hieman fylliä. Istuinosan rungot sväpätään apparin puolelta kuskinpuolelle, että korjattu runko jää vähemmälle käytölle tulevaisuudessa. Kiskot kun irroittaa, niin runkohan on identtinen. Verhoilut pysyvät alkuperäisillä paikoillaan.


Samalla asensin tuon ministerinojan tuohon kuskin selkänojaan. Siinäpä ei mitään kummallista ollut, pari reikää nahkaan, ja ruuvit kiinni.

Myös C-pilarit tuli verhoiltua uudelleen, kun alkuperäinen verhoilu oli mennyt pussille ja keinonahkaan valettu pehmuste oli rapistunut niin, ettei sitä enää saanut järkevästi liimattua. Uutta vinyyliä siis ja verhoilemaa. Samalla liimasin B-pilarien verhoilut uudelleen kiinni.




MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Lorinserit käväisi lasikuulapuhalluksessa ja pulverissa. Väri oli hyvä prismatixin hopea, mutta kuten tavallista Teknoksen pulverilakka ei tälläkään kertaa ollut tarpeeksi kiiltävä. No osasin odottaa sitä, ja tallilla oli valmiina kirkaslakkaa. Niinpä rasvapesu ja muovitartunta ja siihen päälle 2K kirkaslakka ruiskulla. Pulverihan on muovia, tässätapauksessa polyesteriä, joten muovitartunta sitoo uuden lakan paljon paremmin kiinni.


Saman käsittelyn sai jostain vanteista jääneet hopeat orkkiskeskiöt. Jostain syystä tällaiseen retrorakettiin sopii nuo vanhanmallin kupit, vaikka tykkään kyllä kromitähtisistäkin.

Samalla nyt kun lakkailin, niin huitaisin kiiltoa kaikille muovilinsseille, eli takavalot, vilkut ym. Mustat muovikehykset käsittelin C4 pinnoitteella. Eipä ole Boschin vasenta etuvilkkua vieläkään löytynyt käytettynä, joten pakko kai se on kopata Saksasta.



Seuraavan päivän epistola olikin sitten musta. Eli vaikka kojelauta olikin hyvä, halusin siitä tehdasmaisen matan, joten konsolin tapaan se sai päälleen 121:stä. Samoin teki kuskin kickpanel.

Orkkis Nahkaratti oli vähän nääntynyt ja pinta mennyt puhki, joten kevyen hionnan jälkeen ruikkasin sen SEM:n nahkamaalilla. Ettei sävyeroa pääsisi syntymään, huitaisin myös bägin samaan syssyyn.

Nahkapenkit on todella hyvin säilyneet, mutta pientä kulumaa kuskin penkissä oli vakiopaikassa. Niinpä häivyttelin sen kuntoon samalla tavaralla. Onpahan mukava kasata penkit kun alaosat tulee verhoomosta.


Saman käsittelyn sai jostain vanteista jääneet hopeat orkkiskeskiöt. Jostain syystä tällaiseen retrorakettiin sopii nuo vanhanmallin kupit, vaikka tykkään kyllä kromitähtisistäkin.

Samalla nyt kun lakkailin, niin huitaisin kiiltoa kaikille muovilinsseille, eli takavalot, vilkut ym. Mustat muovikehykset käsittelin C4 pinnoitteella. Eipä ole Boschin vasenta etuvilkkua vieläkään löytynyt käytettynä, joten pakko kai se on kopata Saksasta.



Seuraavan päivän epistola olikin sitten musta. Eli vaikka kojelauta olikin hyvä, halusin siitä tehdasmaisen matan, joten konsolin tapaan se sai päälleen 121:stä. Samoin teki kuskin kickpanel.

Orkkis Nahkaratti oli vähän nääntynyt ja pinta mennyt puhki, joten kevyen hionnan jälkeen ruikkasin sen SEM:n nahkamaalilla. Ettei sävyeroa pääsisi syntymään, huitaisin myös bägin samaan syssyyn.

Nahkapenkit on todella hyvin säilyneet, mutta pientä kulumaa kuskin penkissä oli vakiopaikassa. Niinpä häivyttelin sen kuntoon samalla tavaralla. Onpahan mukava kasata penkit kun alaosat tulee verhoomosta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Toi mastoni tekee kyllä uskomattoman jäljen noihin kojelautoihin ja muihin
Tai siis että ihan kun uus, ja vielä jos se kestääkin.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Tässä projektissa tulee kyllä äärettömän siistiä jälkeä. Ammamies asialla!!
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
No sepä se. Taitaa olla yhdestä osasta lähteny toi maali veljen ässäs, ja sekin oli b-pilari ja ilmeisesti pohjat ei ollut tarpeeksi hyvin putsattu, tai sitten mulla ei ollu muovitartuntaa.. no kumminkin, yhdestäkään omasta osasta ei oo koskaan mitään irronnu ja kaverilla tosiaan kesti se Golfin kojelauta 12v eikä sillonkaan ollu mitään vikaa, auto meni vaan paaliin.S202 kirjoitti:Toi mastoni tekee kyllä uskomattoman jäljen noihin kojelautoihin ja muihinTai siis että ihan kun uus, ja vielä jos se kestääkin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kiitti, onhan näitä metodeja hiottu kohta 20-vuotta.JanneW124 kirjoitti:Tässä projektissa tulee kyllä äärettömän siistiä jälkeä. Ammamies asialla!!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
On kyllä tosiaan hyvän näköistä tekemista ja mukavaa luettavaa kuvien kera 

IG: @pyrytakkunen
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Tuota mastonia olen itsekin käyttänyt omissa projekteissani, nykyisessä siirryin bilteman mustaan muovimaaliin: https://www.biltema.fi/autonhoito/auton ... 2000023756" onclick="window.open(this.href);return false;S202 kirjoitti:Toi mastoni tekee kyllä uskomattoman jäljen noihin kojelautoihin ja muihinTai siis että ihan kun uus, ja vielä jos se kestääkin.
Tuo toimii ilman primerointiakin, vain silicon remover ja maali. Se on siinä (toivottavsti ei kuulostanut mainostamiselta).
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
On noitakin tullut kokeiltua, mutta mun makuun liian paksua tavaraa. Ihan hiljan oli SEM:n vastaavaa testissä. Mastonissa tykkään nimenomaan siitä, että se on ihan Super ohutta, niin se ei peitä mitään martiota, eikä lohkea.. Muutenkin vedän jokatapauksessa muovitartunnan, ei ole niin paha rasti. Mutta toki kukin saa käyttää mitä haluaaVitollinen kirjoitti:Tuota mastonia olen itsekin käyttänyt omissa projekteissani, nykyisessä siirryin bilteman mustaan muovimaaliin: https://www.biltema.fi/autonhoito/auton ... 2000023756" onclick="window.open(this.href);return false;S202 kirjoitti:Toi mastoni tekee kyllä uskomattoman jäljen noihin kojelautoihin ja muihinTai siis että ihan kun uus, ja vielä jos se kestääkin.
Tuo toimii ilman primerointiakin, vain silicon remover ja maali. Se on siinä (toivottavsti ei kuulostanut mainostamiselta).

Kiitti, vielä kun osais leipoa niitä peltejä kuten teikäläinenPTracing kirjoitti:On kyllä tosiaan hyvän näköistä tekemista ja mukavaa luettavaa kuvien kera

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Ttoki se on noinkin, ohut mastoni on mattoihin yms. parasta. Auton ulkopuolella oleviin mustiin muovilistoihin, peilinkuoriin jne. käytän tuota biltemaa. Se tarttuu kuin tauti hieman karhennettuun muoviin, tosin sen on sitten oltava puhdasta. Ilman vahaa (silikonijäämiä) ja rasvaa, tämä on tietysti selviö kaikessa maalaustyössä. Mutta niinkuin sanoit, niin kukin saa köyttää mitähaluaa.EVO X kirjoitti:On noitakin tullut kokeiltua, mutta mun makuun liian paksua tavaraa. Ihan hiljan oli SEM:n vastaavaa testissä. Mastonissa tykkään nimenomaan siitä, että se on ihan Super ohutta, niin se ei peitä mitään martiota, eikä lohkea.. Muutenkin vedän jokatapauksessa muovitartunnan, ei ole niin paha rasti. Mutta toki kukin saa käyttää mitä haluaa
Ja sitten itse asiaan. Pistin kahvipannun porisemaan, ja avasin uusimman tähdellisen. Tuttuja kuvia sinun projektikertomuksestasi, hienoa lukea tällaisista ihan paperillakin. Onnittelut!
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Juu Markus kävi tossa syksyllä morjenstamassa. Klubin puolella tämä 3D touhu on vähän uutta vielä niin halusivat tehdä jotain juttua. Ilmeisesti autostakin sitten jossain vaiheessa.. ehkä tuo jutussa luvattu ensi kesä on hieman turhan optimistinen aikatauluVitollinen kirjoitti:Ttoki se on noinkin, ohut mastoni on mattoihin yms. parasta. Auton ulkopuolella oleviin mustiin muovilistoihin, peilinkuoriin jne. käytän tuota biltemaa. Se tarttuu kuin tauti hieman karhennettuun muoviin, tosin sen on sitten oltava puhdasta. Ilman vahaa (silikonijäämiä) ja rasvaa, tämä on tietysti selviö kaikessa maalaustyössä. Mutta niinkuin sanoit, niin kukin saa köyttää mitähaluaa.EVO X kirjoitti:On noitakin tullut kokeiltua, mutta mun makuun liian paksua tavaraa. Ihan hiljan oli SEM:n vastaavaa testissä. Mastonissa tykkään nimenomaan siitä, että se on ihan Super ohutta, niin se ei peitä mitään martiota, eikä lohkea.. Muutenkin vedän jokatapauksessa muovitartunnan, ei ole niin paha rasti. Mutta toki kukin saa käyttää mitä haluaa
Ja sitten itse asiaan. Pistin kahvipannun porisemaan, ja avasin uusimman tähdellisen. Tuttuja kuvia sinun projektikertomuksestasi, hienoa lukea tällaisista ihan paperillakin. Onnittelut!

Tuohon maalaushommaan vielä, niin käytän tota spray tavaraa vaan sisäosiin, kaikki ulostulevan maalaan ruiskulla 2K tavaralla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Giugiamo Italiasta möi uudet lasit peileihin, ja olikin pakannut ne hyvin. Vähän jo käväisi kylmä hiki otsalla, että olikohan vaan nämä oikeat, mutta kyllähän ne oli. Kyllä uudet on aina uudet



Oikeanpuolen kickpanel tuli korjattua defan reijistä. Tai itseasiassa omassa oli vielä isommat reijät vieläkin näkyvämmällä paikalla ja tuntui että kaikkiin purkuautoihinkin oli sisätilan lämppärin pistoke ruuvattu juurikin tuohon. Yhdestä autosta kuitenkin nappasin sen mukaan, ja korjasin reijät.

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kyllä se pahasti näyttää siltä että taitaa tulla Suomen hienoin cossu kun on valmis!
Itse yleensä tulee panostettua muihin osiin mutta silti sitä haaveilee et tekisi yhden oikeasti myös hyvän näköisen auton.
Tekniikan viilaaminen on vaan niin paljon kivempaa.
Itse yleensä tulee panostettua muihin osiin mutta silti sitä haaveilee et tekisi yhden oikeasti myös hyvän näköisen auton.
Tekniikan viilaaminen on vaan niin paljon kivempaa.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kyllä Suomessa on niin monta hienoa ja oikeasti vähän ajettua cossua, että niistä saa paljon pienemmällä vaivalla sen Suomen hienoimman. Jos nyt saisi edes hienon ja MR kilpiin, niin oon tyytyväinenMJPfin kirjoitti:Kyllä se pahasti näyttää siltä että taitaa tulla Suomen hienoin cossu kun on valmis!
Itse yleensä tulee panostettua muihin osiin mutta silti sitä haaveilee et tekisi yhden oikeasti myös hyvän näköisen auton.
Tekniikan viilaaminen on vaan niin paljon kivempaa.

Itse taas voisin ulkoistaa surutta kaiken tuon tekniikan roplaanisen, se osa-alue ei ole koskaan oikein ollut mun juttu. Tykkään kyllä että paikat on siistejä myös sen suhteen, mutta varsinainen kunnostus ja säätö moottorille, alustalle jne on kyllä niin pakkopullaa meikäläiselle..
Kiitos. Täytyy yrittää dokumentoida, niin näitä on mukava kattella sitten myöhemmin itsekin. Kaikkihan tosiaan menee tuonne blogin puolelle myös.flapjack kirjoitti:On kyllä hienoa jälkeä ja selkeitä kuvia. Tällaisia juttuja on mukava lukea.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Joulu oli ja meni, nyt kohti tulevaa vuotta. Pyhinä tuli vierailtua kotona, ja siellä tietysti naapurissa tsekkaamassa cossun tilannetta ja riipaisemassa muutaman osan mukaan Lahteen. Mukava oli huomata, että Tommi oli selättänyt flunssakierteen ja päässyt aloittamaan hitsaukset.


Oikea kaari olikin pikku viimeistelyä, muutamaa reikää ja saumamassoja vaille valmis. Kaareen käytettiin purkuautosta leikattua osaa. Sovittelun jälkeen hefteillä paikalleen, ja sitten pikkuhiljaa sauma umpeen. Rupu oli päässyt leviämään hieman tutkailtua enemmän tuonne kontin sivuposkeen, joten se jouduttiin leipomaan myös kasaan.


Vasen kaari on nyt työn alla. Vaikka lähtökohta onkin parempi, on siinäkin ihan riittävästi tekemistä. Mukava katella kun joku saa aikaiseksi





Oikea kaari olikin pikku viimeistelyä, muutamaa reikää ja saumamassoja vaille valmis. Kaareen käytettiin purkuautosta leikattua osaa. Sovittelun jälkeen hefteillä paikalleen, ja sitten pikkuhiljaa sauma umpeen. Rupu oli päässyt leviämään hieman tutkailtua enemmän tuonne kontin sivuposkeen, joten se jouduttiin leipomaan myös kasaan.


Vasen kaari on nyt työn alla. Vaikka lähtökohta onkin parempi, on siinäkin ihan riittävästi tekemistä. Mukava katella kun joku saa aikaiseksi




MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Sieltähän se pikkuhiljaa valmistuu, enkä ala kenenkään metodeja niin arvostelemaan. Olisin tuon kulman paikkaukseen lähestynyt hieman eri tavalla.
Tyylejä on tosin yhtä monta kun on seppiäkin.
Kumma homma että on kaaret hapertunut levikkeiden alla, eihän sinne mitään jää juuri muhimaan edes.
Tuo oli itselle uusi tieto että kaarissa on reijät levkkeille.
Tyylejä on tosin yhtä monta kun on seppiäkin.
Kumma homma että on kaaret hapertunut levikkeiden alla, eihän sinne mitään jää juuri muhimaan edes.
Tuo oli itselle uusi tieto että kaarissa on reijät levkkeille.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Juu, jos olisin tiennyt että sitä joutuu noin paljon paikkaamaan, niin olisin käynyt hakemassa korjauspalan. Vasemmalle puolelle tuo nurkka onkin leikattu purkuautosta. Tuolle oikealle puolen pitää vielä tehdä vedenpoistokumin reikä ja sille upotus. Itse käyn nämä vielä viimeistelemässä kun alkaa olla valmista.
Tosiaan nuo kaarilevikkeet on mutterikiinnitteiset. Sen takia ne mätäneekin.
Tosiaan nuo kaarilevikkeet on mutterikiinnitteiset. Sen takia ne mätäneekin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)