Huollossa autosta otettiin akunkenkä irti, jolloin soitin kysyi heti käynnistettäessä codea.
Mukana tuli kortti jossa oli radion koodi ja sarjanumero. Koodissa on viisi numeroa. Kuinkas nuo numerot syötetään tuohon soittimeen, kun se pitää antaa noilla numeroilla 1-6 ja minulla on koodissa suurin numero 9?
Numeroita siis ei voi valita kuin noilla numeronäppäimillä, vai?
Ei voi tosiaankaan käyttää kun niitä numeronäppäimiä.. Eli vaikuttaa siltä että jokin kolmesta - kortti, radio tai auto - on vaihtunut matkan varrella.
Onko kortissa ja radiossa (apparin puolen sivun tarrassa) sama mallimerkintä ja sarjanumero, esim. BE2210 123456 ?
Alkuperäinen radion tyyppi ja sarjanumero selviää kantakortista, kantakortti Vehosta alustan numeron perusteella jne.
Ettei olis sama systeemi kuin tossa mun radiossa eli ykkösellä valitaan eka numero ja kakkosella toinen. Jos numerosarja vaikka 34216 painetaan ykköstä kolme kertaa ja kakkosta neljä kertaa, ja niin edelleen lopuksi hyväksytään jollain näppäimellä koodisarja.
210 orkkis soitin on vähän erinäköinen eli siinä on oikealla viritysnuppi, jota kierittämällä numerot vaihtuvat ja enteriä painetaan nupin päästä seuraavaan numeron syöttöön päästäkseen.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Petri K kirjoitti:Ettei olis sama systeemi kuin tossa mun radiossa eli ykkösellä valitaan eka numero ja kakkosella toinen. Jos numerosarja vaikka 34216 painetaan ykköstä kolme kertaa ja kakkosta neljä kertaa, ja niin edelleen lopuksi hyväksytään jollain näppäimellä koodisarja.
Minun MB-Specialissa koodi syötetään suoraan 1-6 näppäimillä. Koodissani kaikki numerot ovat välillä 1-6, joten ei ongelmia. Ohjekirjassakaan ei puhuta mitään yli 6:n numeroista. Olisiko tosiaan koodilappu vaihtunut?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
No on se kumma jos eri tavalla toimii kun täsmälleen samannäköinen Special joka on tuossa hyllyssä... kokeilepas seuraavaa niin ei tarvitse irroittaa tyypin ja sarjanumeron lukua varten
-Paina "äänensävy" (2 nuottia) nappulaa vasemmassa yläkulmassa
-Paina nopeasti (samalla sekunnilla) FM/TP ja AM näppäimet yhtäaikaa pohjaan
-Näyttöön tulee "Becker"
-Paina oikean alakulman >| -näppäintä (AUTO-nappulan oikea puoli), pääset lisää painelemalla selaamaan valikkoa jossa on kohdäat "MODEL",- "PR-VERS", "SERIAL-N" ja "END"
-Mene "MODEL"-kohtaan ja paina > -näppäintä (TUNE-nappulan oikea puoli)
-Lue mallinumero näytöltä. Kirjoita ylös
-Mene >| -näppäimellä "SERIAL-N"-kohtaan ja paina > -näppäintä
-Lue sarjanumero näytöltä. Kirjoita ylös
-Mene "END"kohtaan ja paina > näppäintä. Pääset takaisin normaalitilaan
Vertaa mallinumeroa ja sarjanumeroa CODE-kortin tietoihin. Jos ei täsmää niin sitten täytyy hakea oikea koodi tälle radiolle. Eli varmuuden vuoksi ota rekisteriote ja kirjoita vielä auton rungon numero ylös. Näillä tiedoilla pitäisi alkaa koodi löytymään.