220 SE -60 coupe
220 SE -60 coupe
Tulipa hankittua tuollainen coupe projektiksi. Pellit, maalaus ja alusta on jo kunnostettu, mutta vielä on hommia, ennen kuin on kilvissä. Suurimpana puutteena on alkuperäisen riuskukoneen puutos. Näitä koneita ei varmasti kasva joka oksalla, mutta mistä konetta kannattaisi lähteä metsästämään? Tai edes pelkkää imu- ja pakosarjaa?
Mistä löytyy tietoa esim. moottorien sarjanumeroista, rungon numeroista, valmistusmääristä jne. Kiitollisuudella otetaan myös vastaan vinkkejä erilaisista ulkomaisista nettisivustoista, joista voi alkaa kaivamaan tietoa.
Jukka
Mistä löytyy tietoa esim. moottorien sarjanumeroista, rungon numeroista, valmistusmääristä jne. Kiitollisuudella otetaan myös vastaan vinkkejä erilaisista ulkomaisista nettisivustoista, joista voi alkaa kaivamaan tietoa.
Jukka
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 220 SE -60 coupe
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/220/9984962" onclick="window.open(this.href);return false;
tuossa saattaa olla, tosin ei näytä kuvissa siltä ruiskupeliltä.
tsemppiä projektiin, pidä meitä yllä...
tuossa saattaa olla, tosin ei näytä kuvissa siltä ruiskupeliltä.
tsemppiä projektiin, pidä meitä yllä...
Viimeksi muokannut tyko h, La 29.09.2018 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: 220 SE -60 coupe
Kysyt myös pelkkää imu- tai pakosarjaa, eli onko siellä sitten vaillinainen kone mukana...? tai ylipäätään joku kone?
Ponttooni 220SE ei ole itselle tuttu, joka sait selville alkuperäisen koneen tyypin?
Tästä löytyy seuraavan sukupolven 220SE:n ym. heckflosse-mallien teknisiä tietoja: http://www.heckflosse.nl/History.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla on tietoa myös siitä missä W110/W111/W112-malleissa (siis '59-65' paitsi coupe joka tuli myöhemmin) löytyy nuo tyyppikilvet.
Pointsit hankinnasta, on ainakin Suomessa niin harvinainen etten muista koskaan moista livenä nähneeni:)
Ponttooni 220SE ei ole itselle tuttu, joka sait selville alkuperäisen koneen tyypin?
Tästä löytyy seuraavan sukupolven 220SE:n ym. heckflosse-mallien teknisiä tietoja: http://www.heckflosse.nl/History.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla on tietoa myös siitä missä W110/W111/W112-malleissa (siis '59-65' paitsi coupe joka tuli myöhemmin) löytyy nuo tyyppikilvet.
Pointsit hankinnasta, on ainakin Suomessa niin harvinainen etten muista koskaan moista livenä nähneeni:)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: 220 SE -60 coupe
Tuollainen ruiskukone tuli auton mukana. Taitaa olla vähän uudempaa vuosikertaa, kun on imusarja ihan erilainen kuin pitäisi olla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 220 SE -60 coupe
Upea auto!
Lisää tietoja https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4527
Valmistettu 830 kpl. Onnea projektiin!
Mistä löysit auton?
Lisää tietoja https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4527
Valmistettu 830 kpl. Onnea projektiin!
Mistä löysit auton?
Ainakin kaksi kulkee, bongattu veteraaniajotapahtumissa.Zac kirjoitti:Pointsit hankinnasta, on ainakin Suomessa niin harvinainen etten muista koskaan moista livenä nähneeni:)
Re: 220 SE -60 coupe
MB Tuorilla 2016 oli kaksi yksilöä mukana...
Tässä sininen ja tässä harmaa Ei muutakun onnea projektiin ja osien hankintaan...nää on hienoja pelejä.
Tässä sininen ja tässä harmaa Ei muutakun onnea projektiin ja osien hankintaan...nää on hienoja pelejä.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 220 SE -60 coupe
Hyvä että löytyy Suomesta 2 muutakin! Pitäydyn lausunnossani - en edelleenkään muista koskaan moista livenä nähneeni...
Mutta mun harrastaminen onkin lähinnä autotallin lattialla makoilua...
Tuo public archive oli hyvä linkkaus yllä.... kyllä sen perusteella autoon kuuluu ko. M127 -moottori ja se kuvassasi
oleva imusarjakin näyttää ihan siltä kuin mitä ´58 - '60 220SE coupessa pitäisi ollakin:
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... 1ZQ!!&rs=4
Mutta mun harrastaminen onkin lähinnä autotallin lattialla makoilua...

Tuo public archive oli hyvä linkkaus yllä.... kyllä sen perusteella autoon kuuluu ko. M127 -moottori ja se kuvassasi
oleva imusarjakin näyttää ihan siltä kuin mitä ´58 - '60 220SE coupessa pitäisi ollakin:
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... 1ZQ!!&rs=4
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: 220 SE -60 coupe
Tuossa kuvassa näkyy oikean mallinen imusarja. Tämä kone kuuluu W111 - malliin
[quote="Zac"]Hyvä että löytyy Suomesta 2 muutakin! Pitäydyn lausunnossani - en edelleenkään muista koskaan moista livenä nähneeni...
Mutta mun harrastaminen onkin lähinnä autotallin lattialla makoilua...
Tuo public archive oli hyvä linkkaus yllä.... kyllä sen perusteella autoon kuuluu ko. M127 -moottori ja se kuvassasi
oleva imusarjakin näyttää ihan siltä kuin mitä ´58 - '60 220SE coupessa pitäisi ollakin:
[quote="Zac"]Hyvä että löytyy Suomesta 2 muutakin! Pitäydyn lausunnossani - en edelleenkään muista koskaan moista livenä nähneeni...
Mutta mun harrastaminen onkin lähinnä autotallin lattialla makoilua...

Tuo public archive oli hyvä linkkaus yllä.... kyllä sen perusteella autoon kuuluu ko. M127 -moottori ja se kuvassasi
oleva imusarjakin näyttää ihan siltä kuin mitä ´58 - '60 220SE coupessa pitäisi ollakin:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 220 SE -60 coupe
No niinpä onkin, tuossa (samaisella sivulla) on oikea koneen tyyppi:
Engine typeM 127 I / 127.980; from 08.1959: M 127 III / 127.983
Kuvassasi ollut on tosiaan M127.984 ... ja aivan, sehän on W111 coupen kone.
220SEb sedanissa on M127.982 - sellaista käytin juuri äsken:)
Engine typeM 127 I / 127.980; from 08.1959: M 127 III / 127.983
Kuvassasi ollut on tosiaan M127.984 ... ja aivan, sehän on W111 coupen kone.
220SEb sedanissa on M127.982 - sellaista käytin juuri äsken:)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: 220 SE -60 coupe
Tuo on luultavimmin 61-63 w111 kone, yksipiirijarrullisen w111:n. Kaksipiirijarrujen myötä imusarja muuttui hieman.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 220 SE -60 coupe
Olen nyt koittanut selvitellä näitä moottorin koodeja ja jotkut sivustot (ainakin mbzponton.org) näyttävät, että tähän autoon kuuluisi 127.984 - koodin kone. Aikaisemmassa postaamassani kuvassa on juuri tuon moottorinumeron kone, mutta se lienee väärä malli. Mikä mahtaa olla oikea lohkon numero?
Koska tuo ruiskun imusarja ei mahdo konepellin alle, niin hankin tuollaisen 220S - koneen kahdella kaasarilla ja sen koodi on 180.924. Onko imusarja vaihtokelpoinen tuon 127.984 - koneen kanssa eli onko koneissa sama kansi? Tämä helpottaisi merkittävästi elämää, koska tuo ruiskukone on käyntikuntoinen ja kaasarisatsi mahtuisi pellin alle.
Koska tuo ruiskun imusarja ei mahdo konepellin alle, niin hankin tuollaisen 220S - koneen kahdella kaasarilla ja sen koodi on 180.924. Onko imusarja vaihtokelpoinen tuon 127.984 - koneen kanssa eli onko koneissa sama kansi? Tämä helpottaisi merkittävästi elämää, koska tuo ruiskukone on käyntikuntoinen ja kaasarisatsi mahtuisi pellin alle.
Re: 220 SE -60 coupe
Vaikka jo tuossa aiemmin on nämä olleet tänne linkitetty, latan uudestaan. Itse luotan paljon enemmän Mersun omaan arkistoon. Se ei tähän mennessä ole koskaan ollut väärässä. Nämä on siis tehtaan viralliset arkistosivut.
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4146" onclick="window.open(this.href);return false;
Sieltä löytyy autosi ja sen tekniset ominaisuudet.
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4532" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse käytän yleensä sivuja saksaksi, mutta englanti löytyy sieltä myös. Eli autosi moottori kuuluisi tosiaan olla 127.983. Käsitykseni ja kokemukseni mukaan, noitten imusarjat on vielä ihan vaihtokelpoisia. Luullakseni myös 127.983 ja 984 moottorit ovat jopa ulkoisilta osiltaan hyvin saman kaltaisia. Erot on yleensä olleet imu- ja pakosarjoissa, öljypohjissa, moottorin korvakoissa ja apulaitteissa. Eli osissa joilla itse moottori sovitetaan eri korimalleihin.
Motor-Typ / -Baumuster M 127 I / 127.980; ab 08.1959: M 127 III / 127.983
Timppa
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4146" onclick="window.open(this.href);return false;
Sieltä löytyy autosi ja sen tekniset ominaisuudet.
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4532" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse käytän yleensä sivuja saksaksi, mutta englanti löytyy sieltä myös. Eli autosi moottori kuuluisi tosiaan olla 127.983. Käsitykseni ja kokemukseni mukaan, noitten imusarjat on vielä ihan vaihtokelpoisia. Luullakseni myös 127.983 ja 984 moottorit ovat jopa ulkoisilta osiltaan hyvin saman kaltaisia. Erot on yleensä olleet imu- ja pakosarjoissa, öljypohjissa, moottorin korvakoissa ja apulaitteissa. Eli osissa joilla itse moottori sovitetaan eri korimalleihin.
Motor-Typ / -Baumuster M 127 I / 127.980; ab 08.1959: M 127 III / 127.983
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 220 SE -60 coupe
Kiitos taas tiedoista. Tässä porukassa on harvinaisen hyvä meininki.
Re: 220 SE -60 coupe
Raceman kirjoitti:Tulipa hankittua tuollainen coupe projektiksi. Pellit, maalaus ja alusta on jo kunnostettu, mutta vielä on hommia, ennen kuin on kilvissä. Suurimpana puutteena on alkuperäisen riuskukoneen puutos. Näitä koneita ei varmasti kasva joka oksalla, mutta mistä konetta kannattaisi lähteä metsästämään? Tai edes pelkkää imu- ja pakosarjaa?
Mistä löytyy tietoa esim. moottorien sarjanumeroista, rungon numeroista, valmistusmääristä jne. Kiitollisuudella otetaan myös vastaan vinkkejä erilaisista ulkomaisista nettisivustoista, joista voi alkaa kaivamaan tietoa.
Jukka
Hienon pelin olet hankkinut, tulee varmaan komea harvinaisuus kunhan saat projektin valmiiksi !
W111.012 220S 1965 M180.941
Re: 220 SE -60 coupe
Olin niin utelias että googlasin vähän nettiä miten vaikea tuollaista imusarjaa on löytää -> on vaikea.
Yksi kpl tarttui hakuun ja sillä on huikea 1200 euron hintalappu! (Verrokkina vast. W111 imusarjat n. 50-200 eur?)
https://www.ebay.ie/itm/Mercedes-Benz-2 ... :rk:1:pf:0" onclick="window.open(this.href);return false;
Melkein tuohon rahaan pitäisi naarata jostain kokonainen romumooottori, saisi sitten muutakin hyödyllistä siitä....
Yksi kpl tarttui hakuun ja sillä on huikea 1200 euron hintalappu! (Verrokkina vast. W111 imusarjat n. 50-200 eur?)
https://www.ebay.ie/itm/Mercedes-Benz-2 ... :rk:1:pf:0" onclick="window.open(this.href);return false;
Melkein tuohon rahaan pitäisi naarata jostain kokonainen romumooottori, saisi sitten muutakin hyödyllistä siitä....
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: 220 SE -60 coupe
Minulla olis tollaseen projekti kone ilman ruiskukamoja tuossa kuvan koneessa joutuu koneen korvat sepittämään kun on keskeltä lohkoa kiinni noissa on muistaakseni vanhemman mallinen kone tyyppi ja kone on etoreunasta ja lohkon ja laatikon välistä kiinni.
Re: 220 SE -60 coupe
Jos ei harrastus vie kaikkia rahoja ja aikaa se on väärä harrastus... 

Re: 220 SE -60 coupe
Näyttäisi olevan sama lohko, kun uudemman korvakon kiinnikkeetkin näkyy olevan. Ilmeisesti moottorin kumeja varten on moottorin päissä erilliset, pultatut kiinnikkeet.
https://mbworld.org/forums/general-disc ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
https://mbworld.org/forums/general-disc ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 220 SE -60 coupe
ei ole sama lohko tollanen vanhan mallinen kutonen kun noissa kuvissa minulla on vanhoissa 220 /6 koneissa on ruuveilla kummallakin puolella pelti lätkät ruuveilla kinni saa näppärästi lohkon kyljet auki ja ventiili koppa myös vähän korkeampi minun 62 220 mb;ssä on se uudrmman mallinen kone mys vesiletkujen lähdöt erilaiset.
Re: 220 SE -60 coupe
Niinhän tuo näyttää vähän olevan. Mutta veikkaan, että tuosta uudemmasta koneesta saa puuhattua alkuun sopivan koneen, kunnes oikea löytyy. Niitä ei varmaan ole joka nurkan takana.
Tuolta löytyy aika hyvin kuvia koneesta: https://www.niemoeller.de/de/w128/merce ... 8037/B037/" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
Tuolta löytyy aika hyvin kuvia koneesta: https://www.niemoeller.de/de/w128/merce ... 8037/B037/" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 220 SE -60 coupe
Niin siis minulla on vielä kaksin kappalein mutta toinen on 53 220 keulalla täysin remontoituna ton toisen voisin vaikka myidä mutta ei ehkä ihan ikmaiseksi.
Re: 220 SE -60 coupe
Onko tyyppikoodi tämä? 127.983marguis kirjoitti:Niin siis minulla on vielä kaksin kappalein mutta toinen on 53 220 keulalla täysin remontoituna ton toisen voisin vaikka myidä mutta ei ehkä ihan ikmaiseksi.
Re: 220 SE -60 coupe
Voi olla pikkuisen hankalaa löytää täydellistä moottoria tuohon hintaan, kun niitä on valmistettu se 400o kappaletta.Zac kirjoitti:Olin niin utelias että googlasin vähän nettiä miten vaikea tuollaista imusarjaa on löytää -> on vaikea.
Yksi kpl tarttui hakuun ja sillä on huikea 1200 euron hintalappu! (Verrokkina vast. W111 imusarjat n. 50-200 eur?)
https://www.ebay.ie/itm/Mercedes-Benz-2 ... :rk:1:pf:0" onclick="window.open(this.href);return false;
Melkein tuohon rahaan pitäisi naarata jostain kokonainen romumooottori, saisi sitten muutakin hyödyllistä siitä....
Re: 220 SE -60 coupe
juu on toi moottori tyyppi jäänyt jäähylle joskus 70 luvulla kun oli vaihdettu dieseli tilalle kun siihen aikaan diiseleitä vaihdeltii vähän joka vehkeeseen.
Re: 220 SE -60 coupe
Urbaani legenda kertoo että meillä päin olisi 70-luvulla käytetty noita mersun bensamoottoreita maantäyttöön....
Tiedä sitten onko mitään perää mutta nythän sitä voisi harrastaa sitten aarteenkaivuuta...
Tiedä sitten onko mitään perää mutta nythän sitä voisi harrastaa sitten aarteenkaivuuta...

W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: 220 SE -60 coupe
moi on ponttooni 220 ruiskukoneen lohko öljypohja ym osia 0405360542 moottorin numero 127980
Viimeksi muokannut Juho, To 27.12.2018 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Re: 220 SE -60 coupe
Löytyy lohko 127980
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Re: 220 SE -60 coupe
Äkkiä into loppui kun on mobile.de jo auto myynnissä.
Re: 220 SE -60 coupe
Ei ollut keskeneräiselle oaljon kysyntää, eli 127.983 - numeron moottori edelleen hakusessa.marguis kirjoitti:Äkkiä into loppui kun on mobile.de jo auto myynnissä.
Jos ei löydy, niin sitten W111 - kaasareilla talvella konehuoneeseen ja leimalle