PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Re: PTracing w108 320cdi
Ei malttaisi odottaa että näkee valmiin tuotteen. Kyllä vaan on hyvän näköistä työn jälkeä!
Re: PTracing w108 320cdi
Kiitos!MJPfin kirjoitti:Ei malttaisi odottaa että näkee valmiin tuotteen. Kyllä vaan on hyvän näköistä työn jälkeä!
Samat malttamattomat fiilikset on täällä tekijälläkin

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Malttia vaan ettei käy niin että alkaa hätäilemään loppua kohti ja sitten loppuu kiinnostus tykkänään.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: PTracing w108 320cdi
Joo ei tätä nyt enään hätäilemällä aleta pilaamaanS202 kirjoitti:Malttia vaan ettei käy niin että alkaa hätäilemään loppua kohti ja sitten loppuu kiinnostus tykkänään.

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Joo, kyllähän se dieselin "voima" on esim. tukkirekassa varmaan ihan hieno ajatus.MJPfin kirjoitti:Ai kehveli, ompa hieno!
Kyllä se vaan niin on että dieselillä tehdään voimaa ja tärpätillä pestään osia.
Re: PTracing w108 320cdi
Pientä edistymistä havaittavissa konehuoneen puolella. Kohta vuosi vaihtuu ja kesä sekä ajokausi alkaa lähestyä kovaa vauhtia



IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Imusarjasta parempia kuvia? Näyttää hyvältä!
Re: PTracing w108 320cdi
IG: @pyrytakkunen
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: PTracing w108 320cdi
Komee on myös toi alumiininen venttiilikopan "kansi" logolla
Ei ole nämä diesel-koneet tuttuja, joten korvaako alkuperäisen?

Ei ole nämä diesel-koneet tuttuja, joten korvaako alkuperäisen?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: PTracing w108 320cdi
Voi veljet kyllä tulee komea, tosi kompakti imusarja. Mielenkiintoista nähdä mitä vaikuttaa vetoalueeseen.
Ei tuohon edes sopisi tyylin puolesta mitkään peitemuovit, toi alulevy on just makee.
Ei tuohon edes sopisi tyylin puolesta mitkään peitemuovit, toi alulevy on just makee.
Re: PTracing w108 320cdi
Jännä vielä nähä mitä väriä se mestari tähän suhauttaa päälle
Kyllä laatu pysyy korkeana!!!

Kyllä laatu pysyy korkeana!!!
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: PTracing w108 320cdi
Joo kyllä tuo uusi alkuperäisen imusarjan korvaan, niin ja kyllä vanhassa mersussa saa alumiininen olla alkuperäisen muovisen sijaan tuo päällinenhismajestics kirjoitti:Komee on myös toi alumiininen venttiilikopan "kansi" logolla![]()
Ei ole nämä diesel-koneet tuttuja, joten korvaako alkuperäisen?

Kiitos! Kyllähän se taitaa ahtimesta/ahtimista tulla se vetoalue mutta yritetään tuolla saada isompaa tilavuutta painekoteloon ja tasaista täytöstä ja onhan se ainakin eri näköinen kun vakioMJPfin kirjoitti:Voi veljet kyllä tulee komea, tosi kompakti imusarja. Mielenkiintoista nähdä mitä vaikuttaa vetoalueeseen.
Ei tuohon edes sopisi tyylin puolesta mitkään peitemuovit, toi alulevy on just makee.

Ei taida mestari vielä tietää itsekkään tulevaa värivalintaajoop79 kirjoitti:Jännä vielä nähä mitä väriä se mestari tähän suhauttaa päälle![]()
Kyllä laatu pysyy korkeana!!!

Hyvää uutta vuotta 2019 kaikille!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
.
Imusarjalle kannattaisi tehdä vielä jotain.
Nykymallissaan, jos sisällä ei mitään ilmaa tasaisemmin ohjaavaa järjestelmää ole, niin ykkösen ja kakkosen täytös jää huonoksi -> savuttaa ankarasti.
Vakiomalli ei ole huono ....
Imusarjalle kannattaisi tehdä vielä jotain.
Nykymallissaan, jos sisällä ei mitään ilmaa tasaisemmin ohjaavaa järjestelmää ole, niin ykkösen ja kakkosen täytös jää huonoksi -> savuttaa ankarasti.
Vakiomalli ei ole huono ....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: PTracing w108 320cdi
Näinhän se olisi jos olis vaan yks iso kotelo, mutta kyllä tässä imusarjassa kaksi kammiota on ja "railo" jakamassa ilmaa vaikka kuvasta sitä ei näy. Vakio ei ole tosiaan huono mutta ulkonäkösyistä ja hyvistä kokemuksista muissa laitteissa tein tällaisen. Helpommallahan sitä olis tietysti päässyt jos ei olis muuttanu ollenkaantuikku kirjoitti:.
Imusarjalle kannattaisi tehdä vielä jotain.
Nykymallissaan, jos sisällä ei mitään ilmaa tasaisemmin ohjaavaa järjestelmää ole, niin ykkösen ja kakkosen täytös jää huonoksi -> savuttaa ankarasti.
Vakiomalli ei ole huono ....

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Vähän arvelinkin että ns. Wrc mallinen taitaa olla plenumi sisältä, ei pakosarja velho mene siitä mistä aita on matalin.
Oli miten oli, niin ilo tätä on kyllä seurata. Kun olisi itsellä aikaa enemmän rakennella...
Oli miten oli, niin ilo tätä on kyllä seurata. Kun olisi itsellä aikaa enemmän rakennella...
Re: PTracing w108 320cdi
.
Niin minä hitsisauman perusteella ajattelinkin, mutta parempi on auttaa etukäteen, kun takakäteen.
Laita nyt samontein sellainen 400cdi,n korkeapainepumppu sinne.
Vaikka odottelemaan, päivää parempaa.
Ja siihen vakioahtimen kompurakoteloon, ilman koneistamisia käypäinen, vakiosiiven kaltainen billetti , koneistamalla tehty imusiipi.
Sen voi vanhaan ahtimeen vaan ruuvata kiinni, ei se nyt optimaallinen ratkaisu ole, mutta näkyypä nuo toimivan ja kestävänkin.
Railpaine anturin vaihto 1600bar järjestelmästä, sekä neljän baarin mappi, niin kasassa onkin jo melkolaila setti, jolla vakiolaatikon rajoja pääsee kokeilemaan. Jopa sellaista 800/320 luokkaa, millä tuollainen uusvanha kori kyllä mukavasti liikkuu ... ja pysyy kasassakin ja taka-akseli korissa kiinni. Coolerin ja downpaipin kanssa sellainen muutaman satasen budjettiviritys.
Tulevia päivityksiä, sekä vikadiaknostiikkaakin varten olisi helpompaa, jos se obd-pistoke vielä säilyisi.
Niin minä hitsisauman perusteella ajattelinkin, mutta parempi on auttaa etukäteen, kun takakäteen.
Laita nyt samontein sellainen 400cdi,n korkeapainepumppu sinne.
Vaikka odottelemaan, päivää parempaa.
Ja siihen vakioahtimen kompurakoteloon, ilman koneistamisia käypäinen, vakiosiiven kaltainen billetti , koneistamalla tehty imusiipi.
Sen voi vanhaan ahtimeen vaan ruuvata kiinni, ei se nyt optimaallinen ratkaisu ole, mutta näkyypä nuo toimivan ja kestävänkin.
Railpaine anturin vaihto 1600bar järjestelmästä, sekä neljän baarin mappi, niin kasassa onkin jo melkolaila setti, jolla vakiolaatikon rajoja pääsee kokeilemaan. Jopa sellaista 800/320 luokkaa, millä tuollainen uusvanha kori kyllä mukavasti liikkuu ... ja pysyy kasassakin ja taka-akseli korissa kiinni. Coolerin ja downpaipin kanssa sellainen muutaman satasen budjettiviritys.
Tulevia päivityksiä, sekä vikadiaknostiikkaakin varten olisi helpompaa, jos se obd-pistoke vielä säilyisi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: PTracing w108 320cdi
Voipi olla aika perkaaminen softassa että saa kaikki herjat pois puuttuvista signaaleista?
Mitäköhän kaikkea tuo mahtaa haluta, abs eps, yms.
Mitäköhän kaikkea tuo mahtaa haluta, abs eps, yms.
Re: PTracing w108 320cdi
Kyllä tässä on tarkoitus ihan tosissaan tehdä hyvin vetävä cdi moottori. Polttoaine järjestelmään 400cdi pumppu, isot suuttimet yms. tarvittava. Voimansiirto vahvistetaan kunnolla ja 2 turboa ahdinpuolelle. Kumpaankin painevaiheeseen on jo coolerit asennettu. Toinen vesikiertoinen ja toinen perinteinen ilmakenno. Downpipen ja pakoputkiston teen riittävän kokoiseksi isollekkin tarpeelle.tuikku kirjoitti:.
Niin minä hitsisauman perusteella ajattelinkin, mutta parempi on auttaa etukäteen, kun takakäteen.
Laita nyt samontein sellainen 400cdi,n korkeapainepumppu sinne.
Vaikka odottelemaan, päivää parempaa.
Ja siihen vakioahtimen kompurakoteloon, ilman koneistamisia käypäinen, vakiosiiven kaltainen billetti , koneistamalla tehty imusiipi.
Sen voi vanhaan ahtimeen vaan ruuvata kiinni, ei se nyt optimaallinen ratkaisu ole, mutta näkyypä nuo toimivan ja kestävänkin.
Railpaine anturin vaihto 1600bar järjestelmästä, sekä neljän baarin mappi, niin kasassa onkin jo melkolaila setti, jolla vakiolaatikon rajoja pääsee kokeilemaan. Jopa sellaista 800/320 luokkaa, millä tuollainen uusvanha kori kyllä mukavasti liikkuu ... ja pysyy kasassakin ja taka-akseli korissa kiinni. Coolerin ja downpaipin kanssa sellainen muutaman satasen budjettiviritys.
Tulevia päivityksiä, sekä vikadiaknostiikkaakin varten olisi helpompaa, jos se obd-pistoke vielä säilyisi.
Sähköt ja pistoke on auton sisätiloissa jemmassa
Kyllä siinä varmasti työmaa on mutta siitä en itse osaa sanoa mitäänMJPfin kirjoitti:Voipi olla aika perkaaminen softassa että saa kaikki herjat pois puuttuvista signaaleista?
Mitäköhän kaikkea tuo mahtaa haluta, abs eps, yms.

IG: @pyrytakkunen
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: PTracing w108 320cdi
Ihmettelen miten tosta työnjäljestä voidaan epäillä että taka-akseli ei pysyis autossa kiinni 

Re: PTracing w108 320cdi
Tämä! Jälki on kaikkiaan erinomaista ja todella huolella tehtyä.laineracing kirjoitti:Ihmettelen miten tosta työnjäljestä voidaan epäillä että taka-akseli ei pysyis autossa kiinni
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: PTracing w108 320cdi
Sisustaan oli asennettu ne classikko rallipenkit aikaisemmin. Nostin kuskinpenkin paikoilleen vuosien jälkeen, kävin istumassa siinä ja totesin että ei näillä tee mieli istua pidempää matkaa joten täyty keskiä jotain muuta. Aikani tutkin asiaa ja päädyin w212 penkkeihin. Todella hyvät istua ja sivuttaistukeakin löytyy vaikka ei ole mitkään sportti versiot. Lisäksi parhaimman näköiset mersun vakio jakkarat minun mielestä. Sovitus ei sitten ollutkaan niin helppo kun aiemmilla w124 kiskoilla varustetuilla penkeillä jotka sopi muuta kun ruuvas kiinni. Näille joutu tekemään jonkin verran muutoksia lattiaan ja kiinnikkeisiin mutta nyt istuvat hienosti. Ja sähköllä toimii korkeus ja selkänojan säätö niinkun nykyaikaan kuuluu
Keskikonsolin otin malliksi myös w212 korimallista ja yllättävän hyvin sopii sekin joten taidan käyttää myös sitä lopullisessa sisustuksessa.
Vähän huono kännykkäkuva mutta kyllä siitä ajatus selviää


Vähän huono kännykkäkuva mutta kyllä siitä ajatus selviää

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Noihan näyttää sopivan oikein hyvin, etenkin toi keskikonsoli. Vielä kun w212 sisustus on sellainen pelkistetyn tyylikäs niin sopii osat vanhempaankin. Kunhan et ala 212 kojelautaa sovittamaan 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: PTracing w108 320cdi
Kai nuo penkit menee verhoiluun? Tollasenaan ei kyllä toimi klassikossa, tai ainakin mulla on ihan retina ruvella heti. Samalla kun verhoilu vaihtuisi, muuttaisin myös kaavoituksen enemmän alkuperäishenkiseksi eli pystysuuntaista makkaraa. Viininpunainen tai mikse kirkkaan punainen nahka tässä toimisi. Tästä tulee niin jumalaisen hieno auto muuten ja loistava työnjälki, niin älä oikaise sisustassa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: PTracing w108 320cdi
Kojelauta pysyy w108 korimalliin kuuluvana kuten kuvassa ja kyllähän tuo sisusta verhoillaan kokonaisuudessaan sitten kun sen aika on
Kokonaisuutta täytyy tosiaan myös miettiä vielä kun ajattelin että takapenkki aihioksi käy w108 oma penkki. Toki en oo sovittanu uusien etupenkkien kans vielä sitä että sopiiko sinnepäinkään vaan joutuuko takapenkinkin ottamaan uudemmasta

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Yks juttu mitä kans ehkä itse toteuttaisin penkkeihin, olisi vanhan mallin niskatuet. Tai ainakin vaikka W123:n 1.sarjan tuet. Ne on muistaakseni vähän kapeammat kuin W108:ssa ja veikkaisin että nuo kiskojen etäisyydet on hyvin lähellä W212. Toki eihän se ole kun vaihtaa se tyyny tuohon 212 runkoon, mutta joudut purkamaan sieltä sen Neck pro sydeemin. Saisi vaan sen kissankorva efektin mikä tuohon koppaan kuuluu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: PTracing w108 320cdi
Hyviä ideoita, kiitos niistä! Näin tehtynä sopisi myös se originaali takapenkki tyylillisesti etupenkkien kanssa!EVO X kirjoitti:Yks juttu mitä kans ehkä itse toteuttaisin penkkeihin, olisi vanhan mallin niskatuet. Tai ainakin vaikka W123:n 1.sarjan tuet. Ne on muistaakseni vähän kapeammat kuin W108:ssa ja veikkaisin että nuo kiskojen etäisyydet on hyvin lähellä W212. Toki eihän se ole kun vaihtaa se tyyny tuohon 212 runkoon, mutta joudut purkamaan sieltä sen Neck pro sydeemin. Saisi vaan sen kissankorva efektin mikä tuohon koppaan kuuluu.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Se takapenkki ei taida sinne sopia, on niin eri muotoinen se oviaukon ja takapyöränkotelon alue. Verhoilee etupenkit samalla tyylillä niin eikö se niin oo paras. Minkäslainen savotta on se keskikonsolin etuosan sovittaminen kojalaudan kanssa yhteen?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: PTracing w108 320cdi
Joo mielummin tekee uusien etupenkkien verhoilusta vanhan tyylistä niin pysyy sisusta korin aikakauteen sopivana ja voi käyttää sitä w108 omaa takapenkkiä. Keskikonsolin etupää täytyy rakentaa että saa sopimaan hyvin, mutta ei mahdoton savotta. Sisukset konsolista poistin tuota lokeroa lukuunottamatta. Tuo väyrysen vaihdekeppi on niin iso laite että jonkinlainen konsoli on pakko tehdä niin tuo on kyllä hyvä aihio 

IG: @pyrytakkunen