
A-malli W177
A-malli W177
Uusi A (W177) esitellään tänään. Virallisia kuvia odotellessa tämmöinen otos uutuudesta:


ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: A-malli W177
Tulihan tuo Live-stream Amsterdamista seurattua, hyvältä näyttää W177-sarjalainen ja pääjohtaja Zetschen mainio englannin kielentaito kiinnitti huomiota.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: A-malli W177
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: A-malli W177
Kävin eilen koeajolla punaisen A-sarjalaisen kanssa. Kyllähän tuo täysdigitaalinen MBUX mittaristo ja multimediajärjestelmä on mahtava ja tuo tosiaan uuden auton fiilistä. 200 bensassa riitti tehot hyvin ja väänsi alhaalta, eikös tää ollut vain 1.3l kone? Rengasmelusta isot miinukset. AMG Line, oisko ollu 18" kiekot alla, rengasmelu teki kyllä kehäteillä ajelusta epämiellyttävää.
Re: A-malli W177
Sisätilojen laatuvaikutelma on kyllä kohdillaan, kun ruksii AMG-paketin ja isommat näytöt. Tosin silloin puhutaan jo pitkälti päälle 40 kiloeuron autosta. Rengasmelu ei mielestäni ollut juuri sen pahempi kuin S204:ssa, mutta ainakin tuossa ajamassani autossa moottorista kantautui hyttiin 1500-2000 kierroksella todella häiritsevä kumea ääni. Kyseessä siis A200 Edition AMG.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: A-malli W177
Menossa uusi a-sarjalainen tilaukseen. Kokemuksia siitä pienemmästä näytöstä? Kellään, vai onko kaikki tilannut sillä 10+" näytöllä
Re: A-malli W177
Tilattu "karvalakki"malli noilla 7" näytöillä ja kun alkuperäistä navia ei raaskinut ruksia lisävarustelistalta mukaan niin vaihtoehtona otettu halvempi älypuhelimen liitosoptio ja kännyssä on jo odottamassa Android Auto softa.juzaari kirjoitti:Menossa uusi a-sarjalainen tilaukseen. Kokemuksia siitä pienemmästä näytöstä? Kellään, vai onko kaikki tilannut sillä 10+" näytöllä
Katsotaan nyt vielä olisiko tuosta OBD lisäpalikasta (Mercedesme) rahalle vastinetta.
Re: A-malli W177
Se OBD-palikkahan on ilmainen. Tarkoitatko sittenkin uudempien mallien Mercedes Me palvelua joka on ihan eri asia?v6omega kirjoitti:
Katsotaan nyt vielä olisiko tuosta OBD lisäpalikasta (Mercedesme) rahalle vastinetta.
Re: A-malli W177
Tuli käytyä ihmettelemässä näyttö uudemman kerran. Kaikki tarpeellinen näkyy ja ihan ok. Vaatisi sen Premium paketin, että näyttö olisi se 10"+ kummallakin puolella. Hintaa semmoiset 5000e lisää, riippuen mallista. Toki kaikkea muuta kivaa mukana. Ei vaan ollut minusta tuon euro määrän arvoinen.
Se älypuhelin lisävaruste on kohtuu turha Androidin kanssa, Omenalla hyvä. Itse sen ensin ruksin mukaan, mutta kun kokeilin, tiputin pois koska luurina Sampan S8. Saa sitten jälkikäteen samalla hinnalla huollon kautta jos luuri vaihtuu tai Android ominaisuudet paranee. Tammikuuta odotellessa...
Ja Mercedes Me moduli. Eli varuste 362 on W177 versiossa vakiona, käsittääkseni kaikissa malleissa?
Se älypuhelin lisävaruste on kohtuu turha Androidin kanssa, Omenalla hyvä. Itse sen ensin ruksin mukaan, mutta kun kokeilin, tiputin pois koska luurina Sampan S8. Saa sitten jälkikäteen samalla hinnalla huollon kautta jos luuri vaihtuu tai Android ominaisuudet paranee. Tammikuuta odotellessa...
Ja Mercedes Me moduli. Eli varuste 362 on W177 versiossa vakiona, käsittääkseni kaikissa malleissa?
Re: A-malli W177
Kommunikaatiomoduuli 362 on vakio mutta onko vakiona jotain noista Mercedes Me palveluista? 177:n hinnasto näyttää aika kryptiseltä.
Re: A-malli W177
Itselle tuli 10" + 10" näytöillä, eikä kyllä käynyt mielessäkään pienemmillä ruuduilla.juzaari kirjoitti:Tuli käytyä ihmettelemässä näyttö uudemman kerran. Kaikki tarpeellinen näkyy ja ihan ok. Vaatisi sen Premium paketin, että näyttö olisi se 10"+ kummallakin puolella. Hintaa semmoiset 5000e lisää, riippuen mallista. Toki kaikkea muuta kivaa mukana. Ei vaan ollut minusta tuon euro määrän arvoinen.
Ei itseasiassa tarvi Premium paketteja, Advantage riittää.
Re: A-malli W177
Jos itse luin tuota hinnastoa oikein niin tarvitaan Connectivity-paketti älypuhelimeen (PBI), 600 € jotta tuo kehittyneempi Mercedes Me toimii (vrt ilmainen OBD palikka ....)DBFI kirjoitti:Kommunikaatiomoduuli 362 on vakio mutta onko vakiona jotain noista Mercedes Me palveluista? 177:n hinnasto näyttää aika kryptiseltä.
Ja näkyy tuosta A-mallista julkaistun uusi versio A160, sama 1.3l besamoottori ja tehoja maltillisesti 109 hv (nuuka voisi miettiä rahan säästöä, ostaa tuo halvin malli ja myöhemmin lastuttaa)
Re: A-malli W177
Totta, tuossahan tulee näyttöjen lisäksi mukana:egyptian kirjoitti:Itselle tuli 10" + 10" näytöillä, eikä kyllä käynyt mielessäkään pienemmillä ruuduilla.juzaari kirjoitti:Tuli käytyä ihmettelemässä näyttö uudemman kerran. Kaikki tarpeellinen näkyy ja ihan ok. Vaatisi sen Premium paketin, että näyttö olisi se 10"+ kummallakin puolella. Hintaa semmoiset 5000e lisää, riippuen mallista. Toki kaikkea muuta kivaa mukana. Ei vaan ollut minusta tuon euro määrän arvoinen.
Ei itseasiassa tarvi Premium paketteja, Advantage riittää.
- 365 Kovalevynavigointi
- P44 Pysäköintipaketti
- P49 Peilipaketti
Re: A-malli W177
Advantagessa vain medianäyttö isompi eli se oikeanpuoleinen. Ei kumpikin, mikäil myyjään uskomista. Vaatii ominaisuuden täysin digitaalinen näyttö, jotta myös "mittaristo" 10"
Re: A-malli W177
Näin on, täysin digitaalinen näyttö ja hintaa 590€juzaari kirjoitti:Advantagessa vain medianäyttö isompi eli se oikeanpuoleinen. Ei kumpikin, mikäil myyjään uskomista. Vaatii ominaisuuden täysin digitaalinen näyttö, jotta myös "mittaristo" 10"
Re: A-malli W177
Ja tuo Advantage paketti 2700 € + Täysin digitaalinen näyttö 668 € = nostaa auton hankintahintaa yksistään 10% (3368 €)juzaari kirjoitti:Advantagessa vain medianäyttö isompi eli se oikeanpuoleinen. Ei kumpikin, mikäil myyjään uskomista. Vaatii ominaisuuden täysin digitaalinen näyttö, jotta myös "mittaristo" 10"
Re: A-malli W177
Tuostahan se jäi mullakin A:n hankkiminen kiinni. AMG-paketin ja isojen näyttöjen kanssa hinta istui jo 43 kiloeuron tuntumassa. Pienellä lisäpanostuksella sai C:n ihan ok kilkkeillä. Pikkunäytöt ei itseä sytyttäneet lainkaan. Mieluummin perinteiset rinkulat.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: A-malli W177
Uuden A-sarjan myötä on alkanut kiinnostamaan mersu-neitsyyden menetys. Mutta kertokaapas nyt tyhmälle, että mitä eroa on malleilla a180 ja a200. Ainakin a200 mallissa on enemmän moottoritehoa, mutta onko muuta eroa. esim auton mitoissa?
Re: A-malli W177
Ei ole muuta eroa. Mersuissa kirjain kertoo korin ja numerot viittaa moottoriin.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: A-malli W177
Hepat eroina, tosin moottori on sama Rellu/Mese yhteistyön tuottama 1,3l. Kuin on myös A160 mallissakin. A220 ja 250 on sitten 2l myllyllä. Tämä Mesen omaa tuotantoa.
Re: A-malli W177
Kiitoksia vastauksista. Eli meikäläiselle riittää tuo 180-malli. Mieluummin sijoitan rahat varustepakettiin kuin muutamaan hevosvoimaan 

Re: A-malli W177
Mistään OM602:ta uudemmasta moottorista ei ole kokemusta, mutta jotenkin tuntuisi luontevammalta vielä sijoittaa rahat vielä mieluummin Mersun tekemään koneeseen kuin varusteisiin. Mutta tällä tuntumalla ei varmasti nykypäivänä ole välttämättä sellaista pohjaa kuin muinaisvuosina.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: A-malli W177
No niin, w177 on pihassa ja muutama huomio
- 136 hv koneella (ja 7 portaisella automaatilla) pärjää ihan hyvin liikenteessä
- kovalevynavigoinnin saa ostettua jälkikäteen Mercedes Me porttaalista reiluun 700€ hintaan
- Samaisessa porttaalissa on tarjolla myös Vodafone/Elisan wifi + nettiradiopaketti autoon
- auton etukamera likaantuu herkästi ja LIM (= Electronic speed limiter ) lakkaa tällöin toimimasta
- tuo vakionopeudensäätimen käyttö vaatii hieman totuttelua, näytöllä näkyy asetettu nopeus vaan jostain syystä auto ei tuota aina noteeraa, vika ilmeisesti ratin ja penkin selkänojan välissä
- kaistavahti aiheuttaa jossain vaiheessa joko ketjukolarin tai kuljettajalle sydänkohtauksen, sen verran ärhäkkä tuo on toiminnaltaan
- Android Auto toimii todella hyvin MBUXin kanssa, puhelin käynnistää sovelluksen automaattisesti kun kytkee USB piuhan kiinni ja mm. keskikonsolista navipikanäppäimen painallus käynnistää taasen Google navikartaston auton oikeanpuoleiselle näytölle jne
- 136 hv koneella (ja 7 portaisella automaatilla) pärjää ihan hyvin liikenteessä
- kovalevynavigoinnin saa ostettua jälkikäteen Mercedes Me porttaalista reiluun 700€ hintaan
- Samaisessa porttaalissa on tarjolla myös Vodafone/Elisan wifi + nettiradiopaketti autoon
- auton etukamera likaantuu herkästi ja LIM (= Electronic speed limiter ) lakkaa tällöin toimimasta
- tuo vakionopeudensäätimen käyttö vaatii hieman totuttelua, näytöllä näkyy asetettu nopeus vaan jostain syystä auto ei tuota aina noteeraa, vika ilmeisesti ratin ja penkin selkänojan välissä
- kaistavahti aiheuttaa jossain vaiheessa joko ketjukolarin tai kuljettajalle sydänkohtauksen, sen verran ärhäkkä tuo on toiminnaltaan
- Android Auto toimii todella hyvin MBUXin kanssa, puhelin käynnistää sovelluksen automaattisesti kun kytkee USB piuhan kiinni ja mm. keskikonsolista navipikanäppäimen painallus käynnistää taasen Google navikartaston auton oikeanpuoleiselle näytölle jne
Viimeksi muokannut v6omega, Pe 07.12.2018 13:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: A-malli W177
Erikoista, ite en oo Limiteriä käyttänyt, mutta vakkarin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Kamerasta on muistaakseni kerran tullut ilmoitus, että se on likainen (tai taisi olla lasi jäässä, enkä raaputtanut siitä kohtaa)v6omega kirjoitti:- auton etukamera likaantuu herkästi ja LIM (= Electronic speed limiter ) lakkaa tällöin toimimasta
- tuo vakionopeudensäätimen käyttö vaatii hieman totuttelua, näytöllä näkyy asettu nopeus vaan jostain syystä auto ei tuota aina noteeraa, vika ilmeisesti ratin ja penkin selkänojan välissä
Tämä totta, mutta siihenkin tottui, tai siis oppi ajamaan kaistojen välissä niin, ettei tuo täräyttelev6omega kirjoitti:- kaistavahti aiheuttaa jossain vaiheessa joko ketjukolarin tai kuljettajalle sydänkohtauksen, sen verran ärhäkkä tuo on toiminnaltaan


Re: A-malli W177
Kai tässä puhutaan tuulilasilla olevasta kamerasta jonka tunnetusti saa puhdistettua pyyhkimiä käyttämällä? En kyllä ymmärrä mihin 177 käyttää kameraa limitterillä, muistelisin ettei Distronic plussakaan käytä kameraa nopeudensäätöön.egyptian kirjoitti:Erikoista, ite en oo Limiteriä käyttänyt, mutta vakkarin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Kamerasta on muistaakseni kerran tullut ilmoitus, että se on likainen (tai taisi olla lasi jäässä, enkä raaputtanut siitä kohtaa)v6omega kirjoitti:- auton etukamera likaantuu herkästi ja LIM (= Electronic speed limiter ) lakkaa tällöin toimimasta
- tuo vakionopeudensäätimen käyttö vaatii hieman totuttelua, näytöllä näkyy asettu nopeus vaan jostain syystä auto ei tuota aina noteeraa, vika ilmeisesti ratin ja penkin selkänojan välissä
Re: A-malli W177
Itseasiassa, itselle juuri vastaantuleva rekka roiskaisi loskaa keulaan aiheuttaen ilmoituksen ja tämä sama se oli, mikä aiemminkin tullut, eli liittyy alhaalla puskurissa oleviin tunnistimiin.DBFI kirjoitti:Kai tässä puhutaan tuulilasilla olevasta kamerasta jonka tunnetusti saa puhdistettua pyyhkimiä käyttämällä? En kyllä ymmärrä mihin 177 käyttää kameraa limitterillä, muistelisin ettei Distronic plussakaan käytä kameraa nopeudensäätöön.egyptian kirjoitti: Erikoista, ite en oo Limiteriä käyttänyt, mutta vakkarin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Kamerasta on muistaakseni kerran tullut ilmoitus, että se on likainen (tai taisi olla lasi jäässä, enkä raaputtanut siitä kohtaa)
Re: A-malli W177
Eli kameran likaantumisesta ei ollut kyse vaan Distronic-tutkan/tutkien päälle kertyneestä loskasta. Sitä sattuu näillä keleillä usein. En kyllä ole koskaan saanut limiter varoitusta, tai ei ainakaan ensimmäisenä listalla ole. Tuleeko sitten päälimmäiseksi jos käyttää limitteriä, itse en sitä koskaan käytä.egyptian kirjoitti: Itseasiassa, itselle juuri vastaantuleva rekka roiskaisi loskaa keulaan aiheuttaen ilmoituksen ja tämä sama se oli, mikä aiemminkin tullut, eli liittyy alhaalla puskurissa oleviin tunnistimiin.
Re: A-malli W177
Lisää pieniä huomiota autosta
- suomenkielinen ohjekirja n. 600 s
- MBUX ei tunnista kovin helposti 'Hi Mercedes' huudahtusta, onneksi on ratissa manuaalinen kytkin äänikomennoille
- langaton lataus olikin lisävaruste - ei vakiona mukana :- (
- Kun MBUXilta kysyy ulkolämpötilaa, vastauksena saa infonäytölle säätilan Sindelfingen, Baden-Wurttembergissä kerrasta toiseen (onhan se kiva nähdä millainen sää on tänään Mersun syntymäpaikassa) vaikka sisältöjen tarjoajana mainostetaan Forecaa.

Tämäkin on MBUXin vakio-ominaisuus josta pääsee eroon hankkimalla 200 €/v kustantava datapaketti autolle...
- suomenkielinen ohjekirja n. 600 s

- MBUX ei tunnista kovin helposti 'Hi Mercedes' huudahtusta, onneksi on ratissa manuaalinen kytkin äänikomennoille
- langaton lataus olikin lisävaruste - ei vakiona mukana :- (
- Kun MBUXilta kysyy ulkolämpötilaa, vastauksena saa infonäytölle säätilan Sindelfingen, Baden-Wurttembergissä kerrasta toiseen (onhan se kiva nähdä millainen sää on tänään Mersun syntymäpaikassa) vaikka sisältöjen tarjoajana mainostetaan Forecaa.

Tämäkin on MBUXin vakio-ominaisuus josta pääsee eroon hankkimalla 200 €/v kustantava datapaketti autolle...
Viimeksi muokannut v6omega, Ti 11.12.2018 12:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: A-malli W177
Joo tässä jännä bugi itsellä, kun hakee hotelleja/ravintoloita/kahviloita tolla auton tiettarilla ajaessa, niin välilä se jostain syystä luulee, että ollaan Sindelfingenissä. Välillä taas ihan GPS:n mukaanv6omega kirjoitti: - Kun MBUXilta kysyy ulkolämpötilaa, vastauksena saa infonäytölle säätilan Sindelfingen, Baden-Wurttembergissä kerrasta toiseen (onhan se kiva nähdä millainen sää on tänään Mersun syntymäpaikassa)

Re: A-malli W177
Mikä funktio on tuolla punaisella ledillä kuljettajan ovessa lähellä peiliä - autossa ei ole hälytintä?egyptian kirjoitti:Joo tässä jännä bugi itsellä, kun hakee hotelleja/ravintoloita/kahviloita tolla auton tiettarilla ajaessa, niin välilä se jostain syystä luulee, että ollaan Sindelfingenissä. Välillä taas ihan GPS:n mukaanv6omega kirjoitti: - Kun MBUXilta kysyy ulkolämpötilaa, vastauksena saa infonäytölle säätilan Sindelfingen, Baden-Wurttembergissä kerrasta toiseen (onhan se kiva nähdä millainen sää on tänään Mersun syntymäpaikassa)
Ja mistä varastaa sähköä autokameralle (autossahan on valmiina hyvät kamerat eteen ja taaksepäin vaan tuollaista autokameran tallennustoimintoa ei ole, vinkki MBUX kehittäjille)
Ja käyttökokemuksia (edit 2020-01-19)
Auto on aika arvokas, tuolla lähtöhinnalla n. 33 k€, saisi aika hyvin varustellun korealaisen. Lisävarusteet kalliita, kuten isommat 10" näytöt vakio 7" sijaan
Ajofiilis on kuin isolla mikroautolla, jousitus on aika kova joka taasen tajoaa mutkaisella asfalttitiellä todella hyvän ajokokemuksen, auto suorastaan liimautuu tien pintaan.
Ennätysalhainen ilmanvastus toimii,moottoritienopeuksissa kulutus pysyy yllättävän pienenä.
Kiva muotoilu ja muodikas ulkonäkö!
Auton ohjekirjalle on keksitty ovela paikka hanskalokerossa.
Ilmestyessään MBUX oli vallan uutta automaailmassa.
Android Auto toimii hyvin - infoa saa jopa kahdelle eri näytölle yhtäaikaaa (maksullinen lisävaruste)
Mersu lämpenee nopeasti ajossa (vain 1.3l kone...) vaan tuo Defan säteilylämmitin öljypohjassa on kyllä onneton tapaus, Calixin letku- tai lohkolämmitin voittaa 100 - 0 lämmitystehossa.
Kun pyyhkijän vartta ei saa nostettua juuri ollenkaan pyyhkimien olessa lepoasennossa, on suhteellisen hankalaa skrapata ikkunaa ja harjata lumet pois.
Jos haluaapi esim. vaihtaa talvella pyyhkijän sulat niin ensin tulee raivata lumiselta ikkunalta pyyhkijöille sen verran tilaa että mahtuvat liikkumaan. Tämän jälkeen pitää siirtyä autoon sisälle, painella kosketusnäytön valikkoja ja etsiä asetus millä pyyhkijät siirtyvät sen verran että pyyhkijän vartta voi nostaa vaihto- (tai jään skrapausta) varten ja siirtyä takaisin ulos hoitamaan homma loppuun.
Takalasin pyyhkimen katkaisin oudossa paikassa - käyttö ei onnistu ilman, että irrottaa käden ratista ja katkaisinta on hankala käyttää ja itse katkaisin on jäykkä toiminnaltaan
Hanskat kädessä tulee helposti painettua hätävilkut päälle eli tuossa muodikkaassa käyttöpaneelissa on nappulat liian lähellä toisiaan ja liian pienet nakkisormille.
Tilasin autoon ilmaisen 28 päivän dataliittymän ja nyt saa toimimaan auton oman internet radion - TuneIn vaan eipä tuo toimi samoin kuin esikuvansa Anroid maailmassa.
Auto (MBUX) luulee edelleen olevansa fyysisesti jossain Saksassa (GPS ei näköjään anna sijaintia TuneIn sovellukselle jos ei ole ostanut yli 700 € navigointia autoon...)



Ja kotimaisia radioasemia on vaikea löytää ja MBUXin TuneIn ei osaa soittaa kaikkia asemia.
Ja mersun vakio-ominaisuus
- koko mittariston täyttävä vakioilmoitus joka kerta kun käynnistää auton takapenkillä auki olevista turvavöistä, ärsyttävää
- samaten koko mittariston täyttää ilmoitus vaikkapa likaantuneesta tutkasta, eikö pienempi ilmoitus riittäisi. Ennen vanhaan oli autossa kätevät varoitusvalot vaan ei enää
- navigoinnin saa aktivoitua jälkikäteen, samoin auton tilan kyselyn ja paikannuksen (Mercedes Me sovellus)
Ja MBUX kokemuksia:
- Hi Mercedes, tunnistaa komennon todella nihkeästi, johtuu ilmeisesti kuljettajan savon murteesta
- Kun MBUXia komentaa vaihtamaan radionkanavan, kysyy se mikä on aseman nimi - selitäppä tuolle suomalaisen radioaseman nimi siten että MBUX se ymmärtää :- ) (Sama juttu kun pyytää soittamaan USB tikulta musiikkia..), onneksi esim. next komento toimii eli suomen kielen tuki puuttuu
- navigoinnissa kertoa MBUXille suomalaisten paikojen/teiden nimiä :- ), ei siis suomen kielen tukea
Tilat
- etupenkeillä matkustaa muhkeasti ja muoviset penkit ovat talvella kylmät
- takapenkit on muotoiltu siten, että siellä viihtyy vain kaksi henkilöä vaikka auto on vain 9mm kapeampi kuin esim. V70 II, keskipaikalle ei mahdu täysikasvuinen aikuinen kuin kenkälusikalla avittamalla eli auto on käytännössä 2+2 paikkainen
- mukava plussa olisi takapenkkien istuinlämmitys
- takajousitus antaa periksi jos takapenkillä on isoja aikuisia
Ajaminen
- autoa on ilo ajaa näin normaaliliikenteessä vaan nopea kiihdytys lyö aina kickdownin päälle ja pienemmän vaihteen sisään, moottori ulvoo vaan kiihtyvyys on kovin vaatimatonta kierroslukualueen yläpäässä. Sama ominaisuus on liki kaikissa automaateissa, kukahan ohjelmoisi lootan toiminnan siten että auto kiihdyttäisi pakotettuna vain 2000-3500 rmp alueella jokaisella vaihteella tarvittaessa kaasu pohjassa, kiihtyvyys olisi tällöin varmasti riittävä ja miellyttävä myös korvalle, tuo mahdollisesti sekunnin parannus 0-100 km kiihdytyksessä polkemalla konetta siten että kiekkamittarin neula käy punaisella ei ole kivaa millään muotoa.
-Etuikkuna huurtuu herkästi peilin kohdalta (huono ilmankierto ko. kohdassa)
-kaistavahti on turhan äkäinen
- vaihteisto joskus hieman nykäisee 2/3 vaihteella vaihtaessa hitaassa nopeudessa (parantunut tilanne parin päivityksen jälkeen, nyt ainoastaan saattaa hieman "nypyttää" 1. vaiheteella jos lähdössä)
- yllättävän hyvin auto menee lumista mäkeä ylös kunhan muistaa ennen nousua ottaa luistoneston pois päältä
Kori
- tankin luukkua on pakkasella hankala saada auki kun paikat ovat muutenkin jäässä
- auto on aika matala ja pohja raapii maata helposti huonosti auratuilla teillä, toisaalta => alhainen ilmanvastus => pieni kulutus maantienopeuksilla
- moottoritiellä auto menee sujuvasti, rengasmelua vaan tulee ikävästi auton takaosasta
- ilmastointilaite pitää aika kovaa meteliä, lieneekö syynä aika pieni ilman tuloaukko keskellä koelautaa ikkunan edessä
- hattuhyllyn "lukituskiinnike" irtoaa käytössä (ja hukkuu), osaa ei saa erikseen vaan pitää tilata koko uusi sivupaneeli
Viimeksi muokannut v6omega, Ma 02.01.2023 12:33. Yhteensä muokattu 54 kertaa.