Elikkäs SL500 vm-90, perseen pitäs nousta laskee napista painamalla. Ei toimi.
Vetää kokoajan kentään joten otettiin vivusta irti se "säätäjä" auton alta. Nyt haluisin toimimaan tuon joten mistä lähen ehtimään vikaa? Vivusta käsin kääntämällä alusta nousee ja laskee perästä, mut ei napista.
R129, tasonsäätö
R129, tasonsäätö
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Re: R129, tasonsäätö
Tässä englanninkielisessä säikeessä on kuvattu eräs tavallisimmista ADS1 R129 tasonsäätövioista: https://www.benzworld.org/forums/r129-s ... -us-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli kaasunestejousituksen ohjausventtiilissä on pieni sintrattu suodatin, joka ajan myötä tukkeutuu. Jos autossasi on optio "216", sekä etu- että takapään tulisi nousta valokatkaisijan viereisestä napista. En ole kuullut, että R129:ään olisi ollut saatavilla tasonsäätöä pelkästään taakse?
Eli kaasunestejousituksen ohjausventtiilissä on pieni sintrattu suodatin, joka ajan myötä tukkeutuu. Jos autossasi on optio "216", sekä etu- että takapään tulisi nousta valokatkaisijan viereisestä napista. En ole kuullut, että R129:ään olisi ollut saatavilla tasonsäätöä pelkästään taakse?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut pazo, Ma 14.01.2019 21:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: R129, tasonsäätö
Mitään erillistä tasonsäätöä ei taakse ole, kuten Pazo totesi. Hänellä on syvällistä tietoa ADS1:stä.
"Vivulla" tarkoitetaan varmaan hydrauliventtiilin käyttövipua, jolla venttiili on yhdistetty etuoikealla pienellä hydraulisylinterillä kiinni kallistuksen vakaajaan. Kojetaulun napista painamalla korotus päälle, työntää pieni työsylinteri hyd.venttiilin täyttöasentoon, jolloin auto nousee n. 3cm. nopeuden ollessa alle 50km/h. Kovemmat nopeudet laskevat alustan automaattisesti vieläpä kahdessa eri vaiheessa nopeudesta riippuen.
Liikkeet ovat hitaita ja pieniä, ei verrattavissa esim. Airmaticiin.
Jos systeemi ei toimi, on ensimmäisenä tarkistuskohteena tämän hydrauliventtiiliä käyttävän pienen työsylinterin toiminnan tarkistus.
"Vivulla" tarkoitetaan varmaan hydrauliventtiilin käyttövipua, jolla venttiili on yhdistetty etuoikealla pienellä hydraulisylinterillä kiinni kallistuksen vakaajaan. Kojetaulun napista painamalla korotus päälle, työntää pieni työsylinteri hyd.venttiilin täyttöasentoon, jolloin auto nousee n. 3cm. nopeuden ollessa alle 50km/h. Kovemmat nopeudet laskevat alustan automaattisesti vieläpä kahdessa eri vaiheessa nopeudesta riippuen.
Liikkeet ovat hitaita ja pieniä, ei verrattavissa esim. Airmaticiin.
Jos systeemi ei toimi, on ensimmäisenä tarkistuskohteena tämän hydrauliventtiiliä käyttävän pienen työsylinterin toiminnan tarkistus.
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08


