Jäähdytin kuumana 270E cdi vm 2002
Jäähdytin kuumana 270E cdi vm 2002
Illalla puoliso tuli kotiin ja sanoi että mersusta (270Ecdi vm 2002) kuuluu omituista ääntä edestä. Pakkasyön jälkeen käynnistin auton, nesteen lämpö nousi heti 80-100 asteeseen, ajoin kilometrin ja 120 astetta. Konepelti auki ja selvisi edestä ujeltaa ja imee ilmaa kuin paras imuri. Äkkiseltään vaikutti, että jäähdytinnestettäkin oli riittävästi, lirautin pikkuisen lisää mutta ongelma ei poistunut. Ajoin takaisin ja parin tunnin päästä kokeilin uudestaan ja heti ujellus päälle ja lämpö 120 asteeseen. Kestöökö ajaa 5 km korjaamolle vai onko jotain muuta tehtävissä?
Re: Jäähdytin kuumana 270E cdi vm 2002
Lämpötila anturi lienee rikki.
Eli lähtee pyörittämään flektiä heti täysillä vai?
Eli lähtee pyörittämään flektiä heti täysillä vai?
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: Jäähdytin kuumana 270E cdi vm 2002
Voi olla että jäähdytin nesteen pakkaskestävyys ei ole riittävä ja jäätää syylarin alaosaan ja neste ei kierrä
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Jäähdytin kuumana 270E cdi vm 2002
Joo, heti alkaa "imuri" päälle käynnistettäessä. Auto oli huollossa 2 kk sitten ja laitettiin uusi -43° kestävä neste, toivottavasti. Joku arveli että joku läppä ei päästäisi nestettä eteenpäin. Mutta kestääkö siis ajaa 5 km?
Re: Jäähdytin kuumana 270E cdi vm 2002
Ei kai se heti startin jälkeen 120 astetta voi olla pienen lenkin jälkeen?
Koitapa käyntiin niin että irroitat lämpötila anturin pistokkeen. Mitä lämpömittari sitten sanoo?
Koitapa käyntiin niin että irroitat lämpötila anturin pistokkeen. Mitä lämpömittari sitten sanoo?
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Jäähdytin kuumana 270E cdi vm 2002
Jos mittari näyttä noin heti kylmäkäynistyksen jälkeenjusa82 kirjoitti:Ei kai se heti startin jälkeen 120 astetta voi olla pienen lenkin jälkeen?
Koitapa käyntiin niin että irroitat lämpötila anturin pistokkeen. Mitä lämpömittari sitten sanoo?
niin anturi sen johto, mittari rikki tai sitten ikävämpi juttu kannetiviste kansi rikki
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Jäähdytin kuumana 270E cdi vm 2002
Imurin äänni lähteekös se moottorin jäähdytimen puhaltimesta,jsj-17 kirjoitti:Joo, heti alkaa "imuri" päälle käynnistettäessä. Auto oli huollossa 2 kk sitten ja laitettiin uusi -43° kestävä neste, toivottavasti. Joku arveli että joku läppä ei päästäisi nestettä eteenpäin. Mutta kestääkö siis ajaa 5 km?
"läppä" mikä voisi estää nesteeen kierron on termostaatti tosin senkään kinni jumitumien ei kylmän mottorin käynistyksessä
heti nosta lämpöjä 120c asti,
onko letku siinä ylhällä oikeesti kuuma
Mökkillä
'
'
Re: Jäähdytin kuumana 270E cdi vm 2002
Itse vaihtelin kerran lämpötila-anturin 270 koneeseen.
Menikö nyt pistoke huonosti mutta heti kun löi käymään niin flekti lähti pyörimään ja veti varmaan täysillä kierroksilla.
Aika humina. Pistoke oikein niin tokeni
Menikö nyt pistoke huonosti mutta heti kun löi käymään niin flekti lähti pyörimään ja veti varmaan täysillä kierroksilla.
Aika humina. Pistoke oikein niin tokeni
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: Jäähdytin kuumana 270E cdi vm 2002
Joo. Anturi oli rikki. Vaihdettu ja taas toimii. Kiitos kommenteista!