C200cdi korjailua...
C200cdi korjailua...
Latausongelmia, toimii päivän pari ja sitten alkaa vilkkua ja akku tyhjenee. Apuvirralla lähtee ja lataa taas. Akku uusittu. Laturi siis ongelmana, mutta onko kaikissa cdi koneisissa C-mersuissa vesijäähdytteinen laturi mitä ei ole juuri missään hyllyssä ? Sen olen oppinut autoja rassatessa että jos osa ei ole saatavilla helposti niin mieti vielä oisko joku muu vika kuitenkin, on näitä kiisseli C-korisia niin paljon tien päällä kuitenkin.
Meinasin nyt kuitenkin ottaa sen irti ja katsoa hiilet miltä näyttää. Onko muilla ollut laturi remppaa tollaseen ?
Toinen ropleema siinä on kuskinoven keskuslukitus joka kyllä avaa mutta ei sulje, mikä siinä mahtaa olla tyypillisin kohde kun muut ovet pelaa ok ?
Kiitän vinkeistä,
JJ
S203 C200cdi 2002 352tkm
Meinasin nyt kuitenkin ottaa sen irti ja katsoa hiilet miltä näyttää. Onko muilla ollut laturi remppaa tollaseen ?
Toinen ropleema siinä on kuskinoven keskuslukitus joka kyllä avaa mutta ei sulje, mikä siinä mahtaa olla tyypillisin kohde kun muut ovet pelaa ok ?
Kiitän vinkeistä,
JJ
S203 C200cdi 2002 352tkm
Re: C200cdi korjailua...
"kuskinoven keskuslukitus"
Mulla tuli sama ongelma. En tiedä mikä oli juurisyy, mutta purkaamolta ostin kuskin oveen koko lukkopaketin, taisi olla 70 €. Pikkupuuhastelu oli kun lukkopaketti on alumiinilevyn ja ovipellin välissä, joten popniittikamat täytyy varata mukaan.
Mulla tuli sama ongelma. En tiedä mikä oli juurisyy, mutta purkaamolta ostin kuskin oveen koko lukkopaketin, taisi olla 70 €. Pikkupuuhastelu oli kun lukkopaketti on alumiinilevyn ja ovipellin välissä, joten popniittikamat täytyy varata mukaan.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Re: C200cdi korjailua...
JuhaP, volkkareista tuttu ratkaisu siis....eli oliko se ykspaketti missä kaikki vai onko se lukitus useammassa murikassa ? Oliko pneumaattinen ?
Re: C200cdi korjailua...
Onnistu vesilaturin huolto ainaki minulla tuohon väyryseen. Vaihoin hiilet ja laakerit 100tkm:ä sitte. Muistelisin olleen juttua näistä latureista täällä forumilla, mutta olet varmaan jo lukenu...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C200cdi korjailua...
Tarkista alkuun laturin vapaa kytkin eli se hihna pyörä että ei luista joskus hajoaa niin että välillä on vapaa molempiin suuntiin joskus ei,mrjj kirjoitti:Latausongelmia, toimii päivän pari ja sitten alkaa vilkkua ja akku tyhjenee. Apuvirralla lähtee ja lataa taas. Akku uusittu. Laturi siis ongelmana, mutta onko kaikissa cdi koneisissa C-mersuissa vesijäähdytteinen laturi mitä ei ole juuri missään hyllyssä ? Sen olen oppinut autoja rassatessa että jos osa ei ole saatavilla helposti niin mieti vielä oisko joku muu vika kuitenkin, on näitä kiisseli C-korisia niin paljon tien päällä kuitenkin.
Meinasin nyt kuitenkin ottaa sen irti ja katsoa hiilet miltä näyttää. Onko muilla ollut laturi remppaa tollaseen ?
Toinen ropleema siinä on kuskinoven keskuslukitus joka kyllä avaa mutta ei sulje, mikä siinä mahtaa olla tyypillisin kohde kun muut ovet pelaa ok ?
Kiitän vinkeistä,
JJ
S203 C200cdi 2002 352tkm
onko sähköinen lisä lämmitin asetuksista päällä jos on niin sekin voi hajoilessan tehdä että välillä tyhjää akkua
useimiten jos vesijähdyteinen laturi on hajalla niin syy on jo mainittu säädin hiili paketti tai sitten tuo vapaa kytkin
muu osa laturia kestää usein yli 600tkm
tilaus tavaraahn kaikki nykisin suomessa on
Mökkillä
'
'
Re: C200cdi korjailua...
Kaikissahan ei ole vesilatureita ja normilaturin vaihto osana on ihan järkevä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C200cdi korjailua...
Saakohan jännitteensäätimen hiilineen irti siinä ihan laturin ollessa paikallaan ?Tarkista alkuun laturin vapaa kytkin eli se hihna pyörä että ei luista joskus hajoaa niin että välillä on vapaa molempiin suuntiin joskus ei,
onko sähköinen lisä lämmitin asetuksista päällä jos on niin sekin voi hajoilessan tehdä että välillä tyhjää akkua
useimiten jos vesijähdyteinen laturi on hajalla niin syy on jo mainittu säädin hiili paketti tai sitten tuo vapaa kytkin
muu osa laturia kestää usein yli 600tkm
tilaus tavaraahn kaikki nykisin suomessa on
Josvaihtas hihnapyörän ja säätimen, niitä kun näyttää saavan sentään "hyllystä"
Re: C200cdi korjailua...
Hihnapyörä ja säädin ..rahaa pitkällään 150e...veljelle vaihto laturi noin 220e....tossa vielä pitää vaihtaa kiilapyörä erikois työlalulla.
Mielestäni ei saa paikallaan kun on ahdasta mutta ainakin perus laturin ottaa irti aika helposti ja itse olen ottanut yläkautta.
Mielestäni ei saa paikallaan kun on ahdasta mutta ainakin perus laturin ottaa irti aika helposti ja itse olen ottanut yläkautta.
Viimeksi muokannut atlas, Ma 31.12.2018 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C200cdi korjailua...
Totta, juu peruslaturiiin ei kannata, mutta kun tämä vesimalli ei alle 500e irtoa Suomesta.atlas kirjoitti:Hihnapyörä ja säädin ..rahaa pitkällään 150e...veljelle vaihto laturi noin 220e....tossa vielä pitää vaihtaa kiilapyörä erikois työlalulla.
Mielestäni ei saa paikallaan kun on ahdasta mutta ainakin perus larutin ottaa irti aika helposti ja itse olen ottanut yläkautta.
Re: C200cdi korjailua...
Eikö muuten kestäisi jos vesilaturin hajotessa vaihtaisi ihan perinteiseen...pitää tukkia pari vesilähtöä...kierrettä laturin jalkaan ja kannelta tulevaan putkeen litistys ja hitsiä.
Laturi kokoja oli 150 ja 190a perus latureissa...yhdessä motissa oli vesi ja siihen vaihdettiin motin vaihdon yhteydessä perus laturi.
Missä tieten toi sähkölisälämmitin toiminnassa vaatii se paljon virtaa mutta yleensä kun noi temppuilee ottavat sen kokonaan pois toiminnasta...eli tällöin ei enää ole tarvetta suurelle lataus teholle.
Laturi kokoja oli 150 ja 190a perus latureissa...yhdessä motissa oli vesi ja siihen vaihdettiin motin vaihdon yhteydessä perus laturi.
Missä tieten toi sähkölisälämmitin toiminnassa vaatii se paljon virtaa mutta yleensä kun noi temppuilee ottavat sen kokonaan pois toiminnasta...eli tällöin ei enää ole tarvetta suurelle lataus teholle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C200cdi korjailua...
Ei varmaan monessakaan toimi lisälämmitin enää. Voinee siis vaihtaa pienemmän, jos niikseen haluaa. Eise kyllä palijua maksanu se remontti vesilaturiinkaan. Sen tähen huolsin kun jouduin irrottamaan laturin vapaakytkimen vaihtoa varten. Laakerit ja hiilet maksoivat viitisenkymppiä yhteensä. Oma työhän mennee harrastuksen piikkiin.. 

Re: C200cdi korjailua...
Asiahan ei tähän aiheeseen kuulu, mutta mikähän on vikana kun Ajotietokoneen valo ei sammu mittaristosta kuin hetkeksi kun laittaa keskuslukituksen päälle. c220 cdi 2002
Re: C200cdi korjailua...
Otin ja purkasin ja putsasin kaikki ympäriltä niin että laturi näkee ja päästin vedet pois.
Täytyy työkalukauppaan kun ei volkkariruuvausten jäljiltä ole pieni E torx hylsyjä tarvinnut nyt tähdellisessä tarvii näemmä joka paikkaan. Samoin vapaakytkimen avain on erilainen kuin volsuissa.
Mutta mites tuo vesiputki koneesta laturiin, metalliputki ja kummassakaanpäässä ei näy pulttiliitosta, kiskastaanko se vaan vaan pois vai miten se siellä on ?
Täytyy työkalukauppaan kun ei volkkariruuvausten jäljiltä ole pieni E torx hylsyjä tarvinnut nyt tähdellisessä tarvii näemmä joka paikkaan. Samoin vapaakytkimen avain on erilainen kuin volsuissa.
Mutta mites tuo vesiputki koneesta laturiin, metalliputki ja kummassakaanpäässä ei näy pulttiliitosta, kiskastaanko se vaan vaan pois vai miten se siellä on ?
Re: C200cdi korjailua...
Piti siinä moottorin puolella olla ainakin 6mm kierre pultti vieressä pulten.
Alapäässä ei tainnut olla mitään...sisään meno on sitten jakokoppaa vasten ja laturin välissä liitos o-renkaalla.
Alapäässä ei tainnut olla mitään...sisään meno on sitten jakokoppaa vasten ja laturin välissä liitos o-renkaalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C200cdi korjailua...
Moottorin puolella on saman ruuvin alla kuin ahtimen öljyputki, laturin päässä ei millään kiinni.
Hiilet voi laturiin vaihtaa laturia irrottamatta, käyttää vaan moottorin tukityynyn pois niin on tilaa ja helppo vaihtaa.
Hiilet voi laturiin vaihtaa laturia irrottamatta, käyttää vaan moottorin tukityynyn pois niin on tilaa ja helppo vaihtaa.
wiimax.fi
Re: C200cdi korjailua...
Niin laturin takaa ? Siellä on muuten kivat tilat mutta joku tukirauta siinä oli edessä ettei taida edes se suojakoppa mahtua ulos. Jäi vaan torxxityökaluja vaille mutta tänään jatkuu taas...dealer kirjoitti:Moottorin puolella on saman ruuvin alla kuin ahtimen öljyputki, laturin päässä ei millään kiinni.
Hiilet voi laturiin vaihtaa laturia irrottamatta, käyttää vaan moottorin tukityynyn pois niin on tilaa ja helppo vaihtaa.
hyvältä tuntui pyörittäessä ja harmittaa repiä irti suotta, täytyy vielä tosiaan tutkia mitä kaikkea pitää purkaa jotta pääsee käsiksi vs. jos vaihtaa koko keksinnön.
Re: C200cdi korjailua...
vaihda hiilet/säädin paketti, todennäköisesti selviää sillä eikä tarvii vaihtaa ja irroittaa laturia. Tukirauta irti niin näppäräsorminen vaihtaa paikallaan. Dealerin vinkki myös paikallaan varmasti.
Re: C200cdi korjailua...
tätäpä just tuumasin alunperinkin kun ei näy missään hyllyssä tuota Delphin 190A niin ei sitä sillon juuri vaihdella...epk kirjoitti:vaihda hiilet/säädin paketti, todennäköisesti selviää sillä eikä tarvii vaihtaa ja irroittaa laturia. Tukirauta irti niin näppäräsorminen vaihtaa paikallaan. Dealerin vinkki myös paikallaan varmasti.
Re: C200cdi korjailua...
jees, ulkomailta saa taskurahalla panttilaturin : https://www.ebay.co.uk/itm/ALTERNATOR-M ... :rk:6:pf:0" onclick="window.open(this.href);return false;
kuskin oven lukko, jos on se perinteinen eli lukon jousi rikki (eli hakkaa ylösalas holtittomasti) : https://www.youtube.com/watch?v=2k8lQZd4lb8" onclick="window.open(this.href);return false;
kuskin oven lukko, jos on se perinteinen eli lukon jousi rikki (eli hakkaa ylösalas holtittomasti) : https://www.youtube.com/watch?v=2k8lQZd4lb8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: C200cdi korjailua...
Kun on tarpeeksi pitkä moottori, ei tertte muutakuin päästä nosturille hiilien vaihtoon. Tuosta kuvasta näkee, jos näkee, kuinka olin tinannu irti tuon säädinpaketin tasurista ja kuinka olin tuohon Lucaksen hiilien lipareeseen viilannut kohdistusuran. Minä siis käytin laturin irti aikaisemmin mainituista syistä ja myös sen vuoksi, kun ei ole nosturia, niin nappasin sen irti tuossa pihalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C200cdi korjailua...
Millä tää kuskinoven lukkopesä lähtee irti ja lukkomötikän saa siis irti sisäpuolelta. Löysäsin oven päädystä ruuvin ja olen koittanut ravistella ja hemputtaa mutta ei. Tiivisteen alta ei ruuvia näy.
Koitin laittaa kuvaa mutta ei mun luurilla saa niin pientä että kelpaa....
Koitin laittaa kuvaa mutta ei mun luurilla saa niin pientä että kelpaa....
Re: C200cdi korjailua...
https://www.youtube.com/watch?v=1V9MGsW0Npw" onclick="window.open(this.href);return false;
vinkki kuviin: koita jakaa kuva omaan sähköpostiis, ainakin mun sähköposti kysyy silloin, että pienennetäänkö kuva...
vinkki kuviin: koita jakaa kuva omaan sähköpostiis, ainakin mun sähköposti kysyy silloin, että pienennetäänkö kuva...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: C200cdi korjailua...
Tulihan se viimein, aika monta popniittiä sai porata. En tajunnut youtubesta mitä tolle ikkunannostimelle piti tehdä, riitti nyt kuitenkin että alapään päästeli irti ja sai tilaa keplotella lukko ulos.
Siellä tiivisteen alla oli tosiaan torx t20 vähän viistosti vaikkei eka sitä nähnyt. Ilman videota ei olis onnistunut.
Purkaamo sitten vielä kusi homman ja ei varaosalukkoa näy eikä kuulu. Noo tähdellinen viihtyy hyvin sisällä nosturilla
Siellä tiivisteen alla oli tosiaan torx t20 vähän viistosti vaikkei eka sitä nähnyt. Ilman videota ei olis onnistunut.
Purkaamo sitten vielä kusi homman ja ei varaosalukkoa näy eikä kuulu. Noo tähdellinen viihtyy hyvin sisällä nosturilla

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C200cdi korjailua...
se jousi sieltä varmaan mennyt niinkuin edellä sanottu, tilaa jousissetti niin saat varaosan (vaihto löytyy kans niistä related videoista)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: C200cdi korjailua...
Jep nyt on vesilaturi ja ovenlukko varaosiksi. Veikkaan kans et käyttökelpoisia vielä pienellä fiksaamisella.MiHe kirjoitti:se jousi sieltä varmaan mennyt niinkuin edellä sanottu, tilaa jousissetti niin saat varaosan (vaihto löytyy kans niistä related videoista)