W211 ohjaustehostin
W211 ohjaustehostin
Tehostin pitää kylmänä kovaa narinaa, lämpimänäkin kuuluu pieni ylimääräinen ääni pumpusta. Öljyt on ok. Eli kannattaako vaihtaa pumppu uuteen suosiolla vai onko jotain tehtävissä?
Re: W211 ohjaustehostin
Öljyjen vaihtokin voi lopettaa äänen ...tohon että onko se lopussa odotetaan kokemuksesta tietoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 ohjaustehostin
Öljyn vaihto auttoi, ääni loppui ja olihan se aika kauhean näköstä kuraa mitä sieltä pihalle tuli.
Re: W211 ohjaustehostin
Minulla on 7. Mersu alla. Olen ajellut vuodesta 1989 johtotähdillä, eikä ole kertaakaan mennyt tehostajan pumppu rikki (hyvääkö tuuria?).janne06 kirjoitti: Eli kannattaako vaihtaa pumppu uuteen suosiolla vai onko jotain tehtävissä?

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: W211 ohjaustehostin
Vanhemmissa mersuissa on pomminkestävät pumput...näissä uudemmissa on enemmän ongelmia tai oikeastaan ääntelyä.
Voi olla ihan simpukkaan nähden erilainen pyörimis nopeus ja öljy tilavuus...toisaalta simpukassa jäähtyminenkin erilaista ettei öljy kuumu liikaa.
Voi olla ihan simpukkaan nähden erilainen pyörimis nopeus ja öljy tilavuus...toisaalta simpukassa jäähtyminenkin erilaista ettei öljy kuumu liikaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- rekkamies76
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Su 08.01.2017 21:50
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: W211 ohjaustehostin
mb w211 E 220 cdi vm 06 ml 555 555tkm.
-syksyllä ohjaustehostimesta ihan vastaavat äänet... useamman vinkin kautta kuilin että mersun ohjaustehostimet on nirsoja ohjaustehostimen nesteille. eli kannattaa pysyä mersun (tai febi'n) tehostin nesteissä ja kokeilla aluksi sen vaihtoa.
sehän onnistuu ku irroittaa tulo putken säiliöltä ja suuntaa sen pulloon jottei ruiski pitkin poikin.... tietysti paras työskentely onnistuu silloin ku etupää pukeilla ja letkun irroituksen jälkee käynnistää auton ja kääntelee rattia rauhallisesti oikealta vasemmalle... parikertaa... sitten käy lisäämässä säiliöön nestettä ja kääntelee toistamiseen(kunnes vois olettaa että kaikki vanha neste pihalla. usein näkee tummentuneesta väristäkin... uusi on kirkasta!)
sit letku kiinni, rattia taas oikealta vasemmalle ja tarkistelee ett neste määrä tikun rajamerkeillä..
HUOM! lämpötila vaihtelu.. kylmä alue/kuuma alue!
... ja äänet pitäs häipyä.
tarkista vielä 10min ajon jälkeen että neste määrä oikea kuumalla alueella...
-syksyllä ohjaustehostimesta ihan vastaavat äänet... useamman vinkin kautta kuilin että mersun ohjaustehostimet on nirsoja ohjaustehostimen nesteille. eli kannattaa pysyä mersun (tai febi'n) tehostin nesteissä ja kokeilla aluksi sen vaihtoa.
sehän onnistuu ku irroittaa tulo putken säiliöltä ja suuntaa sen pulloon jottei ruiski pitkin poikin.... tietysti paras työskentely onnistuu silloin ku etupää pukeilla ja letkun irroituksen jälkee käynnistää auton ja kääntelee rattia rauhallisesti oikealta vasemmalle... parikertaa... sitten käy lisäämässä säiliöön nestettä ja kääntelee toistamiseen(kunnes vois olettaa että kaikki vanha neste pihalla. usein näkee tummentuneesta väristäkin... uusi on kirkasta!)
sit letku kiinni, rattia taas oikealta vasemmalle ja tarkistelee ett neste määrä tikun rajamerkeillä..
HUOM! lämpötila vaihtelu.. kylmä alue/kuuma alue!
... ja äänet pitäs häipyä.
tarkista vielä 10min ajon jälkeen että neste määrä oikea kuumalla alueella...
W211 220cdi vanha pirssi....
ml 555 555km
-alapallojen irr. työkalu nurmijärvellä
-obd(quicklynx T79)
ml 555 555km
-alapallojen irr. työkalu nurmijärvellä
-obd(quicklynx T79)