Ei ole minkä voi päätellä ihan noista vika havainoista mitä on loppu pään autoistakin missä on vielä sbckole kirjoitti:Aikaisemmin tässä topicissa pähkäilin, josko sbc-yksikköön olisi tullut parannuksia vuosien varrella. Tänään jarrunesteen vaihdossa Veholla asiaa selviteltiin ja tuloksena oli, että mitään parannuksia ei ole tehty. Sama osanumero on edelleen ja sama ohjelmapäivitys sinne ajettiin kuin ennenkin. Mitä tuo ohjelma sitten pitää sisällään ei selvinnyt, tai eivät sitä halunneet minulle kertoa!?
SBC yksikkö
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: SBC yksikkö
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: SBC yksikkö
Täällä 11/05 rek. e 280 cdi, ajettu 260t, ei vaihdettu, ei ongelmia..vielä..tn62634 kirjoitti:Minulla 4/2005 rekisteröity auto ja SBC-yksikkö vaihdettu takuuseen vuonna 2009 lahtelaisessa merkkiliikkeessä.kole kirjoitti:Hevosmiesten tietotoimisto kertoo, että SBC-yksikköön olisi jossakin vaiheessa tehty muutoksia kestävyyden parantamiseksi.
Tätä tukisi myös se, että tänään varatessani Veholta jarrunesteen vaihtoaikaa tuli keskustelussa esille mm. se, että yhtään 2005-2006 mallin yksikköä ei ole vielä tarvinnut vaihtaa!
Taksit ainakin on ajaneet satoja tuhansia näilläkin vuosimalleilla, joten luulisi laskurin tulleen täyteen, jos sellainen siellä enää on.
Onko kellään parempaa tietoa? Kiinnostaa oman lompakon kannalta, kun minulla on juuri tuo 2005 malli. Tosin vasta 100tkm ajettu.
![Crazy :crazy:](./images/smilies/icon_crazy.gif)
Re: SBC yksikkö
Otettiin listaus vioista ja paljastui, että eivät olleet huomanneet viallista jarruvalon kytkintä. Se jäi korjaamatta SBC-yksikön vaihdon yhteydessä ja antoi vielä samaa virheilmoitusta. Nyt selvisi mitä sähköjarrut tarkoittaa eli sähkömoottori kehittää paineen ja poljin ohjaa pelkkää potikkaa. Polkimen alla on joku kumituti, joka antaa näennäisen jarrutuntuman. Tämän toiminnan takia SBC-yksikön vaihto on kriittinen kun 200000 painallusta tulee täyteen. Sehän tarkoittaa noin yhtä painallusta per kilometri tässä tapauksessa.
Vierestä seurasin salissa kun vaihtoivat -94 w211 malliin jarrunesteet. Kesken vaihdon rupesi takapyörän edestä jarruletkusta suihkuamaan kovalla paineella jarrunestettä. Jarruputki oli syöpynyt puhki ja se viimein puhkesi nesteen vaihdon yhteydessä 100 kilon testipaineen alla. Oli kuulemma koululaistaksi, miten olisi käynyt, jos olisi sattunut maantiellä.
Kannattaa tarkastaa suojamuovien alta onko kertynyt töhnää, jonka sisällä putket syöpyy.
Vierestä seurasin salissa kun vaihtoivat -94 w211 malliin jarrunesteet. Kesken vaihdon rupesi takapyörän edestä jarruletkusta suihkuamaan kovalla paineella jarrunestettä. Jarruputki oli syöpynyt puhki ja se viimein puhkesi nesteen vaihdon yhteydessä 100 kilon testipaineen alla. Oli kuulemma koululaistaksi, miten olisi käynyt, jos olisi sattunut maantiellä.
Kannattaa tarkastaa suojamuovien alta onko kertynyt töhnää, jonka sisällä putket syöpyy.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: SBC yksikkö
No on niitä SBC-yksiköitä ainakin kahdella eri varaosanumerolla. Ja ne alkupään parannuksethan olikin johtosarjassa ja sen tuennassa SBC-yksikön lähistöllä.kole kirjoitti:Aikaisemmin tässä topicissa pähkäilin, josko sbc-yksikköön olisi tullut parannuksia vuosien varrella. Tänään jarrunesteen vaihdossa Veholla asiaa selviteltiin ja tuloksena oli, että mitään parannuksia ei ole tehty. Sama osanumero on edelleen ja sama ohjelmapäivitys sinne ajettiin kuin ennenkin. Mitä tuo ohjelma sitten pitää sisällään ei selvinnyt, tai eivät sitä halunneet minulle kertoa!?
Re: SBC yksikkö
Tuo on tosiaan noin vanhoissa W211:ssä vaarana.kttopar kirjoitti: Vierestä seurasin salissa kun vaihtoivat -94 w211 malliin jarrunesteet. Kesken vaihdon rupesi takapyörän edestä jarruletkusta suihkuamaan kovalla paineella jarrunestettä. Jarruputki oli syöpynyt puhki ja se viimein puhkesi nesteen vaihdon yhteydessä 100 kilon testipaineen alla.
C220d T 4-Matic
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: SBC yksikkö
Yleensä vikailmoitus tulee +500000painaluksen vaiheillakttopar kirjoitti:Otettiin listaus vioista ja paljastui, että eivät olleet huomanneet viallista jarruvalon kytkintä. Se jäi korjaamatta SBC-yksikön vaihdon yhteydessä ja antoi vielä samaa virheilmoitusta. Nyt selvisi mitä sähköjarrut tarkoittaa eli sähkömoottori kehittää paineen ja poljin ohjaa pelkkää potikkaa. Polkimen alla on joku kumituti, joka antaa näennäisen jarrutuntuman. Tämän toiminnan takia SBC-yksikön vaihto on kriittinen kun 200000 painallusta tulee täyteen. Sehän tarkoittaa noin yhtä painallusta per kilometri tässä tapauksessa.
Vierestä seurasin salissa kun vaihtoivat -94 w211 malliin jarrunesteet. Kesken vaihdon rupesi takapyörän edestä jarruletkusta suihkuamaan kovalla paineella jarrunestettä. Jarruputki oli syöpynyt puhki ja se viimein puhkesi nesteen vaihdon yhteydessä 100 kilon testipaineen alla. Oli kuulemma koululaistaksi, miten olisi käynyt, jos olisi sattunut maantiellä.
Kannattaa tarkastaa suojamuovien alta onko kertynyt töhnää, jonka sisällä putket syöpyy.
laskurin täytymisen lisäksi itse SBC yksikössä oleita vikoja hiilien kuluminen, "ventiilien" kuluminen piirilevyn pilallehapettuminen,
olikos jo 94 vuonna SBC ja 211 malli ? (ei tainnut olla tai sitten on kyllä mennyt jotain itseltä pahasti ohi.. : ) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: SBC yksikkö
Piti olla 2004 w211 malli.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: SBC yksikkö
Tuli minullekin W211 Mersussa näyttöön herja; Service Brake, Visit Workshop. Tutkittiin merkkihuollossa ja tuli vastaus ettei mene takuuseen. Korjaus olisi maksanut tolkuttomasti ja KL:n kauttakin vaihto-osa 1200 euroa. Tutkin foorumeita ja turhaan koetin löytää apua samalla ihmettelin eikö kukaan niitä oikeasti huolla kohtuu hinnalla. Viimein löysin Saksalaisen firman EPS-Elektronikin joka tuntuu erikoistuneen kaikenlaisten sähköisten auton osien huoltoon. Heidän valikoimastaan löytyi myös kiinteähintainen SPC yksikön ihan oikea korjaus. Ei muuta kuin yhteyden oton jälkeen yksikkö irti ja matkalle Saksaan. Koko homma kesti vajaat kaksi viikkoa, maksoi 424 Euroa lähetyskuluineen. Kaikestapäätellen yksikkö on ihan oikeasti huollettu. Saumatkin oli tiivistetty jollain silikonilla aukaisun jälkeen. Taas toimii jarrut ilman herjoja. Oman kokemukseni perusteella uskallan ko. firmaa suositella toisillekkin. Nettisivut löytyy http://www.eps-elektronik.com" onclick="window.open(this.href);return false; ja kun sinne soittaa ensin vastaa vaihde, joten ei ole ihan nyrkki paja. Google mapsilla katsellenkin osoitteessa on ihan kohtuullisen kokoinen yritys.
-
- Mersumies
- Viestit: 2784
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: SBC yksikkö
Eli oma 211 päätti sitten viimeviikon torstaina herjata tuon viestin jota kukaan ei omassaan (ainakaan tuollaisessa 10 vuotta vanhassa) halua nähdä, eli service brake, visit workshop.
Tampereen Veholle sainkin jo sitten tälle päivälle ajan, eli eikun eemeli lääkäriin. Autoa viedessä kyllä heti sanoivat, että noin vanhoissa ei tehdas enään ole osallistunut kustannuksiin, vaikka aukoton merkkiliikkeen huoltokirja onkin, mutta toki kyselyn tehtaale lähettävät. No ei muuta kuin tappiomieliala päälle ja esittely aakkonen alle ja kylille asioille.
N. kolmen tunnin päästä tuli viesti, että auto kunnossa ja saa noutaa. Autoa noutaessa ja varovasti lunastussummaa kysellessäni, työnjohtaja selasi hetken papereita ja sanoi tyynesti, että 80€, maksatko vai lähetetäänlö lasku? Tämä tapaus siis meni SBC yksikön uudelleen ohjelmoinnilla, eli käytännössä ilmeisesti käyttöaikaa lisäämällä. Ihan selkeää vastausta lisääntyneeseen käyttöaikaan en saanut, mutta voi kuulemma "mennä pitkäänkin" Säikähdyksellä päästiin tällä kertaa.
![Thumbdown :thumbdown:](./images/smilies/icon_thumbdown.gif)
Tampereen Veholle sainkin jo sitten tälle päivälle ajan, eli eikun eemeli lääkäriin. Autoa viedessä kyllä heti sanoivat, että noin vanhoissa ei tehdas enään ole osallistunut kustannuksiin, vaikka aukoton merkkiliikkeen huoltokirja onkin, mutta toki kyselyn tehtaale lähettävät. No ei muuta kuin tappiomieliala päälle ja esittely aakkonen alle ja kylille asioille.
N. kolmen tunnin päästä tuli viesti, että auto kunnossa ja saa noutaa. Autoa noutaessa ja varovasti lunastussummaa kysellessäni, työnjohtaja selasi hetken papereita ja sanoi tyynesti, että 80€, maksatko vai lähetetäänlö lasku? Tämä tapaus siis meni SBC yksikön uudelleen ohjelmoinnilla, eli käytännössä ilmeisesti käyttöaikaa lisäämällä. Ihan selkeää vastausta lisääntyneeseen käyttöaikaan en saanut, mutta voi kuulemma "mennä pitkäänkin" Säikähdyksellä päästiin tällä kertaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: SBC yksikkö
Nollasivat laskuria. Näistä on varoituksia voorumilla,mutta ite en tiedä mitä voi olla vaarana.
Star
Re: SBC yksikkö
Montakohan merkkiliikkeen ja muiden nollaamaa laskuria maailmalla liikkuu ?Bomber4 kirjoitti:Nollasivat laskuria. Näistä on varoituksia voorumilla,mutta ite en tiedä mitä voi olla vaarana.
Monestako on jarrut mennyt laakista ilman varoitusta nollauksen jälkeen ?
Jos sitä tapahtuisi niin eiköhän iltalehti mainostaisi mersua vaarallisimpana autona mitä pallolta löytyy !
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Mersumies
- Viestit: 2784
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: SBC yksikkö
Varmaankaan eivät sitä kokonaan nollaa, vaan jos tietyt kriteerit täyttyy (jarrunesteen vaihdot yms.) niin lukemaa pienennetään. Merkkiliikkeen tekemänä lienee jokin tehtaan ohje?koyama kirjoitti:Montakohan merkkiliikkeen ja muiden nollaamaa laskuria maailmalla liikkuu ?Bomber4 kirjoitti:Nollasivat laskuria. Näistä on varoituksia voorumilla,mutta ite en tiedä mitä voi olla vaarana.
Monestako on jarrut mennyt laakista ilman varoitusta nollauksen jälkeen ?
Jos sitä tapahtuisi niin eiköhän iltalehti mainostaisi mersua vaarallisimpana autona mitä pallolta löytyy !
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
- punatulkku
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 07.01.2013 00:12
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: SBC yksikkö
Omani W211 / -04 herjasi SBC -yksikköä jossain 138tkm muutama vuosi sitten. Vehon testeri ilmoitti tuolloin että painallusten määrä on tullut täyteen ja uutta tilalle vain, ei voi muuta, korkea hinta hirvitti silloin joten Google auki ja apua etsimään. Mersu Pori valikoitui käynnin kohteeksi ja muutaman tunnin jälkeen SBC-yksikkö oli "ohjelmoitu" uudelleen... arvio oli silloin että n.50-100tkm kestää... no 220 000 km:iin asti se kesti kun taas ilmestyi SBC yksikkö herja punaisella ja jarrutehosta oli n. 5% jäljellä (reisilihakset olisivat kasvaneet viikossa valtaviksi jos sillä olisi uskaltanut ajaa)!
Vehon testeriin kiinni jonka jälkeen he ilmoittivat että SBC-yksikkö on rikki ja se menee 100% tehtaan takuuseen! En voi valittaa nyt mistään!![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
Vehon testeriin kiinni jonka jälkeen he ilmoittivat että SBC-yksikkö on rikki ja se menee 100% tehtaan takuuseen! En voi valittaa nyt mistään!
![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
MB history:
C200 C180 W204 man. Business 2008 (11/2023 ->)
E200 CDI W212 aut. Avantgarde 2012 (6/2018 ->)
SLC 350 1975 aut. (6-2023 -> )
E270 CDI W211 aut. Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 man. Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 man. Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9 aut. Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
C200 C180 W204 man. Business 2008 (11/2023 ->)
E200 CDI W212 aut. Avantgarde 2012 (6/2018 ->)
SLC 350 1975 aut. (6-2023 -> )
E270 CDI W211 aut. Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 man. Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 man. Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9 aut. Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
Re: SBC yksikkö
Eli 'laskurin täyttymisestä' eivät korvanneet mutta 'yksikön rikkoutumisen' korvaavat...punatulkku kirjoitti: 138tkm muutama vuosi sitten.... ja uutta tilalle vain, ei voi muuta... 220 000 km:iin asti... SBC-yksikkö on rikki ja se menee 100% tehtaan takuuseen
PS jenkkilässähän SBC takuu jatkettiin 15 vuoteen asti, sitä tänne peräpohjolaan on turha vinkua
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: SBC yksikkö
Täytyy koputella puuta tässä. Omassa 11/03 S211:ssä tällä hetkellä 380tkm taulussa ja alkuperäinen(tai ainakin sen ikäinen) SBC paikallaan. Softaversio on sama kuin yksikön kyljessä, joten liekö edes päivitettykään ikinä. Jarruvalokatkaisijan vaihdoin ihan varmuuden vuoksi ostettuani auton, sekä pikkuakun, kun alkoi pumppu pyöriä varsin vaivalloisesti. Nyt viime syksynä uusin takajarruputket ennen kuin ehtivät ruostua puhki.
Nesteet vaihdoin niin hyvin kuin ilman spesiaalityökaluja kykenin. Vpeckerillä sain deaktivoitua SBC:n, mutta mitään muita eväitä ei ollut. Laitoin yksikön päälle takaputkien lähtöihin lyhyet joutsenenkaulan malliset jarruputken pätkät, jotka estivät nesteen tulvimisen sinä aikana, kun laitoin putket paikalleen. Jarruneste tuli suvereenisti lappona läpi taakse ja lorottelin sitä kautta pari säiliöllistä. Eteen päästin uudet nesteet varajarrupiirin kautta. Kuukauden päästä vaihdoin vielä säiliöllisen nestettä, kun vanhaa todennäköisesti jäi vielä yksikköön. Jos tästä projektista jotain jäi käteen, niin ainakin se, että enää SBC ei herätessään joka kerta tee esipaineita, kuten aikaisemmin. Aktivoinnin jälkeen jarrupaine pysyi joka pyörässä kuin naulittuna 0,5bar sisällä sen viitisen minuuttia, mitä sitä seurasin.
Nesteet vaihdoin niin hyvin kuin ilman spesiaalityökaluja kykenin. Vpeckerillä sain deaktivoitua SBC:n, mutta mitään muita eväitä ei ollut. Laitoin yksikön päälle takaputkien lähtöihin lyhyet joutsenenkaulan malliset jarruputken pätkät, jotka estivät nesteen tulvimisen sinä aikana, kun laitoin putket paikalleen. Jarruneste tuli suvereenisti lappona läpi taakse ja lorottelin sitä kautta pari säiliöllistä. Eteen päästin uudet nesteet varajarrupiirin kautta. Kuukauden päästä vaihdoin vielä säiliöllisen nestettä, kun vanhaa todennäköisesti jäi vielä yksikköön. Jos tästä projektista jotain jäi käteen, niin ainakin se, että enää SBC ei herätessään joka kerta tee esipaineita, kuten aikaisemmin. Aktivoinnin jälkeen jarrupaine pysyi joka pyörässä kuin naulittuna 0,5bar sisällä sen viitisen minuuttia, mitä sitä seurasin.
Re: SBC yksikkö
saikos sillä vpeckerillä avattua hätäjarupiirin solenoidiventtiilikin, vai miten varajarrupiiri huuhdeltiin?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: SBC yksikkö
En hänen sielunelämästään oikeastaan tiedä sen enempää. Olen elänyt (väärässä?) ymmärryksessä, että deaktivoituna vain varajarrupiiri on käytössä, eli se säälittävä pääsylinteri työntää sukkana lohkon läpi limua etusatuloihin. Ihan siis vanhanaikaisesti loroteltiin kaverin kanssa nesteet etupäähän, kun yhteys käsittääkseni on täysin hydraulinen tuossa tilassa. Vpecker on muutenkin vielä vähän keskeneräinen kampe, mutta onneksi ominaisuudet rimaa hipoen riittivät tuon projektin loppuunsaattamiseen.
Re: SBC yksikkö
Isännän -03 vuoden W211:ssa oli myös alkuperäinen SBC. Sillä ajettiin 350-450tkm ja hyvin toimi.gubbe89 kirjoitti:Täytyy koputella puuta tässä. Omassa 11/03 S211:ssä tällä hetkellä 380tkm taulussa ja alkuperäinen(tai ainakin sen ikäinen) SBC paikallaan. Softaversio on sama kuin yksikön kyljessä, joten liekö edes päivitettykään ikinä. Jarruvalokatkaisijan vaihdoin ihan varmuuden vuoksi ostettuani auton, sekä pikkuakun, kun alkoi pumppu pyöriä varsin vaivalloisesti. Nyt viime syksynä uusin takajarruputket ennen kuin ehtivät ruostua puhki.
Nesteet vaihdoin niin hyvin kuin ilman spesiaalityökaluja kykenin. Vpeckerillä sain deaktivoitua SBC:n, mutta mitään muita eväitä ei ollut. Laitoin yksikön päälle takaputkien lähtöihin lyhyet joutsenenkaulan malliset jarruputken pätkät, jotka estivät nesteen tulvimisen sinä aikana, kun laitoin putket paikalleen. Jarruneste tuli suvereenisti lappona läpi taakse ja lorottelin sitä kautta pari säiliöllistä. Eteen päästin uudet nesteet varajarrupiirin kautta. Kuukauden päästä vaihdoin vielä säiliöllisen nestettä, kun vanhaa todennäköisesti jäi vielä yksikköön. Jos tästä projektista jotain jäi käteen, niin ainakin se, että enää SBC ei herätessään joka kerta tee esipaineita, kuten aikaisemmin. Aktivoinnin jälkeen jarrupaine pysyi joka pyörässä kuin naulittuna 0,5bar sisällä sen viitisen minuuttia, mitä sitä seurasin.
W124 300 E -87 Aut.