SBC yksikkö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kole kirjoitti:Aikaisemmin tässä topicissa pähkäilin, josko sbc-yksikköön olisi tullut parannuksia vuosien varrella. Tänään jarrunesteen vaihdossa Veholla asiaa selviteltiin ja tuloksena oli, että mitään parannuksia ei ole tehty. Sama osanumero on edelleen ja sama ohjelmapäivitys sinne ajettiin kuin ennenkin. Mitä tuo ohjelma sitten pitää sisällään ei selvinnyt, tai eivät sitä halunneet minulle kertoa!?
Ei ole minkä voi päätellä ihan noista vika havainoista mitä on loppu pään autoistakin missä on vielä sbc
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
upupupu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 25.06.2011 08:11

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja upupupu »

tn62634 kirjoitti:
kole kirjoitti:Hevosmiesten tietotoimisto kertoo, että SBC-yksikköön olisi jossakin vaiheessa tehty muutoksia kestävyyden parantamiseksi.
Tätä tukisi myös se, että tänään varatessani Veholta jarrunesteen vaihtoaikaa tuli keskustelussa esille mm. se, että yhtään 2005-2006 mallin yksikköä ei ole vielä tarvinnut vaihtaa!
Taksit ainakin on ajaneet satoja tuhansia näilläkin vuosimalleilla, joten luulisi laskurin tulleen täyteen, jos sellainen siellä enää on.
Onko kellään parempaa tietoa? Kiinnostaa oman lompakon kannalta, kun minulla on juuri tuo 2005 malli. Tosin vasta 100tkm ajettu.
Minulla 4/2005 rekisteröity auto ja SBC-yksikkö vaihdettu takuuseen vuonna 2009 lahtelaisessa merkkiliikkeessä.
Täällä 11/05 rek. e 280 cdi, ajettu 260t, ei vaihdettu, ei ongelmia..vielä.. :crazy:
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 862
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Otettiin listaus vioista ja paljastui, että eivät olleet huomanneet viallista jarruvalon kytkintä. Se jäi korjaamatta SBC-yksikön vaihdon yhteydessä ja antoi vielä samaa virheilmoitusta. Nyt selvisi mitä sähköjarrut tarkoittaa eli sähkömoottori kehittää paineen ja poljin ohjaa pelkkää potikkaa. Polkimen alla on joku kumituti, joka antaa näennäisen jarrutuntuman. Tämän toiminnan takia SBC-yksikön vaihto on kriittinen kun 200000 painallusta tulee täyteen. Sehän tarkoittaa noin yhtä painallusta per kilometri tässä tapauksessa.

Vierestä seurasin salissa kun vaihtoivat -94 w211 malliin jarrunesteet. Kesken vaihdon rupesi takapyörän edestä jarruletkusta suihkuamaan kovalla paineella jarrunestettä. Jarruputki oli syöpynyt puhki ja se viimein puhkesi nesteen vaihdon yhteydessä 100 kilon testipaineen alla. Oli kuulemma koululaistaksi, miten olisi käynyt, jos olisi sattunut maantiellä.

Kannattaa tarkastaa suojamuovien alta onko kertynyt töhnää, jonka sisällä putket syöpyy.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja DBFI »

kole kirjoitti:Aikaisemmin tässä topicissa pähkäilin, josko sbc-yksikköön olisi tullut parannuksia vuosien varrella. Tänään jarrunesteen vaihdossa Veholla asiaa selviteltiin ja tuloksena oli, että mitään parannuksia ei ole tehty. Sama osanumero on edelleen ja sama ohjelmapäivitys sinne ajettiin kuin ennenkin. Mitä tuo ohjelma sitten pitää sisällään ei selvinnyt, tai eivät sitä halunneet minulle kertoa!?
No on niitä SBC-yksiköitä ainakin kahdella eri varaosanumerolla. Ja ne alkupään parannuksethan olikin johtosarjassa ja sen tuennassa SBC-yksikön lähistöllä.
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja mol »

kttopar kirjoitti: Vierestä seurasin salissa kun vaihtoivat -94 w211 malliin jarrunesteet. Kesken vaihdon rupesi takapyörän edestä jarruletkusta suihkuamaan kovalla paineella jarrunestettä. Jarruputki oli syöpynyt puhki ja se viimein puhkesi nesteen vaihdon yhteydessä 100 kilon testipaineen alla.
Tuo on tosiaan noin vanhoissa W211:ssä vaarana.
C220d T 4-Matic
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kttopar kirjoitti:Otettiin listaus vioista ja paljastui, että eivät olleet huomanneet viallista jarruvalon kytkintä. Se jäi korjaamatta SBC-yksikön vaihdon yhteydessä ja antoi vielä samaa virheilmoitusta. Nyt selvisi mitä sähköjarrut tarkoittaa eli sähkömoottori kehittää paineen ja poljin ohjaa pelkkää potikkaa. Polkimen alla on joku kumituti, joka antaa näennäisen jarrutuntuman. Tämän toiminnan takia SBC-yksikön vaihto on kriittinen kun 200000 painallusta tulee täyteen. Sehän tarkoittaa noin yhtä painallusta per kilometri tässä tapauksessa.

Vierestä seurasin salissa kun vaihtoivat -94 w211 malliin jarrunesteet. Kesken vaihdon rupesi takapyörän edestä jarruletkusta suihkuamaan kovalla paineella jarrunestettä. Jarruputki oli syöpynyt puhki ja se viimein puhkesi nesteen vaihdon yhteydessä 100 kilon testipaineen alla. Oli kuulemma koululaistaksi, miten olisi käynyt, jos olisi sattunut maantiellä.

Kannattaa tarkastaa suojamuovien alta onko kertynyt töhnää, jonka sisällä putket syöpyy.
Yleensä vikailmoitus tulee +500000painaluksen vaiheilla
laskurin täytymisen lisäksi itse SBC yksikössä oleita vikoja hiilien kuluminen, "ventiilien" kuluminen piirilevyn pilallehapettuminen,

olikos jo 94 vuonna SBC ja 211 malli ? (ei tainnut olla tai sitten on kyllä mennyt jotain itseltä pahasti ohi.. : ) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 862
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Piti olla 2004 w211 malli.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Einari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 11.10.2005 16:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja Einari »

Tuli minullekin W211 Mersussa näyttöön herja; Service Brake, Visit Workshop. Tutkittiin merkkihuollossa ja tuli vastaus ettei mene takuuseen. Korjaus olisi maksanut tolkuttomasti ja KL:n kauttakin vaihto-osa 1200 euroa. Tutkin foorumeita ja turhaan koetin löytää apua samalla ihmettelin eikö kukaan niitä oikeasti huolla kohtuu hinnalla. Viimein löysin Saksalaisen firman EPS-Elektronikin joka tuntuu erikoistuneen kaikenlaisten sähköisten auton osien huoltoon. Heidän valikoimastaan löytyi myös kiinteähintainen SPC yksikön ihan oikea korjaus. Ei muuta kuin yhteyden oton jälkeen yksikkö irti ja matkalle Saksaan. Koko homma kesti vajaat kaksi viikkoa, maksoi 424 Euroa lähetyskuluineen. Kaikestapäätellen yksikkö on ihan oikeasti huollettu. Saumatkin oli tiivistetty jollain silikonilla aukaisun jälkeen. Taas toimii jarrut ilman herjoja. Oman kokemukseni perusteella uskallan ko. firmaa suositella toisillekkin. Nettisivut löytyy http://www.eps-elektronik.com" onclick="window.open(this.href);return false; ja kun sinne soittaa ensin vastaa vaihde, joten ei ole ihan nyrkki paja. Google mapsilla katsellenkin osoitteessa on ihan kohtuullisen kokoinen yritys.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2784
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Eli oma 211 päätti sitten viimeviikon torstaina herjata tuon viestin jota kukaan ei omassaan (ainakaan tuollaisessa 10 vuotta vanhassa) halua nähdä, eli service brake, visit workshop. :thumbdown:

Tampereen Veholle sainkin jo sitten tälle päivälle ajan, eli eikun eemeli lääkäriin. Autoa viedessä kyllä heti sanoivat, että noin vanhoissa ei tehdas enään ole osallistunut kustannuksiin, vaikka aukoton merkkiliikkeen huoltokirja onkin, mutta toki kyselyn tehtaale lähettävät. No ei muuta kuin tappiomieliala päälle ja esittely aakkonen alle ja kylille asioille.

N. kolmen tunnin päästä tuli viesti, että auto kunnossa ja saa noutaa. Autoa noutaessa ja varovasti lunastussummaa kysellessäni, työnjohtaja selasi hetken papereita ja sanoi tyynesti, että 80€, maksatko vai lähetetäänlö lasku? Tämä tapaus siis meni SBC yksikön uudelleen ohjelmoinnilla, eli käytännössä ilmeisesti käyttöaikaa lisäämällä. Ihan selkeää vastausta lisääntyneeseen käyttöaikaan en saanut, mutta voi kuulemma "mennä pitkäänkin" Säikähdyksellä päästiin tällä kertaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1750
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Nollasivat laskuria. Näistä on varoituksia voorumilla,mutta ite en tiedä mitä voi olla vaarana.
Star
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja koyama »

Bomber4 kirjoitti:Nollasivat laskuria. Näistä on varoituksia voorumilla,mutta ite en tiedä mitä voi olla vaarana.
Montakohan merkkiliikkeen ja muiden nollaamaa laskuria maailmalla liikkuu ?
Monestako on jarrut mennyt laakista ilman varoitusta nollauksen jälkeen ?
Jos sitä tapahtuisi niin eiköhän iltalehti mainostaisi mersua vaarallisimpana autona mitä pallolta löytyy !
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2784
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

koyama kirjoitti:
Bomber4 kirjoitti:Nollasivat laskuria. Näistä on varoituksia voorumilla,mutta ite en tiedä mitä voi olla vaarana.
Montakohan merkkiliikkeen ja muiden nollaamaa laskuria maailmalla liikkuu ?
Monestako on jarrut mennyt laakista ilman varoitusta nollauksen jälkeen ?
Jos sitä tapahtuisi niin eiköhän iltalehti mainostaisi mersua vaarallisimpana autona mitä pallolta löytyy !
Varmaankaan eivät sitä kokonaan nollaa, vaan jos tietyt kriteerit täyttyy (jarrunesteen vaihdot yms.) niin lukemaa pienennetään. Merkkiliikkeen tekemänä lienee jokin tehtaan ohje?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
punatulkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 07.01.2013 00:12
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja punatulkku »

Omani W211 / -04 herjasi SBC -yksikköä jossain 138tkm muutama vuosi sitten. Vehon testeri ilmoitti tuolloin että painallusten määrä on tullut täyteen ja uutta tilalle vain, ei voi muuta, korkea hinta hirvitti silloin joten Google auki ja apua etsimään. Mersu Pori valikoitui käynnin kohteeksi ja muutaman tunnin jälkeen SBC-yksikkö oli "ohjelmoitu" uudelleen... arvio oli silloin että n.50-100tkm kestää... no 220 000 km:iin asti se kesti kun taas ilmestyi SBC yksikkö herja punaisella ja jarrutehosta oli n. 5% jäljellä (reisilihakset olisivat kasvaneet viikossa valtaviksi jos sillä olisi uskaltanut ajaa)!
Vehon testeriin kiinni jonka jälkeen he ilmoittivat että SBC-yksikkö on rikki ja se menee 100% tehtaan takuuseen! En voi valittaa nyt mistään! :clap:
MB history:
C200 C180 W204 man. Business 2008 (11/2023 ->)
E200 CDI W212 aut. Avantgarde 2012 (6/2018 ->)
SLC 350 1975 aut. (6-2023 -> )
E270 CDI W211 aut. Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 man. Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 man. Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9 aut. Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6295
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja MiHe »

punatulkku kirjoitti: 138tkm muutama vuosi sitten.... ja uutta tilalle vain, ei voi muuta... 220 000 km:iin asti... SBC-yksikkö on rikki ja se menee 100% tehtaan takuuseen :clap:
Eli 'laskurin täyttymisestä' eivät korvanneet mutta 'yksikön rikkoutumisen' korvaavat...

PS jenkkilässähän SBC takuu jatkettiin 15 vuoteen asti, sitä tänne peräpohjolaan on turha vinkua
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
gubbe89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 17.02.2013 16:01
Paikkakunta: Mouhijärvi

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Täytyy koputella puuta tässä. Omassa 11/03 S211:ssä tällä hetkellä 380tkm taulussa ja alkuperäinen(tai ainakin sen ikäinen) SBC paikallaan. Softaversio on sama kuin yksikön kyljessä, joten liekö edes päivitettykään ikinä. Jarruvalokatkaisijan vaihdoin ihan varmuuden vuoksi ostettuani auton, sekä pikkuakun, kun alkoi pumppu pyöriä varsin vaivalloisesti. Nyt viime syksynä uusin takajarruputket ennen kuin ehtivät ruostua puhki.
Nesteet vaihdoin niin hyvin kuin ilman spesiaalityökaluja kykenin. Vpeckerillä sain deaktivoitua SBC:n, mutta mitään muita eväitä ei ollut. Laitoin yksikön päälle takaputkien lähtöihin lyhyet joutsenenkaulan malliset jarruputken pätkät, jotka estivät nesteen tulvimisen sinä aikana, kun laitoin putket paikalleen. Jarruneste tuli suvereenisti lappona läpi taakse ja lorottelin sitä kautta pari säiliöllistä. Eteen päästin uudet nesteet varajarrupiirin kautta. Kuukauden päästä vaihdoin vielä säiliöllisen nestettä, kun vanhaa todennäköisesti jäi vielä yksikköön. Jos tästä projektista jotain jäi käteen, niin ainakin se, että enää SBC ei herätessään joka kerta tee esipaineita, kuten aikaisemmin. Aktivoinnin jälkeen jarrupaine pysyi joka pyörässä kuin naulittuna 0,5bar sisällä sen viitisen minuuttia, mitä sitä seurasin.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6295
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja MiHe »

saikos sillä vpeckerillä avattua hätäjarupiirin solenoidiventtiilikin, vai miten varajarrupiiri huuhdeltiin?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
gubbe89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 17.02.2013 16:01
Paikkakunta: Mouhijärvi

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

En hänen sielunelämästään oikeastaan tiedä sen enempää. Olen elänyt (väärässä?) ymmärryksessä, että deaktivoituna vain varajarrupiiri on käytössä, eli se säälittävä pääsylinteri työntää sukkana lohkon läpi limua etusatuloihin. Ihan siis vanhanaikaisesti loroteltiin kaverin kanssa nesteet etupäähän, kun yhteys käsittääkseni on täysin hydraulinen tuossa tilassa. Vpecker on muutenkin vielä vähän keskeneräinen kampe, mutta onneksi ominaisuudet rimaa hipoen riittivät tuon projektin loppuunsaattamiseen.
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja acparma »

gubbe89 kirjoitti:Täytyy koputella puuta tässä. Omassa 11/03 S211:ssä tällä hetkellä 380tkm taulussa ja alkuperäinen(tai ainakin sen ikäinen) SBC paikallaan. Softaversio on sama kuin yksikön kyljessä, joten liekö edes päivitettykään ikinä. Jarruvalokatkaisijan vaihdoin ihan varmuuden vuoksi ostettuani auton, sekä pikkuakun, kun alkoi pumppu pyöriä varsin vaivalloisesti. Nyt viime syksynä uusin takajarruputket ennen kuin ehtivät ruostua puhki.
Nesteet vaihdoin niin hyvin kuin ilman spesiaalityökaluja kykenin. Vpeckerillä sain deaktivoitua SBC:n, mutta mitään muita eväitä ei ollut. Laitoin yksikön päälle takaputkien lähtöihin lyhyet joutsenenkaulan malliset jarruputken pätkät, jotka estivät nesteen tulvimisen sinä aikana, kun laitoin putket paikalleen. Jarruneste tuli suvereenisti lappona läpi taakse ja lorottelin sitä kautta pari säiliöllistä. Eteen päästin uudet nesteet varajarrupiirin kautta. Kuukauden päästä vaihdoin vielä säiliöllisen nestettä, kun vanhaa todennäköisesti jäi vielä yksikköön. Jos tästä projektista jotain jäi käteen, niin ainakin se, että enää SBC ei herätessään joka kerta tee esipaineita, kuten aikaisemmin. Aktivoinnin jälkeen jarrupaine pysyi joka pyörässä kuin naulittuna 0,5bar sisällä sen viitisen minuuttia, mitä sitä seurasin.
Isännän -03 vuoden W211:ssa oli myös alkuperäinen SBC. Sillä ajettiin 350-450tkm ja hyvin toimi.
W124 300 E -87 Aut.
Vastaa Viestiin