w638 VITO kuljettajan oven johdot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Gerbiili
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

w638 VITO kuljettajan oven johdot

Viesti Kirjoittaja Gerbiili »

Alkaa olla sen verran monta johtoa poikki Viton kuskinoven haitarista, että välillä meinaa hermot mennä. Mutta miten suuri homma niiden korjaaminen on ja mitä kaikkea pitää avata? Vai saako koko johtonipun ulos vaan haitarin irrottamisella? Ajatuksena olisi korvata nykyiset johdot haitarin kohdalta silikonikaapelilla tms. eikä hankkia uutta johtosarjaa.

Eli millaiseen hommaan saa varautua, onko kokemuksia ja kauhutarinoita. Kiitos.
ceebbari
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: w638 VITO kuljettajan oven johdot

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

Korjasin juuri apparin ovesta sarjan.
Ovipahvi vaan irti, katsoo ja merkkaa tarvittaessa piuhat ja sopivasta kohdasta piuhasarja poikki. Siihen vetonaru kiinni ja jalkatilasta vetää johdon / vetonarun sinne.
Sitten sopivasta kohtaa piuhat poikki ja uutta väliin. Vetonarulla ne sitten ovelle ja liitokset oveen jääneisiin piuhoihin. Helppoa kuin heinän teko
Apparinpuolella oli 6 johdon sarja...
W638 112cdi A -03
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Helppoa mutta aikaahan tuo ottaa. Johtoja on paljon.
wiimax.fi
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

dealer kirjoitti:Helppoa mutta aikaahan tuo ottaa. Johtoja on paljon.
Niiden määrä riippuu varustetasosta. Jos on vain sähkölukko ja sähköpeili, ei se määrä ole kovinkaan suuri. Tilanne on toinen jos on lisäksi sähköikkuna ja bussimallin takaikkunoiden sähköt.

Itse olen uusinut vain pätkät (jotain 30 - 40 senttiset) ovien saranakohdalle. Liitokset olen tehnyt ns. tina-abikoilla joiden kutistesukka estää juotoskohdan taipumisen. Pelkkä tinaus ja erkkari ei tahdo kestää tärinää, koska tinauksen rajapinnalla kupari karkenee. Myös liimallinen kutistesukka juotoksen yli ajaa saman asian kuin se tina-abiko.

Ei tämä ole pelkästään Vitojen ongelma, vaan liki kaikkien tuon ikäisten autojen. Olen näitä korjaillut useistakin eri automerkeistä.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

No joo, vaihteleehan se johtojen määrä tosiaan aika lailla varusteista riippuen. On korjailtu pösöistä ooppeleista volkkareista jne. ja mersuista W638 on se missä johdotus on heikko.
Niiden ollessa melko uusia alkoi jo keskuslukituksen "kahden painalluksen taktiikasta" kyselijöitä olla.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin