mb 230

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 09.11.2004 20:13
Paikkakunta: HPJ

mb 230

Viesti Kirjoittaja tek »

Kone käy tasaisesti pellin alta kuuneltuna, mutta pakoputkesta "tupsii" säännöllisesti. Mikä mättää?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Siis tavallaan "pätkäisee"?
Kyseessä on tietyssä määrin jopa ominaisuus, ainakin näissä 1980-luvun loppupuolen ruiskukoneissa.
Enemmän diagnosoinnin edellytys olisi kuulla onko kone missä korissa kiinni ja ruokitaanko sitä ruiskulla vai kaasarilla?
Entä onko oire kierroksilla, tyhjäkäynnillä, kylmänä, lämpimänä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8796
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mulla oli samaista onkelmaa 190E:n kanssa.. ja huohotti niin maan vietävästi... otimpa kannen pois ja nelos sylinterissä on yläpäässä noin 3mm!!! kuluma... elikkä kone vaihtoon...
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Tuhauttelusta

Viesti Kirjoittaja Jyry »

Voihan siellä pakoventtiilikin vuotaa tai olla ns.kannolla. Puristuspaineet kannattaisi mitata.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tai joku tulppa/johto päästää välillä wirtasta väärästä välistä tai joku suutin ei toimi ihan OK tai... :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Arvauksia lisää?
:lol: Oikeesti kannataa tarkistaa virranjakankansi+pyörijä, sekä tulpat ja johdot.
Nyt syksyllä kun rupee olemaan kosteaa niin "räiskivät" läpi vanhat kovettuneet johdot.
Ei kannata ostaa mitä tahansa tilalle.
Tai voihan sitä arvailla vaikka ja mitä muuta! Olisiko bensan seassa vettä?( Vaihda suodatin.)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kimmo L kirjoitti: Tai voihan sitä arvailla vaikka ja mitä muuta!
Näin on. Odotamme edelleen hiukan tarkennuksia oireisiin ja auton malliin ja koneen tyyppiin -- ainakin suomalaisen autokauppiaan terminologialla kun MB 230 voi olla mitä vaan 60-luvulta tähän päivään...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Tupsauttelu voi lähteä myös erittäin pienellä sytytyksen/seoksen säädöllä...
tek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 09.11.2004 20:13
Paikkakunta: HPJ

Viesti Kirjoittaja tek »

Pystylyhtyhän tää on 230.4 -75
Varmaan helpointa tarkistaa ekana tuo venttiilin kantamisjuttu.
Vastaa Viestiin