560 SEC moottoriremonttia
560 SEC moottoriremonttia
Eli kyseiseen moottoriin olisi tässä jossain vaiheessa ajankohtaista tehdä vähän ''huoltoa''. Venttiilit naputtaa jonkin verran, öljyntäyttöreijästä katsottuna apparin puolen nokka-akselin nokassa näkyy olevan kulumaa ja autolla on ajettu sen 350 000km joten varmaankin ketjukin pitäisi vaihtaa. Onko kellään kokemusta Febin nokka-akseleista, tai tarvikenokista ylipätään? https://www.ebay.de/itm/FEBI-BILSTEIN-N ... :rk:1:pf:0 Tälläistä olen katsonut, ilmeisesti tuo käy meikäläisen autoon? Vuosimalli on siis '91, katillinen 279hp versio. Ja onko vasemmalla ja oikealla täysin identtiset nokat vai onko jotain eroa?
Kaikenlaiset vinkit ja linkit aiheeseen liittyen ovat tervetulleita! Koko homma on siis tarkoitus tehdä itse, mahdollisia koneistuksia lukuunottamatta.
Kaikenlaiset vinkit ja linkit aiheeseen liittyen ovat tervetulleita! Koko homma on siis tarkoitus tehdä itse, mahdollisia koneistuksia lukuunottamatta.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5714
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 560 SEC moottoriremonttia
nokka-akselit eivät läy puolelta toiselle, ovat erilaiset 

Re: 560 SEC moottoriremonttia
Laita auton auton valmistenumero näkyviin niin katsotaan oikeat varaosanumerot sulle nokkiin.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: 560 SEC moottoriremonttia
Jos aiot tehdä itse, niin suosittelen lämpimästi lukemaan läpi tämän ketjun 500eboardilta: https://www.500eboard.com/forums/showthread.php?t=564" onclick="window.open(this.href);return false; (En ole varma näkyykö se rekisteröimättömälle käyttäjälle, mutta jos ei, niin rekisteröidy.)
Itse käytin 500 SECin kannet kunnostettavana Kirkkonummen Virtauskannessa. Venttiilinohjurien vaihdon kera kansien peruskunnostus kustansi 570€.
Febistä kuulee vähän ristiriitaisia juttuja riippuen mistä varaosasta on kyse. Omassa kansirempassa tuli käytettyä jonkun verran Febi-tuotteita, mm. keinuvivut. Nokista vaihdettiin ainoastaan toinen, Kolbenschmidtiin.
Itse käytin 500 SECin kannet kunnostettavana Kirkkonummen Virtauskannessa. Venttiilinohjurien vaihdon kera kansien peruskunnostus kustansi 570€.
Febistä kuulee vähän ristiriitaisia juttuja riippuen mistä varaosasta on kyse. Omassa kansirempassa tuli käytettyä jonkun verran Febi-tuotteita, mm. keinuvivut. Nokista vaihdettiin ainoastaan toinen, Kolbenschmidtiin.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 560 SEC moottoriremonttia
Laitan valmistenumeron ensi viikolla kun pääsen käsiksi autoon. Joskus yritin etsiä kokemuksia tarvikenokista mutta en löytänyt juuri yhtään mitään aiheesta, mitä tuli ihmeteltyä, luulisi nyt että monet ovat ajan saatossa tarvikenokkia käyttänyt. Kiitokset linkistä, täytyypi lukaista läpi
Re: 560 SEC moottoriremonttia
Rekisterinumerolla VIN:in saa kätevästi KL-Varaosien varaosahaun kautta.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 560 SEC moottoriremonttia
KL anto WDB1260451A606454
Re: 560 SEC moottoriremonttia
Katsoisin ensin mitkä nokat sulla on siellä paikallaan. Joko parit 18 ja 19 tai 16 ja 17 näille sit korvaavat varaosanumerot. Nuo 24 ja 25 taitavat olla halutuimmat nokat koska käytössä 300hp versiossa
Vasen
A1170511801 ja tälle korvaava varaosanumero A1170512601
A1170511601 ja korvaava varaosanumero A1170512401
Oikea nokka
A1170511901 ja tälle korvaava varaosanumro A1170512701
A1170511701 ja tälle korvaava varaosanumro A1170512501
Vasen
A1170511801 ja tälle korvaava varaosanumero A1170512601
A1170511601 ja korvaava varaosanumero A1170512401
Oikea nokka
A1170511901 ja tälle korvaava varaosanumro A1170512701
A1170511701 ja tälle korvaava varaosanumro A1170512501
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: 560 SEC moottoriremonttia
Kiitokset! Ei noita nokkia oikein tunnu löytyvän muita kuin Febin valmistamia, joten täytyy varmaan ne hommata jos osoittautuu että pitää uusi(a) tilailla
E: tutkin hieman lisää ja löysin tälläisen https://www.parts.com/index.cfm?fuseact ... L-CAMSHAFT onko nämä todella mersun alkuperäisiä osia? Ajattelin että mersun oma nokka maksaisi vähintään tuplat tuosta hinnasta
E2: eivät taidakkaan toimittaa ulkomaille
E: tutkin hieman lisää ja löysin tälläisen https://www.parts.com/index.cfm?fuseact ... L-CAMSHAFT onko nämä todella mersun alkuperäisiä osia? Ajattelin että mersun oma nokka maksaisi vähintään tuplat tuosta hinnasta
E2: eivät taidakkaan toimittaa ulkomaille
Re: 560 SEC moottoriremonttia
Carparts-pros.comista löytyy näköjään kaikki nokat. Merkkinä nokasta riippuen näköjään Febi, INA tai alkuperäinen MB. On tullut tilattua tavaraa tuolta, toimii hyvin jos ei ole kiire. Mikä parasta, sieltä saa alkuperäisosia kaikkia pikkunippeleitä myöten. Hyvä juttu esim. tällaista kansiremonttia ajatellen.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 560 SEC moottoriremonttia
Mahtavaa, kiitos! Olen kyllä positiivisesti yllättäynyt että mersun alkuperäinen nokka-akseli maksaa vähän yli 300e. En olisi uskonut noin "halvaksi". Tuolta varmaankin tulee tilailtua sitten aikanaan osat. Kuinka kauan on suunnilleen kestänyt, että paketti on saapunut perille?Häksä kirjoitti:Carparts-pros.comista löytyy näköjään kaikki nokat. Merkkinä nokasta riippuen näköjään Febi, INA tai alkuperäinen MB. On tullut tilattua tavaraa tuolta, toimii hyvin jos ei ole kiire. Mikä parasta, sieltä saa alkuperäisosia kaikkia pikkunippeleitä myöten. Hyvä juttu esim. tällaista kansiremonttia ajatellen.
Re: 560 SEC moottoriremonttia
Nettikauppa on vähän vanhanaikainen, muistaakseni sinne pitää tehdä tilisiirto, minkä jälkeen lähettävät tavarat. Varmaan pari viikkoa kannattaa varata aikaa, mutta voi tulla nopeamminkin.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja