Miksi sinä kirjoitat taas täyttä roskaa. Eihän oikein tehty optimointi haittaa hiukkaspolttoja. Päinvastoin, jos myös EGR on poistettu pelistä. Tärkeintä on ajaa säännöllisesti maantieajoa, niin mitään ongelmia ei ole, kunhan auto on ehjä eikä ajella viat päällä.tahtoomersun kirjoitti: No eipä ole ihme, että vikavalot palaa ja tyhjennyspoltot ei onnistu. Ei vaan porukka usko, ettei noita ohjelmia pidä "optimoida" pelkkää harmia luvassa...
W212 kysy & vastaa
Re: W212 kysy & vastaa
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W212 kysy & vastaa
Noh, ei se ihan noin mee, turhaa provosointia tuo kommenttisi. Vikavalo paloi siis ennen kuin oli tehty/tehtiin mitään "optimointia". Jos luit pitkän selostukseni puoleenväliin asti niin siinähän kerrottiin, että dpf:ään ei kajottu, eikä ole vieläkään kajottu mutta sekin tullaan vielä tekemään jos ei ala poltot onnistuun ja eihän ne ala kun minä en aio vaihtaa työpaikkaa, enkä ajoreittiä autossa olevan suunnitteluvian takia. Suunnitteluvika mielestäni siksi, että mb ei kerro, että tuote ei ole käyttökelpoinen lyhyeen ajoon.tahtoomersun kirjoitti: No eipä ole ihme, että vikavalot palaa ja tyhjennyspoltot ei onnistu. Ei vaan porukka usko, ettei noita ohjelmia pidä "optimoida" pelkkää harmia luvassa...
edit. on se kelpo vehje lyhyeen ajoon mutta ei pelkästään lyhyeen ajoon
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W212 kysy & vastaa
Egr poistettuna, "optimoituna" ja kusiruiskut poistettuna se ei ole kelvollinen minkäänlaiseen ajoon..... no peltoautoksi käy!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: W212 kysy & vastaa
Ootko varma että sieltä näkyy pelkkä johto, sillä kyllä 212 vaihtuu verhoilun irroittamalla lamput? Vai onko led valot sellaisia ei ole ikinä tarvinnut vaihtaa. Se pistokehan menee ainakin vanhemmissa 212 suoraan lampun kantaan joka irtoaa kääntämällä koko pakettia 90 astetta.CDI320CLS kirjoitti:Saattaa olla samanlainen kuin oli minun CL:ssä eli se kromilista lähtee kampeamalla irti ja sen alta muovi pois. Omassa w212 fl on led kilpivalot tehtaan asentamana eikä ainakaan vielä ole mitään ongelmia ollut, tosin ajettu vasta 360 tkm.BBC kirjoitti:
Edelleen kaipailen kilpivalon vaihtoon apuja. Ei viittis tuon takia oikeaan korjaamoon jonottaa kun oma tallikin on
Re: W212 kysy & vastaa
Sinne ei näe mutta käsikopelolla hiplaamalla sain pistokkeen irti ja yritin sitten pyöräyttää jäljellä jäävää osaa mutta ei se vaikuttanut ollenkaan olevan pyöritettävissä.Ruuvimeisseli kirjoitti:Ootko varma että sieltä näkyy pelkkä johto, sillä kyllä 212 vaihtuu verhoilun irroittamalla lamput? Vai onko led valot sellaisia ei ole ikinä tarvinnut vaihtaa. Se pistokehan menee ainakin vanhemmissa 212 suoraan lampun kantaan joka irtoaa kääntämällä koko pakettia 90 astetta.CDI320CLS kirjoitti:Saattaa olla samanlainen kuin oli minun CL:ssä eli se kromilista lähtee kampeamalla irti ja sen alta muovi pois. Omassa w212 fl on led kilpivalot tehtaan asentamana eikä ainakaan vielä ole mitään ongelmia ollut, tosin ajettu vasta 360 tkm.BBC kirjoitti:
Edelleen kaipailen kilpivalon vaihtoon apuja. Ei viittis tuon takia oikeaan korjaamoon jonottaa kun oma tallikin on
Vaikutti olevan yhtenäinen möykky eli tuntui, ettei siihen voi vaihtaa poltinta ollenkaan, olisko se sitten led.
Koitin eilen myös tuota CDI320CLS:n ehdotusta mutta rapsahteli siihen malliin, että en viittiny viedä loppuun asti. Nyt kun verhoilu on irti valmiiksi niin voisin käydä kysymässä korjaamolta jos joku kävis pihalla rapsauttamassa sen muovin irti. Tätä samaa asiaa tuntuvat ulkomailla asti kyselevän mutta yhtään vastausta en ole löytänyt.
Yksi heppu yritti selittää englanniksi asiaa, en ihan ymmärtänyt selostusta mutta ei sitä ymmärtänyt paikallinen nativikaan, vaikka omalla murteella oli esitys. Ehkä joku maalaamokin tietäisi kun ovat varmasi nuita purkaneet, voisivat olla helpommin taivutettavissa -20 pakkasessa ulos hommiin
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ke 13.06.2012 22:33
Re: W212 kysy & vastaa
Tämmönen sieltä nyt sitten ois tulossa, kommentteja:
02R 17" LIGHT ALLOY WHEEL 5-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
03A OIL OFFSET AMOUNT +300 ML OIL
064 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651
072 MODIFICATION YEAR 13/M/0 SCALE 2
076 MODIFICATION YEAR 13/M/0 SCALE 3
108 CONTROL CODE MARKETING
110A IMITATION LEATHER
111A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
1U2 SNOW GRID
1U3 VEHICLE WAXING
210B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - SWEDISH
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
228 AUXILIARY HEATER
235 ACTIVE PARK ASSIST
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
258 COLLIS.WARN. SYS. W/ ACTIVE BRAKE INTERV. FCW STOP
267B AIRBAGLABLE - SWEDISH/ENGLISH
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
309 CUP HOLDER
340B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - SWEDISH
35A VGS D4-0, D3 PATTERN
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
432 DYNAMICS SEAT,FRONT LEFT AND RIGHT
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
509 NAVIBOX
523 RADIO AUDIO 20
569L SWEDEN
580 AIR CONDITIONER
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5XXL EUROPE
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
792U PALLADIUM SILVER METALLIC PAINT
804 YOM 13/1
804 *1 212____ 20090312 YOM 13/1
804 *2 651.9__ 20110412 YOM 23/1
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
953 CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
989 IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
A20 DIRECT START
A21 SHIFT BY WIRE
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A89 REDUCED-FRICTION
A98 TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B18 SPECTACLE SHELF
B24 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F212 MODEL SERIES 212
FS COMBI - VEHICLE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H79 TRIM ELEM. - ALUMINIUM W/ LONGIT./TEXTURED GRAIN
HA REAR AXLE
J5A DSM: STAR1 FBS4 UPDATE
J81 JUNE RELEASE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
V73 SPEED- + LOADINDEX 99Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Comand puuttuu, joo
02R 17" LIGHT ALLOY WHEEL 5-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
03A OIL OFFSET AMOUNT +300 ML OIL
064 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651
072 MODIFICATION YEAR 13/M/0 SCALE 2
076 MODIFICATION YEAR 13/M/0 SCALE 3
108 CONTROL CODE MARKETING
110A IMITATION LEATHER
111A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
1U2 SNOW GRID
1U3 VEHICLE WAXING
210B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - SWEDISH
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
228 AUXILIARY HEATER
235 ACTIVE PARK ASSIST
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
258 COLLIS.WARN. SYS. W/ ACTIVE BRAKE INTERV. FCW STOP
267B AIRBAGLABLE - SWEDISH/ENGLISH
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
309 CUP HOLDER
340B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - SWEDISH
35A VGS D4-0, D3 PATTERN
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
432 DYNAMICS SEAT,FRONT LEFT AND RIGHT
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
509 NAVIBOX
523 RADIO AUDIO 20
569L SWEDEN
580 AIR CONDITIONER
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5XXL EUROPE
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
792U PALLADIUM SILVER METALLIC PAINT
804 YOM 13/1
804 *1 212____ 20090312 YOM 13/1
804 *2 651.9__ 20110412 YOM 23/1
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
953 CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
989 IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
A20 DIRECT START
A21 SHIFT BY WIRE
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A89 REDUCED-FRICTION
A98 TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B18 SPECTACLE SHELF
B24 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F212 MODEL SERIES 212
FS COMBI - VEHICLE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H79 TRIM ELEM. - ALUMINIUM W/ LONGIT./TEXTURED GRAIN
HA REAR AXLE
J5A DSM: STAR1 FBS4 UPDATE
J81 JUNE RELEASE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
V73 SPEED- + LOADINDEX 99Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Comand puuttuu, joo
S212 220 Cdi 2014
Re: W212 kysy & vastaa
Moottorin lämmöistä taas,mutta kuukausi sitten vaihdettin termari marmorilla,ja nyt n.50km matkalla teki ,että ensin nousi komeasti n.90asteeseen ja sen jälkeen putos melko äkkiä sinne n.70asteeseen ja ei saanut enää nousemaan tuota korkeammalle ja ajo oli suurin osa moottoritietä eli vauhti oli n.100km tunnissa.Pakkasta n20astetta.Voiskohan tuo uus termari olla viallinen,onko muilla käynyt ,että alkuperäisosa on ollu rikki.Taajama ajossa lämmöt nousee kuiten sinne 70n.korkeudelle,mtta ei yli,mutta aika nopesati.niin 220 cdi fl.ps.viimasuoja paikallaan.
Re: W212 kysy & vastaa
W212 faceliftiä olen ostamassa ja olen törmännyt ”varustepuutteeseen” ns. suomiautossa.
Eli ilmeisesti osassa 2013-2014 malleja ei ole 824 AIR CONDITIONING SCOPES FOR COLD COUNTRIES varustusta.
Esim.
WDD2120051A956488
https://www.datamb.com/vin/BPr5q2vanR9EXmxML" onclick="window.open(this.href);return false;
Yritin haulla löytää syytä siinä onnistumatta.
Tietääkö kukaan miksi tuommoinen puute?
Eli ilmeisesti osassa 2013-2014 malleja ei ole 824 AIR CONDITIONING SCOPES FOR COLD COUNTRIES varustusta.
Esim.
WDD2120051A956488
https://www.datamb.com/vin/BPr5q2vanR9EXmxML" onclick="window.open(this.href);return false;
Yritin haulla löytää syytä siinä onnistumatta.
Tietääkö kukaan miksi tuommoinen puute?
Re: W212 kysy & vastaa
Mikä tuo on ja koska tullut saataville? Sekä FL 211 että ei-FL 212 ovat (olleet) ilman tuollaista ja hyvin on pärjätty ainakin 30 pakkasasteeseen asti.atp69 kirjoitti:W212 faceliftiä olen ostamassa ja olen törmännyt ”varustepuutteeseen” ns. suomiautossa.
Eli ilmeisesti osassa 2013-2014 malleja ei ole 824 AIR CONDITIONING SCOPES FOR COLD COUNTRIES varustusta.
Esim.
WDD2120051A956488
https://www.datamb.com/vin/BPr5q2vanR9EXmxML" onclick="window.open(this.href);return false;
Yritin haulla löytää syytä siinä onnistumatta.
Tietääkö kukaan miksi tuommoinen puute?
Re: W212 kysy & vastaa
Hyvä kysymys tuokin, en tarkkaa tietoa löytänyt. Ainakin osassa C (204) malleja ja kaikissa W212 2015-> mitä itse olen hakenut tuo varuste on, mutta hyvä jos pärjää ilman. Menin ostamaan tuommoisen mistä tuo puuttuu, vasta jälkeenpäin huomasin.tj86430 kirjoitti:Mikä tuo on ja koska tullut saataville? Sekä FL 211 että ei-FL 212 ovat (olleet) ilman tuollaista ja hyvin on pärjätty ainakin 30 pakkasasteeseen asti.atp69 kirjoitti:W212 faceliftiä olen ostamassa ja olen törmännyt ”varustepuutteeseen” ns. suomiautossa.
Eli ilmeisesti osassa 2013-2014 malleja ei ole 824 AIR CONDITIONING SCOPES FOR COLD COUNTRIES varustusta.
Esim.
WDD2120051A956488
https://www.datamb.com/vin/BPr5q2vanR9EXmxML" onclick="window.open(this.href);return false;
Yritin haulla löytää syytä siinä onnistumatta.
Tietääkö kukaan miksi tuommoinen puute?
Re: W212 kysy & vastaa
Ei näköjään mullakaan ole, Vehon uutena tuoma, vuosimallikoodilla 13 mutta vielä vanhempaa versiota.
230 C 1978
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ke 13.06.2012 22:33
Re: W212 kysy & vastaa
Nyt on reilut 1000 km mersuiltu uutukaisella ja johan tässä pari huolestuttavaa piirrettäkin on tullut vastaan:
-moottorin häiriövalo syttyi, vikakoodi p0299 (viittaisi ahtopaineeseen), meni limb-moodiin mutta tehot palasivat virtojen katkaisun jälkeen. Vikavalokin sammui kiinalaisella obd-testerillä. Ulkolämpötila oli -15, webasto oli ennen starttia puoli tuntia päällä, mutta heti ekassa kiihdytyksessä heitti valon tauluun.
-kaksi kertaa vaihteisto on mennyt johonkin omituiseen moodiin, huudattaa kierrokset jonnekin 2500-3000 r/min ennen kuin vaihtaa isommalle. Rattiläpysköistä saa isompaa pesään, mutta seiskalle ei vaihda ollenkaan. Tämäkin vika katoaa kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan. Ei mitään vikavaloja mittaristossa. Mittaristossa näkyy e-asetus, eli ei oo menny sportti päälle, eikä s:kään huudata kierroksia noin korkealle. Muuten vaihtaa tosi hienosti ja nykimättä, myös alaspäin.
Laatikkoöljyt oli vaihdettu just ennen mulle tuloa, onkohan siinä menny joku hanurilleen?
Edit: Kyseessä siis fl-w212, 220 cdi ja 7g. 123 tkm, ulkoasun, kuittien ja huoltopöytäkirjojen perusteella en epäile lukeman oikeellisuutta
-moottorin häiriövalo syttyi, vikakoodi p0299 (viittaisi ahtopaineeseen), meni limb-moodiin mutta tehot palasivat virtojen katkaisun jälkeen. Vikavalokin sammui kiinalaisella obd-testerillä. Ulkolämpötila oli -15, webasto oli ennen starttia puoli tuntia päällä, mutta heti ekassa kiihdytyksessä heitti valon tauluun.
-kaksi kertaa vaihteisto on mennyt johonkin omituiseen moodiin, huudattaa kierrokset jonnekin 2500-3000 r/min ennen kuin vaihtaa isommalle. Rattiläpysköistä saa isompaa pesään, mutta seiskalle ei vaihda ollenkaan. Tämäkin vika katoaa kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan. Ei mitään vikavaloja mittaristossa. Mittaristossa näkyy e-asetus, eli ei oo menny sportti päälle, eikä s:kään huudata kierroksia noin korkealle. Muuten vaihtaa tosi hienosti ja nykimättä, myös alaspäin.
Laatikkoöljyt oli vaihdettu just ennen mulle tuloa, onkohan siinä menny joku hanurilleen?
Edit: Kyseessä siis fl-w212, 220 cdi ja 7g. 123 tkm, ulkoasun, kuittien ja huoltopöytäkirjojen perusteella en epäile lukeman oikeellisuutta
Viimeksi muokannut Nukuttalahden isäntä, Ma 04.02.2019 05:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 220 Cdi 2014
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 kysy & vastaa
Koitettu sillä korjat ja kun ei ole tullut kuntoon niin laitettu kiertoonNukuttalahden isäntä kirjoitti:Nyt on reilut 1000 km mersuiltu uutukaisella ja johan tässä pari huolestuttavaa piirrettäkin on tullut vastaan:
-moottorin häiriövalo syttyi, vikakoodi p0299 (viittaisi ahtopaineeseen), meni limb-moodiin mutta tehot palasivat virtojen katkaisun jälkeen. Vikavalokin sammui kiinalaisella obd-testerillä. Ulkolämpötila oli -15, webasto oli ennen starttia puoli tuntia päällä, mutta heti ekassa kiihdytyksessä heitti valon tauluun.
-kaksi kertaa vaihteisto on mennyt johonkin omituiseen moodiin, huudattaa kierrokset jonnekin 2500-3000 r/min ennen kuin vaihtaa isommalle. Rattiläpysköistä saa isompaa pesään, mutta seiskalle ei vaihda ollenkaan. Tämäkin vika katoaa kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan. Ei mitään vikavaloja mittaristossa. Mittaristossa näkyy e-asetus, eli ei oo menny sportti päälle, eikä s:kään huudata kierroksia noin korkealle. Muuten vaihtaa tosi hienosti ja nykimättä, myös alaspäin.
Laatikkoöljyt oli vaihdettu just ennen mulle tuloa, onkohan siinä menny joku hanurilleen?
tai sitten vaan lämmitää kattia/hiukkassuodatinta
Mökkillä
'
'
Re: W212 kysy & vastaa
Onko tietoa kuinka herkästi auto herjaa jäähdytysnesteen tasosta? Aloin epäilemään että anturi on rikki koska 5dl poisto paisarista kylmänä (pinta alarajalla) ei aiheuttanut herjaa. Autocenteristä (missä vahtoivat p.suodattimen jalan ja vesipumpun) sanoivat, että pitäisi valittaa tasosta tosi herkästi, ihmettelin kun noin 3dl vajaus ei aiheuttanut herjaa ja sitten vielä kokelin erikseen tuolla 5dl.
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 kysy & vastaa
muistaakseni ne anturitapit näkyy siellä paisuntasäiliössä, kun katsoo vähän vinoon kohti keulaa, kaksi sellaista messinkitappia pystyssä.
en muista koska ne näin siellä, voi olla kun asensin lämppäriä ja säiliö oli tyhjä.
en muista koska ne näin siellä, voi olla kun asensin lämppäriä ja säiliö oli tyhjä.
W212 E350cdi
Re: W212 kysy & vastaa
Tämä oli hyvä tieto, kiitos. Kävin kokeilemassa: 8dl vajausta niin herja tuli, tällöin tapit oli kokonaan nesteen yläpuolella. Eipä tuo kovin herkkä ole, mutta pääasia kun pelaa.Nurmituomas kirjoitti:muistaakseni ne anturitapit näkyy siellä paisuntasäiliössä, kun katsoo vähän vinoon kohti keulaa, kaksi sellaista messinkitappia pystyssä.
en muista koska ne näin siellä, voi olla kun asensin lämppäriä ja säiliö oli tyhjä.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su 23.12.2018 15:43
Re: W212 kysy & vastaa
Hei. Kiinnostelee vaimolle tuollainen mersu 212 sedan työmatka-ajoon (160km/pv). Tällainen siksi, että on turvallinen iso auto ja myös ajo-ominaisuuksien vuoksi. Myöskään kulutus ei ilmeisesti päätä huimaa 100kw versiossa? Meidän budjetilla kysymykseen tulee enemmän ajetut 300-400tkm. Yksi facelift kiinnostaa. Vm 2015 ajettu 400tkm.
Kannattaako sekaantua? Tuleeko vain paha mieli kun pajalla koko ajan ja kalliiksi tulee?
Kannattaako suosilla katsella vähän alemman luokan autoja?
Kannattaako sekaantua? Tuleeko vain paha mieli kun pajalla koko ajan ja kalliiksi tulee?
Kannattaako suosilla katsella vähän alemman luokan autoja?
Re: W212 kysy & vastaa
Samanlaiset vaihteisto häröilyt tuli täälläkin laatikon öljynvaihdon jälkeen. Tekivät jonkun nolluksen ja opetuksen ajossa lootalle, niin alkoi pelamaan normaalisti.Nukuttalahden isäntä kirjoitti:Nyt on reilut 1000 km mersuiltu uutukaisella ja johan tässä pari huolestuttavaa piirrettäkin on tullut vastaan:
-moottorin häiriövalo syttyi, vikakoodi p0299 (viittaisi ahtopaineeseen), meni limb-moodiin mutta tehot palasivat virtojen katkaisun jälkeen. Vikavalokin sammui kiinalaisella obd-testerillä. Ulkolämpötila oli -15, webasto oli ennen starttia puoli tuntia päällä, mutta heti ekassa kiihdytyksessä heitti valon tauluun.
-kaksi kertaa vaihteisto on mennyt johonkin omituiseen moodiin, huudattaa kierrokset jonnekin 2500-3000 r/min ennen kuin vaihtaa isommalle. Rattiläpysköistä saa isompaa pesään, mutta seiskalle ei vaihda ollenkaan. Tämäkin vika katoaa kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan. Ei mitään vikavaloja mittaristossa. Mittaristossa näkyy e-asetus, eli ei oo menny sportti päälle, eikä s:kään huudata kierroksia noin korkealle. Muuten vaihtaa tosi hienosti ja nykimättä, myös alaspäin.
Laatikkoöljyt oli vaihdettu just ennen mulle tuloa, onkohan siinä menny joku hanurilleen?
Edit: Kyseessä siis fl-w212, 220 cdi ja 7g. 123 tkm, ulkoasun, kuittien ja huoltopöytäkirjojen perusteella en epäile lukeman oikeellisuutta
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ke 13.06.2012 22:33
Re: W212 kysy & vastaa
Nyt on menty kohta 4000 km ilman ylimääräisiä oireita. Laatikko ilmeisesti oppinut tavoilleen ja moottorihäiriövalon laitan kelien piikkiin (pitkäaikainen lumipölyssä ajaminen ja kovat pakkaset).
Hieno auto.
Hieno auto.
S212 220 Cdi 2014
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: To 02.11.2017 15:43
Re: W212 kysy & vastaa
Sadetunnistin ja tuulilasin huurtuminen tekee harmaita hiuksia. Tuntuu että tuossa tihkutunnistimessa ei ole oikeen mitään logiikkaa ja se alkaa pyyhkimään aivan hullun raivolla todella helpolla. Lisäksi on tullu huomattua sellainen käytös että jos auton ajaa johonkin monttuun tai muuhun vastaavaan tiellä niin pyyhkimet hullaantuu aivan täysin ja alkaa tykittää niin paljon kuin lähtee. Tuulilasi on kerran vaihdettu OEM lasiin, käsittääkseni adaptaatiota ei tarvitsisi tehdä jos sävy ei muutu?
Lisäksi tämä tuulilasin huurtuminen, juurikin kuskin puolen ylänurkasta. Tuntuu olevan harmi monelle, voiko tuolle muuta tehdä kuin starilla laittaa puhallusta eri tavalla, tietäisi vaan miten..
350CDI 4matic ei kyllä mikään ekoauto ole kaupunkipyörityksessä ja talvella, 12 litraa menee soppaa että heilahtaa. Muuten kyllä kelpaa ajella!
Lisäksi tämä tuulilasin huurtuminen, juurikin kuskin puolen ylänurkasta. Tuntuu olevan harmi monelle, voiko tuolle muuta tehdä kuin starilla laittaa puhallusta eri tavalla, tietäisi vaan miten..
350CDI 4matic ei kyllä mikään ekoauto ole kaupunkipyörityksessä ja talvella, 12 litraa menee soppaa että heilahtaa. Muuten kyllä kelpaa ajella!
Re: W212 kysy & vastaa
Sadetunnistimen / monitoimikameran kalibrointi kuuluu tehdä aina lasin vaihdon jälkeen. Ei välttämättä muuten toimi sadetunnistin oikein.hvirkkunen kirjoitti:Sadetunnistin ja tuulilasin huurtuminen tekee harmaita hiuksia. Tuntuu että tuossa tihkutunnistimessa ei ole oikeen mitään logiikkaa ja se alkaa pyyhkimään aivan hullun raivolla todella helpolla. Lisäksi on tullu huomattua sellainen käytös että jos auton ajaa johonkin monttuun tai muuhun vastaavaan tiellä niin pyyhkimet hullaantuu aivan täysin ja alkaa tykittää niin paljon kuin lähtee. Tuulilasi on kerran vaihdettu OEM lasiin, käsittääkseni adaptaatiota ei tarvitsisi tehdä jos sävy ei muutu?
Re: W212 kysy & vastaa
Onko 350 CDI sedan malleissa ilmajousitus vakiona
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 kysy & vastaa
Hei! Olisiko kenelläkään pihassa W212 bensa 350 4matic 2009-2012 farkkua? Tarvitsisin kuvan tyyppikilvestä, lähinnä siis painotietoja etsin. Kokonais-, akseli-, ja vetomassat hakusessa..
Re: W212 kysy & vastaa
Noniin ny tarvis vanteet w212 farkkuun. Mitä suosittelisitte? Mielessä 18" ja sellaiset mitkä on hyvä ajaa eli ei mitään kiinan tinoja. Mitkä kummit olis sopivat sellasii vanteisii? Onko nuo amg vanteet hyviä ajettavia? Kokemuksia ja ehdotuksia kaivataan!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 169
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: W212 kysy & vastaa
Vannehan on hyvä ajettava silloin kun se on suora. Kiinantinatkin yleensä uutena on suoria, mutta toki laadukkaammat tuotokset kestävät sellaisina paremmin myös täällä Suomen hyvinhoidetuilla teillä Alkuperäiset AMG-vanteet on ainakin laadukkaita, ja varmasti täyttävät sen hyvän ajettavuuden kriteerin mitä vanteille voi asettaa. Muutkin hyvälaatuiset vanteet toimivat hyvin, niissä sitten omat ulkonäkömieltymykset vaikuttaa eniten kannattavaan lopputulokseen.Haksa kirjoitti:Noniin ny tarvis vanteet w212 farkkuun. Mitä suosittelisitte? Mielessä 18" ja sellaiset mitkä on hyvä ajaa eli ei mitään kiinan tinoja. Mitkä kummit olis sopivat sellasii vanteisii? Onko nuo amg vanteet hyviä ajettavia? Kokemuksia ja ehdotuksia kaivataan!
18" vanteissa vakiokoko on 8,5x18" ET48, joka käy joka nurkkaan. Mikäli haluaa taakse leveämmän vanteen niin siinä orkkiskoko on muistaakseni 9x18" ET52. Näillä päästään siis tehtaan insinöörin suunnittelemaan lopputulokseen, ulkonäöllisesti nuo ovat ainakin omaan mieleen vähän turhan sisällä. Edessä tuosta ET:stä voi huoletta vähentää 10mm, ehkä jopa 15, takana enemmänkin. Ajo-ominaisuudet siinä tuskin paranevat alkuperäisestä, mutta en usko että juuri huononevatkaan. Ulkonäköön tällä on suurempi vaikutus.
Jos vanteet on 8,5-9" leveät, vakiorengastus niille on 245-40 ja 265-35. Ehkä laittaisin itse silti joka nurkkaan samankokoiset 245-40 -kumit. Jos takavanne on 9,5", siihen laittaisin sitten 275-35 -kokoisen, sillä halkaisija on lähempänä eturengasta kuin vakiorengastuksessa. 9,5" leveälle vanteelle nousee kyllä myös eturengasta vastaava 245-leveä mutta menee jo melko venytetyksi.
Vertailun vuoksi, itselläni on nyt kesäksi ostettuna 8,5x19 ET35 ja 9,5x19 ET48 koossa oleva setti, jossa joka nurkassa on 245-35/19 renkaat. Takakumit on omaan makuun liian venytetyt, mutta niillä mennään ainakin nyt aluksi. Vanteiden ulkoreunat tulevat navasta saman verran ulospäin ja noilla spekseillä niiden pitäisi myös mahtua ihan hyvin alle. Korin muodosta johtuen tosin etuvanteet tulevat autoon nähden jonkun verran ulommas kuin takana. 18" kokoon näitä voi verrata istuvuutensa osalta aikalailla suoraan, kunhan muistaa lisätä 5 %-yksikköä renkaan korkeusprofiiliin.
Star @ Mikkeli
Tähdellistä jos jonkinmoista
Tähdellistä jos jonkinmoista
Re: W212 kysy & vastaa
Kiitos! Tuolla infopaketilla varmasti löytyy vanteet ja kumit päälle!
Re: W212 kysy & vastaa
Hankin juuri tänään S212 4maticin, johon hankittava uudet kesärenkaat lähiaikoina. Alla ovat nyt Continentalin sportcontact Y XL 245/45-17. Tuntuvat aika meluisilta ainakin siihen mitä mielikuvissani odotin.
Mitä voisi suositella seuraavaksi jos painotus olisi enemmän hiljaisuudessa kuin ns urheilullisuudessa? Miltä vaikuttaisi 205/60 -16? Onko kokemukseen pohjautuvia mielipiteitä?
Mitä voisi suositella seuraavaksi jos painotus olisi enemmän hiljaisuudessa kuin ns urheilullisuudessa? Miltä vaikuttaisi 205/60 -16? Onko kokemukseen pohjautuvia mielipiteitä?
S212 E350CDI 4Matic -10
Re: W212 kysy & vastaa
Mahtuuko 16" vanne? Laita jotkin hiljaiseksi kehutut 225/50 kokoiset.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W212 kysy & vastaa
Tänään näin liikennevaloissa W212 taksin, jossa oli juurikin nuo 205/60-16 pyörät, aluvanteissa Mersun tähti. Harmi, ettei voinut kysäistä kommentteja asiasta.
S212 E350CDI 4Matic -10