CLK320 w208 Bensapumppu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
CLK320 ukko
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 02.02.2019 13:21

CLK320 w208 Bensapumppu

Viesti Kirjoittaja CLK320 ukko »

Tervehdys arvon viisaammat mersuihmiset

Minulla laukesi w208 bensapumppu ja pihinä ukkona tilasin uuden autovaraosat24 sivustolta, enkä sen tarkemmin katsonut speksejä, enpä niistä olisi
hirveästi ymmärtänytkään muuta kuin että sopii kyseiseen autoon.
Nyt pumppu on paikallaan ja auto käy ja kukkuu, mutta kun rajummin kiihdyttää käy auto röpöttämään ja tehot häviää ja kun kioskin
sammuttaa niin kaikki ok, tyhjäkäynnillä saa kaasutella rajoitinta vasten vaikka kuinka paljon, huomasin vain nyt tuolta autovaraosat24 että samaa pumppua
myydään monella eri tuotolla, eli montako litraa jaksaa pumpata, en mistään löydä paljonko sen pitäisi olla?
itse otin näköjään 120l/min kun suurin on 150l/min ja pienin 80l/min, vähän ihmetyttää että miten voi olla noin paljon eroja samassa kapistuksessa.

Jos jollain olisi jotain ideaa asiaan, vai johtuuko ollenkaan tuosta bensapumpusta?

Kiitos
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CLK320 w208 Bensapumppu

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kova tuottohan kyllä pienissäkin on kun neloskoneisissa on kompressorikin samantehoinen kapine...toki 430 ja amg mallit on sitten isompia.
Timo.V voisi ehkä tuohon vastata kun hänellä toi kasi malli mutta voihan olla että rekkari numerolla tulee oikea että ei tartte ajatella asiaa.
Toki bensa suodinkin voi olla syyllinen...kun pumppu jo ostettu voisi sitä kokeilla ensin sillä.
Mulla c kompura ja kyllä se tuotti litran jo noin puoleen minuuttiin paluu puolelta koska tietty tuotto pitää olla että tasaus systeemi toimii.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: CLK320 w208 Bensapumppu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Noh - omien kokemusten perusteella OEM-speksin pumppu kannattaa ostaa kerralla - säästää yhden pumpun hinnan. Tarvikepumppu ei itsellä jaksanut vuottakaan. Voihan sen suodattimen tietty vaihtaa - OEM sekin, kun bensanpaineen säädin taitaa olla näissä siinä. Vajaatuottoinen pumppu ei jaksa paluuvirtauksen avulla siirtää polttoainetta satulamallisen tankin lohkosta toiseen ja auto hyytyy polttoaineen puutteeseen, vaikka mittarin mukaan sitä onkin.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Vastaa Viestiin