s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Auto herjaa "Active blind spot assist inactive". Vehon mukaan tunnistin viallinen. Veholla melko kovan hintainen, osanumero lienee A0009050110? Minkähänlainen duuni tuossa on vaihtaa?
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Takapuskurin anturi? Näyttää pääsevän alakautta vaihtamaan ilman puskurin irrotusta. 444€ Mercteilillä.
Mainitsikohan dealer joskus johtosarjasta jotain, kannattaa tarkistaa foorumilta vanhat viestit.
Mainitsikohan dealer joskus johtosarjasta jotain, kannattaa tarkistaa foorumilta vanhat viestit.
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Kiitos vastauksesta. Tässä kävi sillä tavalla, että sillä aikaa kun odottelin Vehon vastausta kysymykseen onnistuuko vaihto ylipäänsä nyt samalla käynnillä, niin olivat jo vaihtaneet sen. Olisivat kyllä suostuneet ottamaan poiskin ja olemaan veloittamatta, mutta koska JS ja omavastuu osasta "vain" 60%, niin annetaan nyt sitten olla siellä. Täytyy kuitenkin vähän tinkiä loppulaskusta tuon takia.
Vehon listahinta osalle 845€
Vehon listahinta osalle 845€
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Minulla JS takuu kattoi osat ja työn. Taisivat vedättää? Vai paljonko on ajettu?tj86430 kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Tässä kävi sillä tavalla, että sillä aikaa kun odottelin Vehon vastausta kysymykseen onnistuuko vaihto ylipäänsä nyt samalla käynnillä, niin olivat jo vaihtaneet sen. Olisivat kyllä suostuneet ottamaan poiskin ja olemaan veloittamatta, mutta koska JS ja omavastuu osasta "vain" 60%, niin annetaan nyt sitten olla siellä. Täytyy kuitenkin vähän tinkiä loppulaskusta tuon takia.
Vehon listahinta osalle 845€
Ilmeisesti hajoaa, kun saa vettä, jäätyy , ja pullistuu. Joku arveli, että poraamalla reiät kiinnitys kehyksen alareunaan, niin vesi ei tekisi vahinkoa.
On helpossa paikassa ihan puskurin takakulmissa. Muovipanta, jossa klipsi pitää kiinni kehyksessä
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
JS takuu kattaa osat kokonaan 100tkm asti. Sen jälkeen omavastuu: 100-120tkm = 20%; 120-140tkm = 40%; 140-160tkm = 60%; 160-180tkm = 80%; 180- tkm = 100%simosami kirjoitti:Minulla JS takuu kattoi osat ja työn. Taisivat vedättää? Vai paljonko on ajettu?tj86430 kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Tässä kävi sillä tavalla, että sillä aikaa kun odottelin Vehon vastausta kysymykseen onnistuuko vaihto ylipäänsä nyt samalla käynnillä, niin olivat jo vaihtaneet sen. Olisivat kyllä suostuneet ottamaan poiskin ja olemaan veloittamatta, mutta koska JS ja omavastuu osasta "vain" 60%, niin annetaan nyt sitten olla siellä. Täytyy kuitenkin vähän tinkiä loppulaskusta tuon takia.
Vehon listahinta osalle 845€
tällä ajettu 154tkm.
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
tunnistimia mennyt koska vesi turvottanut ne. puskurin "taskuun" pitäs tehdä vesireikiä kun uuden asentaa
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Auttaiskohan tuo parkkitutkiin myös?shade_z kirjoitti:tunnistimia mennyt koska vesi turvottanut ne. puskurin "taskuun" pitäs tehdä vesireikiä kun uuden asentaa
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Mun piti maksaa 10% kun ajettu 105thkm. Säklättävä alipainepumppu meni takuuseen. Sitten asennuksessa jäänyt alipaine putki/letku irti ja auto limppimodessa ajettuna kotiin. (Hain illalla ja huomasin limp moden vasta motarille kiihdytyksessä) Aamulla tuli lavetilla uus eemeli sijaisautoksitj86430 kirjoitti: JS takuu kattaa osat kokonaan 100tkm asti. Sen jälkeen omavastuu: 100-120tkm = 20%; 120-140tkm = 40%; 140-160tkm = 60%; 160-180tkm = 80%; 180- tkm = 100%
tällä ajettu 154tkm.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Yllättäen Veho oli tehnyt tämän ihan oma-aloitteisestishade_z kirjoitti:tunnistimia mennyt koska vesi turvottanut ne. puskurin "taskuun" pitäs tehdä vesireikiä kun uuden asentaa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Onkohan Veho alkanut lukea tätä foorumia
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Homma näköjään kunnossa, mutta jatkossa, älyttömän helppo homma vaihtaa "anturi" kun saa auton ilmaan niin ei mene 2 minuuttia kauempaa, takapuskurin reunoilla olevat "muoviboxit".
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Hyvä tietää vastaisen varalle.Suksipoika kirjoitti:Homma näköjään kunnossa, mutta jatkossa, älyttömän helppo homma vaihtaa "anturi" kun saa auton ilmaan niin ei mene 2 minuuttia kauempaa, takapuskurin reunoilla olevat "muoviboxit".
Ei tämäkään ihan vielä lopullisesti ole kunnossa, nyt vaihdon jälkeen toimii suurimman osan aikaa, mutta välillä oikean puolen peiliin syttyy punainen kolmio, vaikka sillä puolen autoa ei ole mitään lähimaillakaan. Palaa siinä sitten muutaman kilometrin ja sitten taas sammuu. Tehnyt sitä nyt kolme kertaa niin että olen huomannut, mahdollisesti myös jonkun kerran niin etten ole huomannut. Seuraava aika veholle ensi viikon perjantaina.
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Kummalta puolelta se takapään anturi vaihdettiin?
Eikö tässä peilin punaisen kolmion syttymisessä syynä ole oikean etuanturin "havainto" jolle taka-anturi ei löydä vastinetta eli esteen poistumista sivulta? Tapahtuiko yksikaistaisella tiellä tai oikeanpuolimmaisella kaistalla? Eihän blind spot assist reagoi kiinteisiin (paikallaan oleviin) esteisiin tien oikealla reunalla?
Eikö tässä peilin punaisen kolmion syttymisessä syynä ole oikean etuanturin "havainto" jolle taka-anturi ei löydä vastinetta eli esteen poistumista sivulta? Tapahtuiko yksikaistaisella tiellä tai oikeanpuolimmaisella kaistalla? Eihän blind spot assist reagoi kiinteisiin (paikallaan oleviin) esteisiin tien oikealla reunalla?
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Anturi vaihdettiin oikealta (käsittääkseni).DBFI kirjoitti:Kummalta puolelta se takapään anturi vaihdettiin?
Eikö tässä peilin punaisen kolmion syttymisessä syynä ole oikean etuanturin "havainto" jolle taka-anturi ei löydä vastinetta eli esteen poistumista sivulta? Tapahtuiko yksikaistaisella tiellä tai oikeanpuolimmaisella kaistalla? Eihän blind spot assist reagoi kiinteisiin (paikallaan oleviin) esteisiin tien oikealla reunalla?
On tapahtunut moottoritiellä sekä oikealla että vasemmalla kaistalla (esim. yhtenä iltana tulin kehä II:lta Turun motarille, siinä vaiheessa huomasin, että punainen palaa, ja se paloi ajaessani oikeaa kaistaa, koko ajan ohittaessani auton vasenta kaistaa ja edelleen palatessani oikealle kaistalle) ja yhtälailla yksiajorataisella maalaistiellä (punainen paloi useamman kilometrin ajaessani pientä yksityistietä, jonka molemmin puolin on peltoja tai metsää). En ole huomannut että reagoisi mihinkään yksittäisin paikalla oleviin esteisiin. Sen sijaan olen huomannut, ettei aina reagoi vasemmalta ohitettaviin (oikealla puolella oleviin) liikkuviinkaan autoihin, mutta pientä "tarkkaamattomuutta" siinä on mielestäni ollut aina.
Käyttääkö muuten "pysäköintipaikan etsijä" samoja vai jotain muita antureita?
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Piti luntata, jos oikein tulkitsin niin katveavustin toimiikin pelkästään taka-antureilla. Ne kun on sivulla niin näkevät sen koko kuolleen kulman. Taisi olla myös niin että vain takaa tuleva auto aiheuttaa varoituksen. Ohitettavahan ei voi, tai ei saisi mennä kuljettajan huomaamatta kuolleeseen kulmaan.tj86430 kirjoitti: Anturi vaihdettiin oikealta (käsittääkseni).
On tapahtunut moottoritiellä sekä oikealla että vasemmalla kaistalla (esim. yhtenä iltana tulin kehä II:lta Turun motarille, siinä vaiheessa huomasin, että punainen palaa, ja se paloi ajaessani oikeaa kaistaa, koko ajan ohittaessani auton vasenta kaistaa ja edelleen palatessani oikealle kaistalle) ja yhtälailla yksiajorataisella maalaistiellä (punainen paloi useamman kilometrin ajaessani pientä yksityistietä, jonka molemmin puolin on peltoja tai metsää). En ole huomannut että reagoisi mihinkään yksittäisin paikalla oleviin esteisiin. Sen sijaan olen huomannut, ettei aina reagoi vasemmalta ohitettaviin (oikealla puolella oleviin) liikkuviinkaan autoihin, mutta pientä "tarkkaamattomuutta" siinä on mielestäni ollut aina.
Käyttääkö muuten "pysäköintipaikan etsijä" samoja vai jotain muita antureita?
Pysäköintiruutuja etsitään akustisilla antureilla, katveavustin toimii radiotutkilla.
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Kyllä tuo ainakin yhdeksän kertaa kymmenestä sytyttää ohittaessa punaisen kolmion ja sitten sammuttaa sen kun on päästy sen verran edelle, että kaistalle paluu on turvallista.DBFI kirjoitti:Piti luntata, jos oikein tulkitsin niin katveavustin toimiikin pelkästään taka-antureilla. Ne kun on sivulla niin näkevät sen koko kuolleen kulman. Taisi olla myös niin että vain takaa tuleva auto aiheuttaa varoituksen. Ohitettavahan ei voi, tai ei saisi mennä kuljettajan huomaamatta kuolleeseen kulmaan.tj86430 kirjoitti: Anturi vaihdettiin oikealta (käsittääkseni).
On tapahtunut moottoritiellä sekä oikealla että vasemmalla kaistalla (esim. yhtenä iltana tulin kehä II:lta Turun motarille, siinä vaiheessa huomasin, että punainen palaa, ja se paloi ajaessani oikeaa kaistaa, koko ajan ohittaessani auton vasenta kaistaa ja edelleen palatessani oikealle kaistalle) ja yhtälailla yksiajorataisella maalaistiellä (punainen paloi useamman kilometrin ajaessani pientä yksityistietä, jonka molemmin puolin on peltoja tai metsää). En ole huomannut että reagoisi mihinkään yksittäisin paikalla oleviin esteisiin. Sen sijaan olen huomannut, ettei aina reagoi vasemmalta ohitettaviin (oikealla puolella oleviin) liikkuviinkaan autoihin, mutta pientä "tarkkaamattomuutta" siinä on mielestäni ollut aina.
Käyttääkö muuten "pysäköintipaikan etsijä" samoja vai jotain muita antureita?
Pysäköintiruutuja etsitään akustisilla antureilla, katveavustin toimii radiotutkilla.
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Pitää yrittää seurata miten oma auto toimii, jos sillä pääsee jostakin ohi. Luin 213-korisen tietoja mutta luulisi olevan sama kaikissa.tj86430 kirjoitti: Kyllä tuo ainakin yhdeksän kertaa kymmenestä sytyttää ohittaessa punaisen kolmion ja sitten sammuttaa sen kun on päästy sen verran edelle, että kaistalle paluu on turvallista.
EDIT: ei taida suunnalla olla muuta vaikutusta kuin se että ohittavasta varoitetaan "etukäteen", jo ennen kuin ohittaja on kuolleessa kulmassa (tutkan mittausalueen puitteissa). Ilmeisesti ohitettavasta sitten varoitetaan vasta kun se on kuolleessa kulmassa.
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Hommasin just kaverille saksasta hintaan 215€ ja Hortin pojat vaihtoivat. Takaa katsottuna hanttarin puolella takalokkarissa.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Täytyy olla käytetty osa, jostain kolariautosta peräisin? Samanlainen anturi kummallakin puolella.tony kirjoitti:Hommasin just kaverille saksasta hintaan 215€ ja Hortin pojat vaihtoivat. Takaa katsottuna hanttarin puolella takalokkarissa.
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
juu, oli. Oho ! En tienny että on 2 kpl, no onneksi tuli oikea.DBFI kirjoitti:Täytyy olla käytetty osa, jostain kolariautosta peräisin? Samanlainen anturi kummallakin puolella.tony kirjoitti:Hommasin just kaverille saksasta hintaan 215€ ja Hortin pojat vaihtoivat. Takaa katsottuna hanttarin puolella takalokkarissa.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Itsekkin käytettynä ostin kesällä, tais olla 180e, sitä halvemmalla ei ainakaan sillon saanu ja tuntu olevan "kiventakana" nekin, ja hämäystä aiheutti distronicin tutkan boxi joka oli kuvassa hyvin samannäköinen ja varaosanumerossa tais olla 1 numero vain eri, mutta kuitenkin ihan eri boxi.
Molemmilla puolilla tosiaan omansa, ja vaihdossa vaan johto irti ja "remmi" auki ja pois ja uus tilalle.
Molemmilla puolilla tosiaan omansa, ja vaihdossa vaan johto irti ja "remmi" auki ja pois ja uus tilalle.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Katveavustin tekee edelleen haamuilmaisuja silloin tällöin. Veho vilkaisi sitä kun auto kävi siellä muusta syystä ja sanoi, että vikamuistissa on mainintoja "häiritsevistä radiotaajuuksista". Ihan hyvä selitys, joskin ihmettelen, että ennen boksin vaihtoa niitä ei ollut koskaan, nyt viikoittain. Sekin on outoa, että ne onnistuvat häiritsemään vain oikeaa puolta, ei koskaan vasenta.
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Pitääkö katveavustimen vaihdon (A0009050110) jälkeen käyttää vielä Starin perässä vai kuittautuuko herja pelkällä vaihdolla?
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Kuittaantuu vaihdolla.tols kirjoitti:Pitääkö katveavustimen vaihdon (A0009050110) jälkeen käyttää vielä Starin perässä vai kuittautuuko herja pelkällä vaihdolla?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Mulla kujeilee katveavustin, tippuu välillä pois pelistä ja yllättäen tulee taas järkiinsä. Alkoi kujeilla kevät talvella.
Oikean puoleinen anturi sanoi Starin ruudulla että arvo on epärealistinen, kun tätä tutkin alkukesästä.
Järjissään ollessa oikea puoli ei läheskään aina sytytä punaista kolmiota vaikka pitäisi, vasen puoli on ehkä hiukan aktiivisempi.
Painepesuripesun jälkeen mennyt kesä ilman herjoja, nyt rapakeli ja hiekkatie mykisti avustimen. Näin ainakin kuvittelin siinä olevan yhteyden.
Onko muilla kokemusta, että anturin ja puskurin väliin pääsee likaa joka estää toimimisen?
Tänään ajattelin kokeilla painepesuripesua anturien suuntaan, jos se vaikka hetkellisesti taas auttaisi.
Oikean puoleinen anturi sanoi Starin ruudulla että arvo on epärealistinen, kun tätä tutkin alkukesästä.
Järjissään ollessa oikea puoli ei läheskään aina sytytä punaista kolmiota vaikka pitäisi, vasen puoli on ehkä hiukan aktiivisempi.
Painepesuripesun jälkeen mennyt kesä ilman herjoja, nyt rapakeli ja hiekkatie mykisti avustimen. Näin ainakin kuvittelin siinä olevan yhteyden.
Onko muilla kokemusta, että anturin ja puskurin väliin pääsee likaa joka estää toimimisen?
Tänään ajattelin kokeilla painepesuripesua anturien suuntaan, jos se vaikka hetkellisesti taas auttaisi.
Myydään 200cdi w203 osina ja ehjä W211 avari puskuri.
* C4
C218 - W211 - R170 - R171
* C4
C218 - W211 - R170 - R171
Re: s212 katveavustin, osa ja vaihtaminen?
Tehdaskyselyyn ja uus anturi tehtaan piikkiin.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03