Itsellä on ollut w124 300D farkku käyttöautona jo pitemmän aikaa ja sitä ennen oli 200D. Näistä kokemus on ollut se että tosiasioista ei voi väitellä ja w124 nyt vaan on maailman halvin käyttöauto

Perusidea siis:
OM611 ja 722.6 siirto w124 koriin mahdollisimman yksinkertaisesti. Eli ilman luistonestoja yms. W124 mahdollisimman alkuperäisen oloisena eli mittaristo yms.
Homma alkoi väyrysen purkamisella. Kun tekniikka oli irrotettu niin samalla siihen vaihdettiin hehkut joiden vaihto venyi vähän pidemmäksi yhden katkettua. Kannen irrotin jotta pääsin kunnolla poraamaan vanhan pois (jälkeen päin ajateltuna homma olis onnistunu kyllä paikallaankin). Kansi myös plaanattiin ja venakumit vaihdeltiin. Uuden jakoketjun kans taas saa päästää niin kauan kun valtio sallii.
Väyrysestä purettiin myös johtosarja kokonaan ja keppimoduuli.
W124 oli m104 3.0l bensa ja 722.5 laatikko. Tekniikan irrottamisen jälkeen purettiin pois moottorin johtosarja ja muita ylimääräsiä johtoja. YJ releeltä vaan moottorin ohjaukselle menevät johdot poikki ja jätti abs purkille menevät johdot paikalle. Samalla ilmastoinnin ohjaus purkaantu pois koska se oli MAS releen kautta joka lähti. Tämä ei kuitenkaan poistanut muutakun kompuran kierrosnopeusvahdin koska w124 kompurassa on 3 johtoa: magneettikytkin ja kaks johtoo pyörimisnopeusanturille. Anturi tieto menee MAS releelle joka antaa ohjausvirran kompuralle kuivaimessa olevan painekytkimen kautta. Dieselissä on oma rele ilmastoinnille mutta periaate sama. Vaihdoin siis tilalle normaalin releen eli toiminta muuten sama mutta kompura voi olla kytkettynä myös starttauksessa koska pyörintävahtia ei ole. CDI kompurassa on siis vain kompuran ohjauskarva. Aika yksinkertanen homma loppuviimen kun oli kytkentäkaavioita netistä apuna.
Jatkuu kun keretään...