E 260 vm.-89 käyntiongelmat.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
terho82
Sisäänajossa
Sisäänajossa

E 260 vm.-89 käyntiongelmat.

Viesti Kirjoittaja terho82 »

Hei,

Osaisiko joku neuvoa meikäläistä. Olen koittanut selvittää vikaa omin päin tuloksetta.
Vika liittyy kosteaan ilmaan. Eli kone alkaa hyytyä ja meinaa sammua. Kun polkaisee kaasun pohjaan ihan kikdowniin saakka moottori elpyy ja ottaa kierroksia. Jos vähän lisää kaasua niin se ei vaikuta millään lailla vaan moottori hyytyy. Täytyy siis polkea kaasu aivan pohjaan niin silloin elpyy. Kostealla kelillä tämä siis toimii kuin polkuauto. Eli polkemalla kaasua säännöllisesti pohjaan muutaman sekunnin välein matka jatkuu joskin nykien. Tietysti kulutus on kova, kun joutuu polkemaan jatkuvasti.

Tulpat, johdot, puola uusittu vasta. Virranjakajan kansi 2 vuotta vanha ja ihan laatu virranjakaja.(huonolaatuiset keräävät kuulemma kosteutta keramiikkaan ja polttavat lopulta puolan.) Olen miettinyt tietysti virranjakajankannen uusintaa mutta näyttää virheettömältä eikä ole näyttänyt kostealta avattaessa.
Puola on palanut pariin kertaan. Olen koittanut selvittää onko jossain johtoja jotka kastuisivat sateella. Kuitenkin tuloksetta.

Viimeisin huomio on että kosteus tulisi ehkä kuitenkin alakautta ennemmin kuin yläkautta. Eli vesilätäkköön ajaessa oireilu alkaa. Ei siis tarvita välttämättä ylhäältä tulevaa vettä.

Lähinnä olen alkanut epäillä, onko kuitenkaan suoranaisesti sytkäpuolen vika. Voisiko liittyä polttoaineen saantiin??
Osaako joku tietäjä sanoa mitä kaikkea tapahtuu kun polkimen laittaa täysin pohjaan? Eli koska moottori elpyy polkemalla kaasun täysin pohjaan. Vaikuttaa tietysti kaasuttimeen, mutta tapahtuuko jotain erityistä kun kaasun laittaa täysin pohjaan? Vaikuttaa ilmeisesti myös automattilaatikon toimintaan?? Vaikuttaako millään lailla sytytyspuoleen?? Jos ei nii periaatteessa pitäisi pystyä rajaamaan sytkäpuoli pois.

Hermo meinaa mennä. Mitä seuraavaksi?
yt.

terho82
tomant
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Re: E 260 vm.-89 käyntiongelmat.

Viesti Kirjoittaja tomant »

Minä vaihtaisin varmuuden vuoksi virranjakalan kannen ja pyörijän, uusi on aina uusi. Jos autossa on bensansuodatin, kannattaa sekin vaihtaa samalla. Sen jälkeen voi jatkaa vikojen selvittelyä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: E 260 vm.-89 käyntiongelmat.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vaihdapa sen virranjakajan kopan alla oleva o-rengas myös...on varmasti kivikova.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin