Hitsin hitsi, kun en tieda. Auton nimittain juuri myin, ja nama ongelmat pamahti uudelle omistajalle mittariiin heti oston jalkeen
Ehti ajaa vain pari sataa kilsaa, kun valo syttyi mittariin.
Ja vehje siis meilla ollessaan toiminut kuin Sveitsilainen kello. Eika tietenkaan millaan lailla moisesta viasta tahi ongelmasta ole aiemmin indikoinut.Miten olisi voinutkaan.
No ettei tulisi kellekaan, ei uudelle ostajalle, eika minulle paha mieli, tottakai haluaisin auttaa. Mutta kuullessani mahdollisesti parin tonnin tiedossa olevasta kulusta, meni mahani kuralle.
Selvittelen tanaan mita tehty, mita mitattu ja milla laitteella. Ja mika on karryn nykytila, onko se osina tallin lattialla....
Oletan etta siis kun kuulin etta hiukkassuodatin on tukossa ja pari anturia uusiksi, kyseessa on siis lienee ns DPF ja NOX anturi tai anturit ?
Osaisko joku avata minulle maallikolle, miksi moinen nyt tukkeutui? Ja miksi juuri nyt? Olenko mina tehnyt aiemmmassa ajossani jotain vaarin? Tai olisiko minun pitanyt alyta kaataa tankkiin ajoissa jotain Fortea tms? Ja jos tuo merkkivalo mittarissa palaa, tarkoittaako se etta auto ei toimi tai silla ei saa tai voi ajaa? Mita tama mahdollinen tukkeutuminen ja anturien vika vaikuttaa ja mihin?
Ja viela lisana, mita tuo DPF autossa ja autolle tekee? Ja miten tama tai nama sensorit tai anturit siihen liittyy?
Ja tama pakkopoltto, mita se on, mita se tekee ja milla saan sen tehtya? Ja tekeeko auto normaalisti itse taman polton? Ja miksi ei nyt sitten olekaan tehnyt tata polttoa?
Kiinnostaisi myos kuulla jos nama DPFt ja anturit joudutaan syysta tai toisesta putsaamaan tai uusimaan, kuinka suuri kulu moinen tulisi normioloissa olla? Tai vielakin parempaa , vinkki mista mun kannattaa nama osat hankkia?
Sorry pitka tarina ja useat kysymykset. Arvostan kaikkia hyvia neuvoja taman ongelman ratkaisemiseen jarkikuluin ja molempia osapuolia tyydyttavalla tavalla.
Ja kiitos jo nyt, etukateen.