Tietääkö joku 190Dc:n välitys suhteet
Tietääkö joku 190Dc:n välitys suhteet
Eli tarviis ajotilapiirrustusta varten kaikkien vaihteiden välitys suhteet + perän välitys. Lisäksi jos jollain sattuis olemaan muutakin nippelitietoa ko. aiheeseen mm. se ilman vastustuskerroin+otsaPA eli cA, 616:sen ominaiskulutus diagrammi yms.
Viimeksi muokannut Heikki H., La 04.12.2004 02:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So long and thanks for all the fish
Re: Tietäkö joku 190Dc:n välitys suhteet
No onpas sulla kainot toivomukset. En kyllä koskaan muista kuulleeni W110:n ilmanvastuskerrointa. Otsapinta-alanhan voit laskea tallin seinää vasten taskulampulla (kaveri piirtää ääriviivat seinään).Heikki H. kirjoitti:Eli tarviis ajotilapiirrustusta varten kaikkien vaihteiden välitys suhteet + perän välitys. Lisäksi jos jollain sattuis olemaan muutakin nippelitietoa ko. aiheeseen mm. se ilman vastustuskerroin+otsaPA eli cA, 616:sen ominaiskulutus diagrammi yms.
OM616:n (viikon kuuma puheenaihe, muuten

Kerron nyt edes ne välitykset kun en muuta voi. Mutta oletko varma, että autossa on dieselin perä? Laatikon välitykset ovat samat kummassakin, eli I 4,05 - II 2,28 tai 2,38 riippuen versiosta - III 1,53 - IV 1,0 - V 0,92. No ei vaan, huijasin sen vitosen kanssa. Pakki on 3,92. Dieselin perä 3,90 ja bensan 4,10 tai myöhemmin 4,08.
W110 200:ssa ja 200 D:ssä on sitten taas eri välitykset, joten tsekkaa tuokin. En muuten osaa näin suorilta sanoa, mistä ne 190:n ja 200:n laatikot erottaa.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Niin tai siihenhän tulee silloin mukaan laakeri- yms. vierintävastukset (renkaat, perä, laatikko). Mutta toisaalta, nehän on ajossa muutenkin mukana. Olettaen tietenkin, että ne vastukset ovat samat kaikissa nopeuksissa (lämpötilat ym.).
Mutta se otsapinta-alahan on se kaikkein helpoin selvitettävä noin kokeellisesti. Sehän on vain tosiaan se auton varjo tallin takaseinässä.
-Daaz
Mutta se otsapinta-alahan on se kaikkein helpoin selvitettävä noin kokeellisesti. Sehän on vain tosiaan se auton varjo tallin takaseinässä.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)