Kirkkaasta pakosarjoja olen tehnyt pari kappaletta materiaalista 316L (EN1.4432) eli matalahiilinen haponkestävä, jossa kromia16,5%, nikkeliä10,5%, 2,5% molybdeeniä ja hiiltä alle 0,03% 1,5 ja 2,0mm seinämällä. Hitsattavuus on hyvä, mutta huonona puolena suuri lämpölaajenemiskerroin. Tämä aiheuttaa helpolla saumojen ratkeamisia, jollei laajenemista ota huomioon. Hankalia on myös eri materiaalien liitokset - halkeemia tulee helposti, jos ei käytä samaa materiaalia olevia käyriä.
Ferriittiset eli kromiteräkset (EN1.4016/EN1.4510) on lämpölaajenemisen kannalta parempia samoin duplex(EN1.4162/EN1.4462) teräkset. Huonona puolena on niiden saatavuus järkevään hintaan. Hitsaaminen on oikeilla lisäaineilla mahdollista.
Tulenkestävät austeniittiset(EN1.4835) kestävät, jos lämpötila käy riittävän korkealla normaalikäytössä muuten ne kovettuvat hauraaksi kuin lasi. Hilseilylämpötila naillä on luokkaa 1200-1300C joten kuumaa kyllä kestää. Dieselin pakolämpötila on n.700C joten jos pakosarjan eristää tulenkestäväkin voisi menestyä.
Pelkään että "paskaraudasta" eli hiiliteräksestä saa edullisimmalla parhaan pakosarjan. Käyttää voi vaikka vesijohtoputken käyriä (FE52/32) mitä pehmeämpää sen parempi. Laippoina voi käyttää kirkasta jos haluaa.
Vesileikattuna tai laserleikattuna laipoista tulee helpoimmin hyvät. Plasmaleikkeihin pultinreijät joutuu poraamaan jälkikäteen. Itse olen käyttänyt 12-15mm laippoja - on sitten varaa oikaista jos on tarvetta. Jigi on hyvä väsätä etukäteen että saa laipat oikeaan asentoon.
Hitsaamisessa olen käyttänyt TIG-hitsausta ja hyvä on tullut ainakin mielestäni

Puikkoa voisin käyttää myös ja menisihän se MIGilläkin jollei muuta ole. Suojakaasu putkessa ei ole haitaksi. Tärkeää on saada saumat hitsattua hyvin "läpi" saakka. Turbo on painava ja pakosarja on ainaisessa tärinässä ja lämpötilan vaihtelussa joten kovilla on.