190E sytytyksen säätö
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
- Paikkakunta: Savonlinna
190E sytytyksen säätö
Noniin kyseiseen autoon tuli vaihdettua 2l m102 moottori uudemmasta joten tuli vaihdettua kärjetön jakaja kun tämä moottori on tsz mallin sytytyksellä eikä sillä uudemmalla ezl sytkällä. Auto toimii tällähetkellä ihan ok. Kannattaako vielä ruveta ajoituslampulla katsomaan tuota ennakkoa mitä alfamerin kirja antaa 12-18 astetta eykk.
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
Re: 190E sytytyksen säätö
Saisihan se olla kohdallan...yksi ralli jätkä neuvoi kerran miten kärjellinen säädetään eli etsi kohta jolloin moottori käy näteimmin ja herkimmin...sitten käännä noin 1cm jakajan kehältä mitaten myöhäisemmälle niin se on siinä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 190E sytytyksen säätö
Ajoituslampulla kannattaa katsoa samalla, että ennakko muuttuu jouheasti kierrosten noustessa, jossain 3000 kierroksen korvilla on annettu tarkistusarvo. Hihnapyörään voi merkitä valkoisella värillä merkit esim. 10 asteen välein.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: 190E sytytyksen säätö
atlas kirjoitti:Saisihan se olla kohdallan...yksi ralli jätkä neuvoi kerran miten kärjellinen säädetään eli etsi kohta jolloin moottori käy näteimmin ja herkimmin...sitten käännä noin 1cm jakajan kehältä mitaten myöhäisemmälle niin se on siinä.
Tätä pitää kokeilla.
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.