W212 kumin käry ?
W212 kumin käry ?
Ollut 2009 mallinen W212 CDI 220 Sedan pari vuotta. Aina välillä ajon jälkeen autosta ulos tullessa haisee aika pistävä palaneen kumin käry. Jarrut ei kuumene, se on testattu. Tulisko jostain pakoputkeen liittyvästä ? Mutta kun ei tule aina.
==> Onkos joku muu havainnut samanlaista asiaa ? Ja onko löytynyt jokin syy ja siihen lääke.
Muuten auto on pelannut virheettömästi sen 80 tkm mitä olen ajanut ja kulutus on ällistyttävän pieni (keskikulutus 5.6, jossa kaikki ajot mukana ja tankkauksista laskettuna).
==> Onkos joku muu havainnut samanlaista asiaa ? Ja onko löytynyt jokin syy ja siihen lääke.
Muuten auto on pelannut virheettömästi sen 80 tkm mitä olen ajanut ja kulutus on ällistyttävän pieni (keskikulutus 5.6, jossa kaikki ajot mukana ja tankkauksista laskettuna).
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
Re: W212 kumin käry ?
Voisiko tuo haju tulla hiukkaspöntön puhdistus poltto tapahtumasta. Jos ajaa paljon lyhyttä ajoa niin tuo poltto keskeytyy ja tulee tuoomoinen paha haju
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W212 kumin käry ?
Pöntön puhdistus on, käynti myös erillaista, jotenkin raskaampaa puhdistuspolton aikana.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Re: W212 kumin käry ?
En tiedä vastausta, mutta välillä tulee palaneen kumin käry meilläkin. Ei usein, mutta joskus.
Re: W212 kumin käry ?
Kiitos vastauksista. On tosiaan hyvin kumin käryn oloinen haju. No, annettaan haista. Kaikkea nämä hiukkassuodatin/katalysaattori/xyzåäö -vehkeet aiheuttaa.
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
Re: W212 kumin käry ?
Ostin juuri W212 koppaisen, lähes sama auto siis 2010-2016 väliin
Muutaman kerran tehnyt myös palaneen käryä, juurikin lyhyessä ajossa 2 kertaa n.3000km itse ajanut
Suosittelen jos mahdollista niin pitäisi ajaa moottoritiellä ja mielellään 100km/h
Puhdistus tapahtuu katalysaattorissa paremmin/turvallisemmin
Kuumuus on todella kova Katin lähellä; muovit yms. Haisevat
En tiedä miten tehdas on asian suunnitellut, mutta kuumuus on hieman liian lähellä muoviosia
Mm. Ilmanputsarikotelo joka Katin päällä!! Ja huom:jossa ohjainboxi päällä
Voisi olettaa että varsinkin kesken jäänyt ”puhdistuspoltto” koneen sammutuksen jälkeen kuumuus nousee juuri tuohon ylöspäin.
Katin lämpötila on parhaimmillaan yli 2000 astetta.
Onko tietoa voiko Katti siis olla viallinen/ tiensä päässä???
Katti sinällään ei vaikuta päästöihin DIESELEISSÄ ainakaan vanhemmissa malleissa
Voiko Katin sisäkalut poistaa??
Muutaman kerran tehnyt myös palaneen käryä, juurikin lyhyessä ajossa 2 kertaa n.3000km itse ajanut
Suosittelen jos mahdollista niin pitäisi ajaa moottoritiellä ja mielellään 100km/h
Puhdistus tapahtuu katalysaattorissa paremmin/turvallisemmin
Kuumuus on todella kova Katin lähellä; muovit yms. Haisevat
En tiedä miten tehdas on asian suunnitellut, mutta kuumuus on hieman liian lähellä muoviosia
Mm. Ilmanputsarikotelo joka Katin päällä!! Ja huom:jossa ohjainboxi päällä
Voisi olettaa että varsinkin kesken jäänyt ”puhdistuspoltto” koneen sammutuksen jälkeen kuumuus nousee juuri tuohon ylöspäin.
Katin lämpötila on parhaimmillaan yli 2000 astetta.
Onko tietoa voiko Katti siis olla viallinen/ tiensä päässä???
Katti sinällään ei vaikuta päästöihin DIESELEISSÄ ainakaan vanhemmissa malleissa
Voiko Katin sisäkalut poistaa??
Re: W212 kumin käry ?
Älä poista mitään niin ei mene epäkuntoon. Ne pöntöt ei tarvitse muuta kun ehjän moottorin (toimii ilman vikatiloja) ja oikeat öljyt, joissakin muissa merkeissä pitää noita välillä vaihtaakin.
En usko että näitä systeemeitä olisi autoihin alettu rakentaa jollei niillä olisi päästöihin vaikutusta (ei tietysti kaikkin päästöihin).
En usko että näitä systeemeitä olisi autoihin alettu rakentaa jollei niillä olisi päästöihin vaikutusta (ei tietysti kaikkin päästöihin).
Re: W212 kumin käry ?
Kuminkärystä löytyy netistä paljon juttua. Itse olen huomannut samaa bensamersussa, pakoputken pinnalle tulee jotain joka haisee kuivuessaan, tätä esiintyy vain talvisessa märässä kelissä.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 kumin käry ?
joo saman huomasin kerran itsekkin, katsoin sitten odb:llä hiukkaspöntön lämpötilan, se painaa siellä 650asteessa.
jos haistat sen kumin sammuttaessa, niin se haluaisi tehdä sen polton, joten seuraavan kerran kun lähdet niin se yrittää uudestaan, eli olisi hyvä ajaa sen 15min kone lämpimänä, että pääsee loppuun, muuten se aloittaa sen taas uudelleen ja pumppaa dieseliä öljyjen päälle. Yleensä älinä alkaa varoitusvalon muodossa vasta sitten kun se on yrittänyt sitä 10 kertaa ja dieseliä on tuhlattu ja öljyt dilutoitu useita kertoja.
motarilla jos painat mieleen millä kierroksilla kone menee 7 vaihteella, niin se ajaa yleensä 6 vaihteella polton aikana, kun poltto loppuu, se vaihtaa seiskalle.
Paras keino seurata polttoa on joku softa kännykkään.
mutta kumin käry on hyvä ilmoitus kanssa, että silloin tiedät, että oikeastaan olisi parempi käynnistää uudestaan ja lähteä motarille. koska ei se missään kyläajossa saa sitä lämpöä ylös. huomasin, että jos se 'yrittää', eli näkee jotain 500asteen lämpötiloja, niin siitä kun vähän polkaisee ramppiin ja ajaa motaria, niin poltto menee nopeasti 10minuutissa. 670astetta jopa.
näissä hommissa tieto lisää tuskaa...
jos haistat sen kumin sammuttaessa, niin se haluaisi tehdä sen polton, joten seuraavan kerran kun lähdet niin se yrittää uudestaan, eli olisi hyvä ajaa sen 15min kone lämpimänä, että pääsee loppuun, muuten se aloittaa sen taas uudelleen ja pumppaa dieseliä öljyjen päälle. Yleensä älinä alkaa varoitusvalon muodossa vasta sitten kun se on yrittänyt sitä 10 kertaa ja dieseliä on tuhlattu ja öljyt dilutoitu useita kertoja.
motarilla jos painat mieleen millä kierroksilla kone menee 7 vaihteella, niin se ajaa yleensä 6 vaihteella polton aikana, kun poltto loppuu, se vaihtaa seiskalle.
Paras keino seurata polttoa on joku softa kännykkään.
mutta kumin käry on hyvä ilmoitus kanssa, että silloin tiedät, että oikeastaan olisi parempi käynnistää uudestaan ja lähteä motarille. koska ei se missään kyläajossa saa sitä lämpöä ylös. huomasin, että jos se 'yrittää', eli näkee jotain 500asteen lämpötiloja, niin siitä kun vähän polkaisee ramppiin ja ajaa motaria, niin poltto menee nopeasti 10minuutissa. 670astetta jopa.
näissä hommissa tieto lisää tuskaa...

W212 E350cdi