w211 runsas kulutus
w211 runsas kulutus
Heips
Osaisiko joku auttaa hieman nousseen kulutuksen johdosta.
Eli suoraan ajossa huomasin ajotietokoneessa normikulutuksen kasvaneen reilusti yli 10l satasella yhdistetyssä ajossa.
Laitoin auton stariin ja katsoin koodit. Herjasi happitunnistinta ahtopainetta etc.
Vaihdoin uuden boschin uuden anturin ja herja hävisi mutta dpf täyytö oli 143 % regeroin sen ja sain lopputulokseksi 4%.
Auto käy ihan ok mutta kulutus edelleen kova.
Yritin ajaa starin o2 testin siinä kuitenkaan onnistumatta kone mittaa ohmimäärän 1900 ohmii, testerin pitäisi asettaa tuo arvo johonki 200-400 ohmiin mitään ei tapahdu. Katsoin kuitenkin happitunnistimen pistokkeesta että sähköä tulee ja kyllä jännitteitä tuolta löytyy......
Katsoin asiaa myös autocomin testerillä ja se herjailee jotaa can väyliä.
Sulakkeet olen tarkistanut tuolta konehuoneesta sekä ratin vierestä enkä viallisialöytänyt.....
Olisiko joku akku vika rele tai muu vastaava osaisiko hieman jelpata.
Samassa remontissa laitettiin myös uusi vesipumppu rullineen, termari sekä ilmapussit taakse noilla ei liene osuutta kuitenkaan asiaan.......
Terv jp
Osaisiko joku auttaa hieman nousseen kulutuksen johdosta.
Eli suoraan ajossa huomasin ajotietokoneessa normikulutuksen kasvaneen reilusti yli 10l satasella yhdistetyssä ajossa.
Laitoin auton stariin ja katsoin koodit. Herjasi happitunnistinta ahtopainetta etc.
Vaihdoin uuden boschin uuden anturin ja herja hävisi mutta dpf täyytö oli 143 % regeroin sen ja sain lopputulokseksi 4%.
Auto käy ihan ok mutta kulutus edelleen kova.
Yritin ajaa starin o2 testin siinä kuitenkaan onnistumatta kone mittaa ohmimäärän 1900 ohmii, testerin pitäisi asettaa tuo arvo johonki 200-400 ohmiin mitään ei tapahdu. Katsoin kuitenkin happitunnistimen pistokkeesta että sähköä tulee ja kyllä jännitteitä tuolta löytyy......
Katsoin asiaa myös autocomin testerillä ja se herjailee jotaa can väyliä.
Sulakkeet olen tarkistanut tuolta konehuoneesta sekä ratin vierestä enkä viallisialöytänyt.....
Olisiko joku akku vika rele tai muu vastaava osaisiko hieman jelpata.
Samassa remontissa laitettiin myös uusi vesipumppu rullineen, termari sekä ilmapussit taakse noilla ei liene osuutta kuitenkaan asiaan.......
Terv jp
Re: w211 runsas kulutus
toihan on ihan normikulutus 500:lle...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 runsas kulutus
Kannattaa aina mainita auton ja vaihteiston malli, auttajat yleensä ei halua sitäkin arvailla.
DPF:stä puhut, joten joku diesel se taitaa olla.
Jos on v8, kulutus lienee normaali?
DPF:stä puhut, joten joku diesel se taitaa olla.
Jos on v8, kulutus lienee normaali?
Re: w211 runsas kulutus
Heips
Juuri näin pahoitellaan kovasti tapahtunutta auto on 2004 220 cdi 150 hp autom ajettu n 191tkm.
Joitakin kuvia löytynee noista koodeista. Mielestän star ei ole mitään can juttuja herjaillut...
Voihan se tosin olla jotta vika on korvien välis mutta kokeillaan tätä ensin.
Juuri näin pahoitellaan kovasti tapahtunutta auto on 2004 220 cdi 150 hp autom ajettu n 191tkm.
Joitakin kuvia löytynee noista koodeista. Mielestän star ei ole mitään can juttuja herjaillut...
Voihan se tosin olla jotta vika on korvien välis mutta kokeillaan tätä ensin.
Re: w211 runsas kulutus
tulivatko koodit takaisin? ahtopaineen vikakoodi ja täyttynyt dpf voisivat olla lähtökohta kun alkaa testejä tekemään ja livenä kattomaan mitä siellä tapahtuu...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 runsas kulutus
Oma w211 220cdi kuluttaa myös aika reippaasti vaikka auto käy normaalisti ilman vikoja..
Kaupungissa kulutus noin 13L/100 ja maantiellä 7L/100km, nämä siis todellisia lukemia.
Ei sitä ajotietokoneen lukemaa kannata vahtia jos muilla menee alta 5L maantiellä..
Tuon ikäiselle ja tuolle koneelle ihan normi kulutus..
Kaupungissa kulutus noin 13L/100 ja maantiellä 7L/100km, nämä siis todellisia lukemia.
Ei sitä ajotietokoneen lukemaa kannata vahtia jos muilla menee alta 5L maantiellä..
Tuon ikäiselle ja tuolle koneelle ihan normi kulutus..
Re: w211 runsas kulutus
ok. täytyypäs tässä tänää suorittaa hieman kauppa ajoa ja katsoa tuleeko mitään koodeja takaisin
Re: w211 runsas kulutus
Mites se laskikaan sitä kulutusta..reaali aikaisena vai kun jonkin aikaa ajat sillä kun olet korjauksen tehnyt kun ajomäärä kulutukseen muuttuu muuttuu luvutkin.
Muutenkin toihan on kaiketi jokin keski arvo mittaus eikä reaali aikainen.
Eli paljonko ajoit korjauksen jälkeen tai siis polton jälkeen kun totesit kulutuksen olevan sama?
Muutenkin toihan on kaiketi jokin keski arvo mittaus eikä reaali aikainen.
Eli paljonko ajoit korjauksen jälkeen tai siis polton jälkeen kun totesit kulutuksen olevan sama?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w211 runsas kulutus
nii kai tää oli tankista mitattua kulutusta?
Ei kasksatasen pitäis kyllä tankillisella yli seiskaa mennä jos maantietä edes puolet ajelee eikä mitään höpöhöpörenkaita alla eikä survo pedaalia konehuoneeseen ihan kokoaikaa... mun samakoppanen 320CDI meni kuitenkin kasin lukemilla
Ei kasksatasen pitäis kyllä tankillisella yli seiskaa mennä jos maantietä edes puolet ajelee eikä mitään höpöhöpörenkaita alla eikä survo pedaalia konehuoneeseen ihan kokoaikaa... mun samakoppanen 320CDI meni kuitenkin kasin lukemilla
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 runsas kulutus
No nii, päivitystä asiaan..
Tänään yhdistettyä testiajoa n 40 km ja taas valo sytty. Ohessa kuvat koodeista
Nyt kyllä heräsi ajatus jottya voisiko koodit tulla vedestä naftan seassa. koodit tuli ensimmäisen kerran kun kävin tankkaas ja bensa autokin oireilin saman aseman tankkauksen jälkeen. Suodatin on vaihdetti 17(18 vuoden vaihteessa ja ajettu n 8000 km.....
Auto kyllä hieman nykii välillä seisahduksen jälkeen mutta sen jälkeen kulkee mielestäni täysin normaalisti ennenkuin valo syttyy......
Jotenkin nyt haiskahtaa tämä semmoselta jutulta, millähän saisi tuon naftan käsiteltyä tankissa ainetta kyllä hieman alle puoli tankkia.....
Toivottavasti liitteet näkyy
terv jp
Tänään yhdistettyä testiajoa n 40 km ja taas valo sytty. Ohessa kuvat koodeista
Nyt kyllä heräsi ajatus jottya voisiko koodit tulla vedestä naftan seassa. koodit tuli ensimmäisen kerran kun kävin tankkaas ja bensa autokin oireilin saman aseman tankkauksen jälkeen. Suodatin on vaihdetti 17(18 vuoden vaihteessa ja ajettu n 8000 km.....
Auto kyllä hieman nykii välillä seisahduksen jälkeen mutta sen jälkeen kulkee mielestäni täysin normaalisti ennenkuin valo syttyy......
Jotenkin nyt haiskahtaa tämä semmoselta jutulta, millähän saisi tuon naftan käsiteltyä tankissa ainetta kyllä hieman alle puoli tankkia.....
Toivottavasti liitteet näkyy
terv jp
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w211 runsas kulutus
Missä ? Näytön kertoma ei ole faktaa eikä vertailukelpoista muiden autojen näyttämiin, eli oletko mitannut tankkauksista ?Duel kirjoitti:Tossa oma kesäkulutus 220cdi, talvella saattaa mennä jopa yli seiskan..
[ [url=https://img.aijaa.com/t/00183/14671719.t.jpg] ][/url]
wiimax.fi
Re: w211 runsas kulutus
Kulutus mitattu tankatessa. Se on helppoa kun esim venäjältä tuo vaikkapa 10L kannussa.
Edellinen tankkaus oli jotain 38 litraa noin 300km, tämä lähes kaikki kaupunkiajoa.
(kuva ei ilmeisesti näy kaikilla)
Edellinen tankkaus oli jotain 38 litraa noin 300km, tämä lähes kaikki kaupunkiajoa.
(kuva ei ilmeisesti näy kaikilla)
Re: w211 runsas kulutus
heips
en ole tankkauksista mitannut.
kyllä tuo nyt muutenkin käyttäytyy hieman epänormaalisti .
ei varmaankaan tulisi sytyttää vikavaloa koodien nollaamisen ja regeneroiinin
jälkeen kun ajettu 40 km....
en ole tankkauksista mitannut.
kyllä tuo nyt muutenkin käyttäytyy hieman epänormaalisti .
ei varmaankaan tulisi sytyttää vikavaloa koodien nollaamisen ja regeneroiinin
jälkeen kun ajettu 40 km....
Re: w211 runsas kulutus
no katsotaan kuinka käy, just tankkkia tyhjentelen ja suodattimen vaihdoin
jos jotakuta kiinnostaa niin tankattu vaalimaan lukoililla( suopuomi) noiden tankkausten
jälkeen alkoi ongelmat tässä ja bensa volsussa.
jos jotakuta kiinnostaa niin tankattu vaalimaan lukoililla( suopuomi) noiden tankkausten
jälkeen alkoi ongelmat tässä ja bensa volsussa.
Re: w211 runsas kulutus
Minulle ainakin näkyy. Kulutusnäyttö pitää siis paikkansa sinun autossa, harvinaista.Duel kirjoitti:Kulutus mitattu tankatessa. Se on helppoa kun esim venäjältä tuo vaikkapa 10L kannussa.
Edellinen tankkaus oli jotain 38 litraa noin 300km, tämä lähes kaikki kaupunkiajoa.
(kuva ei ilmeisesti näy kaikilla)
wiimax.fi
Re: w211 runsas kulutus
heips
Tyhjensin tankin eilen ja huomasin erikoisen seikan aloittaessa oli naftaa
n puoli tankkia. Otin tuloletkun irti suodattimesta ja rupesin imemään tankista
ainetta pois. Mittari laski normaalisti mutta pysähtyi varttitankkiin. Ainetta ei tullut putkesta edes
omalla pumpulla. Perin outoa.
No nyt uutta naftaa tankissa 30 litraa hieman lisäaineita vedenpoistajaa
ja puhdistusainetta. Eilen pieni lenkki ja ainakaan vielä ei mitään koodeja tullut
Tyhjensin tankin eilen ja huomasin erikoisen seikan aloittaessa oli naftaa
n puoli tankkia. Otin tuloletkun irti suodattimesta ja rupesin imemään tankista
ainetta pois. Mittari laski normaalisti mutta pysähtyi varttitankkiin. Ainetta ei tullut putkesta edes
omalla pumpulla. Perin outoa.
No nyt uutta naftaa tankissa 30 litraa hieman lisäaineita vedenpoistajaa
ja puhdistusainetta. Eilen pieni lenkki ja ainakaan vielä ei mitään koodeja tullut
Re: w211 runsas kulutus
Satulatankki vaatii paluuvirtausta tankkiin että siirtää toiselta puolen nestettä imupuolelle (siirtosysteemi passiivinen)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 runsas kulutus
Heips
Osaatteko suositella hyvää kosteuden poistajaa joka heivataan tankkiin naftan kera? Itse laitoin red line water removeria mutta oisko muita vaihtoehtoja?
Voisiko mahdollissti tuo rele 10/1k0 vaikuttaa asiaan, herjaa tuostakin not installed or defective....
Vikavalo syttyy n 25 km ajon jälkeen ja tuolloin menee limp modeen eli tehot häviää, seuraavan käynnistyksen jälkeen taasen voi toimia ihan normaalisti eli tehot tallella vaikka valo palaa.....
Ennen viimeistä regenerointia ash content oli jotaa 180% joka ilmeisesti sytytti valon.....tuo kyllä toimenpiteen jälkeen näyttää arvoa alle 4%
Mites tuo dpf paine ero tunnistin, tuon kerrotaan antavan mystisiä vikoja jos ei toimi kunnolla......onko kokemuksia.
Osaatteko suositella hyvää kosteuden poistajaa joka heivataan tankkiin naftan kera? Itse laitoin red line water removeria mutta oisko muita vaihtoehtoja?
Voisiko mahdollissti tuo rele 10/1k0 vaikuttaa asiaan, herjaa tuostakin not installed or defective....
Vikavalo syttyy n 25 km ajon jälkeen ja tuolloin menee limp modeen eli tehot häviää, seuraavan käynnistyksen jälkeen taasen voi toimia ihan normaalisti eli tehot tallella vaikka valo palaa.....
Ennen viimeistä regenerointia ash content oli jotaa 180% joka ilmeisesti sytytti valon.....tuo kyllä toimenpiteen jälkeen näyttää arvoa alle 4%
Mites tuo dpf paine ero tunnistin, tuon kerrotaan antavan mystisiä vikoja jos ei toimi kunnolla......onko kokemuksia.
Re: w211 runsas kulutus
Näytti olevan tuolla alhainen ahtopaine, onko vika edelleen olemassa? Varmasti tukkeutuu paikat jos ilmaa ei tule tarpeeksi.
Eikä ilmamäärämittari näytä mitään lukemaa?
Eikä ilmamäärämittari näytä mitään lukemaa?
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: w211 runsas kulutus
joo viallinen paine-anturi dpf voisi tehdä sen, että se yrittää jatkuvasti puhdistaa sitä, ja sehän sysää dieseliä putkeen koko ajan ja nostaa kulutusta.
40km kohdilla tulee uskoon, että ei tämä onnistu ja heittää koodin.
toinen on se ahtopaine, huonolla ahdolla tulee näkyvää mustaa ja pönttö on samantiet tukossa. kumpikin voisi näkyä jollain softalla ajossa, eli yrittääkö se nostaa lämpötilaa suodattimessa koko ajan. sanotaan yli 400astetta kertoo jo yrityksestä jos ei ole ylämäki muuten.
myös sen ahtopaineen näkisi sillä ajon aikana että missä pyörii.
kannattaa vilkaista öljytikusta paljonko dieseliä on jo öljyjen päällä, eli onko pinta noussut.
40km kohdilla tulee uskoon, että ei tämä onnistu ja heittää koodin.
toinen on se ahtopaine, huonolla ahdolla tulee näkyvää mustaa ja pönttö on samantiet tukossa. kumpikin voisi näkyä jollain softalla ajossa, eli yrittääkö se nostaa lämpötilaa suodattimessa koko ajan. sanotaan yli 400astetta kertoo jo yrityksestä jos ei ole ylämäki muuten.
myös sen ahtopaineen näkisi sillä ajon aikana että missä pyörii.
kannattaa vilkaista öljytikusta paljonko dieseliä on jo öljyjen päällä, eli onko pinta noussut.
W212 E350cdi
Re: w211 runsas kulutus
no nii tänää taasen ehtoolla hieman mersu nikkarointia uusi paineero anturi
asennettu ja sitä äheltäessä huomasin jotta ylävesiletkun takaa on
ahtimen letkussa 5 cm repeämä. paineisiin tuo varmaan vaikuttaa
mutta sekottaisiko noin pahasti . jesarilla letku tjkkoon väli aikaiseTi
ja uutta kehiin. saas nyt nähä kuinka äijän käyp
asennettu ja sitä äheltäessä huomasin jotta ylävesiletkun takaa on
ahtimen letkussa 5 cm repeämä. paineisiin tuo varmaan vaikuttaa
mutta sekottaisiko noin pahasti . jesarilla letku tjkkoon väli aikaiseTi
ja uutta kehiin. saas nyt nähä kuinka äijän käyp
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 runsas kulutus
Vaikuttaa kyllä kulutukseen, painen ei nouse kunnolla(hiukan liikaa löpöä suhtessa ilmaan ja muutenkin "raskampii liikkumaan")zjuni kirjoitti:no nii tänää taasen ehtoolla hieman mersu nikkarointia uusi paineero anturi
asennettu ja sitä äheltäessä huomasin jotta ylävesiletkun takaa on
ahtimen letkussa 5 cm repeämä. paineisiin tuo varmaan vaikuttaa
mutta sekottaisiko noin pahasti . jesarilla letku tjkkoon väli aikaiseTi
ja uutta kehiin. saas nyt nähä kuinka äijän käyp
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 runsas kulutus
No tottahan tuo vaikuttaa, eihän siellä ole ahtoja, jos letku on revennyt.
Varmaan se syy, mutta kun kysyit dpf eroanturista, niin jollekin toiselle saattaa olla apua tästä. Omassa oli kovemmalla pakkasella ongelma, heitti limp modeen. Dpf paine-eroanturi antoi -360 hPa lukemaa. Anturi vaihtui, vanha oli kuulemma täynnä vettä. Ihme kun ei tykännyt kylmästä.
Olisi voinut olla maffikin, tai siis V6-koneessa toinen niistä. Mutta ei ollut. Kun sattui olemaan star mukana, niin pääsin vian ilmetessä katsomaan arvot. Tallentuneista saa vinkkiä, mutta jos vikaa ei ole, sitä on joskus vähän vaikea sillä hetkellä korjata. Se tallentunut vikakaan kun ei kerro millä tavalla se anturin tieto oli epäuskottava.
Varmaan se syy, mutta kun kysyit dpf eroanturista, niin jollekin toiselle saattaa olla apua tästä. Omassa oli kovemmalla pakkasella ongelma, heitti limp modeen. Dpf paine-eroanturi antoi -360 hPa lukemaa. Anturi vaihtui, vanha oli kuulemma täynnä vettä. Ihme kun ei tykännyt kylmästä.
Olisi voinut olla maffikin, tai siis V6-koneessa toinen niistä. Mutta ei ollut. Kun sattui olemaan star mukana, niin pääsin vian ilmetessä katsomaan arvot. Tallentuneista saa vinkkiä, mutta jos vikaa ei ole, sitä on joskus vähän vaikea sillä hetkellä korjata. Se tallentunut vikakaan kun ei kerro millä tavalla se anturin tieto oli epäuskottava.
-
- Mersumies
- Viestit: 2585
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w211 runsas kulutus
Ainoa millä tuo korjaantuu, on uusi letku. Vaihdoin viime kesänä yhteen commonrail tdi-dieseliin vastaavan letkun vastaavalla tavalle revenneenä ja tuo auto ei kulkenut kunnolla edes 100km/h ellei polkenut lätkä lattiassa.zjuni kirjoitti:no nii tänää taasen ehtoolla hieman mersu nikkarointia uusi paineero anturi
asennettu ja sitä äheltäessä huomasin jotta ylävesiletkun takaa on
ahtimen letkussa 5 cm repeämä. paineisiin tuo varmaan vaikuttaa
mutta sekottaisiko noin pahasti . jesarilla letku tjkkoon väli aikaiseTi
ja uutta kehiin. saas nyt nähä kuinka äijän käyp
Lisäksi ahtojen puuttuminen (max. 0,3bar) sekoitti automaattilaatikon toiminnan ja laatikko tiputti kickdownilla pienemmälle tämän tästä kun vääntö ei riittänyt.
Uusi letku ja kaikki oireet poissa sekä tehot takaisin niin ettei 2000rpm tarvinnut normaaliajossa ylittää ja reilullakin kiihdytyksellä pärjäsi 2500rpm vaihtokohdalla.
Sanomattakin on selvää että kulutus nousee taivaisiin koska kyseessä ei ole enää turbomoottori kun paineet karkaa.
Re: w211 runsas kulutus
heips
kiitoksia kaikille vastauksista. uusi letku laitettu ja hyvin tuntuu toimivan
toivottvasti ketjusta on joskus apua toisillekin tarvittaessa.
kiitoksia kaikille vastauksista. uusi letku laitettu ja hyvin tuntuu toimivan
toivottvasti ketjusta on joskus apua toisillekin tarvittaessa.