Terve.
Mikähän voisi olla vikana w220 320CDI (2001), kun akunkengän takaisinkiinnityksen jälkeen puhallinpaneeli meni täysin mykäksi? Starilla katsottu vikakoodit, ilmoitti, että etuSAMiin ei yhteyttä. Kyseessä siis apukuskinpuoleinen sulakeboxi konepellin alla. Kaikki muu toimii normaalisti, poislukien tasaista jurnahdusta, joka muistuttaa jonkin moottorin (?) pyörähdystä. Jurnahdus ilmeni samalla kun tuo puhaltimen ongelma. Jurnahdus ilmenee ainoastaan auton ollessa käynnissä. Muilla käynyt samanlaista?
Minulla ei ole vastauksia vaan enemmänkin kysymyksiä. Edessä on kaksi SAMia, ei yhtä. Päästiinkö sillä Starilla kuitenkin ACC:n ohjainlaitteeseen käsiksi ja mitä sieltä ilmeni? SAM ei ole sulakeboksi.
Ja onko sulake 33 ehjä? Se on puhaltimen moottorin ja ACC:n sulake.
Puhaltimen moottorin hajoamiset ja myös sen sulakkeen hajoamiset lienevät ihan tavallisia tässä mallissa. Asiaan voi liittyä myös ilmanoton vedenpoiston tukkeutuminen, joka tuo vettä puhaltimen moottorille ja vähän muuallekin mihin sitä ei tarvittaisi.
Ponki kirjoitti:Terve.
Mikähän voisi olla vikana w220 320CDI (2001), kun akunkengän takaisinkiinnityksen jälkeen puhallinpaneeli meni täysin mykäksi? Starilla katsottu vikakoodit, ilmoitti, että etuSAMiin ei yhteyttä. Kyseessä siis apukuskinpuoleinen sulakeboxi konepellin alla. Kaikki muu toimii normaalisti, poislukien tasaista jurnahdusta, joka muistuttaa jonkin moottorin (?) pyörähdystä. Jurnahdus ilmeni samalla kun tuo puhaltimen ongelma. Jurnahdus ilmenee ainoastaan auton ollessa käynnissä. Muilla käynyt samanlaista?
Tervetuloa forumille.
Miksi revit akunkengän irti jos star käytettävissä? Autossa on sulakekaavio vararenkaan sisässä työkalujen kaverina. Sieltä hyvä aloittaa sulakkeiden ihmettely. Starissa on sähkökuvat ja mittausohjeet.
Tuo vesiasia voi hyvinkin liittyä asiaan. tarkista onko siinä kartanlukijan kohdalla tuulilasin etureunassa olevassa ritilikön alapuoleisessa kotelossa pohjassa reikä auki ja veden kulku maahan esteetöntä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.