S211 puhallin ja akku mietintää.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jwerty
Sisäänajossa
Sisäänajossa

S211 puhallin ja akku mietintää.

Viesti Kirjoittaja Jwerty »

Elikkäs mulla tuommonen s211 320cdi 2004 mersu on nyt ollut noin viikon ja löytyi pari "ominaisuutta". Lämmityslaite ei puhalla lämmintä muuta kuin jos laittaa puhalluksen niistä pienistä räppänöistä sivulla mitkä ovat ns. naamalle puhallus. Eli siitä isosta ja keskellä olevista pienistä puhaltimista ei tule kuin kylmää. Löysin sen yhden rullan siitä millä pitäisi saada kylmää tulemaan niistä ja olen koittanut sitä säädellä, muttei vaikutusta. Ilmastointia olen koittanut pitää päällä ja pois ja ei vaikutusta. On ollut automaatilla ja manuaaisesti itse säädetty puhallus. Pakkasta nyt ollut -5 ja -25 välillä kun kyseistä on tapahtunut. Muunlaista keliä ei ole kerennyt olemaan. Onko ideoita mistä voisi alkaa vikaa etsimään. Vikakoodeja ei ole keretty lukea mutta kaverilla on mersun vikakoodinlukija (ei star kuitenkaan) ja laitan mahdolliset koodit tänne kun ne kerkeää lukaista.

Sitten akku hommaa. Eli kun laittaa auton käyntiin niin tulee joku ilmoitus että `battery protection`. Pitäisi myyjän mukaan olla akut vaihdettu, mutta onko voinut että on vahdettu vaikka käytetty akku ja ei olisi täynnä tai kävi mielessä pitääkö näihin koodata akku jotenkin starilla jos vaihtaa vaikka erilaiseen. Muistelen että näissä täytyy olla agm akku ja jos olisi säästetty ja laitettu "normaali" akku tulisi jotain mystisiä vikoja ja malfuctioneja. Mulla olis varastossa Optiman Yellow toppi laittaa sinne, mutta voinko sen vaihtaa vain laittamalla latauskaapelit akunkenkiin vaihdon ajaksi ja vaihtaa akkua, ja täten joko korjata tai ainakin poissulkea se akku vika siitä miksi tulee battery protection. Vai täytyykö erilainen akku koodata sinne että auto osaa käyttää sitä koko kapasiteetillä. Mielellään laittaisin sen optiman kun se olisi muuten ihan turhanpanttina siellä varastossa.

Tässä vähän kysymystä tänne ja jos jotain kannattaa tehdä niin vinkkiä ja neuvoa kaipailisin :D
S211 320cdi avantgarde

Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: S211 puhallin ja akku mietintää.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olisikohan vesiventtiili rikki. Muutaman kympin osa.
Akkua EI tarvitse koodailla mitenkään.
wiimax.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: S211 puhallin ja akku mietintää.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Eikä myöskään mitä virran syöttöä akun vaihdon ajaksi
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin