
Om613 ja c124
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ke 10.12.2014 15:30
Om613 ja c124
Mitkä boksit on pakollisia kun siirretään om613 moottori ja laatikko väyrysestä c124 koppaan, kaikki apu tervetullutta että saatas coupe liikkuun 

Re: Om613 ja c124
ristus teillä on liikaa aikaa...



W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ke 10.12.2014 15:30
Re: Om613 ja c124
Pakko se on harrastuksia olla ja pihassa lojuu ylimääräsenä softattu väyryne ja coupe kesä autona ni äkkiä siitä idea synty!
Re: Om613 ja c124
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=197313" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Om613 ja c124
Vaihda koko takakelkka ja voimansiirto moottorin lisäksi väyrysestä, saat ESP:tä myöten systeemit pelaamaan.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ke 10.12.2014 15:30
Re: Om613 ja c124
Siinä vaiheessa pitäis ottaa väyskästä melkein kaikki sähköt ja mittaristot tms saada istuun w124 kojelautaan
Re: Om613 ja c124
Abs siinä se vaivasin vaihdettava on jos esp haluaa toimiin. Muuten tossa ei mikään mahdoton. Jos 320 koneesta ottaa myös 722.6 askin niin se ei vissiin mahdu eli tarvii vaihtaa 270 turbiini ja kaaveli et mahtuu.
Re: Om613 ja c124
Onhan se pt-racing laittamassa koko tekniikkaa perineen päivineen 320cdi:stä w108. Ei vain taida ESP tulla käyttöön 

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Om613 ja c124
270:n turbiini kotelo ei käy 320:n perään. Eiköhän se 320:n kin turbiini kotelo mahdu sinne koriin.Juuso124 kirjoitti:Abs siinä se vaivasin vaihdettava on jos esp haluaa toimiin. Muuten tossa ei mikään mahdoton. Jos 320 koneesta ottaa myös 722.6 askin niin se ei vissiin mahdu eli tarvii vaihtaa 270 turbiini ja kaaveli et mahtuu.
Itse tekisin endottomasti ESP:n kanssa. S202 koppaan lähes vastaavan muutoksen tehneenä en pidä isona hommana.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ke 10.12.2014 15:30
Re: Om613 ja c124
Siirsitkö mittaristot virtalukot tms muunkin siinä samalla että kaikki toimii?
Re: Om613 ja c124
Olisiko järkevää kysyä Tuikulta tuota hommaa kun hän on tehnyt venekäyttöön cdi ohjauksia joissa on karsinut kaikki ylimääräiset laitteet pois ja saanut pelaamaan koneen hyvin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Om613 ja c124
Esphän ei toimi jos on mikää abs/bas vika päällä eli joudut siirtään abssän kokonaisuudessaan tehostajasta lähtien että saa ne sen anturit kans. Tietysti myös takapenkin alta kiihtyvyys anturit ja pyörännopeusanturit. Mittaristo ja kojelauta ei uskoakseni ei vaikuta. Tietty esp napin tarvit kojelaudasta. Mittariston johdot jätin itelle hanskalootaan niin siihen on helppo kytkee mittari et näkee herjat. Kokoaikaa sen ei tarvi olla paikalla.
Itse en näkisi tarpeelliseksi alkaa maksaan ylimäärästä kenellekkään mistään softan puukottamisesta koska toimii ilmankin...
Kuten tossa oman projektini linkissä kerroin niin virtalukon saa ihan nätisti sopiin siihen 124 oman virtalukon tilalle. Virtalukko (ja ilmeisesti rattilukko) siis tarvii olla samasta autosta ecun kans. Muuten ajonesto on päällä. Elehuolto pystyy tekeen jonkun emulaattorin ajoneston ohittamiseksi, mutta taas herää kysymys että miksi maksaa kun voi laittaa sen oman virtalukon...
Itse en näkisi tarpeelliseksi alkaa maksaan ylimäärästä kenellekkään mistään softan puukottamisesta koska toimii ilmankin...
Kuten tossa oman projektini linkissä kerroin niin virtalukon saa ihan nätisti sopiin siihen 124 oman virtalukon tilalle. Virtalukko (ja ilmeisesti rattilukko) siis tarvii olla samasta autosta ecun kans. Muuten ajonesto on päällä. Elehuolto pystyy tekeen jonkun emulaattorin ajoneston ohittamiseksi, mutta taas herää kysymys että miksi maksaa kun voi laittaa sen oman virtalukon...
Re: Om613 ja c124
Maksaa mitä maksaa mutta jos simppelisti saa omalla virtalukolla ja mitään muita antureita siirtämättä toimimaan ton cdi ecun niin aikaa säästää perkuleesti .
Kannattaisi kyllä kysäistä...ei varmaan älyttömissä hinnoissa ole kun onhan hän tehnyt niitä paljonkin.
Kannattaisi kyllä kysäistä...ei varmaan älyttömissä hinnoissa ole kun onhan hän tehnyt niitä paljonkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Om613 ja c124
Tuikku ei pysty ajonestoo ohittaan. Elehuolto on ainoo.
Pelkän moottorin siirto on melko yksinkertasta eikä tarvi mitään muita antureita siirrellä moottorin omien lisäks. Aski ja esp vaatii paljon muutakin.
Pelkän moottorin siirto on melko yksinkertasta eikä tarvi mitään muita antureita siirrellä moottorin omien lisäks. Aski ja esp vaatii paljon muutakin.
Re: Om613 ja c124
Hellou mitä tarkkaan ottaen tarvii w210 om613 autosta ottaa jos haluaa moottorin + vaihteiston toimimaan täysin ? Tarkotus toki on ohjelmoida ajonesto yms pois kyseisestä autosta ja koppa mihin nämä siirretään on w124 diisel vm95
Re: Om613 ja c124
Moottorin ja laatikon lisäksi näiden ohjainlaitteet ja abs-boksi ainakin, ehkä etu-sam myös?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Om613 ja c124
Onko tosi että w210 takakelkka käy suoraan w124 ? Vai pitääkö tehdä jotain muutoksia? Ja pitäisi saada toimii laatikko+moottori kunnolla
mahdollista on saada valmiiksi ohjelmoitu equ missä ei ole ajonestoa ! Mitä kaikkea vaihteisto vaatii toimiakseen ohjelmoidun equn kanssa ?

Re: Om613 ja c124
Ei suoraan, mutta niin pienin muutoksin että mielestäni kannattaa ilman muuta.
wiimax.fi
Re: Om613 ja c124
Kiitos vastauksesta dealer
osaatko sanoa mitä muutoksia pitää tehdä takakelkaan vai mihin 
Re: Om613 ja c124
Kiinnityskohdat koriin ei ole ihan samalla kohdalla. Eräs tällaisen muutoksen toteuttanut kertoi, että muutaman senttimetrin kun etummaisia paikkoja siirsi korissa niin sitten meni paikalleen.
Kai täällä joku on tuon swapin tehnyt ja osaa tarkemmin kertoa ?
Kai täällä joku on tuon swapin tehnyt ja osaa tarkemmin kertoa ?
wiimax.fi