joop79 kirjoitti:Joko se on vanne hommat miettinyt valmiiksi?
On mietitty, mutta muuta ei oo vanne asialle tehty. Haluttais levittää auton omat peltivanteet niin sais kapselitkin paikalleen. Kokeilin 211:n kesärenkaita vanhukseen. Mahtuu olemaan jos ajaa suoraan ja tasasella
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mullahan on tuossa pikku et:llä olevat 17" 9 ja 10 monoblockit. Niitä voit vaikka lainata jos haluat ettiä oikeita leveyksiä ja et lukuja niihin peltivanteisiin?
Aika matala näyttää tulevan, taakse vois kokeilla varmaan pitempää iskaria jos pussissa oli varaa?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
joop79 kirjoitti:Mullahan on tuossa pikku et:llä olevat 17" 9 ja 10 monoblockit. Niitä voit vaikka lainata jos haluat ettiä oikeita leveyksiä ja et lukuja niihin peltivanteisiin?
Aika matala näyttää tulevan, taakse vois kokeilla varmaan pitempää iskaria jos pussissa oli varaa?
Voishan niitä joku päivä koittaa. Ohjauksen osat vielä paikalleen ja ilmat pusseihin niin voi käännellä renkaita ja kattoa miten sopii olemaan. Ei uskalla jatkaa iskaria ettei säry pussit ainakaan sen takia.
Hiljalleen projekti etenee. Moottori ois paikallaan ja pakoputki tehty vaihteistolle asti. Kardaaniakin on muokattu ja sen asennuksen jälkeen pääsee jatkaan putkiston loppuun asti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pitää yrittää tätäki rojektia potkia eteenpäin, vappuajot taas uhkaavasti lähestyy. Tekniikka purettu pois ja tarkoitus ois hoitaa viimeiset ruosteet pois korista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pyöräytin sorvissa tuollaiset rullat sikkikoneeseen, että sais jokseenkin samanlaista kanttia lokareiden kiinnitys kohtiin kuin tehtaaltakin on tullut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hattua pitää kyllä nostaa Mukava katsella projekteja kun intoa/ osaamista riittää=) Itsellä oli tarkoitus mennä huomenna katsomaan yhtä W108:sia, toivottavasti se jää sieltä näppeihin kun olen jo parikymmentä vuotta sellaisesta haaveillut.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Eipä ole aikoihin tullu täälläkään käytyä. Projekti on edennyt sen verran että auto on maalarilla. Sitä odotellessa täytyy putsailla osia ja tilata uusia. Onko kokemuksia mistä tilata esim, ikkuna ja ovitiivisteet kun saksanmaallaki on niitä kauppoja joka lähtöön?
Maali teki tuosta kyllä ihan kuin toisen auton... Oliko W108:ssa muuten alunperin 2-tonea tehdasvalintana tarjolla?
(Kuten aiemmassa W111-korissa oli sedanissa ja coupessa.. ja saipa sitä cabrion rättiäkin eri väreissä.. )
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Kyllähän se näköä muutti heti ku sai väriä päälle. Vihreä on mersun kartasta otettu, muuta en siitä tiedä. 2tonestakaan ei ole tietoa onko tehtaalla ollu valikoimassa, vanhaan autoon vaan jotenki mielestäni sopii tuo musta katto.
Mikäs tuo kone tarkalleen ottaen on, mitä sinne kasailet?
...
@aatolppa - kyselit helmapeltejä tälläiseen W108/W109-koriseen?
OEM varaosanumero näyttäisi olevan tuo: A 108 637 01 35 - sillä löytyi ainakin joku puolalainen valmistaja ja h. 93 eur + rahti. https://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-W ... SwgZ1XqX6h
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Upea projekti sinulla menossa.
Kyselit joskus ovitiivisteitä muistaakseni.
Itse laitoin juuri w108:iin Bamboli ltd:ltä Turkista tilatut ovitiivisteet ja oon ihan tyytyväinen. Sekä etu-että takaoven tiivistettä täytyi lyhentää alhaalta joku sentti, mutta liimasaumahan noissa on jokatapauksessa.
Saman firman ikkunan liukutiivisteitä en suosittele.
Joensuusta missä rakentelen autoa on Kumipörssi niminen erikoisliike ja sieltä löytyy 15 mm yksiurainen liukulasitiiviste mikä mielestäni istuu vallan hyvin ja jaksaa ikkunakin kulkea ylös-alas. Taipuu ysikymppi mutkaan varoen.
Sieltä löytyy myös Turkkilaista paremmat alatiivisteet lasiin metritavarana.
Sinun autossasi näytti olevan ne harvinaiseksi käyneet Tex-peilit. Älä vain pistä roskiin. Omaani löytyi Alfasta v.m. 1969 hyvät. Omistani on kopan kromit pahasti syöpyneet.
Lasit tietysti uusiksi mutta muuten hyvät.
Turkkilaiset oli muuten laittaneet kaksi kappaletta takaluukun tiivisteitä pakettiin (yhdestä veloitettu) joten tuo toinen on joutavana postikuluja vastaan jos tarviit. Omaani en tuota ole vielä ehtinyt vaihtaa joten en voi vielä kehuja tai moitteita antaa.
Hieno projekti kaikinpuolin, lykkyä jatkossakin.
Tuo omani on MR-auto joten muutokset on sen mukaiset, mutta mukava katella ammattilaisen tekemistä vaikka vain kuvista.
Oliko suuri ero hinnassa ovitiivisteitä? Näkyvät olevan 500-550ekua 4oveen tiivisteet Saksassa. Sen takaluukun tiivisteen voin ostaa sinulta pois. Tex peilejä pitäisi olla varastossa useampi sarja jemmassa, kuntoa en muista. Tähän autoon tulee ne oviin asennettavat peilit. Ikkunoiden liukutiivisteet minunkin on uusittava ja alatiivisteet. Autodocista tuli tuulilasintiiviste, sekin on kokeilematta tekeekö sillä mitään.