Kysymäni paikat joko eivät halua koskea (koska menee chippailuhommiksi) tai suostuvat tyrkkimään vain bulkkisoftia..
Olen lukenut aiheesta ja hiukka koittanu perehtyä eri vaihtoehtoihin, autossa on nähtävästi IMM-vika josta toivoisin pääseväni eroon, samallahan lähtisi myös EGR ja ahdin vaihtuisi..
Yksi vaihtoehtohan on ostaa harjoittelun kohde (joku halpa ceeläinen vaikka) ja vaikka romraiderilla tai tunerprolla kirjoitella uudelle eepromille tietoa ja kokeilla.. Toki voisin myös asentaa vastuksen+ diodin eculle, jolla pääsisin IMM:stä eroon (ja samalla EGR:stä), mutta ammattilaisen tekemä ohjelma on aina ammattilaisen tekemä ohjelma.
Aikeissa on ollut päivitellä tuo KKK:n pikkuhyrrä esim BMW:ssä törmättyyn GT2556v:hen, jolla ei menettäisi suuremmalti alavääntöjä mutta saisi vetoa tuotua pidemmälle ja nostettua ahtoja ym, riittänisi suunnilleen samaan kuin tuo vakio sähköpumppu...
Mikä olisi oikea suunta kysellä tekijää ja mitä tämmöiset ohjelmointihommat tyypillisesti kustantaa? Autossa on nähtävästi jo jotain ohjelmaa purkissa, jos vaikuttaa asioihin (piikkaa karvan päälle 1.4Bar ahtoja, ilman vikatiloja. IMM/EGR aiheuttamat vikatilat tulevat vasta sitten moottorijarrulla)
Muutoinhan tuossa olisi jo OM603 pumppu 8mm elementeillä ja se päänkokoinen holsetti, muttaku pitäs vielä leimatakkin ja tuo 722.6 tappaa isommat rakenteluhaaveet..

Kokemuksia on ennestään vain yhdestä rohkeasti ohjelmoidusta autosta, mutta sekin oli asia erikseen kun siihen sai ohjelman tyrkittyä OBD:n lävitse sissään... (Vagin ARL150
