S210 300TDT Ohjelmointihommia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

S210 300TDT Ohjelmointihommia

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

Hei, haluaisin kysellä löytyykö keltään kokemuksia custom-softien tekemisestä/teettämisestä näihin kammiodieseleihin?

Kysymäni paikat joko eivät halua koskea (koska menee chippailuhommiksi) tai suostuvat tyrkkimään vain bulkkisoftia..

Olen lukenut aiheesta ja hiukka koittanu perehtyä eri vaihtoehtoihin, autossa on nähtävästi IMM-vika josta toivoisin pääseväni eroon, samallahan lähtisi myös EGR ja ahdin vaihtuisi..


Yksi vaihtoehtohan on ostaa harjoittelun kohde (joku halpa ceeläinen vaikka) ja vaikka romraiderilla tai tunerprolla kirjoitella uudelle eepromille tietoa ja kokeilla.. Toki voisin myös asentaa vastuksen+ diodin eculle, jolla pääsisin IMM:stä eroon (ja samalla EGR:stä), mutta ammattilaisen tekemä ohjelma on aina ammattilaisen tekemä ohjelma.

Aikeissa on ollut päivitellä tuo KKK:n pikkuhyrrä esim BMW:ssä törmättyyn GT2556v:hen, jolla ei menettäisi suuremmalti alavääntöjä mutta saisi vetoa tuotua pidemmälle ja nostettua ahtoja ym, riittänisi suunnilleen samaan kuin tuo vakio sähköpumppu...


Mikä olisi oikea suunta kysellä tekijää ja mitä tämmöiset ohjelmointihommat tyypillisesti kustantaa? Autossa on nähtävästi jo jotain ohjelmaa purkissa, jos vaikuttaa asioihin (piikkaa karvan päälle 1.4Bar ahtoja, ilman vikatiloja. IMM/EGR aiheuttamat vikatilat tulevat vasta sitten moottorijarrulla)


Muutoinhan tuossa olisi jo OM603 pumppu 8mm elementeillä ja se päänkokoinen holsetti, muttaku pitäs vielä leimatakkin ja tuo 722.6 tappaa isommat rakenteluhaaveet.. :roll:

Kokemuksia on ennestään vain yhdestä rohkeasti ohjelmoidusta autosta, mutta sekin oli asia erikseen kun siihen sai ohjelman tyrkittyä OBD:n lävitse sissään... (Vagin ARL150 :sick: )
s211 /648 käyttis :ugeek:
s202 /605/hx35/7.7 :crazy: hy40v + mynä 8 odottelee hyllyssä..
w124 -88 300E
w201 useita
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S210 300TDT Ohjelmointihommia

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

Nähtävästi osaamista/mielenkiintoa ei löydy tältä foorumilta, onneksi apu löytyi jenkkilän suunnilta.


Autosta on nyt Ohitettu EGR täysin ja samalla nostelin ahtopaineet tuonne 1.55Bar nurkille (piikkaa nyt sen 1.55, pitää vedossa siellä 1.3barin nurkilla, niin _ehkä_ pakopaineet ei karkaile mahdottomia)


Seuraavaksi lähdetäänkin koittamaan tuota 730D penarin vakioahdinta, ensin yritän saada pelaamaan vakio ohjauksella, mikäli ei onnistu niin tiedossa on jo VNT:lle suunniteltu elektroninen säädin. IMM vielä käytössä, mutta katsellaan josko hennolla lisäopiskelulla pääsen siitäkin eroon. Kaivelin hyllystä parit IMM:t jotka riittävät pidemmälle kuin orggis, jos tulloo raja/ongelmat vastaan...

Lootan kesto/vakio ohjaimen rajat on vielä hakematta, nekin löytynee piakkoin, jolloin sitten tulee hetki vaihtaa koria ja lootaksi CDI 6v. Jos tulee mieleen huomioitavia asioita/vinkkejä, niin niitä saanee tarjoilla.

Ahtimeksi tulee jokatapauksessa järkevä VNT ja pumppu vielä ainakin sähköisenä, kun kyseessä on käyttis-vetojuhta.
s211 /648 käyttis :ugeek:
s202 /605/hx35/7.7 :crazy: hy40v + mynä 8 odottelee hyllyssä..
w124 -88 300E
w201 useita
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4727
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S210 300TDT Ohjelmointihommia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Meinaat että kova aski kestää paremmin kuin 722.6? Ei varmaan yksikään mersun kova loota ole vahvempi kuin toi automaatti kun sinne lisäilee vähän levyjä ja käyttää turbiinin vahvistuksessa.
Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S210 300TDT Ohjelmointihommia

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

MJPfin kirjoitti:Meinaat että kova aski kestää paremmin kuin 722.6? Ei varmaan yksikään mersun kova loota ole vahvempi kuin toi automaatti kun sinne lisäilee vähän levyjä ja käyttää turbiinin vahvistuksessa.
Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.

Tuo 722.6 kestää, jos hyvä ohjain ja paineet säädetty kohdilleen.

CDI 270:n loota kestää myös riittävästi ja kys. lootia saa ainakin kaksi hyvän 722.6:sen ohjaimen hinnalla.
s211 /648 käyttis :ugeek:
s202 /605/hx35/7.7 :crazy: hy40v + mynä 8 odottelee hyllyssä..
w124 -88 300E
w201 useita
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Vastaa Viestiin