
Keskuslukituksen kauko-ohjaus??? MB-124.
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Viper käy sekä alipainelukkoihin sekä täyssähköisiin. Siinä on valittavissa 0,8 tai 3,5 sekunnin lukitus/avauspulssin pituus. Jos laitteella ohjataan suoraan ovimoottoreita, pitää käyttää lisäreleitä. Lähdot kestävät 200mA virtaa, ja se riittää suurimpaan osaan autoja. koska lukkojen ohjaus on tehty yleensä valmiiksi releiden kautta.
Siis mersuun pitää laittaa uudet ovimootorit?eemeli kirjoitti:Viper käy sekä alipainelukkoihin sekä täyssähköisiin. Siinä on valittavissa 0,8 tai 3,5 sekunnin lukitus/avauspulssin pituus. Jos laitteella ohjataan suoraan ovimoottoreita, pitää käyttää lisäreleitä. Lähdot kestävät 200mA virtaa, ja se riittää suurimpaan osaan autoja. koska lukkojen ohjaus on tehty yleensä valmiiksi releiden kautta.

Waeco ei muistaakseni tarvii lisäreleitä , eikä muita tsydeemejä.


Hyvät on perät.......
Auti
kauko
Mitenkäs käytännössä tuo webaston kauko-ohjaus toimii, saako sen toimimaan kaukon toisesta nappulasta, vai miten ?
Ja kuinkas kauas kauko kuulee ?
// 2 lisäkanavaa (esim. tavaratilan luukun ohjaukseen tai Webaston
kauko-ohjaukseen, tai vaikka kaukokäynnistykseen) ///
Ja kuinkas kauas kauko kuulee ?

// 2 lisäkanavaa (esim. tavaratilan luukun ohjaukseen tai Webaston
kauko-ohjaukseen, tai vaikka kaukokäynnistykseen) ///
Mersuun ei tarvitse laittaa uusia moottoreita, kuten ei mihinkään muuhunkaan autoon ,jossa on keskuslukitus. Ainoastaan releitä joutuu jossain vanhassa jenkissä lisäämään, mersussa ei niitäkään.
Webaston kauko-ohjaus tapahtuu lisäkanavan aktivoimalla releellä,
joka taas antaa webastolle sähköt.
Kauko-ohjaimen kantama on 100M max.
Webaston kauko-ohjaus tapahtuu lisäkanavan aktivoimalla releellä,
joka taas antaa webastolle sähköt.
Kauko-ohjaimen kantama on 100M max.
keskuslukon kaukoohjaus
Waeco ainakin menee heittämällä ja ilman releitä kaikkiin w201 sekä w124 mersuihin
Miksi saksalaiseen jotain jenkkipelleosia 


makopa
Kuten 4,3 milnoonaa vaihtuvaa koodia? ( waeco ) Eli ei tarvitse pelätä ,että volkkari kuski tuossa vieressä on avannut oveni.eemeli kirjoitti:"Waeco ainakin menee heittämällä ja ilman releitä kaikkiin w201 sekä w124 mersuihin"
Totta kai menee, kuten myös Viper. Sen mukana saa lisäksi ominaisuudet, joita waecossa ei ole.
Verratkaa ominaisuuksia.

Hyvät on perät.......
Auti
Keskuslukituksen kaukosäätö
Tiedotus kaikille Waecon tilanneille:MAHDOLLISET TAKUUASIAT SUORAAN MINULLE, jos niin ikävästi käy. En muistanut laittaa siitä tietoa suom. ohjeen mukaan, mutta teillä on yhteystiedot. Hoidan takuut suoraan Waecolle(työmatkan varrella) joten nopeampi vaihtoehto.Kaikki tänään lähetetyt näyttäisivät olevan lähimmissä matkahulloissa nettiseurannan mukaa.Jos kysyttävää saa soittaa.t seppo 
Laitteiden tilaus edelleen yv:nä

Laitteiden tilaus edelleen yv:nä

Viimeksi muokannut makopa, La 27.11.2004 02:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
makopa
Re: keskuslukon kaukosäätö
Tulituli, huomenissa tarvii yrittää asennusta, kunhan haen ensin kutistesukkaa puodista. Mitä merkitystä muuten on sillä, kumman puolen johtonippuun lyö ne vilkkujen johdot, eikö muka toimi jos laittaa hanttarin puoleisiin piuhoihin?makopa kirjoitti:joko tuli kaikille perille

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: keskuslukon kaukosäätö
Öh, ei mitään.Pasi M. kirjoitti:Mitä merkitystä muuten on sillä, kumman puolen johtonippuun lyö ne vilkkujen johdot, eikö muka toimi jos laittaa hanttarin puoleisiin piuhoihin?

Vaikuttaisi toimivan myös W126:ssa, ainakin tummahipiäisen miehen-karvalakki-hinnat-alkaen-mallissa, mot. Pari tuntia pusasin johtoja tuolla pimeydessä ja kylmyydessä, vedin vilkkujen johdot suoraan takalamppujen liittimille ja juotin ne kiinni. Eipä tarvinnut alkaa johtonippuja raiskaamaan... Päivännäöllä sitten tarkastetaan ja viimeistellään kytkennät, jotenkin vaan meinaan tuntu ettei ortopediselkänoja ollut yhtä eloisa kuin ennen ja jarrutkin lukkiutuivat ABS:stä huolimatta...

Ps. Pikkujoulut pitäisi kieltää lailla
Ps2. Tuliko Tommi83 vastaan Kaivannon lasareetin mäessä neljän tienoilla?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kaukolukitus
Paketti tuli perjantaina ja lauantaina tuli asennettua, aikaa meni noin tunti kytkentöineen ja purkamisineen.Ohjeet oli tosi hyvät ja selkeät kiitos niistä ja tavaran jouhevasta toimituksesta "makopalle".Kannattaa muuten tosiaan tinata ne liitokset niin ei tarvia menettää yö uniaan miettiessä, että miksi ei kauko toimi!Tarkotus ois vielä tilata toinen samanlainen sarja appiukon autoon, heti sanoi ottavansa kun näki mulla käytössä
.Nyt saa lukot jäätyä ihan rauhassa ei tarvia pelätä autoon pääsyä!

MB 300tdt -88 "270tkm"
saki kirjoitti:mulle oli tullut kanssa.. hjuva!
en oo viellä kerenny asentaa.. jos vaikka huomenna parkkeerais "sittarin" parkkihalliin..

joka toisella kerralla boksi naksahtaa parikertaa mut mitään ei tapahdu
(vilkkujohtoja en kytkenyt.. en tiedä vilkuuko ne)
ja joka toisella se sitten koittaa liikuttaa jotain eli pumppu käy ja nupit liikahtaa vähän, mutta ei mene kokonaan alas. tässäkin ääni menee hassusti n. sekunnin se koittaa vetää niitä alas selkeesti sit pumpun ääni muuttuu(kääntyy?) ja nupit nousee sen millin takas ylös..
molemmilta puolilta etuovista keskuslukko ainakin toimii avaimella..
vastuksen koitin katkaista mutta mikään ei muuttunut..
ja kyseinen yksilö on siis 300TE -88
pari kuumaa vinkkiä vois olla tarpeen..
t.sakke
Mulla oli juuri samanlainen ongelma kun tuota asensin... Katkaisin vastuksen ja sama homma jatkui. Sitten yhtäkkiä se vain korjaantui ja alkoi pelaamaan kuten pitikin... (Ehdin jo luulla että boksi oli rikki). Ja hienosti pelaa edelleen. Yritäpäs ottaa se boksi irti siitä liittimestä vaikka 10 minuutiksi ja kokeile uudelleen. Saattaapi alkaa toimimaan.saki kirjoitti:saki kirjoitti:mulle oli tullut kanssa.. hjuva!
en oo viellä kerenny asentaa.. jos vaikka huomenna parkkeerais "sittarin" parkkihalliin..eli ei sitte alkanu toimimaan..
joka toisella kerralla boksi naksahtaa parikertaa mut mitään ei tapahdu
(vilkkujohtoja en kytkenyt.. en tiedä vilkuuko ne)
ja joka toisella se sitten koittaa liikuttaa jotain eli pumppu käy ja nupit liikahtaa vähän, mutta ei mene kokonaan alas. tässäkin ääni menee hassusti n. sekunnin se koittaa vetää niitä alas selkeesti sit pumpun ääni muuttuu(kääntyy?) ja nupit nousee sen millin takas ylös..
molemmilta puolilta etuovista keskuslukko ainakin toimii avaimella..
vastuksen koitin katkaista mutta mikään ei muuttunut..
ja kyseinen yksilö on siis 300TE -88
pari kuumaa vinkkiä vois olla tarpeen..
t.sakke
1991 420 SE
Heh, et sä sinne autoon pääse jos ne lukot on jäässä, oli sitten kauko-ohjain tai ei
Nyt tosin lukkopatruunoiden jäätyminen ei niinkään häiritse[/quote]
No joo niitä lukkopesiähän minä tarkoitinkin, enkä itse lukkolaitetta
.Ne "patruunathan" aika monissa autoissa tahtoo jäätyä, ainakin itselläni olleista autoista esim.Omega, Primera ja Passat joihin sitten tulikin asennettua kaukosäätöinen lukitus.

Nyt tosin lukkopatruunoiden jäätyminen ei niinkään häiritse[/quote]
No joo niitä lukkopesiähän minä tarkoitinkin, enkä itse lukkolaitetta

MB 300tdt -88 "270tkm"
jeps, juuri tuli tekstiviesti Matkahuollosta, täytyypä kotimatkalla poiketa hakemaan ja ei kun asentelemaan. Harmittaa vain jo etukäteen, kun tuohon farmariin on kommenttien mukaan asentaminen ikävämpää (jotta saa sen verhoilun takapenkin alta irti). Vai onko jollakulla jokin etevä niksi, jolla tuo sujuisi parissa minuutissa
? Ethän vain pimitä muilta hyvää winkkiä 


ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
No joo, kyllähän se sieltä riuhtomalla lähti. Saas nähdä, kuinka hyvin menee takaisin
Mutta, minulla tuli sama "vika" kuin tuossa "sakilla" aiemmin, eli kun painan sinistä nappia, niin lukitus lähtee päälle, mutta sitten heti aukeaa. Täytyy kokeilla noita vinkkejä tuosta..
Liitokset pitäisi olla hyvät, en tosin jaksanut tuolla pakkasessa alkaa niitä juottamaan, vaan pistin abicoilla kiinni, ja nytkyttelin liitoksia ennen teippausta, joten pitäis kyllä kontaktit olla ok.
EDIT: No niin, katkaisin vastuksen, niin johan alkoi pelaamaan! Kannattaa taittaa se vastus kunnolla sivuun, ettei vain ota kontaktia mistään.. Poistankin sen nyt onnistuneen testin jälkeen kokonaan... Niinhän siinä purkin kyljessäkin lukee, että Cut for 3,5 second timeout... Jossakin ohjeissa luki, että tuo vastus pitäisi katkaista vain -89 vanhemmissa peleissä
No, koskee siis myös -91:stä, ainakin farkkua.

Mutta, minulla tuli sama "vika" kuin tuossa "sakilla" aiemmin, eli kun painan sinistä nappia, niin lukitus lähtee päälle, mutta sitten heti aukeaa. Täytyy kokeilla noita vinkkejä tuosta..
Liitokset pitäisi olla hyvät, en tosin jaksanut tuolla pakkasessa alkaa niitä juottamaan, vaan pistin abicoilla kiinni, ja nytkyttelin liitoksia ennen teippausta, joten pitäis kyllä kontaktit olla ok.
EDIT: No niin, katkaisin vastuksen, niin johan alkoi pelaamaan! Kannattaa taittaa se vastus kunnolla sivuun, ettei vain ota kontaktia mistään.. Poistankin sen nyt onnistuneen testin jälkeen kokonaan... Niinhän siinä purkin kyljessäkin lukee, että Cut for 3,5 second timeout... Jossakin ohjeissa luki, että tuo vastus pitäisi katkaista vain -89 vanhemmissa peleissä

Viimeksi muokannut veppe, To 02.12.2004 22:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
jeh
Tulipa iskettyä kiinni tuo möykky, ensin jäi motti surraamaan, mutta sitten kun katkasin tuon vastuspinnin, niin pelasi.
Samalla sain karsittua vanhat hälyn kaapeloinnit pois, sekä hienosäädettyä hanskakotelon!
Jos joku epäilee, ettei Mersu oo hieno auto, niin kannattaa esitellä hanskakotelon luukunsäätö mahdollisuudet. Johan hiljenee porukka !
Samalla sain karsittua vanhat hälyn kaapeloinnit pois, sekä hienosäädettyä hanskakotelon!
Jos joku epäilee, ettei Mersu oo hieno auto, niin kannattaa esitellä hanskakotelon luukunsäätö mahdollisuudet. Johan hiljenee porukka !
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
saitko vilkut toimimaan? jos niin mistä löysit oikeat johdot? löysinsieltä kuskin puolen isommasta nipusta sen toisen mutta en viellä kytkenyt sitäkään kun en tienny missä se toinen on? ei viitteis lampuille astikaan alkaa niitä johtoja viemään..veppe kirjoitti:No joo, kyllähän se sieltä riuhtomalla lähti. Saas nähdä, kuinka hyvin menee takaisin![]()
Mutta, minulla tuli sama "vika" kuin tuossa "sakilla" aiemmin, eli kun painan sinistä nappia, niin lukitus lähtee päälle, mutta sitten heti aukeaa. Täytyy kokeilla noita vinkkejä tuosta..
Liitokset pitäisi olla hyvät, en tosin jaksanut tuolla pakkasessa alkaa niitä juottamaan, vaan pistin abicoilla kiinni, ja nytkyttelin liitoksia ennen teippausta, joten pitäis kyllä kontaktit olla ok.
EDIT: No niin, katkaisin vastuksen, niin johan alkoi pelaamaan! Kannattaa taittaa se vastus kunnolla sivuun, ettei vain ota kontaktia mistään.. Poistankin sen nyt onnistuneen testin jälkeen kokonaan... Niinhän siinä purkin kyljessäkin lukee, että Cut for 3,5 second timeout... Jossakin ohjeissa luki, että tuo vastus pitäisi katkaista vain -89 vanhemmissa peleissäNo, koskee siis myös -91:stä, ainakin farkkua.
täytyy huomenna koittaa taas nitkutella tota jos sais sen toimimaan..