W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: La 05.01.2019 14:24
W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy?
Vaiheistoöljystä:
Ykkönen ja kakkonen takkuaa kylmänä, niin pitää vaihtaa oikea määrä öljyä laatikkoon, määrä on kyllä tiedossa, ~5-7 mm alle propun.
Kumpi olisi parempi öljy laatikkoon? Mobilube 1 SHC 75W-90 vai motonetin Comma MVMTF+ 75W-80 1L GL-4 vaihteistoöljy? Ja käykö tuo Mobilube vaihteistoon? Varsinkin kun on takkuamis ongelmaa.
Peräöljystä:
Käykö tuo Mobilube 1 SHC 75W-90 peräöljyksi? Kun tuo linkin lista näyttää, että 235.8 on hyväksytty sekä vaihteisto- että peräöljyksi.
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.8_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sillä nyt lähinnä kyselen, kun on tuota Mobilubea 1,2 litraa valmiina kotona ja jos ostais sitä vaan lisää ja laittaisi molempiin.
Vaihteisto on 716654 01 915901.
Ykkönen ja kakkonen takkuaa kylmänä, niin pitää vaihtaa oikea määrä öljyä laatikkoon, määrä on kyllä tiedossa, ~5-7 mm alle propun.
Kumpi olisi parempi öljy laatikkoon? Mobilube 1 SHC 75W-90 vai motonetin Comma MVMTF+ 75W-80 1L GL-4 vaihteistoöljy? Ja käykö tuo Mobilube vaihteistoon? Varsinkin kun on takkuamis ongelmaa.
Peräöljystä:
Käykö tuo Mobilube 1 SHC 75W-90 peräöljyksi? Kun tuo linkin lista näyttää, että 235.8 on hyväksytty sekä vaihteisto- että peräöljyksi.
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.8_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sillä nyt lähinnä kyselen, kun on tuota Mobilubea 1,2 litraa valmiina kotona ja jos ostais sitä vaan lisää ja laittaisi molempiin.
Vaihteisto on 716654 01 915901.
Viimeksi muokannut Nikkihiiri, Pe 29.03.2019 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
No löytyykö Mobilube laatikkoöljystä MB 235.10 luokitus?
Alle 10€ litra Comman MB 235.10, niin ei luulisi tulevan konkurssia.
Alle 10€ litra Comman MB 235.10, niin ei luulisi tulevan konkurssia.
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Varmista myös kepin tyvi, ettei parkkisalpa ole siirtäjän 1-2 linjan tiellä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: La 05.01.2019 14:24
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Juu ei tuo nyt öljyn hinnasta ole kiinni etteikö voisi ostaa tuota Commaa. Ei vaan ole kokemusta eikä ymmärrystä noista vaihteisto- tai peräöljyistä, niin kyselen. Kun tyhmä ajatelee, että 235.8 on parempi kuin 235.1. Mobilissa ei ole tuota 235.1 merkintää, vain MB 235.8.
Miten tuo kepin tyvi tsekataan? Olisko jossain kuvia tai ohjeita?
Miten tuo kepin tyvi tsekataan? Olisko jossain kuvia tai ohjeita?
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
meneekö vaihteet helpommin/vaikeammin kun keppiä painaa alaspäin/nostaa ylöspäin? Jollei muutosta niin keppi tyvinivelineen ok
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Ei tähän autoon perään eikä vaihteistoon.Käykö tuo Mobilube 1 SHC 75W-90 peräöljyksi? Kun tuo linkin lista näyttää, että 235.8 on hyväksytty sekä vaihteisto- että peräöljyksi.
235.10 vaihteistoon
235.7 perään
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: La 05.01.2019 14:24
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Kokeilin tuota painamista ja nostamista. Hiukan paremmin menee kun nostaa. Ero on pieni, just ja just huomaa. Täytyy vielä aamulla kokeilla kun on laatikko viileempi, nyt oli lämmin ajon jäljiltä. Josko tuolla lämmöllä lie mitään vaikutusta tuohon.
Täytyy käydä ostaa noita 235.10 ja 235.7 öljyjä ni tulee oikeat. Kiitos paljon tiedoista Dealerille ja Hentarille.
Täytyy käydä ostaa noita 235.10 ja 235.7 öljyjä ni tulee oikeat. Kiitos paljon tiedoista Dealerille ja Hentarille.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: La 05.01.2019 14:24
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Aamusella vielä kokeilin nostamista ja painamista. En enää huomannut eroa. Öljyt vaihtoon siis ja katsotaan paraneeko ykkönen ja kakkonen.
-
- Mersumies
- Viestit: 2579
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Paljonko muuten kilometrejä?Nikkihiiri kirjoitti:Aamusella vielä kokeilin nostamista ja painamista. En enää huomannut eroa. Öljyt vaihtoon siis ja katsotaan paraneeko ykkönen ja kakkonen.
Kokemuksesta noin 150tkm menee ilman mitään ongelmia millään vaihteella.
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Painuuko kytkinpoljin kunnolla pohjaan, ja ei löydy välistä mitään ylimääräistä?
Kun painaa poljinta hampaat irves, eli seisoo polkimen päällä, niin meneekö vaihteet helpommin päälle?
Kun painaa poljinta hampaat irves, eli seisoo polkimen päällä, niin meneekö vaihteet helpommin päälle?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: La 05.01.2019 14:24
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
423 tkm ajettu ja öljyillä 70 tkm mut ei tietoo paljon on laitettu sillon öljyä. Kokeilin kytkintä mut ei vaikutusta.
Pienestä se on kiinni, vähäki aikaa ku lämmittää sisätilan lämppärillä ni vaihteet toimii. Ja nyt ku on ollu plussan puolella ni toimii paljon paremmin. Pakkasella selkeesti huonommin.
Pienestä se on kiinni, vähäki aikaa ku lämmittää sisätilan lämppärillä ni vaihteet toimii. Ja nyt ku on ollu plussan puolella ni toimii paljon paremmin. Pakkasella selkeesti huonommin.
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Jos ei öljyjen vaihto auta, niin tutkia irrottaako kytkin.
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Mikä siinä nyt takkuaa?
Onko se sivusuunnassa kepin siirto jäykkää siitä 3-4 tasolta 1-2 tasolle? Vai siitä ykkös- kakkostasolta sinne ykköselle tai kakkoselle l. etenn ja taaksepäin??
Onko se sivusuunnassa kepin siirto jäykkää siitä 3-4 tasolta 1-2 tasolle? Vai siitä ykkös- kakkostasolta sinne ykköselle tai kakkoselle l. etenn ja taaksepäin??
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: La 05.01.2019 14:24
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Eteen- ja taaksepäin, kakkoselle menee ehkä vähän huonommin. Pari kertaa talvella hyppäs ykköseltä pois ja pamahduksen kanssa vapaalle..
Parin viikon päästä pääsee vasta vaihtamaan öljyt, että joutuu oottelee auttoiko se. Ja jos nyt lämpimiä pitelee, niin saattaa mennä syksyyn ennenku näkee vaikutuksen...
Parin viikon päästä pääsee vasta vaihtamaan öljyt, että joutuu oottelee auttoiko se. Ja jos nyt lämpimiä pitelee, niin saattaa mennä syksyyn ennenku näkee vaikutuksen...
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Niin. sisätilalämppärillä? lämmittää vaihdelaatikkoa vai sisätilaa niin auttaa?Nikkihiiri kirjoitti: Pienestä se on kiinni, vähäki aikaa ku lämmittää sisätilan lämppärillä ni vaihteet toimii. Ja nyt ku on ollu plussan puolella ni toimii paljon paremmin. Pakkasella selkeesti huonommin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: La 05.01.2019 14:24
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Sisätilaa kun lämmittää.
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
No, ei se sisätilan lämmittämien niitä lootaöljyjä muuta.
Suihkutappa siihen keppihässäkkään liikkuviin osiin jotain tosi notkeaa öljyä esim aseöljyä, siis sinne nahka suojan alle. Saattaa tulla kuntoon.
Suihkutappa siihen keppihässäkkään liikkuviin osiin jotain tosi notkeaa öljyä esim aseöljyä, siis sinne nahka suojan alle. Saattaa tulla kuntoon.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: La 05.01.2019 14:24
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Tuota täytyykin kokeilla josko auttaa. Kiitos vinkistä..
Miten sen nahan saa irti..?
Miten sen nahan saa irti..?
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy
Kehyksestä kampeamalla. Nuppi irtoaa alapuolen holkkia pyörättämällä. Suojakumin alla koko mekanismi hyvin esillä. Mm pakkisalvan kaari.
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy?
Vanha keskustelu, mutta tuohon kepin tyviniveleen liittyen niin kuuluuko sen pallon nousta ylöspäin siitä pesästään siirrettäessä keppi 1-2 vaihteiden linjaan, itse ajattelen ettei kuulu. No tuossa 6-vaihteisessa C209 CLK 200 kompurassa nousee ylöspäin ja ongelmana tässäkin tuo 1-ja 2-vaihteiden takkuaminen. Välillä menee kohtuu hyvin ja välillä tökkää kuin seinään, mutta voimalla menee. Mielestäni keppiä painamalla menee paremmin ja se viittaisikin siihen että ongelma johtuu siitä että se pallo nousee pesästään ja vaihteensiirtotanko ei ohjaudu oikein.
Onko tuohon varaosia saatavana, lähinnä se pallo ja sen pesä? Ja onko millainen operaatio vaihtaa ko. osia?
Öljyasiaan liittyen ei lämpötilalla tunnu olevan vaikutusta.
Onko tuohon varaosia saatavana, lähinnä se pallo ja sen pesä? Ja onko millainen operaatio vaihtaa ko. osia?
Öljyasiaan liittyen ei lämpötilalla tunnu olevan vaikutusta.
Re: W203 220 CDI 2004 manuaali 6v vaihteistoöljy ja peräöljy?
Oliko tuo aiempi teksti jotenkin epäselvästi kirjoitettu vai eikö ole kellekään tullut vastaava vaihdekepin tyviniveleen väljyys vastaan?
Siis kepissä on selvää klappia sivuttaissuunnassa vaihteesta riippumatta. Uutta vastaavaa en ole koskaan kokeillut, mutta en usko että uutena on ollut noin väljä tuo nivel. Tuohon ei taida olla varaosia saatavana, vaan joutuu vaihtamaan koko vaihteensiirtokokonaisuden. En enempää ole sitä purkanut, mutta jos jollakin olisi tietoa että Saako siihen esim. Sen alapään pallonivelen ympärille tulevan mustan holkin jostain ja saako sen vaihdettua siitä yläkautta ohjaamon puolelta irroittamatta laatikkoa.
Keppiä sivuttain liikuttamalla 3-4 linjasta 5-6 linjaan toiminta näyttää olevan ok, siis pallo ei nouse siitä pesästään, mutta kun siirtää 1-2 linjaan, niin se pallo selvästi nousee ylemmäs ikäänkuin nivel olisi väljä.
Kyseessä siis edelleen CLK 200 Kompressori vm.2002 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla.
Siis kepissä on selvää klappia sivuttaissuunnassa vaihteesta riippumatta. Uutta vastaavaa en ole koskaan kokeillut, mutta en usko että uutena on ollut noin väljä tuo nivel. Tuohon ei taida olla varaosia saatavana, vaan joutuu vaihtamaan koko vaihteensiirtokokonaisuden. En enempää ole sitä purkanut, mutta jos jollakin olisi tietoa että Saako siihen esim. Sen alapään pallonivelen ympärille tulevan mustan holkin jostain ja saako sen vaihdettua siitä yläkautta ohjaamon puolelta irroittamatta laatikkoa.
Keppiä sivuttain liikuttamalla 3-4 linjasta 5-6 linjaan toiminta näyttää olevan ok, siis pallo ei nouse siitä pesästään, mutta kun siirtää 1-2 linjaan, niin se pallo selvästi nousee ylemmäs ikäänkuin nivel olisi väljä.
Kyseessä siis edelleen CLK 200 Kompressori vm.2002 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla.