Arvostan kyllä todella tuota yksityiskohtiin panostamista hienoa jälkeä

Kerronta tässäkin hyvää kun avataan työ vaiheita kuvia säästelemättä! Cadillac projektikin oli mielenkiintoista luettavaa jäisi aika monelta tekemättä.
Juu kyllä tämä ihan rehti arabimalli on.Timo L. kirjoitti:Mainiota! Tämä on yksi tärkeimmistä asioista minunkin harrastuksessani. Erikoisten autojen taustalla on usein myös mielenkiintoinen historia, ainakin Suomessa pidempään olleiden yksilöiden taustalla ja eritoten ennen 90-luvun puoltaväliä. Tausta kuulostaa samalta, kuin museofarkussani. Se vaan oli tilattu Vehosta ja toimitettu Saudi-Arabiaan suomalaiselle lääkärille. Mikä tilauskoodin maanumero kantakortissa on?EVO X kirjoitti:On äärettömän mukava ilmoittaa, että auton historia on nyt täydellisesti tiedossa!Salapoliisintyö tuotti tulosta, ja löysin auton toisen omistajan, jonka avulla sain täydennettyä puuttuvat tiedot. Tein myös valmiiksi historiikin autosta MR tarkastusta varten:
Edit: niinhän tuolla ekalla sivulla olikin, että saudiversio.
Tuossa kun kevät aurinko mollottaa, niin tuntuu odottavan aika pitkältä. Josko tää ens viikolla lähtis viimein maalarillemetalman779 kirjoitti:Tämähän suorastaan valmistuu jo käsiin vaikka tuota peltijumppaa oli tässäkin!
Arvostan kyllä todella tuota yksityiskohtiin panostamista hienoa jälkeä![]()
Kerronta tässäkin hyvää kun avataan työ vaiheita kuvia säästelemättä! Cadillac projektikin oli mielenkiintoista luettavaa jäisi aika monelta tekemättä.
Oma viimeinen hankinta tuli vailla mitään dokumentaatiota. Sen tiedän kerrottuna ja kertomaani uskoen, että auto on ennen Suomeen tuloaan ollut hetken Virossa, jonne se oli päätynyt nuoren virolaisen mukana Ruotsin työkomennukselta tämän ostettua auton pidempiaikaiselta ruotsalaiselta pomoltaan. Myyjä oli käsityksessä, että auto olisi ollut uudesta asti Ruotsissa, mutta itse kyllä jo selvitin, että on uutena loppuvuodesta toimitettu Frankfurtiin. Ruotsin poika (vai tyttököTimo L. kirjoitti:Mainiota! Tämä on yksi tärkeimmistä asioista minunkin harrastuksessani. Erikoisten autojen taustalla on usein myös mielenkiintoinen historia, ainakin Suomessa pidempään olleiden yksilöiden taustalla ja eritoten ennen 90-luvun puoltaväliä. Tausta kuulostaa samalta, kuin museofarkussani. Se vaan oli tilattu Vehosta ja toimitettu Saudi-Arabiaan suomalaiselle lääkärille. Mikä tilauskoodin maanumero kantakortissa on?EVO X kirjoitti:On äärettömän mukava ilmoittaa, että auton historia on nyt täydellisesti tiedossa!Salapoliisintyö tuotti tulosta, ja löysin auton toisen omistajan, jonka avulla sain täydennettyä puuttuvat tiedot. Tein myös valmiiksi historiikin autosta MR tarkastusta varten:
Edit: niinhän tuolla ekalla sivulla olikin, että saudiversio.
Täytyy sanoa että ei ole hajuakaan. Ainoastaan Cadillacin historiaa olen selvittänyt Amerikan päässä, mutta senkin tiedot sain auton välittäjältä ja joidenkin nimitietojen avulla googlasin hieman sijainteja ym. Kun kyse on Virosta, niin ehkä helpoin olisi kysyä löytyykö täältä vaikka siellä asuvaa henkilöä, joka osaisi kertoa miten asiat siellä hoidetaan. Huolloista on varmaan lähestulkoon mahdotonta saada infoa jos ei ole sähköistä huoltokirjaa kuten uudemmissa.RH kirjoitti:
Oma viimeinen hankinta tuli vailla mitään dokumentaatiota. Sen tiedän kerrottuna ja kertomaani uskoen, että auto on ennen Suomeen tuloaan ollut hetken Virossa, jonne se oli päätynyt nuoren virolaisen mukana Ruotsin työkomennukselta tämän ostettua auton pidempiaikaiselta ruotsalaiselta pomoltaan. Myyjä oli käsityksessä, että auto olisi ollut uudesta asti Ruotsissa, mutta itse kyllä jo selvitin, että on uutena loppuvuodesta toimitettu Frankfurtiin. Ruotsin poika (vai tyttökö![]()
) on sen sitten ilmeisesti uittanut Saksasta länsinaapuriin. Autossa oli ollut kuulemma melkoinen nippu paperia sen tullessa Suomeen, huoltoa ja ylläpitoa koskien, mutta edelliselle omistajalle näillä ei ollut sen suurempaa arvoa, niin oli valitettavasti viskannut menemään. Sen muisti, että merkkiliikkeen papereita mielestään olivat kaikki, myös Viron ajalta.
Mielelläni olisin itse nuo ottanut talteen.
Lainaan Antin topiccia sen verran, kun asian päällä ollaan, että kysäisenkin, tietääkö Antti itse tai joku muu, saako ja miten edes omistajatietohistoriaa autosta sen ulkomaanvuosilta, tässä tapauksessa Viro, Ruotsi, Saksa? En verran utelias olen.
Antille vielä iso peukku tästä topicista![]()
Onko auto muuten näytillä missään muodossa kuukauden päästä Lahdessa? Viime vuonnahan teillä oli siellä oma osasto, jossa viivyinkin aika tovin.
Siis... ei... mitä... ihmettä. Täysin käsittämättömän absurdia, mikä ihme tuollaisen ajatteluprosessin takana on?!RH kirjoitti: Autossa oli ollut kuulemma melkoinen nippu paperia sen tullessa Suomeen, huoltoa ja ylläpitoa koskien, mutta edelliselle omistajalle näillä ei ollut sen suurempaa arvoa, niin oli valitettavasti viskannut menemään.
Itse en näistä maista tiedä mutta sen verran kommentoin rapakontakaisesta maailmasta, että itse yritin selvittää viime kesänä SL:n entistä omistajaa, joka vaikutti Seattlessa eli Washingtonin osavaltiossa. Carfaxin perusteella oli tiedossa auton title number ja tietysti VIN, joilla pystyi tekemään osavaltion DOL:lle (Department of Licensing, monissa muissa osavaltioissa DMV eli Deparment of Motor Vehicles) netissä tietopyynnön. Piti täyttää PDF ja lähettää se sähköpostilla arkisto-osastolle tms. Sieltä tuli muutaman viikon kuluttua vastaus, että eivät voi paljastaa edellistä omistajaa, koska auto on myyty huutokaupassa. Huutokaupalta en sitten lähtenyt kyselemään.RH kirjoitti: Lainaan Antin topiccia sen verran, kun asian päällä ollaan, että kysäisenkin, tietääkö Antti itse tai joku muu, saako ja miten edes omistajatietohistoriaa autosta sen ulkomaanvuosilta, tässä tapauksessa Viro, Ruotsi, Saksa? En verran utelias olen.
Juu kiitti. Tämä oli löytö nimenomaan kun piti olla mahdollisimman vanha mutta 2.sarjaa ja silti hyvillä varusteilla ja kohtuu kilsoilla. Tää on 280tkm ajettu. Väri on astralsilber 735 ja toimii kyllä hyvin. Ite oon tähän hommaillu vähän osia kun ei oo nyt ollu mitään muuta hommaa. Autoa haettaessa vaihdettiin siihen kaikki valot ja vanteet kun oli niin perhanan tiukkaa hinnan kanssaVesa T kirjoitti:On kyllä siisti kärry velimiehelläkin. Hieno löytö ja yksi parhaita värejä!
Eikö se kotelo sieltä palaudu väritettynä täs kuukauden sisään. Kun pääsiskin asentelemaan noita osia heti, mutta on se alustan remppa vielä takana työlistalla. Jarruputkenvetoa, ilmausta, SLS systeemin läpikäynti pläähvk00 kirjoitti:Hommahan ne loputkin osat, niin nähdään valmiina..ja hieno on lankku, yllättävän hyvin sopii tosiaan tuo väri.
Nuo on ihan aidot Monoblock II:t w202 osanumerolla. Ei siinä museointiin suhteen mitään ongelmaa ole mutta veli ei halua siihen 17”. Ja toisaalta nuo on mun vanteet ja odottaa sitä avo lankkua. Veljellä oli ihan sama sarja vielä viime kesänä, mutta ostin ne pois siltä ja myin eteenpäin sen mun punasen coupen mukana.joop79 kirjoitti:On kyllä hieno w124. Minusta nuo AMG vanteet kruunaa koko paketin.
Kyllä kait museoon saisi esim. AMG aero 2 vanteilla?
Mastonin 121 mattamusta kuivuu noin 15min kosketuskuivaksi, päivässä lienee läpikuiva. Ne kiiltävät mastonin sprayt ei kuivu varmaan koskaan, en juurikaan käytä muutakuin 121:stä, carrep(maston) muovitartuntaa ja joistain mastonin 2K spray tavaraa. Jos haluan kiiltävää, maalaan ruiskulla.AK47 kirjoitti:Taisit joitain osia maalailla mastonin mustalla? Tuossa sattui semmoinen purkki käteen kun maalasin kenttälapion. Valumien estämiseksi lämmitin ennen maalaamista. Ja kuivumisen kannalta. Nimittäin oma muutoin turtunut hajuaisti haistaa mastonin maalit kuukauden parin päästä maalaamisesta kevyesti. Ne ei siis tunnu kuivavan.
Miten estät tai hoidat hitaan kuivumisen ja hajun?
Mukavaa ja niin hermoja raastavaa ettei tuu jälkiäBemaristi kirjoitti:Mukava alkaa pistämään kiinni tuollaisia osia.
Juu, kiiltävää se oli. Oikein lämmitin kuumailmapuhaltimella ja sit maalasin ja lämmitin lisää ja ei se kuivunut kahdessa päivässä eli vkl yli. jäi sormenjälki kun puristi...EVO X kirjoitti:Mastonin 121 mattamusta kuivuu noin 15min kosketuskuivaksi, päivässä lienee läpikuiva. Ne kiiltävät mastonin sprayt ei kuivu varmaan koskaan, en juurikaan käytä muutakuin 121:stä, carrep(maston) muovitartuntaa ja joistain mastonin 2K spray tavaraa. Jos haluan kiiltävää, maalaan ruiskulla.AK47 kirjoitti:Taisit joitain osia maalailla mastonin mustalla? Tuossa sattui semmoinen purkki käteen kun maalasin kenttälapion. Valumien estämiseksi lämmitin ennen maalaamista. Ja kuivumisen kannalta. Nimittäin oma muutoin turtunut hajuaisti haistaa mastonin maalit kuukauden parin päästä maalaamisesta kevyesti. Ne ei siis tunnu kuivavan.
Joskus erehdyin maalaamaan mastonin 122 kiiltävän mustalla jonkun hyllyn kotiin, eikä se kuivunu varmaan viidessä vuodessakaan.. ei siis kiiltäviä alkydeja enää mulle kiitos. Kiiltävä akryylimaali toimii sprayna ihan ok, mutta kyllä sekin ottaa varmaan viikon kuivaa.AK47 kirjoitti:Juu, kiiltävää se oli. Oikein lämmitin kuumailmapuhaltimella ja sit maalasin ja lämmitin lisää ja ei se kuivunut kahdessa päivässä eli vkl yli. jäi sormenjälki kun puristi...EVO X kirjoitti:Mastonin 121 mattamusta kuivuu noin 15min kosketuskuivaksi, päivässä lienee läpikuiva. Ne kiiltävät mastonin sprayt ei kuivu varmaan koskaan, en juurikaan käytä muutakuin 121:stä, carrep(maston) muovitartuntaa ja joistain mastonin 2K spray tavaraa. Jos haluan kiiltävää, maalaan ruiskulla.AK47 kirjoitti:Taisit joitain osia maalailla mastonin mustalla? Tuossa sattui semmoinen purkki käteen kun maalasin kenttälapion. Valumien estämiseksi lämmitin ennen maalaamista. Ja kuivumisen kannalta. Nimittäin oma muutoin turtunut hajuaisti haistaa mastonin maalit kuukauden parin päästä maalaamisesta kevyesti. Ne ei siis tunnu kuivavan.
Toi sun 121 matta on monessa kuvassa aika kiiltävä... Lakka vai vaha vai salamako sen saa kiiltämään?
Pitää kokeilla omasta kuskin penkistä pestä rasva pois (ja pa$ka) ja tota lämmitystä... Maalata ei sentään tarvi. Sain sappikivi pesuohjetta. onko se vai toi sun käyttämä litku parempi 150tkm ajettuun ässän penkkiin?
Näytin näitä viimeisimpiä kuveja tytölle 8V ja sano ohoh... tulipa hienot
Ei tullut nyt tuosta vauriosta otettua tarkempaa kuvaa, mutta sehän muistuttaa sellaista mokkanahkaa kun se pinta on kulunut pois. Olen kyllä tehnyt ratteja joissa on peukalon kokoinen rehti reikä nahassa. Se toki vaatii enemmän aikaa ja nahkakittiä, mutta ihan siistin siitäkin sai..jukkis. kirjoitti:Oisko tuosta ratin vaurioista lähempää kuvaa? Tuossa omassa on äkkiseltään samanlainen vika ja olen ajatellut että se täytyy uudelleen verhoilla mutta jos sen saisi itse fiksattua niin olispa hyvä.