Terve. Eli murheenkryyninä -89 190 2l kaasari.
Ongelma: Ei lähde millään käymään ja käy päin persettä. Ryyppyläppää (Choke flap) käsin ahdistamalla lähtee kuin palmun alta ja käykin sievästi.
Eli ilmeisesti ryyppyläpän solenoidi (choke flap actuator) ei pelitä. Käsittääkseni tuon solenoidin pitäisi suurella taajuudella säätää läppää kokoajan auki/kiinni, mutta kyseisessä autossa läppä on ja pysyy 100% auki.
Mitä tuolle on tehtävissä? Ensimmäinen kaasarimersu, tai kaasariauto ylipäätään mulla. Tupla weberit tilalle? om601 tilalle?
M102 pierburg 2e-e tietäjää?
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies

- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: M102 pierburg 2e-e tietäjää?
No ei todellakaan muuta tilalle!
Jollei täältä löydy tietoa, niin sitten Opel- tai VW-foorumille, niissä noita oli paljon. Mesellä oltiin jo pitkälti ruiskukaudessa tuohon aikaan. Itselläni ei 175 CD kaasaria uudempaa ole valitettavasti ollut.
Ja yksi vaihtoehto on etsiä se paja, jossa on vielä 50+ työntekijöitä. Saattaa olla paljon helpompaa &B halvempaa kuin arpoa itse vikaavikaavikaa. Niin se saatiin oma K-Jetronic'kin toimimaan kuin ihmisen mieli, ja hinta on jo bensassa monene kertaan säästetty.
Jollei täältä löydy tietoa, niin sitten Opel- tai VW-foorumille, niissä noita oli paljon. Mesellä oltiin jo pitkälti ruiskukaudessa tuohon aikaan. Itselläni ei 175 CD kaasaria uudempaa ole valitettavasti ollut.
Ja yksi vaihtoehto on etsiä se paja, jossa on vielä 50+ työntekijöitä. Saattaa olla paljon helpompaa &B halvempaa kuin arpoa itse vikaavikaavikaa. Niin se saatiin oma K-Jetronic'kin toimimaan kuin ihmisen mieli, ja hinta on jo bensassa monene kertaan säästetty.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: M102 pierburg 2e-e tietäjää?
Jos toi kaasari on sellainen sähköinen härpäke niin katsopa ensin yj-releen sulakkeet..tai tinaile releen kontaktit uudelleen.
Yhdessä oli nimittäin releen sulakkeet rikki ja ne vaihtamalla alkoi jotenkin toimimaan.
Yhdessä oli nimittäin releen sulakkeet rikki ja ne vaihtamalla alkoi jotenkin toimimaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102 pierburg 2e-e tietäjää?
KIITOS! Yj-releen sulake oli palanut, nyt pelittää niinkuin ennenkin. Eli käy rikkaalla/raskaasti ja lämpimänä lähtee huonosti käymään. Mutta nyt palasi ainakin kaasarin eculle sähköt ja ryyppyläppäkin väpättää niinkuin viimeistä päivää 



