Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rivera
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 11.05.2008 10:58

Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170

Viesti Kirjoittaja Rivera »

Olen onnellinen 1997 SLK 230 Compressor omistaja. Olen ulkomaisilta foorumeilta lukenut MAF relokaatiosta jolla olisi mahdollista saada vääntöä parannettua 2000-3000 kierroksen välissä jossa tuntuu olevan kuollut alue. Onko kellään tietoa miten tai missä saisin tälläisen virityksen tehtyä???
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ozzy »

siirrät sen lähemmäs imusarjaa...tehdään yleensä silloin kun kampiakselin hihnapyörä vaihdetaan suuremmaksi(ahdin kiertää enempi) jolloin tulee pientä käynti häiriötä tietyllä kierrosalueella
SL500 R129
S500L W220
slkkari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 01.11.2009 17:36
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja slkkari »

Jostain syystä en pääse kirjautumaan amerikanjoen sivuille, jossa ois kuvia ko. toimenpiteestä. Sattuisiko kenelläkään olemaan kuvia??
Avatar
jr85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja jr85 »

Tässä ois pari kuvaa mitä löysin jenkkien sivuilta:
http://i80.photobucket.com/albums/j165/jsr85/maf3.jpg
http://i80.photobucket.com/albums/j165/ ... tutimb.jpg
Suosittelen tekeen tuon modauksen, omassa kompurassa nykäys katos täysin tuon jälkeen.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Pitäiskö noissa kuvissa olla ns. "ennen ja jälkeen".
En nää niissä nyt maffin sijainnissa eroa suuremmin, kun kuvatkin on otettu eri kulmista, vai enkö osaa katsoa.

Mutta joo, onko pointtina siis se, että siirtää maffin paikkaa putkessa/letkussa lähemmäs moottoria. Onko tohon mitään mittatietoa, tai siirtääkö vaan niin paljon, kuin saa siirrettyä?
Näistähän taisi olla jotain siirtosarjojakin olemassa, jos oikein muistan
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Avatar
jr85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja jr85 »

Tää kuva nyt vois selventää asiaa, eli ilmamassamittari siirretään lähemmäksi kaasuläppää.

Kuva
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Jaahas se on ollut tuossa tuolla alhaalla okei.
No mun autossa on vähän erilainen toi, kun siinä on se suojamuovi paikallaan, mutta silti se maffi on tuossa suurinpiirtein samalla paikallaan, kuin tuossa muutettuna ja se näkyy hyvin, vaikka se muovi siinä onkin.

Onko tuosta maffin siirrosta hyötyä, vaikka mitään muuta ei oltaisi vielä tehtykkään. Siis tarkoitan pelkästään maffin siirrosta.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
slkkari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 01.11.2009 17:36
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja slkkari »

Mitä asennukseen tarvitaan?
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Otin muutaman kännykuvan, kun kuva kuitenkin kertoo enemmän, kuin ne kuuluisat tuhat saanaa. Laitoin linkin taakse, kun näyttivät tulevan liian suurena tähän suoraan laitettuna.

kuva1
kuva2

Eli ylemmästä näkee missä maffi on sijoitettuna. Saako sitä tuosta siirrettyä vielä lähemmäs moottoria ja onko siitä hyötyä?
Alemmassa selvästi näkyy se nuoli, joka mielestäni osoittaa "väärää" virtaus-suuntaa, jos sitä nyt ylipäätään edes tarkoittaa...?? :shock:
Ei se maffissa oleva nuoli, vaan siinä mutkapalassa.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Avatar
jr85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja jr85 »

Jahas sulla onkin jo vakiona maffi lähempänä kaasuläppää, mikäs vuosimalli toi sun autos on?
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Zake kirjoitti: Alemmassa selvästi näkyy se nuoli, joka mielestäni osoittaa "väärää" virtaus-suuntaa, jos sitä nyt ylipäätään edes tarkoittaa...?? :shock:
Se voi olla ihan kodistusta varten kun asentaa noita putkia.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

jr85 kirjoitti:Jahas sulla onkin jo vakiona maffi lähempänä kaasuläppää, mikäs vuosimalli toi sun autos on?
Toi on -01 mallinen. En tosin tiedä, onko vakiona, vai onko joku edellinen omistaja jo siirtänyt. Joku, jolla samanlainen auto ollu, niin vois tietää.

jupehalm kirjoitti:Se voi olla ihan kodistusta varten kun asentaa noita putkia.
Niin mäkin arvelen.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Valtsuuu988
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 12.04.2019 15:18

Re: Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170

Viesti Kirjoittaja Valtsuuu988 »

Nostellaanpas aihetta taas ilmoille näin 9 vuoden jälkeen. Miten olette toteuttaneet tuon maffin siirron tuohon ennen kaasuläppää? Minulla on coolerilta lähtevä putki alumiinia, johon alkuperäisesti maffi asettuu sen "sisälle" ja klipsuilla kiinnitys. Miten olette senpään toteuttaneet? Voisko sinne jättää vanhan maffin paikalleen "sovitepalaksi" ja hommata uusi maffi, jonka sitten asentaa uudelle paikalle.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Valtsuuu988 kirjoitti:Nostellaanpas aihetta taas ilmoille näin 9 vuoden jälkeen. Miten olette toteuttaneet tuon maffin siirron tuohon ennen kaasuläppää? Minulla on coolerilta lähtevä putki alumiinia, johon alkuperäisesti maffi asettuu sen "sisälle" ja klipsuilla kiinnitys. Miten olette senpään toteuttaneet? Voisko sinne jättää vanhan maffin paikalleen "sovitepalaksi" ja hommata uusi maffi, jonka sitten asentaa uudelle paikalle.
Sahalla sopivasta kohtaa poikki ja pari pätkää letku vaikka kumista ja matosta millä liitelee uutteen kohtaan
(kuvasta olisi helpompi neuvoa)
mutta kun katsot sitä putkea niin siitä se selviää
Mökkillä
'
Valtsuuu988
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 12.04.2019 15:18

Re: Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170

Viesti Kirjoittaja Valtsuuu988 »

Meinasit ilmeisesti, että tuon alumiiniputken laittaisi poikki sopivasta kohtaa ja siitä alkaisi rakentelemaan?
Tuossa on jonkunlainen kuva siitä miltä se nyt näyttää.
putki.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Valtsuuu988 kirjoitti:Meinasit ilmeisesti, että tuon alumiiniputken laittaisi poikki sopivasta kohtaa ja siitä alkaisi rakentelemaan?
Tuossa on jonkunlainen kuva siitä miltä se nyt näyttää.
putki.jpg
Jep sitä mutta
näyttä kuvassa hiukan hanklatta paikalta toteutaa auto ei liene R170,

tee sokea tulppa ja jostain muusta sopiva pätkäputkea missä paikka mittarille
Mökkillä
'
Valtsuuu988
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 12.04.2019 15:18

Re: Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170

Viesti Kirjoittaja Valtsuuu988 »

FinlandMerceds kirjoitti:
Valtsuuu988 kirjoitti:Meinasit ilmeisesti, että tuon alumiiniputken laittaisi poikki sopivasta kohtaa ja siitä alkaisi rakentelemaan?
Tuossa on jonkunlainen kuva siitä miltä se nyt näyttää.
putki.jpg
Jep sitä mutta
näyttä kuvassa hiukan hanklatta paikalta toteutaa auto ei liene R170,

tee sokea tulppa ja jostain muusta sopiva pätkäputkea missä paikka mittarille
Auto nimenomaan on mallia r170, -97 vuosikertaa.
Tilaan varmaan uuden ilmamassamittarin ja poistan tuosta vanhasta kaiken lähtevän sisältä ja jätän sen tuohon alkuperäiselle paikalle.
Tuolla maffilla on kuitenkin jo 280tkm takana niin alkaa olemaan varmasti vaihtokunnossa muutenkin :)
Vastaa Viestiin